Hüppa postitusse
Postitatud
comment_94204

Sai siis elu sisse puhkumiseks koju lohistatud üks touring kere. Oleks tõenäoliselt muidu juppidena lõpetanud. Mootorit ei olnud, salong laiali kakutud ja igast muid vigureid tehtud.

Sai siis otsustatud diisli kasuks, mis oli ka eelmise omaniku märg unistus :D

Mootoriks E34 2.5tds mis on väidetavalt chipitud.

 

Kõige suurem peavalu oli juhtmestiku paika saamine, kuna kere poolset juhtmestikku oli juba lõigutud, siis läksin x20 pesade peale üle. Lisaks sellele, ei klappinud kere juhtmete värvid ühegi internetis liikvel oleva värvide "skeemiga" Õnneks olid juhtme juppidel värvid näha mis pinnid olid ja sai pinnide järgi kokku pandud. Piduri ja siduri lülitust külge ei viitsinud aretada, kuna püsikat nagunii plaanis ei ole, jätsin esialgu ühednamata, aga juhtmed vedasin salongini ära, kui peaks tekkima mingi tahtmine aredada :D

Hetkel veel küsimus eelsüüte ja pihusti tulega. Ei tea kas peab pirnidel mingi plokk vahel olema, või miks pirn põlema ei lähe.

 

Koju jõudis sellisena:

 

med_gallery_912_130_1013816.jpg

 

med_gallery_912_130_909357.jpg

 

med_gallery_912_130_229107.jpg

 

med_gallery_912_130_1657868.jpg

 

 

Roolikardaan sai ise tehtud, kuna ei näe mõtet originaalil sellise "projekti" puhul. Alla läks ka e36 latt. Asjad olid omal kodust võtta.

med_gallery_912_130_526097.jpg

 

Mootor sai Kaido abiga aiste vahele tõstetud

med_gallery_912_130_173217.jpg

 

med_gallery_912_130_2344346.jpg

 

Algselt oli ruumi piisavalt, nüüd juba päris kitsas :)

 

med_gallery_912_130_1002778.jpg

 

Kardaan sai ise valmis tehtud, tulilaager raip sai aind vigane külge, kopututab põhja all, õnneks diffri vahetus nagunii ees, siis saab ära vahetada. Hetkel bensuka ülekanne all ja väike korpus.

 

med_gallery_912_130_571115.jpg

 

Nii on hea küll :D

med_gallery_912_130_203484.jpg

 

Sõbral sai lastud rõngad treida, et asi sirgelt kokku saaks.

med_gallery_912_130_1192211.jpg

 

med_gallery_912_130_567412.jpg

 

Elektrikutelt saab hea rakise hoovastiku keevitamiseks :D

med_gallery_912_130_914044.jpg

 

Kütusevõttur sai ise tehtud. Need kellel E34 etteandepump läbi, ärge ostke nendelt juutidelt bemmi omasid 30.- eest. Golf3 ja passati oma mingi 90 aasta, on pump samasugune, ainus erinevus on pistik ja bmw logo puudumine. Originaalina ei hoia, siis täiesti mõttetus üle maksta, kui volksu tutika saab 20 euro eest.

med_gallery_912_130_109164.jpg

 

med_gallery_912_130_65912.jpg

 

 

Ja esimene proovitiir :D

med_gallery_912_130_112144.jpg

 

med_gallery_912_130_1777674.jpg

 

Teine kord sai proovitud kas kaapekat ka teeb, kuna summuti on aind downpipe hetkel, siis jäi tore jälg maha :D

med_gallery_912_130_1586176.jpg

 

 

Ja aretamine jätkub

med_gallery_912_130_857084.jpg

 

Diffri teen kas E34 kinnitusele ringi või lahendan asja nii nagu kasutaja Raitz330.

Ei näe mõtet maksta kaane eest üle diffri hinna, kuna jätkuvalt originaalist asi kaugel :)

Muudetud , muutis erxx

Esiletõstetud vastused

  • 11 kuud hiljem...
  • Autor
comment_141303

Vahelduseks teemat uuendama taas.

Sai kardaani mure lahendatud. Alla läks e34 kardaan täies pikkuses. Sain ta 10e eest mõttega, et saab jupi lõigata ja keevitada aga kui kõrvuti laenu kardaaniga panin siis vaatasin, et see suht sama pikk nagu TD kardaan.

Kardaaniga muidugi asi ei piirdunud, diffrit kinnitustele ülevalt tõmbas ka mõrad sisse ja sai sinna korralik tugev tükk peale tehtud.

Sai tellitud polüretaan pukside komplekt, esialgu sai suured sillatala puksid ringi visatud, kuna need olid suht läbi.

Enne ülevaatust sai käsipidur ära reguleeritud ja esimesi klaase lapatud.

Muidugi paar päeva enne oli vaja tagasillas midagi loksuma hakata. Sai LSD õli veel ära vahetatud ja pooltelje välimine ots oli nii ära, et keeramise pealt tegi häält juba. Läks siis seegi vahetusse.

Sellega oli kõik ja sai kokkutulekule mindud.

 

IMG_20210716_222634.jpg.5dc419ba505e1c518aeebf2609729d3b.jpg

 

Kõik kulges muretult kuni ~5km enne Pivarootsit hakkas midagi päris koledat häält tegema, nagu hakkaks kohe mootor laiali minema või ketitald oleks nagu jalutama läinud :D kohapeal pandud diagnoos tundus loogiline, et rihma pinguti amordi puksid kutud ja logiseb, kuna rihma pinget mõjutades muutus ka hääl, hiljem see diagnoos muidugi paika ei pidanud, aga kuna ta 1200-2500 pöörde vahemikus oli vait, siis sai rahulikult koju ära mindud.

Kõik asjad mida mõeldud sai, mis seda häält võiks teha, olid ka muidugi oma aja ära elanud. Ca 10000km sõitnud INA rihmapinguti amordi puksid oleks just kui vahelt välja sulanud. Vaakumpump sai maha võetud, kahtlusega äkki see koliseb, ka see oli tegelikult nii kulunud, et see vahetükk sealt kukkus küljest. Lõpuks siis sai rihmaseib lahti lastud, küljest ära sai siis käega liigutades kollas see edasi tagasi ja kui poltidega flantsi lahti lasin, juhtus nii.

 

IMG_20210719_174042.jpg.b799239a3021d33791c224c06eae42e7.jpg

 

Aga muidu võib rahule jääda. Läbisõitu tuli kuskil 550km

 

IMG_20210717_172905.jpg.5f7544f62a0d53cff42773399026d1a4.jpg

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_142942

Pole katalüsaatorit. All on E36 325td sobivaks keevitatud summuti, otsast lõpuni. 

 

Aga teemasse ka. Nimelt rihmaseibi polt jäi keermeliimiga kinni panemata. Keris ennast lahti ja õlisurve läks jalutama :D Kolm tubli kriuksu käis mõningaste vahedega ja õlituli särab. Keerasin poldi uuesti kinni, sai veel 17km sõidetud põleva tulega parkimiskohta. 

Et saab jälle mootorit vahetada. 2 varuks veel.

  • 7 kuud hiljem...
  • Autor
comment_145952

Väike update ka siis vahelduseks. Kuna aega üldse tegelikult ei ole, siis rull seisis eelmise aasta septembrist. Aga kuna kokkutulek tulemas, siis tuleb liikuma ikka saada.

 

Seismisest ei hakanud paagi etteandepump isegi kohe tööle 😀 ei tea mis ollus paagis olla võib. Aga käima läks poolest pöördest ja isegi õli tuli oli tükk aega kustus. Käis juba mõte läbi, et äkki käib paksema õliga kokkukal ära. Aga siis sai proovi mõttes lastud käia koha peal. Pärast poolt tundi käis korralik jahvatamine mootoris 😀 seega vahetus.

 

Läheb rullika pealt tulnud ja juba kohandatud varu mootor peale koos juhtimisega. Läheb 994 pumbale üle ja ilma chipita aju. Eks seegi mootor kahtlase väärtusega. Juhtpihusti oli vales silindris ja eelmisel omanikul oli vist temperatuuriga ka probleeme. Ehk saab ikka ära käia. 🙃

 

IMG_20220728_102059.jpg.e5a9eb05b513cbc5e73e70d644531566.jpg

  • Autor
comment_145959

Auto käib ja sõidab, aga kuidagi jube uimane on. Ksp elekter sai jälle ära vahetatud. Peal oleval oli mingi jama ikkagi, tühikäik sai paika löödud ja pärast 20min tiksumist hakkas haukuma ja pärast igat sättimist samamoodi.

Keema ei lähe ja käivitub nagu käest lastud tds ikka 😃 

Pärast sõidust tulekut, sai maja ette pooleks tunniks tiksuma jäetud, pärast mida hakkas ülihästi liikuma, mõtlesin ohh, midagi käis kuskilt lahti ja nüüd korras, aga tund hiljem sama seis 😐

Lõin tühikäigu kütusekoguse veel natuke alla poole 3-4mg/s peale, läks paremaks küll aga loid ikka, oleks tahtnud 2-3 aga ei tahtnud siis ühtlaselt käia. Ei teagi kas õhulugeja kutu või juhtpihusti või midagi kolmandat, et niimoodi uimane. Sisselaske temp anduri juhet ka ei leidnud, kuigi arvuti näitab -40. Üks üleliigne juhe vedeleb aga nii kaugele ta ei ulatu ja ühegil alu koldel taga otsas temp andurit ei ole, lisaks ühel lõigutud juhtmestikul vaatasin et see juhe jookseb üldse teise mootori pistikusse pin11 ja infot selle pistiku kohta üldse ei leia, sisselaske temp anduri signaal võiks ikka aju poole liikuda või tuleb sisselaske temp signaali üldse õhulugejast 🙄 . Las ta siis hetkel olla, Põltsus käib vähemalt ära, mis oli hetkel eesmärk. Muidu oleks teise mootori peale kohandanud.

 

Esimene pikem proovitiir sai tehtud

 

IMG_20220731_133041.jpg.d600564ce505972988c485fae8939d42.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • 10 kuud hiljem...
  • Autor
comment_153368

Kirjutaks siis vahepealsest ka lähemalt.

Plaanis oli juba eelmine aasta mootorivahetus 3.0d vastu teha, aga kuna ajaliselt ei mänginud kuidagi välja, siis sai juubeli kokkutuleku eesmärgiks võetud ja mootor vedeles kodus garaažis aasta aega.

Peale läks E46 pealt M57D30TU, auto oli ise automaat kastiga. Karteri keevitas @kurikristjan lühemaks tds oma. Käigukast sai GS6-37DZ kuue käiguline. Hooratas ja korv M47N2 pealt ja sidur samast komplektist pidurimeistri katetega. Kardaani esimene pool sai E36tdsa oma, tagumine pool sellest jäi lühikeseks ja tagumise poole osas mis alla sai, pole aimugi mille oma, tõenäoliselt kuju järgi miski E36. Tugilaager sai natuke ümber keevitatud E30 oma.

 

IMG_20230401_131933_copy_451x601_1.jpg.0859fa03ddc122b428b49f608781d4b5.jpg

 

Tugilaagril sai kinnitised natuke pikemaks tehtud.

 

IMG_20230409_133431_copy_600x799.jpg.fed9467d267c710b0e6596bdac0ef10d.jpg

 

Kastil sai tala kohandatud ja hoovastik lühemaks.

 

IMG_20230412_212424_copy_451x601_1.jpg.f44b2dd44a0a1ecb05ed6b18c312b156.jpg

 

Cooler läks olemas olnud Saab 9000 2.0T oma, mis mahtus ninaraami ja põlle vahele ära.

 

IMG_20230514_194755_copy_800x601_1.jpg.41aa7f65973b499cb3b0c67a663c1034.jpgIMG_20230514_194843_copy_451x601_1.jpg.411ce4ee3697b53d51dccc92b00bbf75.jpg

 

Juhtmestikku ikka andis paika saada, õnneks head sõbrad oskasid selles osas suunata õigele teele.

 

IMG_20230514_214828_copy_800x601_1.jpg.a3fc6bdeefe76520ff0fdb1f1b50101c.jpg

 

Peale ta sai ja sõidab ka. Aju veel vaja lasta manuaaliks kirjutada, EWS off, Egr off, muu üleliigne maha ja remap. Soov selline tagasihoidlik 200-250kw saada.

 

IMG_20230613_202941_copy_451x601_1.jpg.711c13a10bb4d16a3b7abf22807cb41b.jpg

 

Kuna värv oli nagu ta oli, esitiibade pealt kulunud, lakk koorus jubedalt ja miljon värvikahjustust. Siis sai tööstusvärviga ja lakiga üle tuisatud, et üldpilt paremaks saada. Värvima oleks pidanud ainult suurema düüsiga et siledam tulemus saada. 🫣

 

IMG_20230624_171130_copy_800x601_1.jpg.ccecf9a29b6c9c1488212d4d9e7c29eb.jpgIMG_20230626_180627_copy_800x601_1.jpg.af0fa5f9540350148b4835be8cbab699.jpgIMG_20230625_192551_copy_800x601_1.jpg.f8113d3cb579fd289ef5587f8b02b4d2.jpgIMG_20230626_193852_copy_800x601_1.jpg.46334741762674665ea2eb9c25b75a73.jpgIMG_20230626_210800_copy_800x601_1.jpg.a7c1edc5bc753513e0715bc82cafed5b.jpgIMG_20230627_200900_copy_800x601_1.jpg.da848358aead3b38aa55498cc69b0f22.jpg

IMG_20230628_220915_copy_800x601_1.jpg.a266da728a50b30fcb028824cfc17b68.jpg

 

Aga noh, parem kui enne. Karbid tahavad ideaalis nagunii vahetust, siis see tööstusvärviga üle värvimise maksumus oli suht olematu. ~80e. Vaja üle poleerida veel, tööstuslakk kuivas nii kiiresti, et isegi ühtegi jooksu ei saanud sisse 😃 aga tuhmiks jäi sealt, kust alustatud sai.

 

IMG_20230711_192244_copy_800x601_1.jpg.1dd23d1afb5116fba6f32d71f20383ed.jpg

 

Muudetud , muutis erxx

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_153746

See aasta siis talvitub auto kodus garaažis.

Viimase asjana sai lastud Stiven Vesil aju üle kirjutada. Edc16 ajul ews off, torque limiter kaart manuaal kasti jaoks sobivaks, egr ja muu saast maha ja kütus peale. Hetkel sai 71mg ja 1.6bar. Rõhk tuleb hetkega järgi ja mootor käib ülimeeldivalt.

Nüüd talvel plaane palju, näis mis tehtud saab. Esmalt lähevad vahetusse pihustid ja praak rihma rullik mis mootorit paigaldades normaalselt peavalu valmistas ja ka egr off detailid. Väljalase tuleb ka ringi teha. Hetkel kohandatud 325td 85kw väljalase all 😬

Kunagi ammu sai öeldud, et mu pulmaauto saab olema E30. See ka nii sai.

20230827_035214.jpg.b0a6249c31e708234992f43c3b6113e8.jpg

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_155194

See aasta tundub on lootust ikka kokkukale jõuda. Hooldus tehtud, nagu öeldi 😁 jääb veel uus väljalase kokku keevitada ja kapoti alune kokku panna lõpuni.

Eelmine mootor otsustas rähni mängida, eks kunagi hiljem vaatab sisse sinna. Sai otsa saale või tappis stikke taastatud praak pihusti, mis mootori hüdrolukku tühi käigul uputas.

IMG_20250613_202913.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_155241

Auto nüüd siis komplektis. Väljalase läks ikka vana alla tagasi esialgu. Saab uued pütid lasta roostevabaga keevitada, ei viitsinud esialgu hakata torusid taga ajama.

Kokkutulekul ka käidud.

Püsis enam-vähem ühes tükis. :)

Viljandist Raasillale jõudes jäi minek kuidagi kehvemaks ja kummalist heli tuli turbo poolt, ei teagi mis jama seal on, ühtegi viga ei tuvastanud kohapeal, sai polte pingutatud ja nii jäi.

Raasillast ära liikudes hakkas kummaline koputamine põhja all pihta, keskmine pütt oli lahti tulnud. Öösel akut külmiku pärast laadides hakkas kapoti alt tossu tulema ja oli 250km kinni püsinud kiirliite lahti visanud. See sai uuesti paika, sikutatud ja nüüd 100+ km jälle kinni püsinud.

Loopres sai turbot ka igaks juhuks igatepidi kangutatud ja geomeetriat liigitatud, hakkas paremini liikuma. Mootor peale sai, tegi sama geomeetria pärast mootor igasugust tsirkust oli täiesti kinni. Ju ta ikka pekkis on, ei kogu rõhku õigesti ja puhtaks vajutades alates neljandaga tõmbab "limpi".

Spido ka valetab nii hullult, et tuleb uurima hakata, kuidas täpsemaks saada, mingid variandid pidid olema.

IMG_20250802_105541.jpg

IMG_20250803_115728.jpg

IMG_20250803_122437.jpg

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.