Hüppa postitusse
Postitatud
comment_114362

Olen elujooksu omand mitmeid vanemaid baierlasi, kuid foorumites teemat pole kunagi viitsind teha. Praegu tundub või vähemalt üritan praeguse rulli natukese kauemaks jätta ja mõtlesin, et miks mitte endale väike päevik teha. Tegu siis 91 aasta touringuga mis tehasest veeres välja 1.8na kuid selle vea on parandanud üleeelmine omanik, sinna iS mootori vahele istutamisega. Üleeelmine omanik tegi päris palju selle autoga kuid rohkem on veel teha. Tema teema: 

Auto sain endale nii, et sõber ostis ta Tartust päris kirve hinnaga, sõitis kaks päeva ringi, siis otsustas sellega väikse ninakõksu teha. Sai temalt kohe küsitud, et kas müüb maha või kavatseb korda teha. Lubas korda teha, ostis isegi kõik vajaminevad jupid kuid kadus motivatsioon. Sõitsin sellest kuskil kuu aega mööda ja lõpuks hakkas kahju, et niimoodi nukralt seisab. Kuna sai just oma teine bmw maha müüdud ja otsustasin sulaga ukse taha minna ja järgmine hetk olingi rulli omanik, hinnaga mille eest ei saa korralikku e36tegi ?

Panen siis natuke pildimaterjali ka:

IMG_2500.JPG

IMG_2501.JPG

IMG_2504.JPG

IMG_2508.JPG

IMG_3030.JPG

IMG_2407.JPG

Kuna eelmise auto müügist jäi natuke krabisevat üle otsustasin suveks kohe velje ära osta. Ostsin siis 17x7.5 ja 8.5 Dare RS'idIMG_2147.JPG

Sai siis kohe pill sõbra juurde viidud ja hakatud nina korda sättima, midagi väga hullu polnudki (kõige suurem keberniit oli b osa tiiva külge sobitamisega) ideaalis tahaks uut põlle ka saada aga sellega kannatab veel natuke olla, uus stangetala külge ja oligi auto jälle tänavatel. Mootor oli vägagi üllatavalt ergas (esimene bmw oli ka kunagi iS ja väga meeldib see moto) pidurdas ja sidurdas ka edukalt.

Sai natuke sõidetud ja siis hakkas vigu järjest ilmuma... väga naljakas vibra sees mis kaob vasakule keerates ära, õli lekkis igaltpoolt, külmast peast puterdab jne jne. Natuke nautisin esimesi lumiseid päevi (sest igapäeva auto on esivedu) vahepeal kadusid käigud ära aga see oli õnneks mingi väike puksi jama, sai uus aretatud ja korras jälle,kuid lõpuks siiski võtsin vastu otsuse rull seisma jätta talveks ja loodetavasti suveks valmis teha.

Kere on tal muidu kõvasti üle keskmise, põhi on ok ja tiivad ka, uksed nagu ikka alt natuke läbi, kuid väljast pole näha. Tagaluuk on suht õhtal omadega aga õnneks pole samuti väliselt näha(nr. laua plastiku taga), ise leidsin ainult juhipoolt tagumisest koopast augu kuid üleelmine omanik väidab, et teisel pool on ka.

Mainin ka kohe ära, et kuigi on mul diagnoositud baieri haigus on mul autode poole pealt kõik näpud pöidlad ja enamus asju lasen teha siiski töökojas, niiet mingeid erilisi ehitus pilte kahjuks siit teemast ei leia...

Panen siis siia listi mida teha vaja on, rahakott väga priske ei ole niiet kõik käib pigem aeglaselt kuid loodan siiski suveks valmis saada.

KKK tihend - tehtud
Nuka anduri o rõngas - tehtud
Vasak esimene amordi püstak - tehtud
Vasak esimene rattalaager - tehtud
Esimese alumised õõtsa puksid e46
Parem sarniir
Käigukasti otsa simmer
Karteri tihend - tehtud
Otsakaane tihend - tehtud
Kardaani muhv ja vahepukk
Tagumised sillatala puksid
Tagumine vasak õõts - tehtud

Tagumine vasak ABS andur

Kässari süsteem ja tagumised piduri plekid

Esitiib värvi

Juhiistet uut vaja

Õlivahetus - tehtud

Uut radikat vaja - tehtud

 

 

Muudetud , muutis Rasmus

Esiletõstetud vastused

comment_116775

Algupärane skeem näeb ette, et raadio läheb käima süüteluku ACC asendist alates, mingite makkidega tõmbab aku tühjaks kui teisiti ühendada. On sul seal üldse originaalmakk sees või misasi? Alustuseks võid vaadata, ehk on mõni osavnäpp raadio taga toite juhtmed kokku ühendanud, järgmised variandid oleks lisade pistik ja kaitsmekarp. Või on aku pealt otsevool veetud, süüteluku põhja juhtmete tuunimine vast piisavalt ebamugav, et seda ette võtta.

 

Raadio ja mf kella(6 nupuga elukas) toited on samade kaitsmete alt- raadio mälu ja kellaaja toide kaitse 21 ja töövool kaitse 12- võid 12. kaitsme välja tõmmata ja vaata kas jäävad käima asjad või ei, kui jah siis võta 21 ka välja, mis siis saab.

  • Autor
comment_116785

Kui võtta välja 12. kaitse siis ei juhtu midagi töötavad samamoodi ilma süüteta, kui võtan välja ka 21 siis ei tööta enam süütega või süüteta. Samamoodi on ka kui 12 on sees ja 21 väljas. Avastasin, et puudub kaitse nr26, mis see olla võib?

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_117496

Auto ilusti kenasti teeninud mind, pole ühtegi halba sõna öelda. Üks mure tekkis ainult, spido ei näita kiirust enam ja läbisõitu juurde ei tule (viimane probleem on pigem hea aga tahaks ikka korda saada) 😄 Kõik muu, pöörded, temp ja küte töötab ilusti. Milles kala võib olla?

Mõned ägedad pildid ka vahepeal tehtud

 

IMG_3598.JPG

IMG_3657.JPG

 

Esimesel pildil veel kärukonksu näha mis nüüdseks on sealt kõrvaldatud 😎

Muudetud , muutis Rasmus

comment_117508

Lukus vb mingi jama?

Endal lükati see nupp sisse ja tulnud ka enam lahti. Seestpoolt kuidagi jõuga kangutasin luku välja ja asendasin puhastatud ja määritud lukuga.

Kui luku viisakalt ühes tükis maha saad siis võta juppideks ja puhasta oksüdatsioonist ja muus sodist ja peaks hakkama ilusti liikuma.

  • Autor
comment_117528

Avan võtmest, kesklukul ka mingi jama, et juhiuksest lukku ei saa, ainult lahti saab teha aga olen harjund juba kõrvalistuja poolt lukku panema, ei tule ka kõrvalistuja poolne tagumine uks lahti kuidagi kesklukust, peab eraldi tegema. Pagassi luuk talvel oli jääs ja ei tulnud lahti, nii kui pluss kraadid tulid siis töötas jälle ja nüüd ükspäev enam ei tulnud lahti, nupp käib sisse-välja ilusti aga mingit klõpsu ei toimu ja pagass lahti ei tule. Vaatan täna peale tööd üle ehk saan targemaks.

  • 4 nädalat hiljem...
  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_118976

Mõtlesin, et teen rullile väikse remondi ja nagu ikka kui kuskilt alustad siis isu ainult kasvab ja läks asi natuke käest ära. Olin terve kuu ilma bemmita kuid tehtud sai palju:

*õli + filter (motul 10w40) 
* Rooli otsad sisemised ja välimised
* Gardaani vahe muhv
* Gardaani tugilaager
* Õõtsa puksid ees
* Diffri puks + custom tugevndus
* Tagasilla tala suured puksid
* Summuti klamber
* Eibach madaldus vedrud
* Karteri keevitus + uus tihend
* Tagarehvide vahetus

*Uus juhiukse tihend

*Originaal tagumised jalamatid (enne polnud midagi)
* Mõlemad esimesed tiivad, peeglid ja uus põll said värvitud ja paigaldatud

*Tagaluuk käib nüüd kinni ja lahti

* Spido näitab kiirust ja LS tuleb juurde 

* Tuutu laseb ka nüüd

* Udukatele ja suundadele õrn must toonkile peale

* Nr. Laua plastikud lendasid minema

Hetkel rohkem midagi meelde ei tule, nüüd peab minema sillastendi ja loodetavasti järgmine nädal saab uue kapoti koos uue värviga.

Ostsin ka need pikad katuse liistud, pusisin ja jaurasin aga lõpuks andsin alla, kas on kellegil mingeid nippe jagada kuidas neid peale panna normaalselt?

 

 

IMG_4166.JPG

IMG_4168.JPG

IMG_4196.JPG

IMG_4208.JPG

IMG_4209.JPG

IMG_4229.JPG

IMG_4243.JPG

IMG_4244.JPG

IMG_4245.JPG

Muudetud , muutis Rasmus

  • 2 kuud hiljem...
  • 2 aastat hiljem...
comment_133767

kapoti alt tundub asi väga puhas. ma küll ei leidnud mitte ühtegi kohta kust midagi lekiks. juhiiste on tõesti räbal ja mõni üksik asi salongis ka lahti. Olles omanud mitut e28, e34 ja e36t ütleks kere kohta ka ikkagi pigem hea. roostes kohad on tagaluuk ja juhiuks nagu ikka. tagumised koopad seest ja ei imesta, et sisekarp on ka pehme kuna tundub, et on vahetatud, aga nagu ikka vahetatakse ainult välimist kihti ja tungikohtasid keegi teha ei viitsi. Põhi, esiots ja paljud muud e30 tüüpkohad on korralikud. sõita on väga mõnes. ei kolise, ei kisu, ei uju ja liigub hästi edasi. Üldiselt tõingi endale igapäeva autoks ja ei eeldanudki ideaalset autot. See, et on väiksemaid kriipse ja kraapse tähendab, et autot võib murevabalt kasutada mitte ei pea hoidama ainult ilusaks ilmaks. Eks mingi hetk peab vähemalt need tagakoopad ära keevitama ja kõik õli täis laskma. kuna luuk ei ole struktuurne osa siis sellega ei kiirusta.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.