Hüppa postitusse

Lauri_L

Foorumikasutaja
  • Postitusi

    82
  • Registreerus

  • Viimati külastas

  • Võidetud päevi

    1

Kõik, mis Lauri_L postitas

  1. Lauri_L

    Auto reg Eesti

    Nagu mainisin. Kui oled ise mõistlik, siis on ka nemad Nüüd loe oma postitus läbi ja tee omad järeldused....
  2. Lauri_L

    Auto reg Eesti

    Sauel olen korduvalt käinud. Kokku on mulle esmast kontrolli teinud vist kolm erinevat inspektorit. Kui täitsa aus olla, siis tööd teevad tublisti ja ausalt. Ilmaasjata ei nöögi, kuid põhiasjad peavad korras olema. Mis puutub tehnilistesse üksikasjadesse, siis ega vast isegi ei laseks autot läbi, mis kohe pärast registreerimist ülevaatusel põruks. Endal peab olema viisakas suhtumine ja tahtmine asju selgitada. Siis hätta ei jää. No kui midagi ongi valesti, siis koostatakse märkuste nimekiri. Teed nimekirja alusel asjad korda ning teist korda enam probleemi pole. Pead vaatama, mida Soomest tood. Kui on mõni haruldasem auto, mida Eestis teist arvel pole, siis peab arvestama muidugi täiendava bürokraatia ning arvestatava aja- ja rahakuluga. Kui on nö. Soomest ostetud transiitnumbritega auto, siis võivad küsida ka tollidokumente (deklaratsiooni), ostu-müügi lepingut jne. Kui auto on pärit väljaspoolt EU-d, siis alles hakkab trall pihta . Aga Saue meeste kohta ütleks, et kui oled ise mõistlik, siis on nemad ka. Arvestades, et mis "juhtumitega" nad peavad päevast-päeva tegelema on neil küll eeslikannatus. Olen ka aru saanud, et laua taga tuima näoga sulle otsa vaatav lipsuga vanahärra on sisimas suure tõenäosusega tulihingeline "petrolhead". Minu kõige meeldejäävam kogemus oligi Sauel autoga, mis oligi Soome transiitnumbritega väljastpoolt EU-d toodud JDM (Jaapani siseturu) auto, millist polnud kunagi Eestis arvel olnud. Tehnilisest saadeti vaid korra tagasi ning ka asja pärast. Päris mitmes "täiesti võimatus" asjas tuldi mõistlikkuse piires vastu. Kui tulevikus peaksin sama tee ette võtma, siis Sauelt kaarega mööda ei käiks.
  3. Lauri_L

    2016 riidenänn

    Jopet ei taha, muud nänni v6tan kindlasti kui kommuun on kujundused-asjad paika ajanud. Kokku vast 10 artiklit ikka läheb kaubaks Tervitustega
  4. Püüaks seekord pakkuda oma kauaaegset hobiautot. Kuna garaažis kaks kohta ning kaks autot on pidevalt talvekorteris, siis uue võimaliku hobiauto ootuses oleks vaja nii ruumi kui pisut raha. Auto teema siin: http://foorum.e30.ee/teema/152-bmw-324td-lauri_l/?page=1 Auto ise: BMW 324TD, väljalaskeaasta 1989, sedaan, manuaalkast. Värvuseks hall metallik, mootor 2.4TD 85kW (diisel). Auto on säilitatud originaalina niipalju kui võimalik ning tulnud tehasest üsnagi rikkaliku lisavarustusega. Lisad: Originaalsed riidest sportistmed. Istmed terved, polstrid terved. Originaalne shadowline Esimsesed elektriaknad, tagumised manuaalsed Elektriline katuseluuk Kohtvalgustitega salongipeegel Rulookardin tagaaknal Väike originaalspoiler tagaluugil Klaasipesudüüsid soojendusega* Välispeeglid soojendusega* Originaalne teisaldatav veokonks Tagaistme käetugi Sportrool (nahk kehvapoolne) Tehasest tulnud originaalis M-vedrustusega (võin terminoloogiaga eksida) *selle info pean veel igaks juhuks üle kontrollima Loomulikult ka ABS, check control, el.peeglid ning roolivõimendi. Olemas saksakeelset kirjandust ja tehasevarustust (tõkisking, tungraud, ohukolmnurk, võtmeid jne). Täpsemalt peab autost järgi vaatama, mis seal on (hetkel ise Eestist eemal). All harvaesinevad, tavalisest laiema randiga 15“ kärgveljed. Autos sees retro Blaupunkt kassett-stereo. See on hilisem paigaldus. Masin ise läks mäletamistmööda seisma talvekorterisse (kuiv garaaž, kus temperatuur ei lange alla +5 kraadi) 2010 lõpus. Seisis seal kuni 10.2015 ehk peaaegu 5 aastat. Kui kaks kuud tagasi panin aku peale, siis käivitus koheselt ning töötas kohe algusest ilma kõrvalnähtudeta. Seda siis 5a vana kütusega ning pärast 5a seismist. Käivitamise põhjuseks oli auto garaaži vahetus. Uude kohta läks auto puksiiri peal, kuna kindlustus ja ÜV puudusid. Auto ostsin 2008 alguses. Kohe sai tehtud konserveerimise eesmärgil pisut keretöid. Seda mitte sellepärast et auto oleks roostes või käest ära olnud, vaid sellepärast, et auto säiliks paremini (pisemaid olmemõlke ja kriimustusi oli). Värvija tõmbas nn seeliku selga, katus jäi värvimata. Ütlen kohe ära, et värvimistööd ei olnud super-hüper kvaliteediga, sest see polnud eesmärgiks. Värvkate siiani kena, läikiv ja sile. Kuskilt midagi ei kooru, värv ei vooola ega narmenda. Lihtsalt pisidetailidele ei hakanud tähelepanu pöörama. Mootor sai samuti üle vaadatud (pikemalt auto teemas) ning kõik vahetamist vajav sai vahetatud. Peaaegu kõik kuluvad silladetailid said vahetatud, alla uued -40mm vedrud ning kõik uued kvaliteetsed amortisaatorid. Kõik vähegi ligipääsetavad ja ligipääsematud detailid said kenasti korrosiooni ennetava töötluse. Pärast kõiki neid töid sõitis auto ca 2,5 aasta jooksul kokku alla 10000km, enne kui 2010 seisma jäi. Talvel ega poriste ilmadega ei sõitnud, püüdsin vältida ka sajuseid ilmasid. Enne ja pärast väljasõite sai auto ikka korraliku käsipesu. Põhimõtteliselt ei ole auto funktsionaalne ega visuaalne pool kuni tänase päevani muutunud. Äärmiselt silmapaistev masin on. Väike tiir, mis sai 2015 tehtud tõestas, et sillad on endiselt tihedad, kolnad-naginad puuduvad ning mootor on äärmiselt jõuline. Lust sõita. Paljude e30-te mureks on kere. Kui selle auto vaatab üle tõsine autop....st e30 aktivist, siis saab see auto ilmselt hinnagu „hea“. Mina, kui keskmisest pisut vähem tõsisem e30 huviline, hindan kere seisuokrra väga heaks. Arvestades turul pakutavaid autosid, on kere seisukord suurepärane. Pmst saab igaüks sellega kohapeal tutvuda. Koopaääred roostevabad ja taastamata, karbid roostevabad ja taastamata, tõstekohad roostevabad (luubiga nüüd viimane kord päris ei uurinud) ja taastamata. Uksed käivad nagu uuel autol. Ainuke koht, mille üle nuriseda saaks, on tagumine veoaas, mis oli juba ostes kehvake ning mille taastamisprotsessis sai paar viga tehtud. Seega oleks see koht, mille kallal annaks pisut nuriseda. Loomulikult pole auto uus, kuid korrosiooni (st selle olulise puudumise) poolest on tegemist suurepärase isendiga. Ahjaa, üks (või oli kaks) veljekapslit puudu. Vähemalt üks läks vargapoisi saagiks. Mõned pisemad kivitäkked ja kriimud siin-seal. Antenn vigastatud (jällegi vandaalid parklas). Mootor toimetab hästi. Peal on nn mehaaniline pump, mis oli seal juba eelmise omaniku poolt. Ei hakanud ümber vahetama, kuna otsene vajadus puudus. Seega tuleb arvestada, et tahhomeeter ei tööta. Oma lolli vaimusünnitusena sai autole peale pandud elektriline ventilaator (oli tol ajal popp ja noore poisina tahtsin ennast tõestada). Selle annab kenasti ära kaotada. Tegelikult ajasingi sellele juba küüned pisut taha. Muus osas on minu mäletamist mööda asjad originaalsed. Välisviimistlusest sai autole värvimise käigus paigaldatud originaalsed karbikatted koos kõigi originaalkinnitustega ning need värvitud kere värvi. Esimene põllelisa on samuti värvitud kerega sama värvi. Esimesed suunatuled on järelturu kaup. Kõike kindlasti nüüd kirja pandud ei saanud. Huviline tuleb vaatab oma pilguga asjad kohapeal üle. Auto asub Harjumaal Vääna-Jõesuus. Auto hinnaks olemasolevas konditsioonis 3800€. Ei tingi millegi arvelt. Proovisõitu sellise ilmaga teha ei saa, garaažis saab käima panna ning takseerida niipalju, kui süda lustib ja ruum võimaldab. Mingisuguseid garantiisid ei anna ega hiliseimaid pretensioone ei rahulda. Vahetust ei soovi. Kaasa mõningad uued varuosad, mis riiulil. Kontakt ja lisainfo: Info(at)fumatek.eu +372 52 64 654 Telefonile saan vastata alates 22.12.15. E-posti teel kättesaadav juba praegu. Auto ei ole müügis tähtajatult. Kui silmapiiril olevad „uued“ hobiautod ära lähevad või kui soojad ilmad kätte jõuavad, siis müügist maha. Kahjuks paremaid pilte hetkel ei ole. Mõned vanemad pildid leiab veel siit: https://picasaweb.google.com/OdorlessCurves/VanaHallBMW324tdSugis2008
  5. Nonii sõbrad ja seltsimehed. Kellel on infot? http://www.auto24.ee/used/2015389 Vaevalt pool päeva olid kontaktid olemas, kuid nüüd juba mitmendat päeva kuulutus mitteaktiivne. Üks selline auto kuluks marjaks ära OK, ise loll ja ei pannud tähele Tänud.
  6. Lauri_L

    typ188 simmerlingid

    Üldiselt on väga hea tihendite valik Laagri- ja tihendikeskuses Laki 17. Ebastandardsed mõõdud enamasti saadaval mõnepäevase tellimisajaga. Teinekord olen ka Optitransi (Vana-Narva mnt) poole pöördunud. Natuke harimiseks ka, et eesti keeles ei eksisteeri sellist asja nagu simmerling. See on valesti ja valjusti kirjutatud, kahjuks kasutusel ka mõningates maarjamaa kauplustes. Eesti keeles on tegemist kaelustihendiga (nii vedruga kui vedruta), kasutatakse ka ingliskeelseid tuletusi nagu simmer-ring ja simmerring, harvem vene keelest tuletatud mugandusi. Tegemist on tihenditüübiga mille töötas välja selline härrasmees nagu Walther Simmer. Tema järgi sai ka rõngakujuline tihend nime. Väljatöötaja (Simmer) + rõngas (ring) = simmer-ring
  7. Lauri_L

    Viimased Kleebised saadaval!

    Hinnad vägagi mõistlikud Makse tehtud
  8. Lauri_L

    K: toru painutuspink

    Abiks tööriistade rendifirmad (ramirent, cramo jt.), kui plaanid osta, siis Eestis pakuvad kindlasti stokker (Rothenberger) ja tallmac (Ridgid). Igal juhul soovitan hüdraulilisi mudeleid. Endal Ridgid-i hüdrauliline ja statiiviga - super riistapuu. Väike uuendus: Mingi odavama otsa manuaalne (vist ka hüdrotungraua võimalusega) painutuspink on saadaval Peterburi tee alguses Anapol GF kaupluses. Pidavat see kuni 2" painutama, siiski tundus konstruktsioon suht ebamäärane olema. Torude painutuse juures on eriti oluline et tööriist on toekas, igasugused pehme ja logiseva konstruktsiooniga tööriistad kulutavad meeletult närvi ja kahandavad kvaliteeti.
  9. Lauri_L

    Viimased Kleebised saadaval!

    Must kotkas 5*5 3tk + aadress 1tk Tänud ette
  10. Panen oma tähelepanekud ka siia... Kardan, et e30 klubi siseselt on päris rakse tekitada olukorda, kus igas kuus hakkaks hääletama kalendrisse nn "kuu autot". kõige suuremaks probleemiks saab minu meelest autode ja kasutajate vähesus. Lisaks ei saa iga inimene endale selliseks olukorraks pädevat kaamerat ja fototöötlustarkvara muretseda. Kolmandaks tuleb auto fotole paigutada ka nii, et ilus saab. Palju läikivat pindla läheb kaotsi tänu just nn suvalise hetke klõpsule (mida näitab ka selle aasta kandidaadid ja kalender, kahjuks). Teine küsimärk on meie ilm.... on aprilli lõpus nähtud üle auto käivaid lumehangesid ja detsembri viimastel päevadel +8 kraadi sooja, seega tulemus on jällegi nii-ja-naa. Suurem osa siinsetest talvel ehk oma kõige kallima rulliga ei sõida (just sellega mida tahaks kalendril näha) ja seega koguneb kevadekuudeks pildi-le-tahtjaid hulgim ning talvekuudel pole kedagi võtta - tulemusena jällegi kvaliteet kannatab. Fotodega ka selline asi, et täisresoga pilt peab kohe jõudma tegija kätte. Foorumi albumisse või a la pilt.ee-sse kogumine pole hea mõte, siis on lõpuks alles ainult foorumisuurusega paberil kasutuskõlbmatud fotod. Üldiselt pole kalendriresoga fotot mõtet vaatamiseks üles laadida, sest keegi seda alla laadida ikka ei viitsi (suurusjärk ju töödelduna üle 50mb). Kui me paneme nüüd kokku eelnevast tekstist vähemalt 2 olukorda, siis korraliku asja saamine on võimatu. Kalender peaks olema igas kuus kena vaadata ja igale vaatajale hea emotsioonit looma, mitte tekitama olukorda, et "jess.... minu auto pilt on järgmise kuu peal - küll on ilus kena ja sile " ning kõrvalseisev vaataja ei kergita kulmugi. Kalender peab minu meelest olema ühtne ja läbi kuude omama sama (foto)käekirja. Minu ettepanek oleks 1. Organiseerida vastavalt aastaajale (4x aastas näiteks) üks seltskondlik pildistamine, kus on korralik fotograaf koos korraliku (peegel)kaameraga ja ka korraliku klaasiga. Alternatiiv oleks fotograaf organiseerida korralikumale koosviibimisele ja püüda teist enne piltide tegemist mitte täis joota. 2. Pisut vaeva näha ja tekitada stuudio moodi asjandus. Iseenesest selleks palju pole vaja - ruum, ruum koristada, valgustus ja häid ideid jällegi pädeva fotograafi poolt. Meeldis jubedalt aastaid 4-5 ehk tagasi EBK juhtfiguuride poolt organiseeritud pildistamine kodusel teel valmistatud stuudios. See oli tõepoolest kalender, kus uurisid iga kuu masinat tükk aega ning mitu korda. Palun ärge kohe pooma hakake
  11. Lauri_L

    2012 KALENDER

    Jaanuar - auto jookseb alla serva kinni, nõks oleks paremale ka ruumi vaja Märts - samuti all servas kinni Mai - sama lugu Juuli - peaks vertikaalsed jooned õigeks ajama, st vertikaalseks tuleks pilt ajada liiklusmärgi ja auto antenni järgi? August - samuti võiks pisut fotoshoppi panna ja liikluspost sirgeks ajada, hea kui saaks taevast vasakult ülevalt tumeda käraka ära kaotada September - pilt sirgeks ajada auto rataste ja paremal asuva puitukse järgi November - modell on alt servast täitsa ära saetud rohkem ei julge kobiseda Detsember - mitte just kõige talvisem pilt? - saan aru ka sellest, et pole eriti lumises formaadis fotosid kasutada August - samuti ei sobi eriti sellesse kuusse - puud raagus ja lehed punased-kollased Tegemist kalendri väljavõtetega, seega värve muudab oluliselt, kuid paar-kolm pilti on kuidagi väga hallid... ma ei oska öelda, kas see trükki ka jõuab. Ise saatsin kalendri hääletamise jaoks vähendatud mahuga foto, mainisin ka ära, et saadaval on korraliku kvaliteediga variant, aga keegi pole küsinud... Ühesõnaga kui vajadus, siis tegijal paluks lahkesti parema tulemuse huvides omanikelt täisresoga fotosid küsida. Igatahes on tegija lühikese ajaga heasti vaeva näinud ja . Jõudu asi kenasti lõpetada.
  12. Lauri_L

    2012 KALENDER

    Pildid mida loodaksin kalendris näha: Birgit Mandli 2 Eigo 3 Indrek J Kaspar Kaabel 1 Kristjan Püvi 1 Mario Klimov 1 Ranno 4 Reimo Ruubel 1 rohkem hääli ei anna, vot!
  13. Lauri_L

    K: 324 td rihma vahetus

    Kui kodustes tingimustes vahetada tahad, siis: Nukkvõll üldjuhul fikseerimist ei vaja, esimese silindri nukad paika ja korras, asend paigast ei nihku. Väntvõlli fikseerid pööreteanduri juurest pistes läbi augu torni (7 või 8mm puuri saba... ei mäleta kumb paremini istus) Pumba rattas kaks fikseerimisava, fikseerid samal meetodil mis hooratta. Seda tuleb tingimatta teha, sest pumba ratas jääb pinge alla. Hooratta poldi fikseerid keermeliimiga, ilma jookseb lahti. Poldi "ehmatad" lahti haamrilöögiga. Markerite jms ei soovita jändama hakata, pigem hiljem, kui on kahtlus et pumbal/nukal mõni hammas vale võib olla. Esimese hooratta märk on selleks, et saaksid hooratta/nuka/pumba fikseeritud enne, kui rihma maha võtad. Märk peab kattuma rihmakatte pealse märgiga. Rihma pingutit ära hirmuga kinni pinguta, nii lõhud keerme/poldi, pärast jama kätte saada. Kui lammutad, siis tasub kontrollida ka v.võlli otsas oleva rihmaratta liist, kipuvad vale paigaldamise tulemusena purunema/deformeeruma. Googeldades või Autodatat kasutades leiab täpsemaidki õpetusi.
  14. Graafik päris tihe, kuid proovin läbi astuda. Lubada midagi ei saa :roll:
  15. Väga viis projekt ja minu sügav kummardus peremehe ees. Selline küsimus, et kuna papud vaatavad kenasti koobastest välja, kas oled mõelnud, kuidas esimesi tiivaääri ja karpe kaitsma hakkad? Minul tekkis suhteliselt varsti probleem, et lennukad kivid ja tolm hakkasid esimesi tiibasid ja uste alumisi ääri karedaks muutma. Soovitati turvakilet, aga pole sinnani veel jõudnud, kuna auto sõidab niivõrd vähe. Aga usun, et sul tasuks küll selline investeering ära teha. Pilte vaadates ja rehvi (velje) laiust arvestades peaks kile ulatuma esitiival ja esiustel vähemalt ukse liistuni ning loomulikult tuleks kaitsta ka tagapõll. Iseasi, kas suudetakse sellist asja nii peale panna, et eriti silma ei riiva. Aga jõudu ilusa autoga igatahes. Lauri
  16. Viimane seltskondlik üritus jäi mul töö tõttu vahele, sel esmaspäeval aga vaba, astun arenalt läbi!
  17. Kui karjast välja ei aeta, siis astuksin ka läbi ja toetaks üritust ühe autoga.
  18. Mine Ravorisse. www.ravor.ee Sealt antakse sulle täpselt mida vaja ning saad ka nõu, kuidas kasutada ning mis abivahendeid vajad.
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus