Hüppa postitusse
Postitatud
comment_27167

Kui nüüd lugema hakata, siis minu kaheksas BMW, sh. viies E30 8)

Eile jõudis Saksast siia. Otsisin, mis ma otsisin, aga M-tech II ringiga 318is'i mul leida ei õnnestunud (planeeritud eelarvega). Siis saigi lastud see ära tuua, kuna hind ja kaup tundus olevat sobivas kooskõlas. Otstarve saab tal olema eelkõige ringrajaüritustel meelehea pakkumine, kuna pereautona kasutuselolevast E46 Touringust hakkas juba kergelt kahju.

Kuid enne rajaleminekut on plaanis uuendada kindlasti vähegi kulunud veermikusõlmed, õlid, filtrid, küünlad... Talvel peaks võibolla keti koos juurdekuuluvaga ka uueks panema, kuna antud mootoril selle asjaga vist nalja pole.

Esialgsed muljed on päris head. Ma polnud ammu enam kupee E30-ga sõitnud ja see kardilik juhitavus ja suhteliselt "kerge" saba veavad ikka suunurgad jälle üles.

Mõned Saksa pildid, millelt üldpilt näha peaks olema. Sisus midagi erilist pole - tumehall ruuduline polster, must lagi, M-tech 1 rool. Roolivõimendit ei ole (?) aga rinkal on see eeldatavasti isegi parem.

kahkukas_v_e.jpg kahkukas_v_k.jpg kahkukas_v_t.jpg

  • Vastuseid 188
  • Vaatamisi 40,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_10483

No kasutatud uksi ja bensupaagiluuki sai uuritud jah, kuid pakuti Tartust ja see logistika oleks veits liiga palju lisasekeldusi tekitanud. Sisekoopad ja bensupaagiluuk tulevad H2-st, originaalosad. Muud asjad tulevad Klokkerholmi omad, kuskilt siitsamast Tõnis neid sebib oma koostööpartneri käest.

Mul pole jõudu väga vaja, pigem paksu rahakotti :) Selle algselt planeeritud pisikese liigutuse summa kisub juba sinna teise iS-i kanti, aga kuna tegu hobiautoga, siis võib seda ju poputada ja pigem teha üks kord ja korralikult.

  • Autor
comment_10364

Weix2000: Tänud vihje eest, kuid H2 tellimus oli juba sisse antud ning lisaks sellele ei paku see koht ühte sisekoobast üldse.

Silwer: Kui tonnise massiga uus auto lasta kõvasti ja korralikult rooste minna, siis kaalub ta juba rohkem kui tonn - seni muidugi, kuni seal kõik algselt ettenähtud tükid küljes püsivad :)

Aga.

Kuna Tõnisel on käed plekke ja keevitusi ja kõiksuguseid pinnatöötlemise agregaate täis, siis jagan ise valgust ja ka varjusid siia teemasse:

Karbid on üle käidud, tõstmiskohad tugevdatud, esimese põlle otsad taastatud, esimesed lanserid taastatud, istmete kinnituskohad taastatud ja tagumine paneel korras. Mitteoriginaal uue tagumise paneeli kvaliteet üldises plaanis ei kannatanud kriitikat ning vanast paneelist ja sellest uuest b osa paneelist tekkis üks korralik kokku. Hetkel on teel veel H2 st tagumised A- sisemised koopad. Seejärel saab koopad ning koopaservad ka välja vahetada ja alustada viimistlustöödega.

Kui juba suuremaks ülevärvimiseks läheb, siis ilmselt läheb ikkagi lillaks, mis on juba mitmendat hooaega vaieldamatult moevärv nr.1. :arrow:

abg.thumb.jpg abp.thumb.jpg abt.thumb.jpg aby.thumb.jpg abz.thumb.jpg ack.thumb.jpg acn.thumb.jpg aco.thumb.jpg

  • Autor
comment_10358
Kas seda tagapõlle r4 mootorile ei ole saada b-osana? Sumpa auku just silmas pidades? või on plaanis miski sportmürsk alla panna?

R6 tagapõll oli lihtsalt kohe saadaval ja sealjuures mingi imehinnaga.

Mürsku pole plaanis alla panna, aga kuna see lõpupütt on mul ainuke originaalväljalaske osa seal veel, siis mingil ajal tuleb kindlasti sinna nii ehk naa uus lõpupütt leida ja eks ma leian siis mingi kahe toruga variandi. Praegune mootori sätung ja resonaatorid ja kasutusala sellele pütile igal juhul väga armu ei anna, hääl on suht terav. Sumpsimees prognoosis, et ei lähe aastatki, kuni ma need sõelad seal sees ribadeks sõidan aga siiani veel nagu kestab.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_10063

Head uut aastat kõigile ja mu autole ka sinna Pärnumaale!

Eelmise aasta eelviimasel päeval jõudsid koopaplekid ja paagiluuk A-osadena kohale ja järgmisel nädalal lähevad need ka külge. Siis on järg juba viimistluse käes.

Viimistlusest rääkides, valget autot ma omale kindlasti ei taha, kuigi Group A Warsteineri värvides valged M3-d on muidugi kiftid. Paraku pole mul M3 ja tavalise laienditeta kere seljas näeks see asi ilmselt suht odav välja.

Kui aga ikkagi sellest kujundusest veidi paralleele tahta tõmmata minu auto mustale alusvärvile, võiks tulemus olla võibolla midagi sellist:

173857090d13aa_m.jpg

1738570393c205_m.jpg

17385707b2fdc6_m.jpg

... aga noh,

Ma arvan, et see asi saab ikkagi reaalselt välja nägema sedasi, et alustuseks läheb kõik mustaks ja kui huvi ja tung eristuda suureneb, saab triibud ja muu peale kleepida.

  • Autor
comment_10017

Tänud, edu vaja.

Täna sai veel ostetud juurde üks samasugune fiiberiste, nagu mul juba juhikohal on: Sparco Corsa. See on hea mudel, sest on väga kerge ja kitsas mudel. Ma ise ja mu enamik tuttavaid on saledama profiiliga ja siis pole seda muret, et istmes loksuma hakkad ja mõne ringiga omal küljed siniseks sõidad. Nüüd on siis kaks ühesugust istet olemas ja saab ka kõrvalistujaid pardale võtta. Kinnitused veel vaja osta ja siis millalgi sisse kruvida. Traksid peaksid vist isegi kuskil mul vedelema.

sparco%20corsa.jpg

comment_10016

Hea ettevõtmine, kas mootoriruum saab kah üle käidud, mootor eest jne? Salongiklaasid kah maha või piirdud alumisepoole korda tegemisega? Lappasin kõik pildid läbi ja ikka päris paras ports aukke, edu sinna Märjamaa kuldsete kätega meistrimehele! OT: mis mängust need M3 pildid tulid?

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_9875

Mootor jäi ikka omale kohale ja üldpilt seal on hea. Klaasid jäid ka omadele kohtadele, kuna sealt ülespoole on kõik samuti korralik.

Piltide/mängu kohta ei oska öelda - Googel leidis need mulle.

Aga nüüdseks on see etapp siis peaaegu lõpuni jõudnud. Terve auto klaasidest allapoole on korras ja uue värvi all. Tulekul on veel uued numbrituled, sest vanadele oli ussialge juba sisse pugenud. Udukad lasin ka ära võtta ja orig. katetega asendada.

Janti oli palju, tööd oli palju rohkem, kui eeldatud, paremat esitiiba tuli kolm korda värvida jne. Aga tulemus peaks olema nüüd rajasõiduks väga hea ja see oligi minu tellimus - lõppviimistlus ei pea olema näituseauto vääriline, kuid tugev peab olema ja roostet/auke näha ei taha. Töö teostajat teades ei tohiks muretsemiseks põhjust olla - selline vanade BMW-de elluäratamine selle inimese igapäevane leib ongi - kõik murekohad on teada ja kõik mis silma hakkas, sai ka korda tehtud.

Kui leian aega talverattad peale võtta ja autole järgi minna ja ta ilusti puhtaks pesta, eks ma panen mõne uue pildi ka siia. Millalgi.

Seniks mõned pildid veel töökäigust:

acy.thumb.jpg add.thumb.jpg ade.thumb.jpg adf.thumb.jpg adg.thumb.jpg adh.thumb.jpg adk.thumb.jpg adm.thumb.jpg adn.thumb.jpg ado.thumb.jpg adp.thumb.jpg adq.thumb.jpg adr.thumb.jpg adt.thumb.jpg adu.thumb.jpg adv.thumb.jpg adw.thumb.jpg adx.thumb.jpg aee.thumb.jpg aeg.thumb.jpg aem.thumb.jpg aep.thumb.jpg aer.thumb.jpg aes.thumb.jpg aet.thumb.jpg aeu.thumb.jpg aey.thumb.jpg aez.thumb.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_6770

Vahepeal on auto olnud sügavas rallikatega tegelevas õhk- ja meeskonnas ja selle tulemusena on profülaktika mõttes välja vahetatud ja külge keeratud:

  • Uus piduritorustik
    Black Diamond Performance r/v metallrüüga pidurivoolikud
    ATE Super Blue Racing pidurivedelik
    Valvoline VR1 Racing 10W-60 mootoriõli õli koos filtriga
    Mingid puksid tagasillas - ei mäleta, millised - täpsustan

Uued istmekinnitused, mõlemile korvistmele, on veel teostamisel (vastavalt äsjailmunud EAL 2011 reegliraamatule).

Kas kõik see kraam nii hirmus racing peab olema, ma pole veendunud, aga kui on võimallusi hästi teha, siis võib seda ju teha...

Millal endal tekib aega rajale minna - seda ei tea. Aga vähemalt on siis riist võtta kui tuju tuleb.

Porine telefonipilt ka kuiva jutu juurde (Hartge 16" velgedel talverehvidega):

181746459f6e9d_o.jpg

comment_6728

nagu uus juba :)

Muuseas too Blue Racing piduriõli on jube hea kraam(nimi on muidugi veel parem). Kasutan juba aasta vast. Pedaal muutus konkreetseks ja läbi ei vaju. Rajajuttu ma ei hakka ajama, kuna sinna nagu näha ma ei jõua :), aga ootan alati sinu kommentaare.

Pilti on pidurivoolikutest?

  • Autor
comment_6701

Seesama Tõnis jah: link profiilile

Pidurid on konkreetsed küll. Eks selle racing vedeliku peamine eelis on kõrgem keemispunkt muidugi ehk pikema valu taluvus järjest, pikal ja intensiivsel pidurdamisel. Kuid talv otsa on siin nüüd sõidetud teiste uuemate ja raskemate BMW-dega ning nüüd rallikasse istudes on ikka hea ja palju konkreetsem pidur veelgi: korra puudutad pedaali ja seisab. Kerge kere ka muidugi ja hea klots (Ferodo DS 2500).

Pidurivollad ostsin talvel Carshopist - nad tegid mingit tühjendusmüüki ja ma ei saanud siis ostmata jätta. Pilti ei teinud, aga Internet aitab:

black_diamond_hoses.jpg

comment_6684

nu muidugi rallikas, kui kerge ka veel seest.

Need Ferodod hakkavad sul korralikult muidugi siis tööle, kui soojaks lähevad. Põhimõtteliselt hea kombo on juba. Pidurivedelik, hea klots ja slikk. Nagu poisti taga oled, kui jalga ikka surud :)

Kas nod Ferodod võimaldavad ka pidurianduri lisada, millal läbi kuluvad nö?

  • Autor
comment_6673

Ei DS2500 klots hakkab ikka kohe tööle. Ei vaja ta soojendamist midagi. Kuuma ja valu kannatab lihtsalt jällegi rohkem ja pikemalt. Alates DS3000-st ei ole enam tänavale soovitatud.

Kulumisanduri pesa oli vist olemas küll, samas mina seda andurit ei kasuta ja surmkidel pole enam.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.