Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
AndresS

318iS '90 - AndresS

Soovitatud postitused

AndresS

Kui nüüd lugema hakata, siis minu kaheksas BMW, sh. viies E30 8)

Eile jõudis Saksast siia. Otsisin, mis ma otsisin, aga M-tech II ringiga 318is'i mul leida ei õnnestunud (planeeritud eelarvega). Siis saigi lastud see ära tuua, kuna hind ja kaup tundus olevat sobivas kooskõlas. Otstarve saab tal olema eelkõige ringrajaüritustel meelehea pakkumine, kuna pereautona kasutuselolevast E46 Touringust hakkas juba kergelt kahju.

Kuid enne rajaleminekut on plaanis uuendada kindlasti vähegi kulunud veermikusõlmed, õlid, filtrid, küünlad... Talvel peaks võibolla keti koos juurdekuuluvaga ka uueks panema, kuna antud mootoril selle asjaga vist nalja pole.

Esialgsed muljed on päris head. Ma polnud ammu enam kupee E30-ga sõitnud ja see kardilik juhitavus ja suhteliselt "kerge" saba veavad ikka suunurgad jälle üles.

Mõned Saksa pildid, millelt üldpilt näha peaks olema. Sisus midagi erilist pole - tumehall ruuduline polster, must lagi, M-tech 1 rool. Roolivõimendit ei ole (?) aga rinkal on see eeldatavasti isegi parem.

kahkukas_v_e.jpg kahkukas_v_k.jpg kahkukas_v_t.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Täna selgus siis selline lugu, et ei ülevaatuse eelne ülevaatus (tuttava juures) ega ametlik ülevaatus ei avastanud ühtki viga :cool:

Mõningane pettumus muidugi, sest nüüd polegi otsest põhjust hakata uusi asju külge keerama... aga no kui miskit ei leia, siis miskit ikka leiame :)

Praegune sisetunne käsib mul igatahes selle ketiga esmajoones tegeleda. Tühikäigul on kõik OK, aga kui mootor hingama lasta (ja seda ta lausa anub), muutub hääl pisut tärisevaks. Esimesena otsutasin homme minna ja keti pinguti UM-st uue panna. Kui see häält ei leevenda, tuleb keti, rataste, talla, tihendite jms vahetus ette võtta... mis on muidugi parajalt kulukas ettevõtmine.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Nüüd siis sedaviisi, et Tabasalu rajal sai vaba raja ajal kompott järgi proovitud, ning selleks, et sellega lahingusse tahaks minna, on vaja esmajoones soetada:

* mõistlikud rehvid

* -40mm vedrud + amordid

* korviste või vähemalt originaal sportiste + traksid

Ilma nendeta on asi rajasõiduks ikka väga vedel ja ebakonkreetne. Mootor tundub olevat päris tubli, pidurid ja muu kama samuti, kuid pehme vedru, olematu pidamise ja ühe käega (sest teisega peab ennast istmel kinni hoidma) ei ole seda autot üldse fun suuremal kiirusel rajal hoida.

Niiet kui kellelgi on midagi vastavat ja head üle, siis ärge häbenege pakkuda. Loomulikult on teretulnud pakkumised ka LSD diffrile, strutbarile ja võibolla ka chipile. Kiiret pole, kuna selleks aastaks on hooaeg praktiliselt läbi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Indrek

Ega see masin täna Estonia teatri lähedal ei viibinud (täpsemalt ei nimeta), kui viibis siis väga puhas ja kena masin.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Ei ole see masin Estonia teatri kanti veel oma elus näinud, täiesti kindel.

Pühapäevasel üritusel riinablack_one kaamerasse jäänud kena pilt ka värviks teemasse: isTabasaluv.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Tänu Raimo vihjele ja abile saabus kõige raskemini leitavaks eeldatud tükk kõige esimesena panipaika külgekeeramist ootama: 4,10 LSD differ. Toimiv ja usaldusväärsetest allikatest.

lsdv.jpg

Uus kaane tihend, uus õli sisse ja igatahes. Kas puksi peaks ka ühe hooga powerflexi panema, tuleb veel mõelda ja kaaluda.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Ma arvan, et esialgne iste on nüüd ka olemas. Sattusid ette Sparco korvistmed, 2tk, hea hinnaga ja lisaks lasi müüja sellest heast hinnast veel alla ka. Ma ei saanud neid lihtsalt ostmata jätta. Pruugitud nad on, aga oma tööd peaksid ikkagi oluliselt paremini tegema kui originaalistmed. Seljatoe kalle on vähesel määral reguleeritav, seega nad need "päris" korvid pole ja tulihingelised võidusõitjad mu mõttekäigust ja tehingust ilmselt aru ei saa, aga sellevõrra on nende istmetega eeldatavalt tavasõite vajadusel mugavam teha. Kahelt poolt lukustuvad siinid ka kenasti all.

Pea juba projekteerib alusraami...

Sparcod.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Metalheart

Tere,

Kas rihmad olid ka komplektis?

Väidetavalt on nende istmete alusraam natukene kitsam originaalist ja piisab ainult sellest kui keevisliides teha kahe raami vahele, ei tohiks mingit raketiteadust olla seal...

Mitme punktiga rihmad tulevad kui olemas ei ole :respect::respect:

terv A

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Ei rihmad ei olnud komplektis, aga piisavalt okeid neljapunkti vööd on mul võimalik saada, ma arvan (Norma traksid).

Ega ei usugi, et selle istme kinnitamisega midagi keerulist on. Kätte- ja ettevõtmise asi. Selge on see, et tänu minu kasvule tahan ma ta panna võimalikult põranda lähedale (et kiivriga ise sisse ikka mahuks). Planeerin kasutada ehk tööstustehnika valmistamisel kasutatavat Bosch/Rexroth alumiiniumprofiili. See on nagu suurte meeste lego. Saab erinevaid liiteid ja võimalusi sinna vajadusel tekitada. Istme põhja kalle aga tuleb kuidagi õige saada, selle üle muretsen kõige enam. Vast teen isegi nende moodulitega sellise lahenduse, et seda kallet mingil määral järelreguleerida oleks võimalik.

Kas Sa, Are oled nende istmetega kokku puutunud, et tead, et nende alusraam kitsam on? Või käib see kõigi korvide kohta?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Silwer

Kas on mõtet leiutada kui Sparco ise müüb sobivaid kronsteine istmete autosse paigutamiseks? Muideks päris võistlustel ei ole lubatud kasutada mingeid kiirreguleerimisega kronsteine. Kategooriliselt on keelatud kasutada originaalistmete siine. Reguleerimine käib vaid polte lahti kruvides ja kronsteinide teistesse aukudesse paigaldades.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Konkreetsete istmete siinidele on juba relakat näidatud, seega ma ei usu, et need poe kronsad enam sinna külge hakkaksid. Päris kiirreguleerimise elemente ei planeerinudki kasutada. Pigem siis raami sellise teha, et pärast esialgset autossepanekut saaks ühe/kahe elemendi pikkusega mängides ja neid siis katsetades ja välja vahetades asendi sobivaks sättida.

Katergooriliselt keelatud originaalistmete siinide all mõeldakse käesolevas kontekstis E30 istmete siine, mitte Sparco siine, eks?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Silwer
Katergooriliselt keelatud originaalistmete siinide all mõeldakse käesolevas kontekstis E30 istmete siine, mitte Sparco siine, eks?

jep

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Täna panin siis ühe istme prooviks sisse. (Ei ole otsustanud, kas teist panengi)

Töö juures modifitseerisid osavad käed pisut Sparco originaalraami ja paika ta sobiski. Istme kõrgus sai seatud võimalikult madal, kuna ilmselt pean ma hakkama autosse ka kiivriga ära mahtuma. Väike proovitiir oli päris teistmoodi. Tuleb ikka harjuda, sest oluliselt madalamal asend ja paigalhoidvam iste tekitavad kergelt ahistatuse tunde esialgu...

Mis nüüd järgmisena tuleb teha, on kindlasti rooli allapoole saada. Ma sinna katte alla veel kaevuma ei hakanud, aga pildilt paistab, et peaksin kronsteini nr 10 uue ja sügavama tegema? Kes teinud või kes teab, ärge varjake :)

roolisammas1.png

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
suvi

roolisammas1.jpg

Kui u. 1cm jämeduse seibi paned siis polti pikemaks ei ole vaja, võimalik, et saab ka jämedama seibi panna ilma polti vahetamata. Seibide asemel oleks ilmselt targem mingi plaat teha.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS

Vahepeal on autoga juhtunud ainult see, et on varju all seisnud ja aku tühjenenud.

Jõuluvana kotist puges välja Sparco kinnine kiiver ja M42B18 chip. Kiiver on juba kardisõiduga järgiproovitud (täiesti tibens), chip on aga paigaldamata ja ei ole otsustanud, millal seda teen (kas vahetan ikkagi keti enne või mitte). Aitäh jõuluvanale ja tema nõunikule igal juhul :)

Kuna aga kevad on kiire tulema, käseb sisetunne hakata siia üritusse rohkem aja- ja raharessurssi jälle jagama.

Muude hädapärasemate tegemata tegudega on pilt vist selge, aga vedrustus on siiani soetamata ja isegi lõplikult valimata. Peast on läbi käinud:

Bilstein B8 & Kilen -40mm vedrud

Koni sport reguleeritavad amordid & Lesjöfors -40mm vedrud

Weitec Ultra GT madaldussari -60/40mm

Endale tundub Koni kõige rohkem sümpatiseerivat kui hind kõrvale jätta - just selle reguleeritavuse tõttu.

Aga kas Weiteci kohta jagub kellelgi mingeid sõnu? Weitec näikse olema KW tütar, selle tõttu julgeks ise miskit isegi loota. Vedrud nüüd ülisaastad vast ei saagi olla, aga küsimus eelkõige amortide pihta. Kas neid kannataks hobikorras kähkusõiduks pruukida? Komplekt võlub just võimalusega soetada see ligi 40% odavama hinnaga võrreldes teistega.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
M-Tech

Mis vedrudesse puutub, siis Kilen = Lesjöfors.

Kunagi oli lihtsalt teine nimi asjal.

Esiosa jätab ilmselt päris õhku see Lesjöforsi vedrukomplekt.

Tagaosa on isegi suht talutav.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
AndresS
Esiosa jätab ilmselt päris õhku see Lesjöforsi vedrukomplekt.

Tagaosa on isegi suht talutav.

Miks nii? Silma järgi vaadates ei jää kena või on tegelikult ka nina lennus?

Auto võiks jääda horisontaali, nii ma tahaks. Kui nina sabast madalamale lasta, võib küll ilme paraneda, kuid kurvisuutlikkusele see kasuks ei tule.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse


×

Oluline teave

See veebileht kasutab küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Kasutustingimused & Privaatsus .