Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
Lauri_L

BMW 324td - Lauri_L

Soovitatud postitused

Lauri_L

Tervist kaaskannatajad :D Panen ka oma praeguse e30 324td siia kommenteerida ning kiita-laita. Olen olnud peamiselt BMW Klubi huviline ning liige, kuid kuna taas sai omale muretsetud e30, siis kiikan ka siia natuke. E30 BMWsid olen omanud mitmeid. Mõni ka vast siit foorumist läbi käinud. Näiteks omasin Onu Akseli ning Wabbit'i 320i (335i) mõni aeg ning ka Cz-bikeri 324td. Kuna viimasest omatud e30-st on palju vett merre voolanud, siis sai uuesti ajas tagasi mindud ning omale e30 muretsetud. Kuna olen iidne diislifänn, siis ka seekordseks autoks sai diisel.

Teen copy-paste BMW Klubi foorumist, et mitte sama juttu kaks korda sisse lööma hakata.

Mõni aeg on siin foorumis olnud väike e30 hullus :D ning ega siis isegi olin selle pisikuga mõni aeg tagasi nakatunud (hilinenud jõulukink :D). Kõik oli selle taga, et turg pakkus suhteliselt masendavas seisukorras masinaid. Lõpuks ikkagi midagi leidsin:

Autoks BMW 324td (facelift), 1989 aasta väljalase, 85kW, sedaan

värvus - helehall metallik

käigukast - manuaal

veereb originaal valuvelgedel + 1 tagavaraks

Eestis olnud aasta ning sõitnud 7000km.

lisadest:

originaal spotistmed (kõik kenasti terved ning vormis)

esimesed elektriaknad (toimivad kenasti)

el. katuseluuk (samuti töökorras)

kohtvalgustid salongipeeglis (sellist imeasja näen sellisel autol esmakordselt)

ABS

roolivõimendi

tagaklaasikardin

soojendusega klaasipesudüüsid

soojenudega välispeeglid

teisaldatav veokonks võtmega

check control

tagaistme käetugi

mõningad saksakeelsed raamatud kindalaekas

miskine originaalne 3-kodaraga sportrool ka

Meeldiva üllatusena on suurem osa võtmetest ning tehasest kaasa pandud varustusest autos alles.

Peamiseks kriteeriumiks auto valikul oli loomulikult diiselmootor ning kere hea seisukord.

Kere

Enam-vähem minu nõudmistele vastav. Roostest praktiliselt puhas. Üle ega ümbert ei pääse sosseppadest, kes ei oska autot korralikult üles tõsta. Pisut on muljutud küljekarpide alumisi ääri. Lisaks sellele tõstekohad kaetud kerge roostekihiga - midagi suurt pole. Üks roostekoht on tagupõllel, selle ilmselt panen täielikult uue, kuna see vigastada saanud. Niipalju siis roostest. Üks värvikriimustus tagumisel tiivaäärel ning pisike mõlk esimesel paremal poritiival (piltidelt nähtav). Puudu ka esimene nn põlle lisa, kinnitustüüblid aga kenasti alles ning terved. Üldiselt on kere siiki väga heas korras. Uste ääred täiesti rikkumatta, klaaside tihendite ääred värsked, stanged terved ja paigas.

Mootor

Nagu ikka, tilk tõrva meepotis - üks põhjus, miks auto sai odavalt kätte on see, et mootoriga kehvad lood. Käigukast ja sillad ideaalses korras, kuid mootoril üks silinder ei tööta ning gaasi andes lööb kolksu sisse. Esialgu kuulan ka maad uue mootori muretsemiseks, sest selge on see, et seal on midagi korralikult paigast ära. Eks homme hakkan asjaga tegelema, teen kindlaks, missugune silinder ei tööta ning sealt edasi! Kuna endal käed otsas ja diislitega sina peal, siis mootori pärast ei põe ja pigem naudin seda vaikset nokkimist :D

Ülejäänud tehnika

Nagu eespool mainitud, toimivad kõik autole paigutatud vidinad kenasti va paar salongipirni. Veeremis 300km sõidu järel erilisi kõrvalnähte ei tähendanud, käigukast töötab hästi, rool päärab kenasti. Pidurdab heasti ning tuled ka näitavad :cool:

Pilte saab ka (ilm oli hämar ning ega midagi ilusat välja ei tulnud)

pict0041xz0.th.jpgpict0043ki0.th.jpgpict0044ul2.th.jpgpict0045pw3.th.jpg

pict0046lv4.th.jpgpict0049bz3.th.jpgpict0050uj2.th.jpgpict0051uf9.th.jpg

pict0052cd2.th.jpgpict0053qx2.th.jpgpict0055mm5.th.jpgpict0056jj1.th.jpg

pict0057rl3.th.jpg

...ja jutt, mis sai mootorist :lol:

[iEile sai terve päev garaa¾is veedetud ja püüdsin selgeks teha, mis mootorit vaevab.

Sümptomid siis järgmised:

käivitub võiks öelda, et perfektselt

päris vali kilin/detonatsioon

mingi silinder ei tööta, mootor rappub

lisaks sellele väga jäme kolin mootoris

Eelmine omanik oli käinud remonditöökojas. Tääkoda üks oli öelnud, et vigane KKP, teine töökoda ütelnud, et saale kolin sees ja hakka uut mootorit otsima.

1. Kõigepealt profülaktika mõttes tõstsin auto üles, et vaadata oma ost korralikult põhja alt üle. Mis pihku jäi, oli mootori esimene hooratas :shock: . No lahe küll, aga hea, et alles oli. Rikutud oli muidugi hooratta liistusoon. Võtsin remondi ajaks hooratta ära ning tõmbasin rihmaseibi niisama mutri ning koonusseibiga kinni. Käivitades oli "madalatooniline" kolin masinast kadunud, kuid detoneeris masin edasi.

2. Et tuvastada silindrit, mis ei tööta, hakkasin siis järjest maha keerama töötaval mootoril pihustitorusid. Tulemuseks oli see, et kõik pihustid toimisid kenasti, iga toru lahti andes hakkas mõni silinder puterdama. Sellele järgnes kõvasti mõttetööd :lol:

3. Heakene küll, kraapisin klapikambrikaane maha, et ehk on midagi silmaganähtavat paigast ära. Võibolla tõukuri hääl?! Plokikaan oli pealt kena. Nukad kenasti terved ning siledad, muid vigugi ei tuvastanud. Panin igaks petteks masina käima ilma klapikambrikaaneta - jällegi kõik töötas ilma kõrvalnähtudeta.

4. Seejärel võtsin kasutusele vana hea meetodi - puupulk ning kuulama, kust see kilin ikka tuleb. Karteripõhi oli kenasti vaikne - seega saalest pidi asi ikka kaugel olema. Kõige intensiivsem kisa tuli 1. silindri juurest, mujal OK.

5. Heakene küll, kakkusin sisselaske maha ning pihustid maha. Kell kätte ning surveid mõõtma. Minu imestuseks olid kõik surved paigas - no mida paganat?! Olin juba plokikaant maha keeramas, aga mida keerad, kui surved korras on? Pihustiaukudes uurisin hoolega ka nö eelpõlemiskambreid, needki olid kõik kenad ning augud korralikud.

6. Väikese mõtlemise järel siis arvasin, et tegemist on ehk vale süüteajastusega. Rihmaratastel olid juba mingid märgid peal, kuid need vist viskasid villast. Ajasin 1.sil surnud seisu paika, pumba paika ning ka alt vända. Süüde peaaegu et klappis. Tõstsin pumpa mõned hambad siia-sinna, kuid ei miskit. Keera pumpa palju tahad ikka sama teema! Nüüd hakkas juba väike ahastus kallale tulema....

7. Hakkasin juba varustust valmis panema, et kisun karteri alt ära. Siis jäi näpp pidama ühe vana KKP külge - väike õllepaus oli :cool: Vaatasin pumpa ühelt poolt ja teiselt poolt ning siis mõikas :!: . Üks asi mida polnud kontrollinud ning miks paistis see mootor kahtlane (polnud sellise mootoriga tükk aega tööd teinud) - kõigepealt lendasin arvuti taha (AutoData), et veenduda süütejärjestikus (1-5-3-6-2-4) ning siis tuiskasin auto juurde ning veendusin selles, et pihustitorud olid valesti pandud! Süütejärjekord oli tont-teab milline :D

8. Järgnes väike pingelangus ning uuesti sisselase maha - kuna kaks eelsüüteküünalt oli läbi, siis esialgu need uued - väike pihustite kodune kontroll - ning pumba torud õigeks ja süütejärjekord paika. Uuesti kogu kupatus kokku ja proovima. Ketran mootorit aga ei kippu ega kõppu, ei käivitu ja kõik :cry: . OK, appi tuli sõber eeter, lasin sutsaka õhufiltrisse ning võtit - mootor käis paugupealt, ilusti ühtlaselt ja ilma kolksude ja kolinata, kuid gaasi andes oli süüde kole varajane. Igatahes oli pool pidu juba püsti - vist pole ikka uut mootorit vaja :D Hakkasin süüdet reguleerima. Juhe hakkas mõne aja pärast jällegi kokku minema, kuna keera pumpa kuhu hambasse tahad - ikka töötab auto ühte moodi. Ei käivitu, kuid käib varajase süütega kuid ilusti ja ühtlaselt + sutiseb.

9. Siis jälle tärkas mõte ning kivi ka minu kapsaaeda. Omal seisis talveunes vana hea 325td. Käisin vaatasin selle pumpa ning tuvastasin oma "varajase süüte" võimalikud ilmingud. KKP lööb järjest igasse silindrisse. KKP survepoolel on tähed A-F. Need tähed olid löödud täpselt Kahe survetoru vahele. Ma küll ühendasin survetorud õigetesse silindritesse, kuid pumbal ühe astme võrra varasemaks! Usun et see ka põhjustas praeguse varajase süüte. Ühesõnaga oli kell juba nii kaugel, et tuli sauna minna ning põhku

Eks täna hommikul võtan asja uuesti käsile. Kisun sisselaske maha, pumbal otsad ümber, sisselase peale, süüde paika. Kui siis masina käima saan, võib öelda, et see auto ost tasus ennast ära :D

Samal päeval veel:

Sai süüde paika keeratud ning masin käis esimesest pöördest, ühtlaselt ning probleemideta :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
m20b20

kuna pole EBK liige siis mõtlesin kuna sa siia ka teema teed. Ilgelt Kena Aparaat. Ohutuid ja palju km`eid :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Auto hetkel seisab. Püüan selle viia enda jaoks ideaalsesse konditsiooni. Kevadel teen kere lõplikult korda ning seejärel järjest kõik auto juurde kuuluva.

Tänu siinsetele foorumlastele olen tänasest ka uute udutulede ning esiamortide võrra rikkam. Tegelikult on igasuguseid vidinaid kapi taha terve hunnik kogunenud ning sama palju on veel nimekirjas.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Natuke on jälle vett merre voolanud. Täna siis tänu Tom´ile sain omale tüki tagumist põlle, mis autol vigastada saanud ning roostega käest ära lastud. Lisaks veel tänud einarile esipõlle liistu eest.

Vahepeal said muretsetud ka originaalsete karbikatete komplekt. UMist sai igaks juhuks võetud veel ka täiskomplekt paigaldustüübleid ning klambreid. Lisaks tüüblitele sai ostetud veel ka esikoobastesse uued tuulesuunajad ning nende külge minevad plastikud (tükike logarit).

Mootorile sai ostetud ka uus hammasrihma kattekaane tihend.

Igaks petteks sai muretsetud ka uued tagatala puksid ning veepump.

Veel on kapi taha kogunenud:

- sisselasketihendid

- väljalasketihendid

- õlifilter ja kütusefilter

- uued madaldusvedrud -40mm

Homse päeva teema on ilmselt tellimus uutele pihustiotsadele. Kuna ka autol on üks karp mõlki muljutud, siis uurin, mis ja kas sellega annab midagi teha. Kui ei anna, eks siis tuleb süda rindu ja jalad selga võtta ning uute järgi minna. Nagu aru saan, siis B osa eriti ei soovitata panna...?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Raamatuid kahjuks kõiki olemas pole :D puudu hooldusraamat. Võtmetest puudu ilmselt üks-kaks süütevõtit, kuna endal ainult kaks originaalsüütevõtit. Eks leiab veel, mille üle nuriseda nagu tulekustuti jne...

Igatahes on need nö sekundaarsed asjad antud ajahetkel.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Tänud!

Täna sai siis otsustatud selle kasuks, et keretööd, mida vaja teha oleks, teen ise. Täitsa edukalt sai välja vahetatud tagumise pukseerimisaasa ümbrus. Natuke tuleb ka karbis oleva mõlgiga vaeva näha, uut panema ei hakka. Pärast seda tuleb põhajle ennetav roostetõrje + pisut värvitöid.

Kui millalgi head ilma lubab, siis saab ka pilte.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Tomstah

Tore, et sellest väljalõigatud tükist tolku oli. Nüüd siis elab see punane e30 osaliselt ka sinu iluduse küljes :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Kuna täna vaba päev anti, siis sai pisut auto kallal kohmitsetud.

Kuna majas üks masin, mille pihustid tahtsid remonti saada, sai ka enda masinalt need maha krutitud ning diislikeskusesse viidud. Kui juba väiksemaks harutamiseks läks, siis vahetasin ära ka klapikambrikaane tihendid, panin uued sisselaskekollektori tihendid, uuendasin pihustite tagasivooluvoolikud.

pict0167hq4.jpg

Klapikambrikaane all midagi uut ei leidunud :D , pinnad puhtaks ja uus tihend vahele.

pict0170wp8.jpg

Vana tihendit oli keegi jõudnud juba silikooniga lappida... suht puder punane mass tuli kaane ning tihendi vahelt välja

pict0166nr4.jpg

Natuke mootorit enne pihustitorude paikapanemist.

pict0169ki6.jpg

Kollektori pinnad ka kenasti puhtaks, tihendid vahele ning peale tagasi ta läkski

Tänu foorumi kasutaja kulgurile sai täna autole ka originaalipoolsem muusikakeskus soetatud :)

pict0179mr9.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
cz-biker

nagu ma näen on sinu autole trossiga pump paigaldatud.

pildipeal paistis elektroonilise juhtimisega pumba pistik kui ma ei eksi.

se trossiga pidavat aga parem olema.

Igatahes edu sulle selle pilliga. heameelega võtaks ise ka oma 324 tagasi.

se on ikka hea auto.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Jap, trossiga pump seal on. Ise eelistan samuti seda, pisut töökindlam ning saab vastavalt vajadusele näppida ka. Elektroonilise valmidus täitsa olemas.

Tänud, edu läheb ikka vaja :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Täna said tehtud pildid endale ning võimalikule värvijale teemal "auto enne värvimist". Väike valik ka siia...

pict0181ry5.jpg

pict0185tp8.jpg

pict0201hq9.jpg

pict0205ua8.jpg

pict0206xu2.jpg

pict0217gd7.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

No kui sellist "aukohta" pakutakse, siis peab rohkem pingutama hakkama. Ei piisa heast, peab olema v.hea :?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eix22
No kui sellist "aukohta" pakutakse, siis peab rohkem pingutama hakkama. Ei piisa heast, peab olema v.hea :?

mina sellega ei tegele, aga arvan et need kes valivad masinad kalendri jaoks välja arvavad sama! pealegi sai igaüks pakkuda oma masinat kalendrisse ja see on sobilik masin sinna!! :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

No eks see teema alles kauge-kauge tulevik. Esialgu tahaks masina sinnamaale saada, et saab rahuliku südamega õhtuti magama minna. Hetkel veel palju asju pinnuks silmas. Eelkõige ootan head ning sooja kevadilma, kuna endal sooja garaa¾i võimalus puudub. Seega ei taha ette võtta ühtegi tööd, mis niiskust kardavad.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Mina olin sinu bmw esimene omanik eestis... ning selle ka siin arvele võtsin. Endiste autode all oli kirjas, et sina olid selle teine omanik eestis ning ostsid selle esimeselt omanikult mingi avariiga - no see jutt nüüd paika ei pea küll :D . Ise müüsin selle auto täiesti tervena ning ühes tükis.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
cz-biker

järelikult olen ma kolmas omanik..

ma teadsin et se oli autoaiast ja äsja toodud saksast.

aga vahet pole.

sinukäes oli ta sis 4 kuud jah? või 3.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Lauri_L

Hetkeseis selline, et värvijaga on kokkuleppele saadud ning auto läheb värvimisse märtsi keskel, kätte peaks saama aprilli esimesel päeval.

Pisut on olen ka ettevalmistusi teinud mootori järgiaitamiseks. Seda nii käpa harjutamiseks ja oma lõbuks. Mingit suut kW taga ei aja, kuid pisut nobedamaks püüaks masina ajada kui 325tds. Usun, et rullika kerge kaal ning pealolev mehaaniline kõrgsurvepump on alustuseks hea küll. Suuri plaane praegu ei tee ning konkreetset plaani ei julgeks välja käia. Eks töö käigus ka pildid ja info.

Julgust andis ka see, et netis M21D24 mootori kohta infot liigub ning suuremate leiutamisteta on mõeldav nii 25%line kW suurendamine. Parim tulemus, mis leidsin oli originaalse 85kW 211Nm asemel 133kW 356Nm (+56% kW ja +68% Nm) ja ka tehnilised lahendid selle saavutamiseks.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse


×

Oluline teave

See veebileht kasutab küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Kasutustingimused & Privaatsus .