Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
siimp

325ix Touring '89 - sääsetapp

Soovitatud postitused

Eelmise aasta lõpus sai üks masin juurde toodud. Nüüd veel kupee puudu, siis oleks väike kollektsioon koos. 

Igatahes masinaks e30 325ix Touring (125kw), värvuseks punane (Brillantrot) ja käigukast manuaalne. Sees sportistmed koos soojendustega, muid lisasid eriti ei ole. 

All on 4x Koni reg. amordid, ees puuritud b-kettad, taga uued a-osa kettad. Küljed ja tagaluuk värvitud, katus ja kapott tegemata. 

Plaane eriti masinaga ei ole, pigem oli selline emotsiooniost. Läbisõitu näitab hetkel 214100km, Eestisse toodud 2005 a. Saksast. Mootor küllalt ergas ja heas korras.

Kompressioonid olid järgmised: 1 - 11; 2 - 10,5; 3 - 11; 4 - 10,5; 5 - 11; 6 - 11,5. Enne minu kätte jõudmist oli masin 4 a. seisnud seega hetkel valmistan ette ülevaatuseks ning lähipäevil proovin tänavalegaalseks saada.

010797320119c92.jpg

Tehtud:

2014 (Läbisõit 214100km)

  • Vahetatud küünlad 6x (NGK)
  • Vahetatud õhufilter
  • Uus salongiventilaator

2015

  • Auto poleeritud ja vahatatud
  • Uus lambda
  • Vahetatud kogu käsipidurisüsteem (trossid, klotsid, vedrud jms)
  • Uued kojamehed
  • Õlivahetus (Opeljet 10w40 poolsünt + õlifilter)
  • Alpine stereo CDE-180RM (uus), bassikõlar JBL GTO1014 350rms 1400max (uus), võimendi EDGE ED7800 800w, võimendi kaablikomplekt + paigaldus, komponentkõlarid Vibe Slick 5C-V2 240w.
  • Õhulugeja vahetatud
  • Speedline Turini 16" sepisveljed + uued Westlake SP06 rehvid R16 205/50
  • Vahetatud hammasrihm, rullik, genekarihm ja tosool (punane)
  • Vahetatud venitilaatori viskosidur (uus)
  • Esimesed suunatuled uued
  • Esimesed udutuled kasutatud
  • Sisemised ja välimised rooliotsad uued + sillastend
  • Vahetatud checkpanel, kindalaeka lukk ja üks aknavänt
  • Uued esimesed pidurivoolikud
  • Mõlemad uued esimesed rattalaagrid
  • Sumbutaja lõpupada kinnitatud
  • Esimesed amordi tugilaagri taldrikud korralikud ja tugilaagrid korrastatud
  • Esimesed poolteljed vahetatud (kasutatud, uued otsakummid)
  • Uued porimatid

Ostes (25.12.2014):

01079731834667a.jpg

 

01079731870cc48.jpg

0107973193b5194.jpg

 

0107973195a8dbf.jpg

 

010797319941d44.jpg

27.08.2015:

0109143101508d0.jpg

0109143099f5dc8.jpg'

 

 

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

miks pole ix nelikvedu suurem asi??? 

minumeelest üks normimaid,suudab väga edukalt läbida lumes ja saab väga edukalt ka rallitada ja veab kenasti sirgeks.

muidu kena masin,endalgi kuluks selline marjaks ära ;)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Võibolla on asi selles, et esimesed 4wd kogemused pärinevad Subaru roolist, mis jaotas veojõudu 50/50. IX lükkab kuidagi julmalt tagumist otsa ette koguaeg. Ilmselt asi veojõus, mis jaotub 37/63. Minu meelest on soovitatav enne IX rooli istumist suisa tagaveolisega harjutada. Arvatavasti saab sellega üpris kiiresti sõita aga tuleb ümber õppida. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ilus pill vähemalt väljast vaadates, aga said siis sellise touringu, mida otsisid? :)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

ix iga sõita on jaa nagu tagaveolisega ainult et ei pea põdema niipalju et kuskil kurvis peaksid spinni tegema vms,annad gaasi ja lappad rooli ja veab sirgeks tagasi ;) 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nii see alguse saab, küll varsti kupee ka tuleb :)

Nelikvedu on väga hea, subaru 50:50 süsteemiga ei anna muidugi vörrelda. Omal oli ka algul harjumatu, loopis tagaotsa liialt ette nagu tagaveoline, aga sellega harjub ära. Kui peaks läbivust vaja minema, küll siis suu körvuni läheb sul, eriti tänapäeva ``maastureid`` hanges kaapimas nähes ja sellega läbi söites. Vedu on hoolimata sellisest jaotusest täisti mehaaniline ja korras viskode puhul on kolme ratta rabamine garanteeritud.

Varustust ixi kohta kuidagi vähe töesti, udukad ka rändama läinud juba.

Ixidel standardis juba udukad, roolivöim, ABS, millimeetermöödus valuveljed,taga köige jämedam stabikas. Tagumised pidurikettad saavadki ainult A osa olla, sest e30 maailmas on ix touringul ainukesena taga ventileeritavad kettad.

Edu masinaga.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Minule isiklikult meeldib ka ixi orig veoskeem väga. Antud juhul kulgen enda ixiga millel vahekast jäik ja vedu on 50/50 ja kohe üldse ei meeldi see juhitavus enam.. võiks rohkem külgees kangutada nagu just mainitud. Hetkel ronib suht kiirelt otseks ja hoog kohe suur. Muidugi kipub otse ka minema kohati.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Aus pill tundub täitsa, kahju jah et varustust väga pole. Punane värv on lahe, neid on üsna vähe ix kujul liikvel..

Aga nelikveo suhtes sama siin, olen nüüd 2a. jäärada sõitnud oma ixiga ja see jaotus on ülimalt hea. Saad kerge vaevaga külge ja samas ta hoiab seda ning väga lihtne kontrollida. 

Vennal oli aga 2007a. subaru impreza wrx prodrive- selle 50:50 ei meeldinud üldse. Kurvi lähed ja ise tahab juba poole pealt otseks minna, peab väga julgelt peale keerama. Kiiruse kasvu väga ei täheldanud rohkem, va. seda, et jõudu oli rohkem, mistõttu kiirendas paremini hoo sisse.  :lol:

Muudetud , muutis uunp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Oskab ehk keegi öelda, et kas kesklukk on IX-idel üldiselt lisana märgitud või pigem mitte? Keegi mingi signalisatsiooni peale ehitanud ja tundub, et ka kesklukk olemas, kuid päris täpselt aru ei saa, kuna ukselukk on ära rikutud. 

 

Leidsin laost suveks ka 16" Speedline Turini veljed, mis peaks punase auto alla päris hästi sobima (algselt pärit Clio Sport alt, loodan, et offseti poolest sobib ka IX-ile).

Foto küll illustratiivne, kuid veljed täpselt samad.

 

speedline-turini-2120-17-psa.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Eile sai ülevaatusel tehtud ja kõik hetkel korras. Enne seda sai kogu käsipidurisüsteem uus pandud (trossid, klotsid, vedrud jne). Eest avastasin, et keegi on mingid umbe huvitavad Ferrodo piduriklotsid pannud. 

Täna panin veel Pioneeri maki ka sisse ning nüüd ka heli pool toimiv. Samuti sai aju ära chipitud ja masin muutus küllalt palju teravamaks. Üks esimene pooltelg on veel kerge naksuga aga loodan, et saan ka selle probleemi lähiajal lahendatud. 

 

01081688579b131.jpg

 

0108168861e1742.jpg

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Täna oli peale tööd natukene aega jälle selle auto kallal nokitseda. Otsustasin, et kasutan aja otstarbekalt ära ja panen auto kevadeks valmis. 

Alla said 16 tollised Speedline Turini valuveljed ja peale R16 205/50 Westlake uued suverehvid. Muidu päris hea aga tagumine ots tahab madalamaks saada.

Praegu sai auto garaaži tagasi lükatud ja jäi ilusamaid suverehvi ilmasid ootama. 

Natukene sai ka helitehnikat järele aidatud (Alpine headunit, JBL GTO1014 350/1400w subwoofer). Esimeste kõlarite osas on ka juba mõtteid tekkinud aga tagumiste osas veel ei teagi, mis 

touringul sinna parim lahendus oleks. Kui kellelgi mingi hea lahendus võib sellest lähemalt rääkida.

Extreme tõi esimesed poolteljed ka ära, mis ma loodan, et on paremas seisus kui mu praegused. Tegemist veel jagub...

 

0108199223abb0a.jpg

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ära sa jumaeest tagumist otsa madaldama küll hakka :)

praegu on ju parlanksis, kui juhi kohal ka suur mehemürakas, siis juba tagumine ots allpool.

Touringul see nii lihtne ära vajuma, pane paak benssu täis ja ongi juba su meele järgi.

Omal toppisin e36 2cm padjad alla ja juba on jälle tagumine ots ära vajunud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal sai vahetatud mootoririhm, rullik, genekarihm, ventilaatori viskosidur, tosool, mootoriõli ja filtrid. Soetatud sai uued esimesed pidurivoolikud, sisemised ja välimised rooliotsad (neid eestis saada polnud ja tellisin läbi saksa ebay), mis plaanis kõik millalgi ühe hooga ära vahetada koos esimeste pooltelgedega. Kuna natukene oli vabamat aega siis poleerisin katuse ja kapoti ära, mis olid värvimata ning kogu auto sai vahatatud. Samuti said uue värvkatte peeglid. Samuti leidsin ühe tagumise puuduoleva aknaliistu, mis sai ka külge. Hetkel otsin veel esimesi udutulesid.

 

Natukene tegin ka uurimistööd. Selgus, et kokku toodeti 325ix ajavahemikul 1985 - 1991 29589 tk, millest 1989 aastal Touringuid 1653 tk. Oskab keegi rääkida, et kas kusagilt leiab ka, et kui palju mingi värvkattega neid Touringuid tehasest väljus? 

 

010827214549f99.jpg

  • Meeldib 2

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ilusa brillianti peal silm puhkab ikka :) Veljed ka superluks, valged 16-sed ilma randita, nagu rusikas silmaauku punase auto alla. Kas rool on Selmi toodang, mul väga sarnane autos igastahes.

 

Tehase keskluku olemasolu on vist kõige lihtsam tuvastada bensupaagi luugi servas oleva lukusti korral, kui see olemas siis tehasest lukk ka peal. 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Need tootmisnumbrid X-idel on guugeldades väga varieeruvad. Lihtsam on lühidalt öelda, et neid toodeti vähem kui tagaveoliseid :D

Ehk jagad ka rooliotste linki, kuna enamus lehti pakuvad tagaveolise rullika detaile X-i pähe.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Need tootmisnumbrid X-idel on guugeldades väga varieeruvad. Lihtsam on lühidalt öelda, et neid toodeti vähem kui tagaveoliseid :D

Ehk jagad ka rooliotste linki, kuna enamus lehti pakuvad tagaveolise rullika detaile X-i pähe.

Rooliotsad otsisin originaal koodi järgi:

Parem - http://www.ebay.com/itm/121116753782

Vasak - http://www.ebay.com/itm/111082249346

Väga viisakas müüja kusjuures. Alguses ei saanud kuidagi saatmist ise kombineeritud ja kuna tundus ikkagi suht mõistlik hind, siis maksin mõlema poole rooliotsa eest täis saatmistasu ning müüja kandis hiljem ise kombineeritud saatmistasu alusel raha tagasi (1 € tuleb iga eseme kohta saatmistasu juurde DHL-iga Eestisse saates). 

 

Keskluku ja signalisatsiooni sain ka endal toimima. Mingi pult oli kaasas ja sellel oli lihtsalt patarei tühi. 

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tootmisarvud peaks jääma nii, et kupeed/sedaanid 29589 ja touringuid 5273, millest

1390 on ATM ja 3883 manuaalid. Värvidest niipalju, et üleüldse olid touringutel oma pöhivärvid ja palju vähem kui sedaanidel/kupeedel,must ja punane ikka enamlevinud.

Kasutaja taksaator vöib täpselt rääkida statistikast, ta neid tohutult vin järgi vaadanud, kindlasti köik need 1390 atm kastiga touringut läbi vaadatud jne.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Rooliotsad otsisin originaal koodi järgi:

Parem - http://www.ebay.com/itm/121116753782

Vasak - http://www.ebay.com/itm/111082249346

Väga viisakas müüja kusjuures. Alguses ei saanud kuidagi saatmist ise kombineeritud ja kuna tundus ikkagi suht mõistlik hind, siis maksin mõlema poole rooliotsa eest täis saatmistasu ning müüja kandis hiljem ise kombineeritud saatmistasu alusel raha tagasi (1 € tuleb iga eseme kohta saatmistasu juurde DHL-iga Eestisse saates).

No mida, ülinormaalse hinnaga ka. Originaali 146€ vastu. Tänud info eest.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Mis mis, delfi omasi sai 38€ tk, samuti on muid odavamaid ja pisut kallimaid .Terve ots oli originaalina 100€ kantgi

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Täna võtsin stange eest ja vahetasin esimesed suunatuled kogu täiega ära. Enne töötasid vahelduva eduga. Leidsin ka foorumist udutuled, mis said samuti täna kohe ära paigaldatud.

 

 

01083069214d3a7.jpg

0108306923986bb.jpg

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Vahepeal masinal kõvasti tehtud ja panin kõik üksikasjalikult esimesse postitusse kirja.

Tänusõnad lähevad siinkohal Eixile, kellelt sain kiirelt mõned IX pudinad. Vahetatud said esimeste tugilaagrite taldrikud, mis olid läbi ussitanud. Tugilaagrid sai korrastatud ja puhastatud ning samuti lõpuks vahetatud esimesed poolteljed. Veel vahetati ära mõlemad esimesed rattalaagrid ja pidurivoolikud. Samuti sain uue kindalaeka luku ja ühe puuduoleva aknavända ning asendasin katkise nupuga checkpaneli korralikuga. Nüüdseks kinnitatud ka sumbuti lõpupada. Sõidaks nagu uue autoga, väga vaikne ja saatmas ainult rida6 mahedad hääled. 

Müügi mõtted hakkavad ära kaduma, kuna talvel lumega sellega ilmselt päris vahva. 

Mõniaeg tagasi klõpsisin viljapõllul veel mõned uuemad fotod:

0109143095d86d7.jpg

0109143099f5dc8.jpg

0109143101508d0.jpg

0109143097c0dd4.jpg

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Auto müüdud. Teemat jätkab sääsetapp.

Muudetud , muutis siimp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tere, mina olen siis masina uus õnnelik omanik. Olles eluaeg ainult erinevate suurte Volvodega rahulolevalt kruiisinud, hakkas kevadepoole mõte teisest autost järjest rohkem külas käima. Tahtsin kindlasti vanemat ning võimalikult analoogmasinat. Mõttest käisid läbi Celica, 300CE, XJ6, isegi erinevad Alfad, kuid lõpuks jäin ikka e30 juurde. Peale sellist otsust tuligi ainult pingeliselt kuulutusi jälgida ning peale IXi nägemist polnudki mingit küsimust. Kiire proovisõit ainult kinnitas kahtlusi ning enne kui arugi sain, olingi omanik. 
Siiamaani pole veel leidnud aspekti, mis mulle antud masina juures ei meeldiks, küll aga palju asju, mis meeldivad, alustades sellest ilusast mörinast, mis ta teeb. 
Edasised plaanid hõlmavad peamiselt väikseid nokitsustöid. Teen enne tehnika korda ning siis siirdun kosmeetilise osa peale. Esmajärjekorras tuleb ettevõtta kütusenäidiku kordategemine, see näitab hetkel sõltuvalt kiirendusest, täpselt seda näitu, mis talle meeldib ning pidurklotsid tuleb kindlasti kohe vahetada. Edasi vaatan, nimekiri on pikk, kuid mõistlik. Tööd jätkub, kuid see muudabki masina huvitavaks.

Muudetud , muutis sääsetapp
  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Huvi pärast küsin, kas passis ikka 325ix ja nelikvedu kirjas? Kuigi see probleem sai aastaid tagasi lahendatud, on ikka päris palju IX-e märgitud passi tavalise 325I-na ja mõningad isegi tagaveolistena. Aga jah, suht vähe neid toodetud nagu ülevalpool juba mainisin, kokku 5273 . Neist 3883 manuaali ja 1390 automaatkastiga touringut.

Edu korrastamisel.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus