Hüppa postitusse
Postitatud
comment_26050

Tervist kaaskannatajad :D Panen ka oma praeguse e30 324td siia kommenteerida ning kiita-laita. Olen olnud peamiselt BMW Klubi huviline ning liige, kuid kuna taas sai omale muretsetud e30, siis kiikan ka siia natuke. E30 BMWsid olen omanud mitmeid. Mõni ka vast siit foorumist läbi käinud. Näiteks omasin Onu Akseli ning Wabbit'i 320i (335i) mõni aeg ning ka Cz-bikeri 324td. Kuna viimasest omatud e30-st on palju vett merre voolanud, siis sai uuesti ajas tagasi mindud ning omale e30 muretsetud. Kuna olen iidne diislifänn, siis ka seekordseks autoks sai diisel.

Teen copy-paste BMW Klubi foorumist, et mitte sama juttu kaks korda sisse lööma hakata.

Mõni aeg on siin foorumis olnud väike e30 hullus :D ning ega siis isegi olin selle pisikuga mõni aeg tagasi nakatunud (hilinenud jõulukink :D). Kõik oli selle taga, et turg pakkus suhteliselt masendavas seisukorras masinaid. Lõpuks ikkagi midagi leidsin:

Autoks BMW 324td (facelift), 1989 aasta väljalase, 85kW, sedaan

värvus - helehall metallik

käigukast - manuaal

veereb originaal valuvelgedel + 1 tagavaraks

Eestis olnud aasta ning sõitnud 7000km.

lisadest:

originaal spotistmed (kõik kenasti terved ning vormis)

esimesed elektriaknad (toimivad kenasti)

el. katuseluuk (samuti töökorras)

kohtvalgustid salongipeeglis (sellist imeasja näen sellisel autol esmakordselt)

ABS

roolivõimendi

tagaklaasikardin

soojendusega klaasipesudüüsid

soojenudega välispeeglid

teisaldatav veokonks võtmega

check control

tagaistme käetugi

mõningad saksakeelsed raamatud kindalaekas

miskine originaalne 3-kodaraga sportrool ka

Meeldiva üllatusena on suurem osa võtmetest ning tehasest kaasa pandud varustusest autos alles.

Peamiseks kriteeriumiks auto valikul oli loomulikult diiselmootor ning kere hea seisukord.

Kere

Enam-vähem minu nõudmistele vastav. Roostest praktiliselt puhas. Üle ega ümbert ei pääse sosseppadest, kes ei oska autot korralikult üles tõsta. Pisut on muljutud küljekarpide alumisi ääri. Lisaks sellele tõstekohad kaetud kerge roostekihiga - midagi suurt pole. Üks roostekoht on tagupõllel, selle ilmselt panen täielikult uue, kuna see vigastada saanud. Niipalju siis roostest. Üks värvikriimustus tagumisel tiivaäärel ning pisike mõlk esimesel paremal poritiival (piltidelt nähtav). Puudu ka esimene nn põlle lisa, kinnitustüüblid aga kenasti alles ning terved. Üldiselt on kere siiki väga heas korras. Uste ääred täiesti rikkumatta, klaaside tihendite ääred värsked, stanged terved ja paigas.

Mootor

Nagu ikka, tilk tõrva meepotis - üks põhjus, miks auto sai odavalt kätte on see, et mootoriga kehvad lood. Käigukast ja sillad ideaalses korras, kuid mootoril üks silinder ei tööta ning gaasi andes lööb kolksu sisse. Esialgu kuulan ka maad uue mootori muretsemiseks, sest selge on see, et seal on midagi korralikult paigast ära. Eks homme hakkan asjaga tegelema, teen kindlaks, missugune silinder ei tööta ning sealt edasi! Kuna endal käed otsas ja diislitega sina peal, siis mootori pärast ei põe ja pigem naudin seda vaikset nokkimist :D

Ülejäänud tehnika

Nagu eespool mainitud, toimivad kõik autole paigutatud vidinad kenasti va paar salongipirni. Veeremis 300km sõidu järel erilisi kõrvalnähte ei tähendanud, käigukast töötab hästi, rool päärab kenasti. Pidurdab heasti ning tuled ka näitavad :cool:

Pilte saab ka (ilm oli hämar ning ega midagi ilusat välja ei tulnud)

pict0041xz0.th.jpgpict0043ki0.th.jpgpict0044ul2.th.jpgpict0045pw3.th.jpg

pict0046lv4.th.jpgpict0049bz3.th.jpgpict0050uj2.th.jpgpict0051uf9.th.jpg

pict0052cd2.th.jpgpict0053qx2.th.jpgpict0055mm5.th.jpgpict0056jj1.th.jpg

pict0057rl3.th.jpg

...ja jutt, mis sai mootorist :lol:

[iEile sai terve päev garaa¾is veedetud ja püüdsin selgeks teha, mis mootorit vaevab.

Sümptomid siis järgmised:

käivitub võiks öelda, et perfektselt

päris vali kilin/detonatsioon

mingi silinder ei tööta, mootor rappub

lisaks sellele väga jäme kolin mootoris

Eelmine omanik oli käinud remonditöökojas. Tääkoda üks oli öelnud, et vigane KKP, teine töökoda ütelnud, et saale kolin sees ja hakka uut mootorit otsima.

1. Kõigepealt profülaktika mõttes tõstsin auto üles, et vaadata oma ost korralikult põhja alt üle. Mis pihku jäi, oli mootori esimene hooratas :shock: . No lahe küll, aga hea, et alles oli. Rikutud oli muidugi hooratta liistusoon. Võtsin remondi ajaks hooratta ära ning tõmbasin rihmaseibi niisama mutri ning koonusseibiga kinni. Käivitades oli "madalatooniline" kolin masinast kadunud, kuid detoneeris masin edasi.

2. Et tuvastada silindrit, mis ei tööta, hakkasin siis järjest maha keerama töötaval mootoril pihustitorusid. Tulemuseks oli see, et kõik pihustid toimisid kenasti, iga toru lahti andes hakkas mõni silinder puterdama. Sellele järgnes kõvasti mõttetööd :lol:

3. Heakene küll, kraapisin klapikambrikaane maha, et ehk on midagi silmaganähtavat paigast ära. Võibolla tõukuri hääl?! Plokikaan oli pealt kena. Nukad kenasti terved ning siledad, muid vigugi ei tuvastanud. Panin igaks petteks masina käima ilma klapikambrikaaneta - jällegi kõik töötas ilma kõrvalnähtudeta.

4. Seejärel võtsin kasutusele vana hea meetodi - puupulk ning kuulama, kust see kilin ikka tuleb. Karteripõhi oli kenasti vaikne - seega saalest pidi asi ikka kaugel olema. Kõige intensiivsem kisa tuli 1. silindri juurest, mujal OK.

5. Heakene küll, kakkusin sisselaske maha ning pihustid maha. Kell kätte ning surveid mõõtma. Minu imestuseks olid kõik surved paigas - no mida paganat?! Olin juba plokikaant maha keeramas, aga mida keerad, kui surved korras on? Pihustiaukudes uurisin hoolega ka nö eelpõlemiskambreid, needki olid kõik kenad ning augud korralikud.

6. Väikese mõtlemise järel siis arvasin, et tegemist on ehk vale süüteajastusega. Rihmaratastel olid juba mingid märgid peal, kuid need vist viskasid villast. Ajasin 1.sil surnud seisu paika, pumba paika ning ka alt vända. Süüde peaaegu et klappis. Tõstsin pumpa mõned hambad siia-sinna, kuid ei miskit. Keera pumpa palju tahad ikka sama teema! Nüüd hakkas juba väike ahastus kallale tulema....

7. Hakkasin juba varustust valmis panema, et kisun karteri alt ära. Siis jäi näpp pidama ühe vana KKP külge - väike õllepaus oli :cool: Vaatasin pumpa ühelt poolt ja teiselt poolt ning siis mõikas :!: . Üks asi mida polnud kontrollinud ning miks paistis see mootor kahtlane (polnud sellise mootoriga tükk aega tööd teinud) - kõigepealt lendasin arvuti taha (AutoData), et veenduda süütejärjestikus (1-5-3-6-2-4) ning siis tuiskasin auto juurde ning veendusin selles, et pihustitorud olid valesti pandud! Süütejärjekord oli tont-teab milline :D

8. Järgnes väike pingelangus ning uuesti sisselase maha - kuna kaks eelsüüteküünalt oli läbi, siis esialgu need uued - väike pihustite kodune kontroll - ning pumba torud õigeks ja süütejärjekord paika. Uuesti kogu kupatus kokku ja proovima. Ketran mootorit aga ei kippu ega kõppu, ei käivitu ja kõik :cry: . OK, appi tuli sõber eeter, lasin sutsaka õhufiltrisse ning võtit - mootor käis paugupealt, ilusti ühtlaselt ja ilma kolksude ja kolinata, kuid gaasi andes oli süüde kole varajane. Igatahes oli pool pidu juba püsti - vist pole ikka uut mootorit vaja :D Hakkasin süüdet reguleerima. Juhe hakkas mõne aja pärast jällegi kokku minema, kuna keera pumpa kuhu hambasse tahad - ikka töötab auto ühte moodi. Ei käivitu, kuid käib varajase süütega kuid ilusti ja ühtlaselt + sutiseb.

9. Siis jälle tärkas mõte ning kivi ka minu kapsaaeda. Omal seisis talveunes vana hea 325td. Käisin vaatasin selle pumpa ning tuvastasin oma "varajase süüte" võimalikud ilmingud. KKP lööb järjest igasse silindrisse. KKP survepoolel on tähed A-F. Need tähed olid löödud täpselt Kahe survetoru vahele. Ma küll ühendasin survetorud õigetesse silindritesse, kuid pumbal ühe astme võrra varasemaks! Usun et see ka põhjustas praeguse varajase süüte. Ühesõnaga oli kell juba nii kaugel, et tuli sauna minna ning põhku

Eks täna hommikul võtan asja uuesti käsile. Kisun sisselaske maha, pumbal otsad ümber, sisselase peale, süüde paika. Kui siis masina käima saan, võib öelda, et see auto ost tasus ennast ära :D

Samal päeval veel:

Sai süüde paika keeratud ning masin käis esimesest pöördest, ühtlaselt ning probleemideta :D

  • Vastuseid 99
  • Vaatamisi 21,2tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_21183
OEM laiendid.

Lauri, millised Su uued veljed tulevad? :)

Vastuseks siis niipalju, et vaja oleks ideaalilähedasi originaalvelgi. Ei väsi siiani otsimast Star Spoke Style.10 velgi. Ühed sobivad läksid just ebays nina alt ära :?: . Eestimaalt neid vist ei leiagi.

Eks vaatab mis vanadest saab, kui keegi rahaga ära ei ehmata, siis jätame paremaid päevi ootama - esialgu pürgime originaalsuse poole.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_20853

Nüüd jälle pisut põhjust kirjutada. Kuna mõni siit ehk pole BMW Klubi lugeja, siis kordan sealse üle.

Viimasel ajal on tegeletud asjadega, mis ei nõua auto lohistamist ühest kohast teise, ehk siis uused veljed. Vanad juba mõnda aega müügiteemas üleval.... miks ma ei näe huvilisi??? :!:

Aga asi niikaugel, et foorumikasutaja Allani käest sai ostetud kenad kärgveljed, on nad siis originahaalid või mitte, seda ei tea, aga BBS kindlasti. Üks kapsel oli vigane, aga sellega aitas saue Igor, vastutasuks 150eek.

Ühesõnaga said veljed kenasti liivapritsitud ning värvitud. Värviks valisin seekord pulbervärvimise. Eks näis kuidas kestab. Ehk siis pulberkrunt ja kattevärv. Värvi oleksin pidanud küll valima karvavõrra heledama tooniga, kuid kui tagantjärgi vaadata, siis olen täitsa rahul. Kvaliteet on kena ja sile. Oma läike poolest poleeritud velgedega küll ei võistle kuid ega häda ka midagi pole. Kõige rohkem ahvatles hind. Kulud siis järgmised:

velgede muretsemisele: 4000eek - aus hind ja kauplema ei hakanud

velgede liivapritsimine: 520eek - kvaliteedi kohapealt oleks saanud nuriseda, kuid kärgesid puhtaks saada on raske. Samas pulber kattis kenasti.

velgede pulbervärvimine: krunt+värv 4 velge kokku 1000eek

veljekapslitele uued embleemid: e-bay ja 9eur

üks asenduskapsel: 150eek

sai ka uued kummid ostetud: toyo proxes t1s 195/50/15 475eek/tk

Ise värvisin/lakkisin kapslite plastikosad - said ka head

Pildimaterjal:

img6382p.jpg

img6385h.jpg

img6386k.jpg

img6387h.jpg

Kena kevadet ka :?:

comment_20825

velgede liivapritsimine: 520eek

velgede pulbervärvimine: krunt+värv 4 velge kokku 1000eek

sai ka uued kummid ostetud: toyo proxes t1s 195/50/15 475eek/tk

Tere.

Paar küsimust.

Kus lasid liivapritsi ja kus pulbervärvi? Sauel?

Ja otsin samamoodi rehve. Samas siinkohal, et kas 195/50 vähe vale mõõt ei ole originaal 205/55 võrreldes. Kust rehvid ostsid?

Terv,

Penu

  • Autor
comment_20813

Liivaprits tehti Männikul ja pulber tõesti Sauel. Täna ajasin masina kuuri alt välja ja tuleb tõdeda, et veljed oleks pidanud tooni-kaks heledamad olema. Kui auto varjus, siis näib värv hallikas-mati tooniga. Samas päikese käes on hea. Eks vaatab, lõppkiirusele värv ei mõju, kui tuju tuleb, siis katame uuesti. Samas paneb vähe kiruma ka!

Rehvide mõõdu valimisel lähtusin tõepoolest sellest, et antud mõõt oli tol hetkel hea hinnaga. Mis puutub originaalmõõtu, siis seda ma taga ei aja. Minu vanad veljed on sama mõõtu ja ka sama mõõduga rehvidega ning ka olnud ühed veljed enne seda. Seega, kui sõitu ei sega, siis on mul üks kama kaks mis seal all on.

Täna käisin ka oomipoes külas. Püüdsin oma majanduskooli hariduse ning keskkoolitasemel füüsikaoskustega head nägu teha, sest lõpule tahab viia elektrilise jahutusventilaatori projekt. Samas kõik vaja ikka ise teha :?:

Autol siis üks termoandur radiaatoris ja hetkel jahutusventikaks e30;34 konditsioneeriventilaator. Ühesõnaga vent vaja tööle panna kahel kiirusel. Seega sai muretsetud uus kahetemperatuurine termoandur, releed, dioodid, väike jahutusradiaator ning kopsakas takisti. Loomulikult ka peotäis kaitsmeid, sest ei taha testimise käigus autot maatasa põletada :D . Ühesõnaga kuiv trenn on tehtud ning kõik toimib. Homme hakkan uurima kuidas see kompott kenasti autole paigaldada. Hetkel kaalun oma kontrollimiseks salongi ka paar pisikest kontrolllampi panna, mis annaksid siis indikatsiooni ventilaatori tööst.

...ja sm Penu, rehvid siis UK netipoest Camskill.

  • Autor
comment_20810
Ma lasin aasta tagasi ka oma veljed sauel värvida, samamoodi hõbeda asemel on veljed hallid ikka rohkem, värviti RAL 9006 värviga (pulber)

Jep, seesama värv. Lõid kabjaga vastu rinda ja ütlesid et standartne veljevärv. Näidiseid oli teisigi, aga eks püüa 10x5cm plekitükilt aru saada, mis ta täpselt on. Aga eks saab hakkama.

  • Autor
comment_20793

Eilse päevaga sain ühele poole elektriventilaatori installiga. Töötab teine kenasti kahel kiirusel nagu vaja.

Nüüd siis ka uued rattad all. Pilt tõmbab suu kenasti kõrvuni. Rataste värvile pole suurt midagi ette heita ning halli auto all väga head.

Kui tuleb ilma, siis saab pilti ka.

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_11886
Mis sellest, ma ütleks foorumi ilusaimast diislist, saanud on?

Auto on täpselt selles seisus, mis viimastel piltidel. Talvel ega porise ilmaga sõidetud pole. Selle aasta jooksul läbitud vast 3000km kanti. Lähipäevil ära talvekorterisse.

Vahepeal oli Tallinna teedest tingituna karterivigastus, kuid kõik lõppes õnnelikult ja asi piirdus kateri vahetamisega.

Täname küsimast :P

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.