Hüppa postitusse
Postitatud
comment_5205

Tegelikult üritasin ma esimest korda elus osta endale E30 kupeed (punane 316 kupee) juba 2005. a, kui need autod ei maksnud mittekuimidagi. Toona jäi asi katki, kuna sain endale ühe Opeli.

Teist korda üritasin osta endale E30 kupeed aastal 2008. Sel korral olid need autod natuke kallimad juba, kuid siiski odavamad kui praegu. Käisin vaatamas mitut, kuid kõik olid niivõrd raiped, et ostsin lõpuks E34-ja.

Kuna kaks ilma kolmandata ei jää, siis hakkasin uuesti otsima, seekord eelarveks 2x rohkem, kui eelmine kord. Tahtsin autot, mis näeks välja ideaalne, ning ei roostetaks. Kadedust tekitas ka kursavend, kes oma omale talvel ühe kupee õuele tiris. Uskuge või mitte, aga E30ne puhul sellist leida, mis ei roostetaks on võimatu. Piltide pealt on nad paljud siledad, kuid tegelikult on ka foorumis neist, mis piltidel libedad tunduvad ikka parajalt roostes peldikud.

Pärast pikki otsinguid leidsin selle:

raxfh3.jpg
2nt7de.jpg
2uxz0qg.jpg
nle8g7.jpg
2uxz0qg.jpg
2nt7de.jpg

Aga see selleks.. infost siis:

Auto on toodud 2a tagasi saksamaalt, seisis kuni selle kevadeni garaazis ning ei ole kuuldavasti mittekunagi talvel sõitnud. Seda ma muidugi garanteerida ei saa, kuid esmane registreerine Eestis on selle aasta aprilli kuus. Kere on täiesti ideaalses korras, ning pole taastatud. Terve auto peale on 2 väikest roostetäppi. Seega võib vb olla seda juttu mingil määral uskuda. Teen homme veel pilte mattide jms alt.

Mootoriks on M20B27 nn "strokker", ehk siis mootori ülemine ots pärineb M20B25 pealt, koos sisselaske jms. Ka aju on M20B25 oma. Igatahes käib mootor ülihästi pöördesse, ning auto on lausa uskumatult kiire. Ma algul olin selle mootori suhtes pehmelt öeldes skeptiline. Eriti suur vahe just 2,5 liitrisega võrreldes on madalatel pööretel. Olen saanud sõita enne kõigi erinevate mootoritega E30netega, mida tehas peale M3-e pakkus, ning vahe on ikka päris suur. Interneti tarkuse järgi peaks võimsust andma natuke üle 135kw selline kombinatsioon.

Lisavarustus on E30nele omaselt kasin, kuid siiski:

Roolivõimendi (jah see on E30nel lisavarustuses)
Kesklukk
Signalisastsioon (hiljem paigaldatud)
Tehase originaal tumedad klaasid (kõik kaasa arvatud tuuleklaas)
M-tech II rool (paigaldasin ise oma E34 pealt)
Katuse luuk (käib swaanziga)
Kompuuter (laes)
Madalad sportistmed ees.
Ksenoon tuled

Mingit suuremat taastamist tehtud ei ole. See auto ongi nii säilinud.

Muudetud , muutis oo7

  • Vastuseid 794
  • Vaatamisi 79,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pigem ütleks, et noore mehe elus on kaks kõige hullemat asja noor naine ja vana auto - mõlemad vajavad pidevalt tähelepanu, näitavad iseloomu ja päris oma tahtmist õnnestub harva peale suruda Pole mi

  • KarlK käis autot pildistamas:     Peab mainima, et tema auto äärmiselt kirgas punane värv pani korra mökutama, kas Zinnoberrot oli ikka õige valik, aga kuna see o

  • Muide see auto on ka valminud Juuni kuus 1987   Elu lõpuni ma sellega sõita tõesti ei kavatse, vb olla ongi järgmine/ülejärgmine hooaeg saadaval. Kes tahab võib raha koguma hakata

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_87252

Ma üritan enda autot timmida nii, et see vähemalt esmapilgul originaal tunduks ja mitte originaal tükid ajastukohased oleks. 

 

Ekspert näeb ära et sisselase on natuke jämedam ja tühikäigu mootor/õhulugeja jne pole samuti õige, kuid suuremjagu inimestele see silma ei hakka. Natuke madalam on ka.

 

Tegu pole näituse eksemplariga samuti.

 

 

Muidu ma seda meelt olen küll, et vast peale 325i peab levinud e30 natuke järgi aidatud olema, seda kindlasti ka vedrustuse poolest, muidu on see tänapäevase tõmbleva liikluse jaoks liiga aeglane. Lisaks on originaalkorras auto naljakalt kõrge. Jäik pill ikka teine tera.

 

Mingi karpapilliga ei viitsiks ma elusees jännata. Auto peab sõidurõõmu ka pakkuma kui põhja lööd :D Kihutada mulle selle autoga väga meeldib. Eriti meeldib juhitavus. Ideaalis võiks sellel sama mootor olla, kui mu venna autol, sest siis see näeks veel originaalne välja ja rebiks korralikult 

comment_87254

Selles suhtes Mihklil õigus, ilmselt on selle skeemi järgi varsti enamus e30 haruldus ,kaasa arvatud 316 ja 318, sest enamustele on suured mootorid peale pandud :)

 

Edit: Ekstra sinu pärast oo7 tuunin ma ilmselt pisut oma 316i`d ehituse käigus, et sind kunagi sellega ära luttida ja su negatiivset suhtumist muuta väiksema mootoritega autodesse :D :D

Kui juba OT`k läks, siis reaalselt on nendel mootoritel omavahel võimsesevahe ju üsna väike, ka nn tavakasutaja viimane sõna ehk 325i pole ju teab mis võimas, nagu ise ka rääkisid. Kunagi oma kunagise 316i`ga sai pandud joonele 325I´ga , m40 pühkis kohapealt palju kiiremini minema.

Sama teema on 2.0 mootoritega, mida palju mustatakse,facelifti omadele mul kiidusõnu ei ole,aga vanad pre mootorid on väga käredad, mitu tk omanud sellist. Hiljuti võtsin ühe oma pilli pealt 2.3 pähe saadud 2.0 moto maha, mis liikus ikka väga mõnusalt edasi,kuigi silindrisurved olid olematud , hiljem ploki pealt selgus alles, et 2.0 :)

Peace.

comment_87257

To oo7,ega mul midagi rammusa e30 vstu pole,lihtsalt minu kihutamised mõõdusid muud marki autoga. 1,8l ja 153kw civic oli nii mõnelegi 4,0 e30 paras pähkel.

Siin üks bmw marki auto-

 

Praegu hea taastada oma 316 ja kunagi kulgeda rahulikus tempos :D

Ühele ema teise tütar,samas peres mõlemad :P

Muudetud , muutis mihkel22

comment_87261

Ja kaugel pole aeg,kui loeme ühekäe sõrmedel ülesse karpa toitel e30-eid :P

 

Jah, aga ikkagi on need odavamad kui isepandud r6 masinad. Toon ekstreemse näite :D Ford mustang 1969 R6 on alati odavam kui isepandud v8.

Muudetud , muutis matu665

  • Autor
comment_87265

Vaadake, autot ei saa võtta ainult kiirenduse järgi. Kiirendus/võimsus on lihtsalt üks oluline osa tervikust. See aeg, millal mingi 325i E30 oli kiiruse/hinna suhtelt parim pill mis saada turul on ammu möödas. Ilmselgelt saaksin ma kõvasti kiirema auto, kui selle auto maha müüksin. Siinkohal tuletan meelde ka et lisaks kiirete ja aeglaste autode vahele mahuvad ka kõik teised. Seega ei saa nii võtta et ahh nagunii see 325 ei rebi midagi pohh sõita parem juba 1,6-ga :D

 

 

Hobiauto puhul loeb minu jaoks kiirus, erilisus, välimus, juhitavus ja põhiliselt tunne mida see sõites tekitab. Kui te nüüd vaatate turul ringi, mis maksab auto, mis pakuks kõike seda rohkem kui võimas e30 siis need autod maksavad juba 5 kohalise numbri. BMW enda valikust turkavad vast esimesena pähe 8 ja 6. seeria. E30 on auto mis pakub kõike seda veel vägagi mõistliku raha eest.

 

Näiteks saab korraliku 325i raha eest ju osta e46 330i. Auto on sõiduomadustelt palju parem, kiirem jne. Küll aga mitte erilisem.

 

Väga hea näide on ka see kiire Civic siin. Jah auto on kiire, aga see on kole vana jaapani esiveoline küna. Peale selle et see hästi kiirendab ei tee see auto mittemidagi. Kuskil parklas seistes ei tõmba see kellegi tähelepanu, samuti ei paku see kuskilt otsast silmailu. Palun siinkohal mitte solvuda, sest võttes eesmärgiks ainult kiirenduse on tegu ju hea hinna/võimsuse suhtega asjaga. Mõtle palju maksaks näiteks ilusa E30 nii kiireks ehitamine, nii et säiliks ka ajastukohasus ja stiil ? Edaspidi katsume nüüd päris oma emalt saadud autost siia pilte mitte panna. Tegu siiski E30 foorumiga 

 

Inimesed paigaldavad M50 jne uuema mootori oma 316i-le sest heas korras 325i ostmine ja selle modifitseerimine nii, et see 141+kw  välja annaks on palju kallim. Seega ei saa hakata hädaldama ja kisama kui keegi oma 1.6 minema viskab ja sinna normaalse võimsusega mootori paneb. Lihtsalt siis see auto pakub juhile ka sõidurõõmu mõistliku raha eest.  Ma mäletan, et venna auto mootor läks kokku pm 2000 eurot, mis ongi terve 316 hind

 

Miks just M20 ?  Sest see on ainuke mootor, mida saab veel ehitada mõistlikult võimsaks veel enamvähem mõistliku raha eest, nii, et auto jääb visuaalselt originaalseks.

Muudetud , muutis oo7

  • Autor
comment_87266

P.S Kui Eix viitsib oma 316i ehitada kiiremaks,  kui see 2,7 nii et säilib mõistlik ajastukohasus ja originaalsus, siis on see kõva saavutus. Ma postitasin siia foorumisse kunagi mingi autoajakirja artikli, kus oli omaaegne tuunitud M10, mis siis vabalthingavana 125kw välja andis. 

 

E30 on tore masin, igaüks ehitab sellest mis tahab. Seda, kui keegi oma vana M40 vanarauahunnikusse viskab minusilmis taga nutta ei tasuks :)

Muudetud , muutis oo7

comment_87278

Mitmed aastad tagasi kui käisin suve alguse kruiisil enda 1.6ga, mis vist oli saanud 2005 aastal korraliku remondi ning all olid laiad rehvid, siis peale kruiisi tulid paar rulli omaniku uurima, et kas mul on ikka 1.6 kapoti all, nagu foorumis kirjas, sest eriti nad seda uskuda ei tahtnud, kuna väitsid, et tee mis tahad, et foori tagant startides astus mu 1.6 kiiremini edasi kui 2.0 rullid...
Nii, et ei ole see 1.6 midagi nii aeglane, eriti kui võrrelda tänapäevaseid neid öko seat'e ja ei tea mis autosi veel, millel kw veel vähem on...

comment_87280

Ilma asjata polnud m3 r4 mootoriga:)

Kuid kui votta seisukohast mis oleks odavaim/kiirem,siis tōesti,r4 ehitamine kordi kallim ja aeganoudvam,kui osta suvaline olist leemendav m20/50 200€ eest. Selge on ka see,et tehnilisel rajal on korralikult timmitud r4 kiirem.eks igayks ehitab siiski oma rahakoti jargi.oleks meil koigil plekki hunnikutes ehitaks ju enamus siin r4 300hp Pille.

comment_87293

Jaa, ma kunagi paugutasin 1.6 sportnukaga Ladaga öösel alevi vahel ja pärast tulid mingid jõmpsikad uurima kas ma seda bemmi ka nägin mis nii vingeid hääli tegi :D

 

Ning kui kõigil plekki hunnikus oleks siis istutataks ikkagi v8-d peale rullikatele, ainult turbode arv oleks küsimuse all. See ajastu taju mõnel on, mõnel mitte - enamusel ei ole. Kel on, see jääb rohkem juurte ligi ja naudib seda. Aga nagu kõik siin teavad siis rullika ja bemari võlu laiemalt on ülim omavahel ristisobivus ja -kasutatavus, sakslastel selle kohta mõiste baukastenprinzip. Palju on selliseld marke, millel oma varasalvest võtta igast sorti r4, r6, v8 mootoreid ja nendega sobitatavaid käigukaste, ülekandeid, sildu, pidureid jm, mis põhimõtteliselt on bolt-on või mõistlike kuludega paigaldatav?  Omaette eraldi teema on veel lisavarustuse retrofit, mis on lapsemäng kui vaid õiged detailid suudad välja ajada. Lisaks on neid masinaid juba aastakümneid moditud ning sellekohane know-how laialt kättesaadav.

 

Ühesõnaga, kas vana auto midagi või kedagi tänapäevast suudab originaalseisus luttida või tänavatempos püsida on iseasi aga kindlalt on need palju lihtsamini moditavad ja loogilisemad ning ka tulevikus selle tõttu ihaldusväärsed. Most fun per buck! :P

 

1.6 vs. 2.0 teemal võiksin öelda vaid seda, et kui esimest rullikat ostma läksin siis välimuse põhjal ei arvanud ma sest eriti midagi. Alles siis kui käima pandi, võlus rida kuus mu kõrvad ära, see kõlas nagu midagi millega ma tahaks iga päev aknad lahti sõita ja edasi läks juba lihtsalt. R4 oleks vb sinnapaika jäänud, mis siis et muidugi on too ökom, võibolla ka sama kiire või kiiremgi aga vana auto on ju enda lõbuks puhtalt ja savi need pisiasjad siis :D

comment_87325

Ära nüüd pirra :), vahet pole mis mootor, see on üldine e30 foorum ja iga mootoriga e30 on auto täpselt samamoodi nagu 325i jne :)

Igal asjal on omad miinused ja plussid. R4 plussideks on kergem kaal. Toon näite ,et karpa 316 kaalub alla tonni, teine äärmus touring ix aga kaalub sellest 400kg rohkem, selle suure lisaraskuse vedamiseks läheb juba omajagu võimast 125kw powerit raisku. Mõistagi siin teemas suureks aruteluks saanud 316i vs. 325i kaaluvahe on kusagil 200 kg ringis , aga ka see on kaal . Kui siin varem oli kaalust juttu, siis pole mõtet ainult mootorite kaale lauale lageda, terve auto kaal on teine seoses veermiku, sisustuse ja varustuse poolest.

Loomulikult tekitab iga r6 esimese positiivse emotsiooni oma hääle ja käimise poolest (minu arvates saab seda ainult vanemate pre mootorite kohta õelda, sest need käivad palju mahedamalt ,kui uuemad :) ) Head minekut olen isiklikult jälle kogenud ainult vanemate pre mootorite näol, uuemad motronic juhtimisega mootorid pole enam see, aga see selleks.

Parklas seismise ja silmatorkamise osas pole ka vahet, mis mootor peal on. 

Kas sina just valet autot oled ehitanud, nagu välja pakud siin, aga ei saa õelda ka et 316 mehed ehitavad valet autot , sest alati saab sinna midagi muud peale toppida, kui isu täis.

Lisaks ka see, et auto ei ole ainult mootor. Minul isiklikult tekkis motivatsioon 316 ehitamiseks konkreetse auto varustus ja kasutusmaa variant, kes ei vahi ainult mootorit, see saab aru ja tunneb rõõmu mõnest teisest asjast ka kui võimas tõmme.

comment_87334

Jah, aga ikkagi on need odavamad kui isepandud r6 masinad. Toon ekstreemse näite :D Ford mustang 1969 R6 on alati odavam kui isepandud v8.

Kusjuures ma nii kindel poleks. Originaali eest makstakse üldjuhul rohkem, kuna kokkuaretatud paugutajat tahaks noored, stiilset originaali aga raha vbolla mitte nii lugevad asjaarmastajad.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_87726

Kusjuures ma nii kindel poleks. Originaali eest makstakse üldjuhul rohkem, kuna kokkuaretatud paugutajat tahaks noored, stiilset originaali aga raha vbolla mitte nii lugevad asjaarmastajad.

 

Pigem meeldib "asja-armastajatele" just osta odavalt mingi asi mida ise ehitada. Kallist raha ei köhi keegi välja :P

Tänapäeva "noored" on palju rikkamad, kui seda ~10a tagasi, kui e30 tarbekaup oli..

 
 
See selleks. Õnnestus lõpuks kätte saada originaal 4x100 16 tollised Borbet Type B-d, mida väga pikalt nillitud on ja siin kõigile tuttavad ka vast:
 
10877820_807005332671451_522706297_n.jpg
 
10872089_806941259344525_1543239783_n.jp
 
Kahjuks on asjad vist mingi Lowliferi poolt ära "viimistletud"   :D Iseendast naljaga pooleks sobiks vb olla mõne särgiga kokku   :D , aga kuna teostus on allapoole arvestust, siis nii neid selle auto alla panna ei saa.
Hetkel plaan keskelt hõbedaseks värvida ja randid poleerida. Täpselt milline toon kõige kenam jääb ei teagi veel. Mustad ei tule kindlasti ja ka valged mitte. Sinna vahele miskit vaatama. 
 
 
Autole soetasin ka nn pardinoka, mida samuti pikalt otsinud olen, mis ka nurgast väheke timmimist vajab:
10877573_806941386011179_2116024234_n.jp
 
Kas see oleks mõistlik kere värvi värvida nagu originaalis, või mustaks jätta tuleb ka mõelda. Enne parandab nurga ära. Mu 1 peegel tahab nagunii värvimist, sest kunagi äsati parklas sellele uksega.

Muudetud , muutis oo7

  • 5 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_88886

 

Ootaks pakkumisi järgmistele salongi detailidele:

 
1) Juhi turvavöö vastus
 
2) Tuhatoos koos ümbrusega (terve sigaretisüütaja vastus k.a, süütajat ennast pole vaja)
 
3) Juhi peegli taga olev kolmnurk-plast
 
4) Katuseluugi vänt, antrasiithall (NB! magnet peab olemas olema)
 
 
Asjadega on aega kevadeni, seega mõni varuosa-kunn võib vabalt need võtta kaasa siis kui endal asja linna on

 

 

Kõik krempel peale katuseluugi swaanzi olemas. 

 

Võib pakkuda siis swaanzi ja ka väga heas korras käigukangi nahka. Kui neid ei leia siis kevadel UM-ist toon :)

  • 3 nädalat hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.