Hüppa postitusse
Postitatud
comment_27167

Kui nüüd lugema hakata, siis minu kaheksas BMW, sh. viies E30 8)

Eile jõudis Saksast siia. Otsisin, mis ma otsisin, aga M-tech II ringiga 318is'i mul leida ei õnnestunud (planeeritud eelarvega). Siis saigi lastud see ära tuua, kuna hind ja kaup tundus olevat sobivas kooskõlas. Otstarve saab tal olema eelkõige ringrajaüritustel meelehea pakkumine, kuna pereautona kasutuselolevast E46 Touringust hakkas juba kergelt kahju.

Kuid enne rajaleminekut on plaanis uuendada kindlasti vähegi kulunud veermikusõlmed, õlid, filtrid, küünlad... Talvel peaks võibolla keti koos juurdekuuluvaga ka uueks panema, kuna antud mootoril selle asjaga vist nalja pole.

Esialgsed muljed on päris head. Ma polnud ammu enam kupee E30-ga sõitnud ja see kardilik juhitavus ja suhteliselt "kerge" saba veavad ikka suunurgad jälle üles.

Mõned Saksa pildid, millelt üldpilt näha peaks olema. Sisus midagi erilist pole - tumehall ruuduline polster, must lagi, M-tech 1 rool. Roolivõimendit ei ole (?) aga rinkal on see eeldatavasti isegi parem.

kahkukas_v_e.jpg kahkukas_v_k.jpg kahkukas_v_t.jpg

  • Vastuseid 188
  • Vaatamisi 40,1tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_22027

Jupid maksavad UM letihinnas kokku ca 6300EEK.

Mina sain natuke sellest odavamalt, keti tellisin hoopis mujalt. Pildil pole veel ketipingutit (11311743187), mille vahetasin juba eelmisel aastal ära:

IMGP1695s.JPG

Vahetuseks kulub ca 5-6 tundi. Kui ise ei vaheta, läheb sinna veel 1500-2000 seega otsa, olenevalt töökoja tunnihinnast siis.

Aga siis on süda pikaks ajaks rahul ka.

  • Autor
comment_22021

Ei ole. Olen vaid mõtisklenud, kas peaks sinna sportresonaatori asemele soetama või pole vaja. Hääle pärast ma väga ei muretse, aga vabalthingav tahab väljalaskesse veidi vastusurvet ikkagi vist saada, seega tühi toru ehk tekitab teistpidi pahandust?

Auto Tartus muidu talveunes ja enne märtsi-aprilli ilmselt teda ei liiguta. Sinnani kogun juppe riiulisse :)

Ahah, jõuluvana tõi Racechrono abil ajavõtmiseks sobiliku Bluetooth GPS anduri ka. Nüüd saab rajapäevadel kõik oma kiiruste, trajektooride, splittide ja ringiaegade logid kohe telefoni salvestada ja jooksvalt ka jälgida.

comment_22014
Ei ole. Olen vaid mõtisklenud, kas peaks sinna sportresonaatori asemele soetama või pole vaja. Hääle pärast ma väga ei muretse, aga vabalthingav tahab väljalaskesse veidi vastusurvet ikkagi vist saada, seega tühi toru ehk tekitab teistpidi pahandust?

Kui häälepärast muret ei tunne siis soovitan keskele tühja toru panna. Viimane pütt pakub vastusurvet piisavalt, kui isegi mitte liiga palju.

  • 1 kuu hiljem...
comment_21353
Minuteada peaks daqqeri iS-il olema tühi toru kuni otseläbi lõpupütini.

Ise plaanin ka kevadel otseläbi püti alla panna kuna orig. on täiesti läbi roostetanud.

On küll jahh, ja kusjuures ei ole väga valju.

AndreS on seda oma kõrvaga kuulnud kaa, ehk mäletab. :)

  • Autor
comment_21320

Edu ikka tarvis, tänud :) Autot saab suveperioodil kindlasti erinevatel rajaüritustel näha ja muidu Tallinnavahel ka, kui vaatamist sihtida.

Üks asi tuli mulle veel pähe, mille võiks ära teha: see on aku kaalujaotuse parandamiseks pagasnikusse viia.

Selleks on mul ilmselt vaja 325i akukaablit ja võibolla ka akukinnitust pagasnikusse (kui panen originaalkohta). Aga ei tea, kas see kaabel on lihtsalt õige ristlõike, pikkuse ja otsadega kaabel või on millegipoolest eriline ka? Ja kas mingeid kinnitusdetaile on ka sellele vaja juurde soetada, just seal, kus ta salongist läbi jookseb? Kui asja nii viisakalt üritada teha, ma mõtlen.

comment_21277
Sünnilinn Tartu ikka ei maga, meeldiv näha :) Kohe vahel, kui esivanemad vahelduseks ämblikke torudest välja peletavad :)

Järgmisel nädalal tuleb auto Tallinnasse ja siis läheb uueks hooajaks ettevalmistumiseks.

Kuna auto lõunaosariikidest pealinna pole viid kui saladus pole ?

saaks äkki enne silma piale visata, või olen juba hiljaks jäänud ?

terw

lauri

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_20601

Eero ja Iisaku juures tehti jah keti- ja kõige sellega seonduva vahetus, pluss veel uus veepump, termostaat, filtrid ja uus mootoritäis Liqui Moly 10W-60 Race Tech õli. Peaks rallikale parem olema kui senini kasutatud 5W-40 Castrol. Peale ketivahetust aga muutus mootori töö kahjuks uimasemaks. Kõigi eelduste kohaselt on põhjuseks see, et väljalaskenukk pole päris õiges asendis. Ja loodetavasti saab selle uuesti korda. Igasugused keti hõõrdumise ja kärisemise hääled on aga küll kadunud.

Täna aga tulin Sumpsimehe juurest. Katt on pagasnikus ja toru kõhuall asemel. Minek on tunduvalt teravam :) Hääl ka, aga see mind väga isegi ei sega. Homme lähen aga uuesti, sest sinna tuleb ikka resonaator asemele proovida panna. Nii arvas ja soovitas Sumpsimees (peale seda, kui ma auto uuesti käima panin) ning nii arvan häälte põhjal ka mina. Resonants, mille katt enne ära maandas, on nüüd väljalaskes nii suur, et keskmine väike pütt lendab ilmselt kiiresti ribaks. Eks paistab, kas paneb uue reso või ehitab vana katalüsaatori kesta sisse special editioni.

Pooleteise nädala pärast on võimalus juba rajahooaega alustada 8)

comment_20595

Sellest peaks nagu ikkagi piisama. Siin on näiteks mingi tuuning e30 m3 sumps: http://www.xlraceparts.com/milltek-e30-m3-exhaust-165-p.asp

Ja siin on palju juttu E30 M3 summutitest: http://www.e30m3project.com/e30m3performance/installs/installs-2/exhaust/exh1.htm

*E30 M3 summutid siis näidisena seetõttu et tegemist samuti 4 pütise ja kõrgel pöördel töötava mootoriga mille sumpsi kopeerimist võib kindlasti teha ka 318is jaoks. Vaid kolme tollise toru asemel kannatab kasutada 2-2,5 tolli toru ja pütte.

  • Autor
comment_20589

Need M3 ja 318iS sportväljalasked tunduvad suht sama konfiga olema siis ju: resonaator kõhu all ja suur pütt saba all.

Mõtlesin öösel asja üle vähe ning ilmselt oleks parim variant see väike pütt tõesti sealt veel ära võtta ning siis reso ikkagi asemele panna. Siis saaks nagu päris. Olemasolev summuti on 54mm toruga (2 1/8") seega peaks selle poolest ka asi klappima. Tagumist pütti pole mul mõtet vist küll uut osta, kuna Saksast tulles olid nii keskmisel kui tagumisel pütil veel kleepsud peal ning suht haljas korralik kraam.

  • Autor
comment_20568

Selged pildid. Siis otsin ikka 325i kaabli, kui millagi tuju tuleb.

Väljalaskega sai eile üks samm edasi proovitud astuda, nimelt läks alla Simonsi uus sportresonaator. Seda siis sinna, kus enne katalüsaator oli. Minek on endiselt parem, kuid kärisevat häält sai peale 3000pööret vähemaks. Keskmine pütt jäi ajapuudusel veel endiselt alla, aga esmaspäeval lastakse siis sinna ka ikka lõikur sisse.

Tegelikult on päris huvitav sedasi proovida ja testida erinevaid variante. Ma poleks uskunud, et väljalaskest niipalju auto iseloomu muuta võib. Noh ja loodetavasti saab siis esmaspäevast ikkagi kõige parem :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.