Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
jeff01

325IX '86 - Jeff01

Soovitatud postitused

jeff01

Tundsin, et pean soola nende haavadele valama kes sellest autost ilma jäid ja teen siia siis teema :D
Käisin täna oma elu esimese IXi järel ja esimene emotsioon on fantastiline (Olgugi, et selles hinnaklassis EI SAA IX heas korras olla)
Tegin kuu tagasi netti teema, et soovin IXi osta...vaatasin läbi selle foorumi ja müügiportaalid.....ei midagi
~4-5 Päeva tagasi jäi facebookis silma tund aega seal rippunud kahtlane kuulutus. Olematu info, vanad pildid ja kahtlane müügistrateegia (Autot saab näha alles 25ndal detsembril aga kes sees see mees ja huvilisi on väga palju ning broneerida ei soovi ka 100% ettemaksu korral)  Kuna hind tundus väga hea sai omanikule selgeks tehtud, et ma ei saa ju Tartust tulla broneerimata ja loota, et keegi ei istu seal juba 24ljanda õhtust saadik ees :D  Palun veelkord autot mulle hoida, et tulen talle sobival ajal kohale, ulatan raha ja viin auto ära ilma, et sentigi tingiks või mingeid probleeme tekitaks. Omanik oli mõistlik mees ja võttis kuulutuse maha......ootasin 25ndat endal seest kripeldas, et äkki müüb ikka kellelegi ära vms. Telefonis üle küsides ole hea meel, et kõik on OK ja mul on põhjust suund SAUEle võtta.

Võtsin oma aku kaasa kuna vana oli puuall seistes ära surnud (auto pikemalt seisnud ja ülevaatuski lõppemas, omanik võttis enne minu saabumist auto taas arvele ja tegi iseg kindlustuse ära) Visuaalselt ootasin hullemat.....palju hullemat. Sisu vastas ootustele...palju niiskust ja veidi hallitust, kõvasti prügi ja kinni roostetanud istmesiinid. Pagass vastas ootustele mõlemas nurgas augud....niiske....ja kõvasti tavaari alustades kärukonksust ja lisatuledest kuni tungraua ja muu jamani välja. Esimene väike tiir viis meid poe parklasse, et kontrollida kas suured rahad on ehtsad :D Siinkohal oli veidi aega juba autot üle vaadata ja avastamisrõõmu jätkus koduni. Panen siis ritta asjad mis mulle rõõmu valmistasid.
-Ideaalses korras ja toimivad udutuled + pagassist augukatted põllele (Ehk eemaldan need tuled talveks) 
-Heas korras sirge põll, põllelisa, fiibrist põhjakate, üle värvitud kuid minumeelest kroomiks taastavad stanged (pole roostes ja ainus suurem mõlk on parandatav)
-Lansekad ja tagaamortide kinnitused on täiesti roosteta ja ainsagi auguta
-Kõik IXi plastikuring on terve ja küljes
-Ees on heas korras luuptuled ja uus toonribaga esiklaas (pagassis veel 3 korras esituld) Esimesed küljeklaasid on tehasetooniga.
-Mootor on 126kw ja ka passis kativaba, käivitus peale pikka seismist poolest pöördest (liialdamata :S ) ei leki ühtki vedelikku ja tõmbab hästi 
-Kast, sidur, diffrid....KÕIK paistab toimivat nii kui peab. Kuulsin vaid sharniiri kolksu ja käsa ei tööta
-Sees on Recaro sisu (Miskipärast kupeest kuid see mind ei häiri.....kui kellelgi sama kangaga suva istmeid üle siis olen huvitatud, et sealt remondiks materjali võtta)
-Laes on see must äär + kompuuter, autol on mittetoimiv ABS (läheb vist likvideerimisele)
-Korras M-tech 2 rool ja M märgiga käigukanginupp.
-Kapotialt kõik kenasti originaal ja puudu miskit eriti pole.
- Piduri ja siduritorustik on vahetatud uue vastu

Plaanid: Originaalkorras muuseumipilli ei tee. Põllurallikat kah ei taha. Tahaks sellise autoga igapäevaselt sõita.....esialgu tuleks selleks remontida tagapõll ja pagassi nurgad. Käia üle sildade kuluosa ja bensutorud. Siis kui ülevaatuse läbib sooviks kevadeni "võimalikku" ilma nautida. Kevadel sisu välja ja põhi korda mõlemalt poolt. Karbid lahti, seest puhtaks ja töödelda ning uued karbiplekid peale (IXi lisa küll miskit jama ei paljasta kuid tahaks, et nende alt oleks korras. Sisu korda, uus värvikate. Kuna turbod, progeajud ja dünomine on igapäevatöö võib arvata, et stockiks ei jää. Samas on e30ne kapoti all see turbo juba liiga mainstream. Kuna IXi veermik pole ka teab mis tugev siis hetkel imponeerib rohkem mõte peeneks aetud NA suunas. 160-180kw võiks ju reaalne olla ja see peaks madala 13 jaoks piisav olema. Ehk suurim võimalik töömaht, kaanetööd, kerge hooratast, torukolle, teine nukk ja ehk ITB sisselase.  

Kui keegi teab häid M20ne ehituslehti siis olen 1 suur kõrv....veidi võõras mootor mulle kuid saab hakkama.
Kui kellelgi midagi alljärgnevast nimekirjast siis võib pakkuda:
Sama tekstiiliga istmeid....ntx tagumist
Keskkonsool alates käisipiduri osast koos käsipidurit katva kummi ja tagumise tuhatoosiga
parempoolne must päiksesirm...ma ei tea kas selle laelisaga on ta erinev (mul peegli äärest paistes) 
See ledidega "kompu" on mul veidi vigane
Miski viisakam originaalraadio oleks kah parem kui see hõbedane kosmoselaeva ekraan seal.

EDIT: Lisan teema algusesse ka paar pilti mis tegin autost 2 päeva peale ostu (Loe: Peale kaht päeva koristamist ja küürimimst :D .....aasta puuall seisnuna ja maasse vajununa polnud ta teab mis kena kuna kõik lehed ja jama oli kohutavad plekid jätnud ja autot tuli üsnamitu korda pesta ja leotada...lisaks oli salongi õhuniiskus 99% ja aknad ei paistnud udu tõttu läbi) 

Foto0082.jpg

Foto0084.jpg

Muudetud , muutis jeff01

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
extreme327

Hahaaa tõidki 325ix lõpuks ära. Mõtlesingi kellele see läks. Käisin tallinnas ka ühe 325ix vaatamas ja helistasin ka sellele auto omanikule aga mainis jaa et auto müüdud. 

Keskonsooli jubinaid mul on miskisugused....aga talveks hea masin...kui vaid piisavalt lund ka tuleks :P 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
oo7

M20 vabalthingavana tuunida, siis tasub ta 2,8L teha, sellisel juhul on see 160kw kopikatega saavutatav. Seda ilma ITB-deta. Ma ei tea kust need välja võlud. Siis vast saab ka rohkem. M20 sisselase suuremat võimsust väga ei võimalda. Gaasiklapi saab puurida M50 liblika jaoks, see on max.

Eks põhi energia läheb selle kere korda tegemisele, juba nähtavaid auke on, siis on ta mujalt ka igaltpoolt läbi

Muudetud , muutis oo7

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Reimann

Plaanil vigu ei ole, et ka üks võimsam vabalthingava kompott liikvele saada.  

Kas põrnikas sai valmis, või tekkis lihtsalt ülemäära vaba aega?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
jeff01

Kahjuks pole põrnikas valmis ja pole ka üleliigset aega. Õnneks saan autode ehitusel rakendada ka töömehi / praktikante jne 
Vähendasin oma autoparki 7melt isendilt kolmele ja on lootust jõuda 2x rohkem kui seni :D
ITBde osas ei plaani kasutada 2000£ valmiskomplekte vaid end tõestanud säästulahendust. (2 komplekti 1000ndese bike ITBsid molekulideks lammutada, vahed sobivaks seada ja mõnele stock koldele lintsaag sisse lüüa, et sealt flants ja pihustipesad saada.
Jah, kere on ilmselt suurim väljakutse kuid seda on võimalik etapiti teha....alustan reeglina põhjast. 
Võrreldes mu senise turboquattroga on see juba sportauto :D 16kw rohkem, 200kg kergem, 2 ratta asemel pakuks, et veab pigem 3 :D  Kindlasti tuleb ka kaalusäästu teema.....nii kaua kui see auto välimust ei riku. Väikse jõu juures on kaal ikka väga oluline. Kui niikuinii MS peale saab siis võiks õige launchipöörde ja kolmerattaveoga juba ilusaid starte teha (Seda tehes peab ilmselt käigukastide turul silma peal hoidma :D)  See kõik oleks linnas hulga sõidetavam kui miski rekkaturbo üles spoolimine ja tagaveoga selle maha panemine.....loodan

Muudetud , muutis jeff01
  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
jeff01

Rooli ei taha välja vahetada?  Mul hädasti Mtech II rooli vaja :D

Tahan ja juba on vend sellele käpa peale pannud :D
Strokemise osas vaatan hetkel juba siiski 3,0 töömahtu....kui kolbide osa välja mõtlen pole võimatu et ka 3,1/3,2 aga kardan, et kevadeni on see suuresti vaid teooria (samas on varuplokk olemas ja saaks miskit juba liigutama hakata :) )

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eix22

terv

vin koodi saaks lisada? Vaataks tehase listi üle põnevusega, kui enne 86 septembrit toodetud, siis tõesti 126 kw variant ja hea leid. Enamasti kõik pred märgitud sellisena, kuigi reaalselt pole. Kui recarosi ise plaanid katma hakata, siis oleks korras tükkidest huvitatud, võin nende istmete vastu täiesti korras sporte pakkuda vahetuseks? 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
jeff01

terv

vin koodi saaks lisada? Vaataks tehase listi üle põnevusega, kui enne 86 septembrit toodetud, siis tõesti 126 kw variant ja hea leid. Enamasti kõik pred märgitud sellisena, kuigi reaalselt pole. Kui recarosi ise plaanid katma hakata, siis oleks korras tükkidest huvitatud, võin nende istmete vastu täiesti korras sporte pakkuda vahetuseks? 

Tere
....ütleme nii, et olen sattunud piinlikku olukorda kus pean ehk oma sõnu sööma.....Nimelt pole ma enam kindel kas need ikka on recaro istmed...recaro kirju ju tegelikult pole mida osadel bmwdel olen näinud....ja ma ei tea millised on "sport" istmed. Ehk valgustad vähe. VINi lisamisega pole mingit probleemi kuid saan seda teha paari tunni pärast kui taas tööjuurde jõuan.  Netist lugedes leidsin, et neil vist lausa "reeglina" tagasillas visco? see on iseenesest tore. Vaatan neid veoskeemi pilte ja ei saa aru kas ma teen keskviscole liiga kui esisilla agregaadid mõneks ajaks eemaldan, et autot tagaveolisena dünoda? Tahab keegi mulle seletada miks see 126kw võiks olla parem kui see 125 ? Kas see pole vaid kati puudumise vahe? Kas esidiffrisse pigem 75w90 või 80w90  GL5 ?  Kas keegi IXile või lihtsalt 325le ebay odavat torukollet on alla pannud? teab ehk runneri mõõtu või oskab midagi muud selle kohta kommenteerida......Sumps on alates kolletest ikka nii näss, et pean midagi sinna alla mõtlema. Hullem ta kindlasti olla ei saa kui originaal kuid mõtlema paneb see, et nende jutu järgi sobib alates 320ist kuni 325ni kuid kuid kui töömahtu veelgi tõsta võib ehk peeneks jääda.  3liitrise ideaalne oleks 38 ja 41mm vahel....seda ta kindlasti pole kuid kui selles mõõdus onnineni põlvedest teha tuleb see ikka ränk raske.....liialdamata 2x raskem ja tööd on kah palju.

Muudetud , muutis jeff01

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
m20b20

Keskviscole teed liiga nii jah. Lihtsam on sul tagaveolise kast alla visata dünomiseks. Tagadiffris on ixidel ka visco.

Recarodel polegi Recaro kirju peal, vaid plastikutel on BMW. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
jeff01

Tänan abi eest. Istmed seega siiski recarod nagu kogemata juba välja ütlesin.
VIN: WBAAE710202035055

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eix22

1 kw erinevus on kati vahe reaalselt. Rahavasuus eristatakse mootoreid nii, uuem 125 kw ja vanem 126 kw. Reaalselt on kati puudumisel uuem tüüp ka 126 kw. Vin järgi tõesti oktoobri auto ja peaks uuematüübi mootori ning katiga olema, seda saad ise järgi uurida. Kui katti ,lambdat pole ja on kahe käigukastianduriga veel, siis vanematüübi mootor. 

dünomine lihtsam ilma esikardaanita , tava kasti panek pole nii lihtne ju, selle jaoks siinid puuduvad.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Hannes325

Ma nüüd ei saa aru, miks see kati puudumine passis nii suur pluss on? Kas siis TÜV-l gaase lihtsam kätte saada? Enda omal ka passis vaid BENSIIN kirjas, samas aga põhjaall katt olemas. Minu auto muidugi aga nii palju kordi eri seadetes olnud, et seal võib olla hoopis mõne katiga auto summuti all.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eix22

Passis viga, nagu ikka, 90% passidest vigadega. FL katt standardis, õigemini peale seda 09/86 , kui vin teisiti ei näita. Kui vin näitab S199 või S200 , siis ilma katita.

Pluss ongi see, et saab väljalaset ise ümber teha, ilma et co näitajad muutuksid. Kati eemaldamisel nad ju muutuvad ja välja ei anna enam.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
jeff01

Hetkel ei saa ma aru mis passi veale te viitate? VINi järgi ütlevad kõik decoderid et 126
Pöörded kahelt kasti andurilt jah.
Muidu plaanis kunagi ette siis "uuema" 60-2 trigger panna, et oleks lihtsam MSile pöörded selgeks teha
KAT märgistuse puudumine laseb heitmenormi nii vabaks, et TÜVil võib pmt ka ühe küünlajuhtme maha tõmmata ja läheb läbi :D Kui see hiina crosspipega torukolle alla panna siis jääks niikuinii katt liiga kaugele, et see toimiks ja selle märke olemasolul oleks ÜV tegemine keeruline.
 

Vehicle information
 ========================================
 VIN: WBAAE710202035055
 Type code: 1571
 Model: 325IX (EUR)
 E-F-R series: E30 16
 Series: 3
 Type: LIM
 Steering: LL
 Doors: 4
 Engine: M20
 Displacement: 2.50
 Power: 126 (171 hp)
 Drive: ALLR
 Transmission: MECH
 Paint code: 181 - DIAMANTSCHWARZ METALLI
 Upholstery code: 1986-10-21
 Prod.date: 2035055 1571 181 0211 3' E30
 -
S300Central locking with anti-theft system
S314Door mirror, driver lock, heated
S428Warning triangle and first aid kit
S650Radio BMW Reverse
S680Radio antenna, manual
S690Cassette holder
S800Konv. Abgastechnik
Muudetud , muutis jeff01

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eix22

Need kw seal panevad puuse, enamasti seal 0 või 141, mis üldse m50 oma, sinul siis hetkel läheb täppi. Mis uuemat ja vanemat puudutab, siis panin puusse ,detsember 86 peaks uuem mootor tulema. Igatahes toimus suurem muutuste laine auto juures 09/86 , mistõttu mootori muutust ka arvasin. Üldiselt on e30 alati üllatusi toov, miski ei ole 100% kindel. Sedaan tuli ka ametlikult alles 09/83, aga reaalselt toodeti üksikuid juba aasta algusel, tõendid ka olemas selle kohta :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
jeff01

Väike lisainfo auto teemal.

võtsin välja sisu (Et puhastada ja kuivatada põhjamatt, et kontrollida põhja seisukorda, et lahti saada mitte just meeldivast lõhnast ja niiskusest salongis, et teha edasisi plaane)
Tõstsin auto ka üles sest kostuvate kolinate järgi pole sillas ainsatki tervet osa (Nii arvas ka eelmine omanik) Ühtlasi sai üles tõstetud ka seetõttu, et mäda kütusetorustik välja vahetada. Rattad loksusid all paari sentimeetri ulatuses....keerasin roolilati poldid kinni ja sild selleks korraks remonditud :DLatt oli lihtsalt lahti ja sellest ka need kolinad. Sharniirides lõtke ei tuvastanud ja stabika otsad on värskelt vahetatud eelmise omaniku poolt.

Mis ma siis leidsin on see, et kogu põhi on: POOLKÕVA St et on kunagi suuresti keevitatud ja nüüd on keevitatud kohad mõlemalt poolt roostes aga auku veel pole. Kogu põhja peale vaid  1 läbiv auk õue (Sõrmeotsa suurune) ja 2 paari sentimeetrist lõhet kinnisesse karpi.  Otsus on selline, et see põhi on selline, et sellega kannatab veel paar aastat sõita kuna auku pmt pole ja midagi "natuke" teha seal ei saa. Kohe enne jääd rellakat sisse lüüa tundub väga vale. Usun, et 1-2 aastaga on olukord selline, et hakkab ka kusagil vett sisse imema ja tuleks põhi mõlemalt poolt liivaga pritsida ja kõik mis läbi paistma hakkab tuleb ka vahetada.
 Hetkel sai siis põhjamatt korralikult tolmuimeljaga puhastatud ja ahju kõrvale kuivama riputatud lootuses sealt ämber vett kätte saada ja kuivalt autosse tagasi panna.
 Põhi sai salongi poolt traatketastega kergelt üle lastud, et lahtine sodi maha saada. Seejärel sai roostemuunduriga passiveeritud ja homme saavad need paar tillukest auku pisikese lapi peale ja mökerdan ta salongi poolt miski värviga üle ja läheb sisu kokku tagasi kui põhjamatt ära kuivab.

Kuidagi hea tunne kui selline mustus, rooste, niiskus, hallitus ja saast saab salongist eemaldatud ja loodetavasti ka selle tekkepõhjus likvideeritud.  Kuna hetkel lubab 2 nädalat vaid külma pean ka 15" veljed leidma et sinna oma BD Contid peale tõmmata ja ilmatsalu järve nautima minna :)  (ei kavatse autot ära retsida kuid sõidunaudingu pärast see auto ju ostetud saigi)

Ehk saab juba homme õhtuks põhjamatt ja uued istmed sisse, uus benatorustik auto alla ja auto taas sõiduvõimeliseks.
PS istmed on reaalselt veel palju ilusamad kuid pildil....kenasti ühtlased (pilt moonutab)
 

01095769458b61e.jpg

Muudetud , muutis jeff01
  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
mihkel22

Eix saab heade istmete eest kiita :rolleyes:.

Plaanid kuhugi võistlema ka tulla, võrtsu ja viljandipeal head kiired rajad? 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
oo7

Mökerda seestpoolt epokrundiga. Segad valmis ja pintsliga peale ;) Seejärel kanna siis sinna miskit värvi peale siis millega iganes..

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
jeff01

Eix saab heade istmete eest kiita :rolleyes:.

Plaanid kuhugi võistlema ka tulla, võrtsu ja viljandipeal head kiired rajad? 

Jah, miks ka mitte. Poodiumit püüdma ei tule sest see mu esimene IX ja libedakogemus puudub. Evode kõrval kui lehm ligbedal jääl ja justyde vastu ei saaks kah oma 1275kg tõttu kuid oma lõbuks ja sõidu harjutamiseks püüan võimalikult palju sel aastal jääd sõita sest võrreldes lumeradadega on see ikka väga ohutu ja ei lõhu autot. Eelmine neliveokogemus pärineb jetta aegadest ja see oli mõnevõrra konkurentsivõimelisem pill kuna kaalus 200kg vähem peale mu "ülekäimist" 

8572_524897980941696_1316055626_n.jpg

1620985_524886667609494_747758653_n.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eix22

Hetkel ei saa ma aru mis passi veale te viitate? VINi järgi ütlevad kõik decoderid et 126
 

Viitan sellele, et enamus eesti MNT poolt välja antud reg. tunnistusi on vigu täis, olen üsna kindel, et mudelina pole sul passis isegi 325ix. Töömahud, massid ja mudelitunnused on pea alati "vigased" , mainisid ,et passis 126kw. Mis neid dekoodereid puudutab, siis kilovatid on selle programmi viga, pole vahet kas kasutad netist mõnda või esinduses. Paljudele autodele ei näita üldse midagi, on 0 seal või siis näitab uuema m50 jõudu 141kw, mis pole ka reaalne. Seega viitan jutu kokkuvõtteks sellele, et tegelikkus on kapotiall, neid dekoodereid ja eriti eestis välja antud reg. tunnistusi ei tasu tõepõhjana võtta.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
jeff01

Oi ma olen rahul :D 
Olgugi, et see põhjatöö on porno ja vajab liivapritsi ja suurt keevitust on talv tulemas ja hetkelahendus veab 1-2 aastat kenasti välja. Eks näis mis mõtted mul aastapärast on....elame selle talve esmalt üle.
 

Foto0107.jpg

Foto0108.jpg

Foto0115.jpg

  • Meeldib 5

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse


×

Oluline teave

See veebileht kasutab küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Kasutustingimused & Privaatsus .