Esimesena asjana võtsin ette rihmavahetuse koos selle juurde käiva kombinatsiooniga veepump, termostaat, geneka rihm, jahutusvedelik. Lisaks küünlad, uus rootor, jagajakaas, juhtmed.
Alustasin küünalde vahetusest ja nii kui uued sisse virutasin, masin kohe kõhuli - rets rattle, olematu tühikäik, stall ja õlituli armatuuris. Praeguseks on nii, et ära mädanenud juhtmete vahetuse ja rootori-kaane vahetuse tulemusel natuke tühikäik paranes, aga üle 550-600 ei tiksu. Plaanis järgmiseks lõdvikud üle kontrollida sealt viga hakata otsima. Tühikäigumootor töötab, sest lahti ühendades viskab pildi eest ja mootor jääb ise kenasti klõpsima. Aga eks madala tühikäigu teemal Update loodetavasti peagi tulemas. Vaja ära testida ka kütusesurve.
Uut jahutusvedelikku süsteemis õhutama hakates keerasin otseloomulikult jahutusniplil pea maha. Läks vedelik niisama sisse, sõitu ja siis iga kord vastavalt normile täita.
Juhtmed ja kaas tulid Boschilt, rootor Beru, õli Castrol, filter Bosch. Rihmakomplekti võtsin Gatesi oma. Mingi hetk peab ka radika ära vahetama, sest metall juba tiba pude ja ülemine vooliku ühendamise plastik ka katki. Rihm tuli maha ja läks peale igal juhul väga pehmelt. Rulliku spiraal alla ja peale. Pärast esimest käivitust kolakas sees kapoti all. Selgus, et veepumba seib käib vastu väntvõlli ketast. Mõlemad kettad igal juhul tiba viskavad, aga vähemalt enam vastu ei käi. Aa, ja see viimane vedelik on tõesti coolant, mis tõe huvides, muidugi enamjaolt tuli radikast. Pesin paisupaagi ja radika korralikult läbi ja hetkel läksid tagasi külge. Järgmine kord, kui radika asendan, pesen kogu süsteemi oksaalhappega läbi ja vaatab, mis sealt välja tuleb. Õli vahetasin ka ära. Oli veidi alla normi ja tõenäoliselt eelmisest kümnendist.
Pilte ka: