Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0
GTA

Milline aku on sobivaim?

Küsimus

GTA

Tere!

Kuna siiamaani pole ausalt ka mitte ühtki akut ühelegi oma autole pidanud ostma, siis sooviksin veidi nõu selle koha pealt :P

325i tehaseaku on vist 65Ah? Mõõtudelt ja ka mahutavuselt saab pagasniku auku toppida ka toekamaid mudeleid. Tegelikult võiks ju see veidi suurem ju olla, mis oleks mõistlikkuse piiriks? Generaator on 80A kui see määrav on. Osadel mudelitel vist 90A genekad ka, mis tingimustel neid paigaldati? Või kui auto reaalselt talvel igapäevaliikluses ei osale polegi see aku võimsus olulisim vaid hoopis garantiitingimused või midagi veel :D ? 

Hetkel viskan silma selliste näitajatega akule: Aku mahutavus - 77Ah Käivitusvool EN - 780A Klemmid: -/+ Pikkus - 278 mm Laius  - 175 mm Kõrgus - 190 mm Kaal - 18,7 kg Kinnitus - B13 Klemmide tüüp - Standard

On selline overkill? Näiteks sama tootja (AD) pakub samade mõõtudega 70Ah/640A , 72Ah/680A ja 74A/680A, neil kõigil 17kg kaal, neist midagi valida hoopis. 

 

Muudetud , muutis GTA

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 9 vastust

Soovitatud postitused

  • 0
Margo

Mina olen nii aru saanud, et aku puhul tähtis käivitusvool. Kuna bensukas, siis väga hullu pauku ei pea tulema ja sinna 700 tuuri igati piisav. Kui genekas 80A, siis Ah võiks jääda alla 80, kuna üldiselt originaalis ka nii. Muidu genekas saab mõttetult palju koormust ehk? Ka laeb kauem täis, kui väga tühi peale tümmi kuulamist vms.

Ärge püha tõe pähe võtke, mina seni nii valinud :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Midaasja

Genekat ei koorma aga laadimisaeg tõesti pikeneb, kui sõidad pikemaid otsi ja on rohkem elektritarbijaid - võib suurem aku ka olla, kui sõidad linnavahet ja elektrisüsteemi mingeid olulisi lisatarbijaid pole (a la webasto, võimendid jne.) siis pole mõtet punnitada, seesama 65A võiks optimaalne ollagi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Aaro

Akusid saab võrrelda nagu purke.

Kui sul on 2 purki, üks on 1 liitrine ja teine 2 liitrine. Siis kui sa mõlemast purgist võtad 100ml (näiteks üks käivitamine), kumb purk on siis tühjem? Mõlemad on ju siiski ühepalju tühjad. Üks on lihtsalt suurema mahutuvusega.

Laadimis aeg ja geneka koormus on sarnaste genekate puhul samad. (Ega siis suuremasse purki 100ml kauem sisse ei vala kui 1 liitrisesse.)

Suurema aku pluss on, et seal on särtsu rohkemaks ajaks. Suurema vajadus oleneb auto elektrisüsteemist ja vajadusest tihedalt autot starteriga koormata.

Mina olen asjast nii aru saanud. Samas keegi ei ole eksimatu ja võimalik, et ka see arusaam on täitsa vale. :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Margo

See, et akut laetakse kauem täis, ongi põhimõtteliselt generaatori koormamine ja seetõttu kütusekulu suurenemine ju?

Kuskilt autofoorumi lehelt kopitud tekst:

 

Charge state voltage

100% charged battery 12,75 V

Empty battery 11,75 V

 

ehk siis siit on näha, et kui aku pinge kukub 1V võrra, on aku juba tühi. siit saab igaüks ise tuletada, et kui aku pinge on kukkunud 0,5V, on akust järgi 50% ehk siis umbes 12,2V ja akut tuleks laadida. siit saab juba igaüks ise tuletada, et kui kadunud on 50%, siis järelikult näiteks 55Ah aku puhul on temast välja võetud umbes 25Ah jagu energiat ja see tuleks akusse tagasi laadida ja siit saab igaüks ise tuletada, et kui me laeme akut konstantse vooluga ja selleks vooluks on näiteks 1A, siis kulub meil aku täislaetuse saavutamiseks umbes 25 tundi.

Muudetud , muutis Margo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Aaro

Võrreldes väiksema ja suurema mahutavusega akut, kui koormata mõlemat täpselt ühepalju, kuidas siis suurema mahutuvusega aku laadimine rohkem genekat koormab, ma ei saa aru. Või on suurema mahutavusega aku kuidagi tihedam ja raskem voolu sisse salvestada?

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Margo

Mõtlesin selle all seda, et generaator teeb ehk ajaliselt kauem tööd, et suurem aku täis laadida. Laadimise mõttes ei olegi vahet, laetakse sama tugeva vooluga, lihtsalt suurema aku jaoks kulub rohkem aega.
Kuna käivitusvoolu number näitab, mitu amprit suudab aku 30 sekundi jooksul umbes -18 kraadi juures välja anda, säilitades vähemalt 7,2V (12V aku puhul), siis võimsam aku peaks seda ilmselgelt rohkem suutma.
Ehk sinu purgiteooria korral - kui ma võtan liitrisest purgist 10% ja kaheliitrisest purgist 10%, siis kulub mul teise purgi täitmiseks samast kraanist 2x rohkem aega. 
Mis aku tihedusse puutub, siis suurema mahutavusega akul peaks just väiksem sisetakistus olema. Koolist mäletan küll, et see peaks tähendama paremat laadimisvoolu vastuvõttu, aga reaalselt ei oska öelda, mis see akule tähendab :D Niiöelda geelakud ongi seetõttu kallid, et nende sisetakistus tänu teisele ehitusele ning kvaliteetsematele materjalidele väga madalaks aetud, mis annab suure energiareservi ja isetühjenemine on väga aeglane. Aku vananedes sisetakistus suureneb ning mahutavus väheneb.

Kokkuvõtteks siis peab sinu autole ettenähtud aku mahutavuse korral antud aku tagama tõrgeteta käivituse - voolu jagub nii starteri ringiajamiseks kui ka andurite, sensorite jms piisavaks toitmiseks. Suurema mahutavusega aku paigaldusel võid külmades oludes olla kindlam auto käimaminekus, kuulata kauem muusikat, ilma et auto mootor töötaks jms. Miinuseks siis aku hind ning pikem laadimisaeg.
 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
eix22

Ma ei saa aru, miks peaks generaator suuremat akut kauem laadima sama tarbimise juures??

Miks sa selle näite protsentideks ümber tegid, siis saab muidugi põhjendada, et laeb kauem.

324td on originaalis võimsam aku, kui teistel, aga genekas ikka 80A ja ei pakugi võimsanat vastupidiselt bensukale, millile lisana pakuti ka 90A genekat.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
madka007

Jaah!

Ei ole küll väga suur asjatundja, kuid minu arvamus: Ütleme, et käivitamine võtab nt akust kindla koguse elektrit. See ei olene küll mingil määral aku mahutavusest, vaid starteri võimsusest, juhtmestiku takistusest, lülitatud tarbijatest jmt. Oletame nt, et üks käivitamine kulutab aku ressursist 5ah... Igaljuhul ei kuluta käivitus ega muu tarbija miskit kindlat % akust, vaid ikka oma konstantse suuruse............Pole ju vahet kas aku oli enne 55ah või 90 ah. Igal juhul peab genekas tagasi laadima 5ah:respect: Seega ei lähe tagasilaadimiseks sugugi rohkem aega/kütet  suuremal akul, kui väiksemal. Iseküsimus on muidugi   tühja aku korral: sel juhul kulub muidugi täielikuks laadimiseks rohkem ressurssi.

Aga samas: Suurem aku kannatab ju kauem "käiata":BMW:, enne kui päris tühjaks saab.......... Nii et üldreeglina võiks aku ikka olla enne vähe suurem, kui väiksem. Tähtis on muidugi ka see külmkäivitusvool: eriti talvel ja nt. viletsamini käivituva massina korral.

NB!  Eelnev jutt põhineb ainult minu subjektiivsel arusaamal ning ei pretendeeri absoluutsele tõele.......

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Margo

Diislil peabki võimsam aku olema, kuna starter võimsam ja mootor tahab kiiremat kerimist, et käivituda. Ei oska E30 puhul öelda, aga nt E38 bensuka starter 1,4kW, 2,5tdsi oma 2,4kW.

 

Auto aku võikski pidevalt täielikult täis olla, muidu tema eluiga lühem.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse


×

Oluline teave

See veebileht kasutab küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Kasutustingimused & Privaatsus .