Hüppa postitusse
Postitatud
comment_6626

Tere.

Masinaks siis bmw e30 316, 90a. Nüüdseks on mootor vahetatud ja vahle sai pandud m42b18 e36 pealt..

Auto soetasin umbes 3a tagasi isikult kes toobki Eestisse erinevatest riikidest rullasi... Minu oma toodi saksast. Olen masinaga siiani väga rahul ega oskagi midagi väga ette heita.

Aastatega olen lasknud teha vähe värviparandusi, mootori ära vahetanud (vana mootor nüüdseks hea sõbra Indrek_J masina peal:P), 60, 40 madaldusseeria alla pannud ja nipetnäpet remonditöid.

Kokkuvõtteks võin öelda, et masin on vastupidav, ökonoomne ja alati toob naeratuse suule:P Ei hakka siin palju sellest vahutama... eks paar pilti ütleb rohkem kui 1000 sõna;)

Aasta 2008
http://i27.tinypic.com/s10sr9.jpg

Parimat soovides,
Mehis

Muudetud , muutis MehisK.

  • Vastuseid 122
  • Vaatamisi 17,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Pole ammu midagi kirjutanud. Teeme siis väikse kokkuvõtte mis toimunud on.    Aprilli alguse poole tõstsime mootori vahele ja ülejäänud tehnika peale.       

  • Nagu ikka, on koguaeg kiire ja pole jõudnud vahepeal asju kirja panna.  Teen kiire ülevaate amatöör piltidega ja mõne sõnaga.    Kaks nädalat tagasi sain auto juhtmestiku enam-vähem pai

  • See hooaeg vaatamata pikale summutitööle oli väga edukas. Said siis kõik kulinad ja vidinad nii auto külge nagu soovisin. Ehk siis mootor, 6 käiguline kast 4 punk kinnitusega, ning roostevabast summut

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_44579

Tungi org tõste koht on ju karbi serva allt.Või mõtled sa et tervet autot ei makas tõsta karpidest. Ma nüüd ei tea milline see E-30 välja näeb see tõste koht karbi seest aga E-36 ja E-38 on spetsjalsed kuumi padjakesed karbi all ja see sealt seest ka ikka päris mitme seinaga ühendatud ja mega tugev ikka kui just rooste pole sina pesa teinud. :P kangutasin just see nädala vahetusel ühe 7 karbi lahti et näha mis seal sees toimub.

ma olen vaadanud et kõik kuumi mehed panevad vähemalt need käppad sina tungi kohtadese, kui ülles tõstavad.

comment_44832

Mul oli aega mootori vahetuseks täpselt 2 nädalat ja ühtlasi said ka sillad ja piduri süsteem täieliku remondi, sain auto ka liikuma nende kahe nädalaga, aga eks asju sai ka kiirelt tehtud ning viimased ööd said ka garages veedetud, nüüd enamus vigasid ja algselt poolikuks jäetud asju, kas ümber tehtud või lõpetatud.

Aga nagu aru sain siis sinu mootor tuli E36 pealt ? Ja mis gaasi trossi plaanid kasutada, E30 orig ?

  • Autor
comment_44856

Tegelt algas projekt umbes kuu tagasi ja arvestada seda, et auto oli nädal värvijate käes, Tagumiste koobaste tegemine, juhtmete tegemine (juhtmed olid automaadi omad), igasuguste vidinate ja junnpunnide hankimine. Kõik see töö kõrvalt ja nädalavahetustel, siis ütleks, et isegi sai hästi valmis.

Projek juba nii kaugel, et masin sõidab ja 90% ulatuses koos. Tallinnast tõin veljed ära (said alla ka),summuti lõpetatud, sillastend tehtud, IX pidurivõimendi vahelt võtsin flantsi ära, kellaplokk ära vahetatud.

Mida vaja veel teha:

*Uste sisse korrosioonikaitse

*õhufiltrikopsiku kronsa

*summuti kohendamine

*summuti klap

*jahutusvnt

*pesu ja puhastus.

Probleemid mis on ilmnenud:

*veepump andis saba

*stabika varrast paigaldades avastasin, et summuti ja varda vahe on minigi 1mm vb ja käib vastu.

* r6 kellaplokiga mingi jama. nimelt algul peale ploki paigaldust mootorit võtmest välja ei saand lülitada. Viga oli selles, et aku tulukese pirn oli 3w-i asemel 5w--ne ja sellest piisas, et geneka ergutus vool süüdet sees hoiaks. See nüüd lahendatud kuid jama veel selles, et economaiser ja

hooldusvälba tulukesed ei tööta kuigi eelmise plokiga töötas. Igasugused ideed, soovitused ja mõttevälgatused miks nad ei tööta on teretulnud.

Pähkel: mootor ja summuti e36 pealt ja gaasitross jäi samaks.

Homme teen pilte ka.

Parimat

Mehis.

  • 2 nädalat hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_48107

Marko - Ma mäletan ka kui ta veel auto24 müügis oli... ilastasin samamoodi ja kraapisin igalt poolt raha kokku, et masinat ära osta. Korraks isegi võeti müügist maha ja öeldi, et müüdud. Kuid mingi paar päeva hiljem oli tagasi. Siis ei kõhklend ka ja tõin kohe ära. Tänks kommentaari eest ja edu sullegi.

GTA - Ise olen ka seda meel, et ilma toonita parem... Renniliistud olemas, põlleaugu plastikut vaja sebida ja kapslite kohapealt ei oska midagi arvata

Parimat

Mehis

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_49030

Nii... täna siis pikemalt aega kirjutada oma seiklusest projektiga.

Alustan siis algusest kui auto enamvähem sõiduvalmis sai. 18. juuni oli auto enamvähem valmis... Pidin minema naise lõpetamisele ilusa uhke pilliga.(Lõpetamine oli 19. juunil). 18. juuni õhtupoolikul lõpetasin "viimase lihviga" ja läksin pesema, samal ajal küsis töökaaslane, et kas võib minna teha ühe tiiru. Lubasin minna, kuid lugesin sõnad peale :rolleyes: . Käisin pesus ära, aga autot ei kuskil. Ootasin 10minti... ootasin 20 minti ja siis tuli kõne. Helistas töökaaslane ja palus, et ma tuleks töökojast paar risti eemal ristmikule, et juhtus õnnetus. Läksin siis sinna ja avastasin juba kaugelt, et masina rattad vahivad kõõrdi... ligemale jõudes sain aru, et päris tõsise hooga on külg-ees äärekivisse sõidetud (muidugi seda ei tunnistatud) :). Kohapeal sai pooleks sõidetud rooliots ära vahetatud ja otemat teed sillastendi sõidetud. Sõita oli mõnus, kuna kaks ratast oli rohkem kui kaheksasse sõidetud. Stendis selgus, et tagasild täiesti kõver ja lõpetamisele sõit jäi katki :( . Õnneks sai suht kiiresti kõik detailid sebitud (Tänud Eix-le), pritsitud ja värvitud.

Kui masin taas sõitma sai ja pikemalt proovisõite tehtud, siis selgus, et kimbutavad jahutus probleemid. Sai vahetatud veepump, termostaat, radika panin ka e36 328 oma. kuid midagi ei muutund. Mõtlesin, et vahetan ka visco ka ära kuna tundus kudagi vedel. Asi läks vähe paremaks aga siiski mitte päris heaks. Jõudsin paar korda proovida ja peale proovisõitu avastasin, et auto alt tuleb lahinal jahutusvedelikku. Uus visco mutter oli natuke suurem kui eelmine(mitte märgatavalt) . Kiirendades vist labad paindusid piisavale, et radikale pihta minna. Ostsin siis uue radika ja kohendasin ventikat ja sättisin kaugemale. Sellest ei piisand ja sain veel ühest radikast laht :D . Kolmandaga sain siiki asja toimima ja suutsin sinna ka tuulekoja vahele kohandada. Nüüd enam jahutusega probleeme pole. tuulekoda aitas kõvasti.

Eile sain ka viimasest probleemist lahti mis kimbutab praegu ka Kasutajat P2hkel. Nimelt nagu oleks mootoril piiraja umbes 5300 rpm-i peal. Diagnostika näitas "Road Speed" sensori viga. P2hkliga sai natuke nõu peetud ja veidi oma juhtmestiku pabereid sirvides selguski, et tegi oli väikse juhtme näpukaga.

Masinal veel pisivigu kuid midagi pakilist ;)

Lõpetuseks ka pilt.

muuga_009.jpg

comment_49031

Sellise seikluse kartuse tõttu pole ma siiamaani ühelegi oma sõbrale masinat lubanud. Vahel nuiavad ikka,et anna ma proovin ka kuid teadagi, mis sellest välja kukub.

Hea,et ilusa masina kiirelt korda said ja loodetavasti töökaaslane korvas kahjud.

  • Autor
comment_49033

Loomulikult korvas töökaaslane kahjud. Sillatala, sillatala puksid, parem õõts, õõtsa puksid, laager, 2 velge, 1 velje värvimini, liivaprits ja pulbervärvimine läks kokku umbes 350 euri. Sain ikka korraliku õppetunni ja nüüdsest valin üsna hoolega kellele autot annan.

  • 11 kuud hiljem...
  • Autor
comment_67161

Tere.

 

Kirjutan siis üle pika, pika aja oma tegemistest ja plaanidest.

Suvi juba läbi ja masin varsti jälle garaazi. Tehtud on suht palju kuid pilte tegemistest kahjuks pole.

Alustasin siis suurematest töödest.

 

Mis siis see aasta sai tehtud:

 

- Salongiradikas sai vahetatud. Salongi lõi tihti uduseks ja jahutussüsteemis polnud survet.

 

- Käigukast sai vahetatud. Ennem oli e36 328 ZF kast mis loopis käike välja, nüüd siis sai e36 m3 5 käiguline alla :P  mis sisuliselt sama kuid tugevam. Kohe sai ka külge e36 m3 käigukang. Koliseva m52 kahemassilise hooratta asemel sai m50 ühemassiline ning uus sidurikomplekt.

 

- Kuna probleeme oli õlikuluga siis said vahetatud klapisääretihendid ning katkine klapikambri kaas. 

 

- Mootoritööd häiris ka umbes tuulutusklapp. Mis nüüdseks vahetatud. Probleeme põhjustas ka ümber tehtud m50 õlivarda toru. m50 õlivarda torule sai puuritud auk sisse ja lisatud m52 õlivarda toru küljest tuulutusotsik. nagu pildil.jbgCv4wSptsGpx.jpg

 

Varras toimis esialgu hästi. Hiljem aga selgus, et toru osas mis jääb karteri sisse on tuulutusauk liiga väike. Mille tagajärjel tuulutusklapp umbe läks ja mootoril kadus jõud. Nüüd aga auk suuremaks puuritud ja toimib hästi.

 

Järgmise hooaja plaanid:
 

-Vahetada esimeste uste tiftid.

-Kere detailide vahed paika ajada.

-vahetada vanose tihendid.

-Vahetada esimesed Püstakud suuremate vastu.. Suuremad olemas. Samas panna ette ka suuremad kettad.

- Vahetada m52 sisselaske kollektor M50 oma vastu. Et mitte teha porri on vaja soetada suhteliselt kallis ülemineku vidin. Pilt ütleb rohkem!

 

Et mitte teha nii.

IMG_0733.jpg

 

On vaja osta siuke komplekt.

27095d1223436067-m50-intake-manifold-swa

 

Esialgu aitab jutustamisest. Kui kellelgi on huvi, küsimusi või soovitusi võib julgelt teada anda. 

 

Lõpetuseks Mõni selle aasta pilt.

0104443221af2c0.jpg

 

01044432275e22c.jpg

 

01044432258700b.jpg

Muudetud , muutis Muffka

comment_67170

Seda masinat näen  ma  ikka  väga väga tihti hommikuti Sõpakal vastu sõitmas, umbes  kella 8.20- 8.40  vahemikus :thumbsup:  Ja  alles täna avastasin, et näed sa siis,  foorumis kah teema olemas  :lol:  Tervitades, must touring xeno tuledega  ;)

 

Päris kena masin sul, nii palju kui olen  jõudnud vahtida  roolis olles  B)

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_67688

Pähklile, tänud heade soovide eest  :P 

Mööda sõprust sõidan jah tööle ja olen kohanud sel ajal päris palju rullasi... kaasaarvatud musta touringut. Tervitused sullegi Mairo.

 

oo7- Ma nagu oleks ka sinu autot kuskil näind, aga ei tule ette kus... Äkki Tartus?

 

Parimat
Mehis.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.