Hüppa postitusse

325i (M20 strokerid 2,8N/A + 2,7T) '89 - Silwer

Postitatud
comment_30292

***Välimus:

Originaal M-Tech II esi, taga, külje, uste spoilerid, stanged ja antitiib.

Udutuled

***Mootor:

Sport nukk: dr.Schrick, sisselase 284° ja väljalase 272°, tõus 11,4mm

Kubatuur: 2826cc, surveaste: 10.8:1

Vända käik: 84, Kolb: 84,5

Reguleeritav nuka ratas

Torukollektor

Reguleeritav kütusesurve regulaator

Suuremaks tehtud sisselaskekanalid ja nn. throttle body

Resokad katalüsaatori asemel

Kerge hooratas

Sachs Racing sidur

BMW 535i pihustid

***Veermik:

Orig. M-Tech sportvedrustus

Tugevdatud tagasilla ja reduktori puksid

Strut bar

Roolivõimendi

ABS

Custom made 4,27 ülekandega u. 40% LSD differ

4*Orig, BMW BBS 15" valuveljed 205/55 R15 rehvidega - igapäevasõiduks.

4*Orig. BMW BBS 15" valuveljed 205/50 R15

Pirelli P Zero C racing ja Toyo R888 rehvid - rajasõiduks.

4*Orig. BMW 14" valuveljed 175/70 R14 Michelin Ivalo 2 naastrehvidega - talvel kasutamiseks.

1* orig. BBS velg varurattaks

***Interjöör:

M nahaga kaetud rool ja käigukangi käepide

Recaro sisu

Kompuuter

Musta värvi laepolster

Istmesoojendused

Nn. kaardivalgustitega tahavaatepeegel

***Audio/Multimeedia:

Bavaria C, orig. stereo

***Lähituleviku plaanid:

Koni Sport amordid

Tatech progetav aju

Paremad pidurid

Pildid, kui auto oli veel originaal:

http://gallery.bmwclub.infoweb.ee/gallery/album28?page=1

  • Vastuseid 539
  • Vaatamisi 105,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Kõik mis jääb peakaarest ette poole on big no no ARK'i silmis

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_27282

No seda 400m aega saab video peal ka umbes mõõta. Tqhq kalkulaator annab 1180kg + 215rwhp korral ajaks 13,4 ja kiiruseks 164km/h. Nagu võistlusel mõõdetud on spido viga 7%, ehk siis 164km/h vastav spido näit oleks 175km/h. Kui mõõdame video pealt aega 0-175km/h siis umbes 13,4 sekundit see ongi.

0-107 on kah päris hea - u. 5,5 sek.

Ja see kõik oli ju sõidetud tavalise tänavarehviga mis 0-80 õiget pidamist ei pakkunud...

Hea pilt:

IMG_2825.JPG

Muideks, M-Tech II tagatiib ON VÄGA HEA asi. Ilma selleta on suurel kiirusel lausa õudne sõita - auto ujub täiega teel. Ma polnud varem ilma tiivata sõitnud ja ega enam rohkem ei taha ka. Seega, kellel võimalik siis muretsege oma e30-le M-tech II tagatiib - see mitte lihtsalt ei tee autot ilusaks vaid ka päriselt töötab nagu üks tiib töötama peab... :!:

comment_27279

Aga kui ehitada kapotile kulm külge? Kas see ei päästaks? Samas see teeks auto ilusamaks (ilu on küll vaataja silmis aga mind küll ei häiriks) ja kapoti jäigemaks, et ei kangutaks keskelt üles sedasi ja kulm taksitaks ka õhu minekut kapoti alla nii kergesti, mis jälle ei lase kergitada kapoti.

  • Autor
comment_27275

Tulevikus teen asja natuke ümber selliselt et nii palju kasutut õhku kapoti alla ei satuks. Ja see mis sinna ikkagi tuleb saaks sealt ka kergemini välja.

Samas see probeem tekib vaid kiirustel mis on u. 200 lähedal. Seega ei ole mingi asi mis ringrada sõites väga häiriks.

Aga nüüd on ka selge miks ta mul 5 käiguga detoneeris - suurel kiirusel muutus ta ülelaetavaks mootoriks ja eks see kuum ilm mängis ka oma rolli... :)

comment_27272

kapottlendabit1.th.jpg

mul muidugi hakkab loperdama juba palju väiksemal kiirusel,kuna klambrid eest rohkem laiali.pole jõudnud veel süveneda teemasse,et kuidas seda alla saada välist ilmet muutmata.aga tänapäevaste materjalidega ei tohiks miskit võimatut olla.

aga näiteks:

a) teha ette esiotsaga paralleelselt fiibrist lisaraam.selle raami sisse enne kergest metallist toru/vinkel,fiiber sinna ümber valada.mis materjalist see olla võiks,pole mõelnud.lisagramm siit muidugi tuleb.ja kas tehniliselt see metalli + fiibri segu teostatav on. Tuning.ee fiibriseppadel on ka kindlasti mingeid ideid.

:respect: kapoti esiots seestpoolt mingite "haakidega" auto külge.vastused auto küljes.asdsasdada...ok,peab mõtlema veel.kasutusmugavus etc.

hoian su tegemistel siis silma peal.

[size=9]kui huvi on,võin selle kapoti ilusti armeerida ja betoonist valada. [/size]

edit: tühikud.

  • Autor
comment_27271
a)teha ette esiotsaga paralleelselt fiibrist lisaraam.selle raami sisse enne kergest metallist toru/vinkel,fiiber sinna ümber valada.mis materjalist see olla võiks,pole mõelnud.lisagramm siit muidugi tuleb.ja kas tehniliselt see metalli + fiibri segu teostatav on.tuning.ee fiibriseppadel on ka kindlasti mingeid ideid.

Ise mõtlesin sedasama. Armeeriks fiibriga kapoti esiotsa mingisuguse alumiiniumist nelikanttoru ja oleks pool muret lahendatud. Betoonist nn. tolmuvaba kapott oleks küll väga "äge"... :)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_27227

Käiku alla vahetades lasin vahegaasi. Pöörded aga läksid nii kõrgele et piiraja sekkus. Piiraja siis lülitas välja süütepoolid. Kütust aga lastakse silindritesse edasi. See kütus jõuab põlemata kujul summutisse. Summuti on jube kuum ja kütus plahvatab.

Seekord juhtus sellist pulli üldse vast üks või kaks korda. Piiraja oli mul veel miilisõidust jäänud päris kõrgele vist 8200 või 8300rpm. Järgmine kord panen piiraja madalamale - siis on showd rohkem... :)

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_27004

Jah ma sõitsin Karolini autoga. Esiteks on autol ja autol väike vahe sees. Teiseks ei ole võõra autoga just kõige muretum rajal gaasi tallata. Jube hale lugu oleks kui Karolin peaks minu eksimuse tõttu trammiga tööl käima... :)

  • Autor
comment_27002

Ma arvan et jääb samaks. Vaid sisselase tuleb uus. Kui vaja siis täiustame ka väljalaset aga see paistab siis kui vasturõhud mõõdetud.

Samas on juba pikemat aega mul küpsenud plaan teha üks turbomootor tagavaraks. Aluseks võtaks 318is mootori ja selle laeks säästuprojektina üle. Säästuprojektina siis selles mõttes et mootori sisu ei näpiks. Lihtsalt mingi väiksem kaalikas (näiteks audi KKK K24) külge ja olemasolev Tatech seda kompotti juhtima. Aga kas ma selle tagavar mootori see talv teen - ei tea veel...

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_26933

Lahkamise tulemusena selgus et hooratas oli ilusasti vända küljes kinni. See mis kolises oli hoopis Sachs Racing sidur - surveplaat oli korvi küljest praktiliselt lahkunud.

Katki olid läinud lamellid mis surveplaati korvi küljes kinni hoiavad. Siit siis järeldub et kiirendamiseks sobib see sidur ilusasti (Patricku 350hj/500nm turbokal on samasugune) aga ringrajal käiguga pidurdamise valule lamellid vastu ei pea. Lamell siis töötab tõmbele hästi aga surve puhul kipub kahekorra minema ja murduma.

Nüüd siis vaatame juba mingi jäigema ja ilma lamellideta korvi poole.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_26317

Kune eelmine hooaeg oli tunda et originaal 260mm pidurikettad ja pisikesed suportid ei saa oma tööga piisavalt hästi hakkama (oma osa siin mängis ka poole peale kulunud klots) siis pika mõttetöö tulemusena jõudsin järgmise kompreomisslahenduseni piduritega:

Esipidurid:

Audi S3 pidurikettad: 312*25mm

BMW E34 540i / E32 esisuportid ühe kolviga

* Ketast tuleb siis modifitseerida: keskava suuremaks teha 1mm võrra ja puurida juurde poldiauke (S3 on 5*100 auguvahega, E30'l on 4*100 auguvahe). Lisaks siis suportitele vahetükid et neid püstakute külge aretada.

Analoogsest projektist on juttu ja pilte siin: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01476/f01476.htm

-----------------------------

Tagumised pidurid:

BMW E46 328i kettad: 294*19mm

BMW E34 M5; 540i / E32 750i suportid ühe kolviga

* Ketast tuleb jällegi modifitseerida, augud juurde puurida ja keskavale teha tsentreerimisrõngas (E46 ketta keskmine ava on suurem kui E30-l.). Ja siis suportitele ka vahetükid.

Analoogsest projektist on pilte ja juttu siin: http://www.300mm.de/new/294mm/294mm.htm

-----------------------------

Piduri peasilinder asendub E32 750i omaga - 25.40mm (originaalis on 20mm ja e30 M3 on 23.81mm). See siis vastab oma suuruse poolest suportite suurusele ja peaks tagama hea lühikese pedaalikäigu ja konkreetsed pidurid. Peaks olema bolt-on jubin (võib olla on vaja vahetada üks piduritoru).

-----------------------------

Kuna uute pidurite otsa enam 15 velg kohe kuidagi ei istu siis sai ostetud ühed 17 veljed mis läbivad sirgestamise ja värvimise ning kevadel lähevad kasutusele. Nende velgede jaoks sai tellitud ka uued rehvid Michelin Pilot Sport Cup R - 225/45ZR17. Võib olla peab modifitseerima ka tiivakaari et need rehvid auto alla sobiksid.

On olemas ka ühed uued 17 tolli vihmaslikid. Kui leian nende jaoks mõistliku hinnaga 17 velje siis saab neid ka vajadusel kasutusele võtta.

....................................

Kindlasti tekib paljudel küsimusi et miks ma ei võtnud kasutusele poppe mitme kolviga pidureid. Põhjus selleks suhteliselt lihtne: esiteks on mõistliku hinnaga paljukolvilised suportid palju paksemad just ketta ja velje vahelises osas ja nende mahutamiseks peaks ratast päris palju väljapoole tooma või siis leidma sellised veljed mis on tugevalt väljapoole kaarutatud kodaratega. Teine ja hoopis argumenteeritum põhjus on see et BMW ise ka eriti ei kasuta neid mitmekolvilisi pidurisuporteid. Ja kui E46 M3 CSL saab hakkama ühe kolviga suportiga siis miks minu auto ei peaks sama? (Kolvi suurus on minu auto uutel piduritel muideks sama mis E46 M3 CSL'il: 60mm)

Alguses oli ka kange isu teha rummude poldivalem ümber 5*120mm peale aga see jäi ära kun 5*120mm teostamiseks on põhimõtteliselt kaks võimalust:

1) kasutades E30 M3 juppe - need mis saadaval on päris kallid ja ega mul nende E30 M3 piduritega ei ole ka suurt midagi teha, siiski vaid 280mm.

2) valed võimalused (e36 rattalaagrite aretamine vahetükkidega, e36 püstikute aretamine)

* valed võimalused tähendavad siis seda et need oleks oluliselt halvendanud auto kurvisõiduomadusi - e36 püstikute paigaldus. Või oleks olnud vastupidavuselt kahtlane - e36 rattalaagrite aretamine vahetükkidega. On ka tehtud kombinatsiooni kus kasutatakse e30 amordipüstikut, e36 ketast ja nelja kolviga brembosid ja et asja sobima panna siis tehakse kettale alla ja peale veel flantsid ja painutatakse püstiku küljes olev rooliotsa kinnitus sissepoole. See viimane on kahjuks kõige hullem lahendus vastupidavuse ja kurvisõidusuutlikuse arvelt.

Ja tegelikult see 5*120 tegemine poleks iseenesest midagi muud mulle juurde andnud kui pakkunud lihtsalt suuremat valikuvõimalust velje valimisel.

comment_26316

Rehvi valik on sul vast parim tänava rehvide seas. Endalgi lähevad tellimusse samad, mul küll mõõdus 205/50 R15 Michelin pilot cup-id. Küsisin veidi nõu ka Marguse (Murakas) käest, sain vastuse, et need on Porsche Cup-is välja töötatud rehvid ja enamus Porsche-si veereb just nende rahvidega tehasest välja. Ta ütles, et peaks olema parim valik rahvarallidel ja niisama rajal käimiste jaoks. Eks tuleb teda uskuda ma arvan.

Sinu piduri teema peale mõeldes, siis endalgi oleks vaja uuendada neid, mul küll sellist upgrade vaja pole kuna jõudu tunduvalt vähem masinal, aga midagi asisemat oleks vaja küll. Edu sulle igatahes, eks ajad räägivad järgmine hooaeg iseenda eest :wink:

B.t.w veljed sain kätte, pinki panen homme, siis saan ka õelda kas olen diiliga rahul 8)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.