Hüppa postitusse

1,8 75kw lihtsaim variant tõmmet tekitada masinale???


Soovitatud postitused

Saatus tõi mu hoovile 316 1,8i 75kw sedaani. Kas on mahti kellegil targemal puusalt tulistada, et mis oleks lihtsaimaks variandiks see aparaat äkilisemaks muuta? Kas annab sama motoga midagi teha, või ainult kogu kapotialuse bisnessi vahetus millegi järsema vastu? Kui mootori vahetus, siis milline lahendus oleks lihtsaim? Masinat on üritatud suhteliselt originaalilähedaselt taastada ja mootoril ka palju uusi ilusaid läikivaid väliseid osi. Iseenesest võiks ju jäädagi algupärane, aga no tahaks tõmmet :D. Esimene sõiduemotsioon oli sarnane idanaabrite kopika omaga.

Kapremont, kui tahad originaalmootorit jätta, lisada ainult m43 nukk ja nookurid/tõukurid. Kaanelihv ja surveastme tõstmine, kaane portimine aitab  ka kaasa... Ja kui tahad välja vahetada siis 1.8 is alates ning niikaugele välja kuhumaani rahakott lubab :D

Vengerfeldt

  • Meeldib 1
8 tundi tagasi, Vengerfeldt ütles:

Kapremont, kui tahad originaalmootorit jätta, lisada ainult m43 nukk ja nookurid/tõukurid. Kaanelihv ja surveastme tõstmine, kaane portimine aitab  ka kaasa... Ja kui tahad välja vahetada siis 1.8 is alates ning niikaugele välja kuhumaani rahakott lubab :D

Vengerfeldt

Kas M10 vajab ka nende asjade vahetust :/? Kw ja litraazi järgi ütleks et see on M10 mootor. 

M10-t saab teha 2 liitriseks. Teda on toodetud ka 2,0-na aga E21 ja E12 peal. Sellisel juhul köhib ta 85kw.

 

Tuttav Soomes ehitab endale seda, et seda võimsamaks saada on ta selle 2,0 teinud, kange sportnukk, M3 sisselase ja progreaju. Sihuke peaks M20b25-st rohkem välja köhima.

 

 

Ma ei tea kuidas selle M10 mootorijuhtimisega on, sellel pole endal head aju mis suudaks ka süüdet jne juhtida. Pm vabalthingavat saab tuunida kahte moodi kas tõsta pöördeid või suurendad töömahtu. Ma ei tea kuidas sellel piirajat tõsta, üldse maha saab vist ainult võtta :D

 

GS Tuning M10. Karpadega 125kw:

 

GS-Tuning_BMW_520_e12_03.jpg

Vast lihtsaim viis oleks sportnukk, tõsta kütuserõhku ja eemalda piiraja. Paigaldada M20b25 gaasiklapp/siiber ja sisse/väljalased vabamaks.

 

Sarnaselt tegutsedes (küll jah suuremad pihustid/teine kiip/ 7000 piiraja vabab/sisse ja väljalase ning mootoriks M20b25) tõmbab ilusti 330Ci-le põske. Järgi proovitud :D 

Muudetud , muutis oo7
  • Meeldib 2

Selle mootori äkilisustamine on võimalik, kuid maksab päris palju. Ei tea kas ongi mõtet seda lambist teha, odavalt ei saa nagunii head asja. Lihtsaim on ehk mingi algeline ülelaadimine.

Mina pakuks, et kui mootor on heas korras, siis jäta see nii nagu on, või hangi tuunimiseks teine selline kõrvale ja alusta elementaarsest - et see käiks nagu siidi.

  • Meeldib 1

Lihtsaim variant - kasuta nii aeglast peaülekannet kui maanteesõidul kõrvad välja kannatavad :) Kuigi ma ei tea mis sel M10 mootoriga autol originaalis seal all on juba.

Mootoriga tehtavatest nippidest on elulisim esiteks teha korralik väike hooldus: otsi ja kaota väikesed õhulekked, asenda värsketega süüteküünlad (õiged vahed kindlasti!), -juhtmed, jagajakaas ja rootor, õlid-filtrid (õhk ja bensiin!), lase süüde paika panna stroboga ja veendu et jagajal mingeid lokse poleks aga samas vihid ja vaakumid funksiks nagu ette nähtud, massid lihvi ka puhtaks. Usun, et saab paar grammi särtsakamaks küll.

  • Meeldib 2
17 tundi tagasi, eix22 ütles:

piiraja tõstmine ainuüksi ei lisa mingisugust võimsust, või ehk oo7 seletab lahti? heal juhul rohkem tehes ja piirajat tõstes nihkub max moment.

 

Täiesti õige. Lihtsalt piirajat tõstes ei juhtu midagi. Mu enda autol on ka 6800 aga max võimsus asub 6000 ligi, seega täiesti mõttetu on seda oorata sinna 6800ni kiiremini ta ei liigu.

 

Seda ütlesid praegu väga õigesti, nihkub max moment. Kui max moment nihkub kõrgematele pööretele suurenebki kohe võimsus. 

 

Power (W) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488

 

Lihtne näide oleks oletame et mootoril on @ 5000 rpm - 200nm. Sellisel juhul toodab ta sel hetkel 104kw. Kui mootoril on @6000 rpm 200nm toodab ta juba 125kw. @7000 - 200nm = 147kw jne..

 

 

 

Selleks et piiraja tõstmisest kasu oleks on vaja sportnukka ja piisavalt õhku/kütust + õigeaegsetsüüdet. M20l nagu ma ennist ütlesin saavutasime selle aju teiste seadetega, suuremate pihustite ja vabama sisse/väljalaskega. Seda, et asi toimib tunneb juba autoga ise sõites, kui ta rebib täiesti lõpuni välja on asi õnnestunud. 

 

Iseendast on rahaliselt sellise mootori ehitamine veidi mõttetu sest ainuüksi nuka eest saab juba M50. Samas on kõrgele pöördele käiv mootor oluliselt lõbusam sõita, see tõmbab väga pikalt ja teeb ägedat häält. Lisaks on kapotialune originaalne ja ajastukohane. Pealegi sobib sellises seades mootor kergele autole, mida eriti veel M10 E30 on. Ehituse mõttekus sõltub pigem autost endast, kas see on seda väärt.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus