Hüppa postitusse
Postitatud
comment_26050

Tervist kaaskannatajad :D Panen ka oma praeguse e30 324td siia kommenteerida ning kiita-laita. Olen olnud peamiselt BMW Klubi huviline ning liige, kuid kuna taas sai omale muretsetud e30, siis kiikan ka siia natuke. E30 BMWsid olen omanud mitmeid. Mõni ka vast siit foorumist läbi käinud. Näiteks omasin Onu Akseli ning Wabbit'i 320i (335i) mõni aeg ning ka Cz-bikeri 324td. Kuna viimasest omatud e30-st on palju vett merre voolanud, siis sai uuesti ajas tagasi mindud ning omale e30 muretsetud. Kuna olen iidne diislifänn, siis ka seekordseks autoks sai diisel.

Teen copy-paste BMW Klubi foorumist, et mitte sama juttu kaks korda sisse lööma hakata.

Mõni aeg on siin foorumis olnud väike e30 hullus :D ning ega siis isegi olin selle pisikuga mõni aeg tagasi nakatunud (hilinenud jõulukink :D). Kõik oli selle taga, et turg pakkus suhteliselt masendavas seisukorras masinaid. Lõpuks ikkagi midagi leidsin:

Autoks BMW 324td (facelift), 1989 aasta väljalase, 85kW, sedaan

värvus - helehall metallik

käigukast - manuaal

veereb originaal valuvelgedel + 1 tagavaraks

Eestis olnud aasta ning sõitnud 7000km.

lisadest:

originaal spotistmed (kõik kenasti terved ning vormis)

esimesed elektriaknad (toimivad kenasti)

el. katuseluuk (samuti töökorras)

kohtvalgustid salongipeeglis (sellist imeasja näen sellisel autol esmakordselt)

ABS

roolivõimendi

tagaklaasikardin

soojendusega klaasipesudüüsid

soojenudega välispeeglid

teisaldatav veokonks võtmega

check control

tagaistme käetugi

mõningad saksakeelsed raamatud kindalaekas

miskine originaalne 3-kodaraga sportrool ka

Meeldiva üllatusena on suurem osa võtmetest ning tehasest kaasa pandud varustusest autos alles.

Peamiseks kriteeriumiks auto valikul oli loomulikult diiselmootor ning kere hea seisukord.

Kere

Enam-vähem minu nõudmistele vastav. Roostest praktiliselt puhas. Üle ega ümbert ei pääse sosseppadest, kes ei oska autot korralikult üles tõsta. Pisut on muljutud küljekarpide alumisi ääri. Lisaks sellele tõstekohad kaetud kerge roostekihiga - midagi suurt pole. Üks roostekoht on tagupõllel, selle ilmselt panen täielikult uue, kuna see vigastada saanud. Niipalju siis roostest. Üks värvikriimustus tagumisel tiivaäärel ning pisike mõlk esimesel paremal poritiival (piltidelt nähtav). Puudu ka esimene nn põlle lisa, kinnitustüüblid aga kenasti alles ning terved. Üldiselt on kere siiki väga heas korras. Uste ääred täiesti rikkumatta, klaaside tihendite ääred värsked, stanged terved ja paigas.

Mootor

Nagu ikka, tilk tõrva meepotis - üks põhjus, miks auto sai odavalt kätte on see, et mootoriga kehvad lood. Käigukast ja sillad ideaalses korras, kuid mootoril üks silinder ei tööta ning gaasi andes lööb kolksu sisse. Esialgu kuulan ka maad uue mootori muretsemiseks, sest selge on see, et seal on midagi korralikult paigast ära. Eks homme hakkan asjaga tegelema, teen kindlaks, missugune silinder ei tööta ning sealt edasi! Kuna endal käed otsas ja diislitega sina peal, siis mootori pärast ei põe ja pigem naudin seda vaikset nokkimist :D

Ülejäänud tehnika

Nagu eespool mainitud, toimivad kõik autole paigutatud vidinad kenasti va paar salongipirni. Veeremis 300km sõidu järel erilisi kõrvalnähte ei tähendanud, käigukast töötab hästi, rool päärab kenasti. Pidurdab heasti ning tuled ka näitavad :cool:

Pilte saab ka (ilm oli hämar ning ega midagi ilusat välja ei tulnud)

pict0041xz0.th.jpgpict0043ki0.th.jpgpict0044ul2.th.jpgpict0045pw3.th.jpg

pict0046lv4.th.jpgpict0049bz3.th.jpgpict0050uj2.th.jpgpict0051uf9.th.jpg

pict0052cd2.th.jpgpict0053qx2.th.jpgpict0055mm5.th.jpgpict0056jj1.th.jpg

pict0057rl3.th.jpg

...ja jutt, mis sai mootorist :lol:

[iEile sai terve päev garaa¾is veedetud ja püüdsin selgeks teha, mis mootorit vaevab.

Sümptomid siis järgmised:

käivitub võiks öelda, et perfektselt

päris vali kilin/detonatsioon

mingi silinder ei tööta, mootor rappub

lisaks sellele väga jäme kolin mootoris

Eelmine omanik oli käinud remonditöökojas. Tääkoda üks oli öelnud, et vigane KKP, teine töökoda ütelnud, et saale kolin sees ja hakka uut mootorit otsima.

1. Kõigepealt profülaktika mõttes tõstsin auto üles, et vaadata oma ost korralikult põhja alt üle. Mis pihku jäi, oli mootori esimene hooratas :shock: . No lahe küll, aga hea, et alles oli. Rikutud oli muidugi hooratta liistusoon. Võtsin remondi ajaks hooratta ära ning tõmbasin rihmaseibi niisama mutri ning koonusseibiga kinni. Käivitades oli "madalatooniline" kolin masinast kadunud, kuid detoneeris masin edasi.

2. Et tuvastada silindrit, mis ei tööta, hakkasin siis järjest maha keerama töötaval mootoril pihustitorusid. Tulemuseks oli see, et kõik pihustid toimisid kenasti, iga toru lahti andes hakkas mõni silinder puterdama. Sellele järgnes kõvasti mõttetööd :lol:

3. Heakene küll, kraapisin klapikambrikaane maha, et ehk on midagi silmaganähtavat paigast ära. Võibolla tõukuri hääl?! Plokikaan oli pealt kena. Nukad kenasti terved ning siledad, muid vigugi ei tuvastanud. Panin igaks petteks masina käima ilma klapikambrikaaneta - jällegi kõik töötas ilma kõrvalnähtudeta.

4. Seejärel võtsin kasutusele vana hea meetodi - puupulk ning kuulama, kust see kilin ikka tuleb. Karteripõhi oli kenasti vaikne - seega saalest pidi asi ikka kaugel olema. Kõige intensiivsem kisa tuli 1. silindri juurest, mujal OK.

5. Heakene küll, kakkusin sisselaske maha ning pihustid maha. Kell kätte ning surveid mõõtma. Minu imestuseks olid kõik surved paigas - no mida paganat?! Olin juba plokikaant maha keeramas, aga mida keerad, kui surved korras on? Pihustiaukudes uurisin hoolega ka nö eelpõlemiskambreid, needki olid kõik kenad ning augud korralikud.

6. Väikese mõtlemise järel siis arvasin, et tegemist on ehk vale süüteajastusega. Rihmaratastel olid juba mingid märgid peal, kuid need vist viskasid villast. Ajasin 1.sil surnud seisu paika, pumba paika ning ka alt vända. Süüde peaaegu et klappis. Tõstsin pumpa mõned hambad siia-sinna, kuid ei miskit. Keera pumpa palju tahad ikka sama teema! Nüüd hakkas juba väike ahastus kallale tulema....

7. Hakkasin juba varustust valmis panema, et kisun karteri alt ära. Siis jäi näpp pidama ühe vana KKP külge - väike õllepaus oli :cool: Vaatasin pumpa ühelt poolt ja teiselt poolt ning siis mõikas :!: . Üks asi mida polnud kontrollinud ning miks paistis see mootor kahtlane (polnud sellise mootoriga tükk aega tööd teinud) - kõigepealt lendasin arvuti taha (AutoData), et veenduda süütejärjestikus (1-5-3-6-2-4) ning siis tuiskasin auto juurde ning veendusin selles, et pihustitorud olid valesti pandud! Süütejärjekord oli tont-teab milline :D

8. Järgnes väike pingelangus ning uuesti sisselase maha - kuna kaks eelsüüteküünalt oli läbi, siis esialgu need uued - väike pihustite kodune kontroll - ning pumba torud õigeks ja süütejärjekord paika. Uuesti kogu kupatus kokku ja proovima. Ketran mootorit aga ei kippu ega kõppu, ei käivitu ja kõik :cry: . OK, appi tuli sõber eeter, lasin sutsaka õhufiltrisse ning võtit - mootor käis paugupealt, ilusti ühtlaselt ja ilma kolksude ja kolinata, kuid gaasi andes oli süüde kole varajane. Igatahes oli pool pidu juba püsti - vist pole ikka uut mootorit vaja :D Hakkasin süüdet reguleerima. Juhe hakkas mõne aja pärast jällegi kokku minema, kuna keera pumpa kuhu hambasse tahad - ikka töötab auto ühte moodi. Ei käivitu, kuid käib varajase süütega kuid ilusti ja ühtlaselt + sutiseb.

9. Siis jälle tärkas mõte ning kivi ka minu kapsaaeda. Omal seisis talveunes vana hea 325td. Käisin vaatasin selle pumpa ning tuvastasin oma "varajase süüte" võimalikud ilmingud. KKP lööb järjest igasse silindrisse. KKP survepoolel on tähed A-F. Need tähed olid löödud täpselt Kahe survetoru vahele. Ma küll ühendasin survetorud õigetesse silindritesse, kuid pumbal ühe astme võrra varasemaks! Usun et see ka põhjustas praeguse varajase süüte. Ühesõnaga oli kell juba nii kaugel, et tuli sauna minna ning põhku

Eks täna hommikul võtan asja uuesti käsile. Kisun sisselaske maha, pumbal otsad ümber, sisselase peale, süüde paika. Kui siis masina käima saan, võib öelda, et see auto ost tasus ennast ära :D

Samal päeval veel:

Sai süüde paika keeratud ning masin käis esimesest pöördest, ühtlaselt ning probleemideta :D

  • Vastuseid 99
  • Vaatamisi 21,2tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_24859

Eile sai siis peamiselt plekkide ja logaritevaheliste pindade töötlemisega tegeletud.

Selline vaatepilt avanes esimeses rattakoopas.

pict0333pc5.jpg

Siin kuivavad tiivad

pict0334tt0.jpg

Ja lõpetuseks sai autole uued vedrud, amordid, kettad, klotsid ja puksimajandus etteotsa paika

pict0335qb2.jpg

Täna tegelesin peamiselt plekkide paikapanemisega, karbikatete paigutamisega ning esiosa komplekteerimisega.

Esitiibade ääred töödeldud silikoniga ning sisemus korroõliga

pict0341su1.jpg

Nagu eelpool mainitud, lähevad kõik detailid kokku roostevabade kruvide ja seibidega - siledam vaatepilt kauemaks :D

pict0343mj2.jpg

Tänase päeva peamine ülesanne, sain paika karbikatted. Korralikult aukude välja mõõtmine, puurimine ning tüüblimajandus kulutavad ikka omajagu närvi. Päris ideaalseks asja ei saanudki, kuid kobiseda ka pole midagi - vaatepilt ju täitsa kobe. Tüübliaukude kaudu said karpide sisepinnad korralikult pihusti ja õliga üle piserdatud.

pict0345zw5.jpg

Selliste kavalate klambritega kinnitatakse karbikatted altpoolt karpide valtsiääre külge

pict0346ew8.jpg

Kapi pealt hunnikust sai võetud tuliuued klubi numbrialused - kirss pooliku tordi peale :D

pict0350yi7.jpg

Paika said ka uued logarid ning tuulesuunajad

pict0351ok9.jpg

Ja eest sain paika stange, põlle, suunad, udutuled ja põlle lisa. Autol hakkab juba auto nägu tekkima ;)

pict0353bw7.jpg

  • Autor
comment_24761

Mõni klõpsuke hetkeseisust. Puudu on veel palju-palju vidinaid, mis teeksid sellest masinast kenakese, kuid praegugi juba hea vaadata ning sõita

Esmajärjekorras peaks natuke velgedega tegelma, kuna tagumised veljed ja esimesed erinevad teineteisest peale maalitud triipude poolest. Tagumistel mustad triibud, esimestel valged. Samas silma väga ei häiri :) Mõõtsin ka naljaviluks randi ära, tagumistel siis 6,5 ja esimestel 5,5 cm.

pict0371gi8.jpg

pict0377kd1.jpg

pict0368jw5.jpg

pict0372rb5.jpg

pict0369dd4.jpg

pict0378db7.jpg

pict0370ut8.jpg

Isetehtud kodune põhjakate

pict0374xd8.jpg

pict0376sw6.jpg

  • Autor
comment_24754
Kas põhjakate on lihtsalt painutatud vastu karterit?

Tundub olevat mingi pehme ja painduv plastik?

Tegemist mälu järgi polüuretaanplastikuga, 2mm paksusega. Kattele on peale liimitud mürasummutusmatt 15mm paksusega. Vastu karterit see painutatud ei ole. Seda plastikut saab pisut kuumutades kergesti vormida. Antud juhul annavad kattele kuju kinnitused. Need hoiavad seda kerge pinge all ja tulemus ongi suht viisakas.

Vastu vibreerivaid detaile ei hakkakski katet panema, muidu on varsti auugud järgi ning ehk ka ebameeldiv põrin.

Olemas samast materjalist täispikk kate kuni kütusepaagini. Seda veel alla ei ole pannud. Ootab paremaid päevi ;)

comment_24699
Eile sai tõepoolest paikuselt läbi sõidetud ;) Siis oli teine küll väääga tolmune. Aga olid siis tumehallis e30ga 318i silt taga?

sama masin oli mul jah, isegi liikusin just toripoole - sealgi oli hullu 5km pikkust kruusateed sõita, ei iialgi enam :)

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_24382

Nüüd asi selline, et autole läheb lähitulevikus peale elektriline ventilaator. Ilmselt tuleb midagi sobivat tellida, aga sellega läheb veel pisut aega. Seoses el.ventilaatoriga tuleb paigaldada selle käivituseks vaja andur/termostaat. Saan aru, et see kruvitakse tavaliselt radiaatori külge? Aga kui radiaatoril sellist kohta pole? Ehk keegi on sellega kokku puutunud ja oskab nõu anda?

Väike küsimus veel lisaks. Kuna ajajooksul plaan paigaldada õhu vahejahuti, siis kas õhujahuti radiaator peaks samuti ventilaatori piirkonda jääma? Ise ma ei ole hetkel kursis, missuguse ligikaudse temperatuurini õhk turbiinis soojeneb ning kui palju umbes peaks jahuti seda jahutama enne sisselaset? Ühesõnaga pistan pea tundmatus kohas vette. Siin on jälle teretulnud targemate meeste soovitused ja nõuanded :roll: .

Vahepeal sain ka kõrgsurvepumba ja selle ehitusega sina-peale. Tundub kenasti ja lihtsalt seadistatav riistapuu olevat, esialgu aga kole raske endale selgeks teha. :wink:

  • Autor
comment_24371
Kuidas õnnestus nii heas korras ATS-id hankida? 8) Ja kas ette istus velg vaheplaadiga?

ATSid õnnestus saada ühelt Saksast tulnud Golfi alt - uus omanik neid ei soovinud. Olid A24-s müügis.

Ette istub velg ilma vaheplaadita. Väike probleem oli pidurisupordiga, kuid seda sai pisut järele aidatud.

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_23036

Täna sai masin korralikult puhtaks kasitud ning homsest nagu kord ja kohus (või aamen kirikus) läheb hall ära talveunne. Teedel võib autot näha siis alles tuleval aastal soojade ja ilusate ilmade saabudes. Tänasest ka mõned klõpsud:

http://img243.imageshack.us/my.php?image=img2127tm8.jpg

http://img243.imageshack.us/my.php?image=img2130qh5.jpg

http://img221.imageshack.us/my.php?image=img2135td0.jpg

http://img233.imageshack.us/my.php?image=img2155jm7.jpg

http://img233.imageshack.us/my.php?image=img2165rd8.jpg

  • 5 kuud hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.