Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_91392

Mul on pill -40mm madaldatud, ei saa balloone panna.

 

Jäi otsus hetkel, et ostame kõik 205/45R16 ja kui hakkab otsima teed siis lähevad need venna auto alla ja ostan 195/45.

 

Hetkel on rehvimõõt 205/50 taga ja 195/50 ees. Mõlemad 15 tolli. Need 205/45 jäävad isegi veidi kõrgemad

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_91900
Veljed said valmis. Värvitud on nad nii nagu originaalis on, ehk keskelt hõbedane ja rant poleeritud. Kahjuks nii ägedad pole kui enne roosana, aga ehk parem teostus teeb selle tasa. Eks see jääb igaühe enda otsustada, ise olen tulemusega väga rahul. 
 
01083076437f445.jpg
 
010830763977c6f.jpg
 
0108307635993e8.jpg
 
01083076330dd91.jpg
 
Tuleb veel seestpoolt ära vahatada, siis saab alla keerata.
 
Rehvideks uued 205/45R16 Barum Bravuris 3-ed.
  • Autor
comment_91950

Veelgi olulisem on auto velgede küljes :D

Ka originaal korkidega võib originaalne auto väga ilus olla, peaasi et auto korras.

Üldiselt vanade velgede taastamine on päris kallis, mu vend ütles et sinu käest replicad osta ainult selle eest oleks olnud juba mõistlikum ;)

Aga noh eks neid type B sid ma nii kaua tahtnud ja ei jäänud muud üle kui sai need täiesti korda tehtud.

Tahtsin sellele autole ajastukohaseid velgi, sai mitu aastat otsitud vahelduva eduga

comment_91951

No tasuvus oleneb ka sellest kas lasta teha või ise teha. Minul läksid Remotec A-d maksma ise 180€ + poleerimistarvikuid ja liivapabereid ca 60 euri eest, klaaskuulpritrsimine oli 35€ ja teist samapalju tuli pulbervärvimise eest välja käia. Kui oma ajakulu sinna juurde ei arvesta, siis ca 300 euri edevate vanakooi velgede eest pole kuigi palju tahetud. Nende igasuguste replicate viga kipub olema see, et nad kõverduvad maru kergelt. Lasin tööl keevitajal igasugused kivitäkked ja kahjustused ka täis keevitada ja keevitaja kiitis ka materjali, ütles et tänapäeva velgedega ei võrdle, neil pidavat materjal palju kehvem olema keevitada.

  • Autor
comment_91985

Peaks see nv auto korda tegema ma arvan, vaja peale rataste külge monteerida kogu see krempel mis kokku ostetud on

 

Täna juhtus juba häbiväärne asi, kus tööle sõites Jürini käis omavahel väike naljakas kangutamine mingi pereisaga, kes siis lõpuks naerul sui oma Opel Zafiraga mu 316-st mööda vajutas  :D  :D , ehk viimane aeg punane korda teha  :D , et sellistesse olukordadesse mitte sattuda  :D

 

 

Muidu mis velgedesse puutub veel siis need olid enne aerosooliga roosaks võõbatud ja paksult tolmu täppe täis. Kapslid olid üldse pintsliga roosaks värvitud. Mu vend pani veljed lahusti sisse ligunema ja seal tuli see maha. Muidu ta ei lubanud mul kuskile pritsi neid viia, sest siis ei jää pärast värv perfecto  ^_^

 

010810085164cb0.jpg

 

11026414_868567743206548_949460474_n.jpg

 

Kuna aparaat kus neid treida oli 5 poldiline, siis sai sellised adapter flantsid kohe projekteeritud  :lol: :

11028413_841064012598916_1438136660_o.jp10954599_867537466642909_1316967629_n.jp

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_92520

Auto sai eelmine nv välja aetud ja ilusa ilmaga mõned ringid cruisida. 

 

Reedel oli OK ilm, siis aretasin kõik salongi detailid ja kokku ostetud träni autole külge. Veljed vahatasin täna ära, kuid alla veel keeranud pole.

 

Uus vaakumsisteem (kombinatsioon uuemast ja vanemast variandist, huvitaval kombel roolivõimu potska külge õhulugejat enam kinnitada ei saanud. Vana voolik oli mingi ise lõigatud BMW omast):

 

0108338809603cf.jpg

 

Esistanx on ka ees:

 

0108338811a2da7.jpg

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_92522

Venna auto sai ka enamvähem valmis ja esimesed tiirud teha. See sai uue siduri, käigukasti, 3,45 diffri, M30b35 pihustid, M30 õhulugeja, suurema drosseli ja 7000 piirajaga kiibi, mis kõike seda juhib. Tulemus on väga hea, mingit pensu haisu üleval pole, asi tõmbab päris korralikult, üldiselt M20-st vabalt hingavana rohkem väga ei tule ja ega tänava rehviga 0-100 enam kiiremini ei tee ka, sest pidamist lihtsalt pole. 7000 peal käiv vaba väljalaskega M20 teeb ka väga muhedat häält :)

 

010834028624417.jpg

 

 

 

 

Autod jäid igatahes nüüd normaalset ilma ootama..

Muudetud , muutis oo7

comment_92527

Roolivöimu potska ei kinnitugi öhulugeja külge. Vaakum Ka ju täitsa öige selle aastakäigu kohta? Vaakumiga pidurivöim ainult.

Mul üks raamat, kus neid stroukereid lahatud igas variandis ja vörreldud alpina 2.7-ga, ei pidanud mingit pointi olema seda 3.5 kraami sinna panna. Mainiti ära, et kui siis suurem sisselase, oli kirjas isegi, mis see aitab vöi mitu hp tuleb jne. See vöimsusekasv ehk rohkem teadmises juures? Kui keegi viitsiks dünos käia enne ja pärast, oleks kohe selge.

Sain jürisoo tehtud td aju prooviks, mis lubab ka vist pea 20 kw vöimsusekasvu, mina ei tundnud mitte midagi, ometigi enamus väidavad kuidas vöimsust tuleb, aga ega enne dünot vist pole miskit vaielda.

  • Autor
comment_92531

See auto pole mitte 2,7L vaid 2,8L. Kui on plaan saavutada tunduvalt üle 200 hobujõu on suuremaid pihusteid vaja. Peale läksid 19 lb/hr pihustid. Pihustite mõistliku tootlikuse arvutamiseks on vastavad kalkulaatorid olemas

 

M20 segusiiber on 60mm, sisselaske auk 64mm. Me puurisime selle 64mm peale. Selle õhulugeja mõte on see, et sellel on suurem ava kust õhk läbi tuleb, seetõttu saigi see pandud. Autol on lisaks ka torukolle ja vaba väljalase.

 

Vahe on tunda päris korralikult. Autol on 284 kraadi Schricki nukk, et sellest tolku oleks peab piiraja kõrgemal olema ja auto kütust peale saama. Hetkel käib piirajas 7000-7100 vahel.

 

Kiip peab olema seadistatud täpselt neile pihustitele ja õhulugejale siis see asi töötab ja on sellest tolku.

 

Selleks, et 2,8L mootoriga masin tõmbaks 7000ni ilusti välja peab see rohkem õhku ja kütust saama.

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_92532

Mul on ka see raamat olemas ja see jutt on seal ka õige juhul, kui hakkaks minu autole neid peale toppima niisama toppima. M20b25 pihustid on mõistlikud kuni mingi 180-190 hobujõulisele autole.

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_92536

Ega see töömahu vahe nii väga suur polegi aga 2,8L on kõvasti kõrgema surveastmega. Täiesti uue kaanega peaks see olema 10,8, kui lihvitud mingi 11. See töötab M52 väntvõlliga. 

 

Üldiselt et seda veel edasi arendada oleks vaja loobuda M20 sisselaskest ja siis veel pöördeid tõsta. Siinkohal hakkab tänavasõidetavuse mõistlikus aga kaduma.. Uue aju tühikäik on 850 pööret, nüüd käib natuke paremini, aga siiski mitte nii nagu originaal.

 

 

Eks katsume masina võimsust ja kiirendusi ka ametlikult mõõta. Peaasi et see kõik vastu peaks ja ära ei lagune !

Muudetud , muutis oo7

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.