Hüppa postitusse
Postitatud
comment_66773

Terekest klubikaaslased ! :)

Kaua kaua aega mis ma endale E30 ihaldanud olen. Sai siiski lõpuks üks ligi võetud
Nagu pealkirjas siis mainitud, on tegu diisel isendiga.. Keegi vist olevat kunagi natuke pumpa ja rõhku näppinud. Iseenesest liigub täitsa viisakalt kuid mõningad asjad tahaks üle vaatamist siiski.. (palju ülerõhku, turbo olukord jne)

Kere olukord on rahuldav.. Juhiuks mäda, ja esimesed tiivad vähe hapud (mõlkis ja ka roostes alt otsad)
Muidu kere väljast kõik originaal värviall mis on hea (väljaarvatud kapott) Ning tahaks lähiaajal kindlasti kiiremaskorras poleerimist. Sest värv jube tuhm...

Salongipoolepealt siis mõned kuud tagasi õmmeldud istmed, rool jms.

Sillad.. Muidu vaiksed ja ilgelt madal (karter 7cm maast umbes)
Tagasilla suured puksid tahaksid vahetust ja vist ka diffri padi.

Ees siis el aknad, kompu, m.tech 2 rool, udukad ees, must lagi (tahab külgepanemist)


Ostes oli algselt kohe siis karteri põhi katki... (omanik proovisõitu tehes sai teetööde alal pihta asfalti servale)
See sai ajutiselt keemilise metalliga ära möksitud. Ja ootab Eix-ipoolt saadetavat uut karteripõhja :)
Siis peaks mõtlema natuke selle Makita madalduse asendamisele. Natuke oleks vaja kõrgemaks saada, või siis coilid panna.
Hetkel siis tundub ka laadimisega mingi kala. Nimelt laadimine väga nõrk. Kondekas on taga bagassis olemas ja sealt näitab siis 13.4 laadimiseks kui tarbiaid taga ei ole... 12.2 kuskil koos tarbijatega.(tuled, makk, puhur) Kas hakkavad harjad otsa saama ?

Paar pilti ka siis hetkel. Lähiajal teeb uued ja paremad :)

1236880_461507093946793_1499366343_n.jpg
Sisu pilt eelmiselt omanikult :)
Temapoolne tsitaat ka ( Korralikum kunstnahk äärtes, keskel Jaguar tüüpi riie, ehk midagi alcantara sarnast keskel )
3241.jpg


Hakkan ka siin esimeses postituses arvet pidama juppide ja tegemiste kohta :)

Läbisõit ostes : 331 438km
-----------------------------------------------------------
Kindlustus 3 kuud : 71€
Karteri põhi + genekas : 40€
Toe Camber tagasilla tallad : 30€
Ristid tuledesse 2 komp : 20€
Udutule klaas vasak : 16€
Velgede + Karteripõhja klaaskuulprits : 35€
Õli poolsünt (10W40) 8L : 35€
Roolilatt E36 : 30€
Sillastend : 30€
Vedrud orig korralikud : 30€
Veel õli 8L : 35€
LSD Differ 3.25 : 300€
LSD Õli 2L : 60€
Püsika kang orig uus : 45€
Turbo Rõhu reg jubin : 15€
Rõhukell : 75€
Parem udukas : 30€
Chip : 100€ (hetkel veel lõpule viimata)
----------------------------------------------------------
Kütuse paak
El katuseluugi mootor + juhtmestik jms
Mootorialune plastik/kate
Tõmbekonks keeratav ette
B piilar, C Piilar
Pagasi luugi kõik plastikud
Jalamatid orig tumedad
Orig neerud
Kokku 110€
----------------------------------------------------------
Kütusepaagi
Vedrudee
Liivaprits : 30€
----------------------------------------------------------
Pagasi kõik ilusad/puhtad uued katted (väljaarvatud akukate)
Pagasi ruloo kaardin
Esipõll 2 ribiga
Parem esitiib
Kokku 65€
----------------------------------------------------------
Udutuled 2tk
Esi V piduri support
Neerud (kinnised)
Orig rattavõti
Uksepolstrid kõlarikohtadega (AudioFoocus.e kätetöö)
Kokku 100€
----------------------------------------------------------
Esimesed orig (A) tiivad 2tk : 20€
Esimesed tumedad suunatule klaasid : 20€
Kojamehe hoovastik : 15€
Spido plokk : 15€
Tiibade, esipõlle klaaskuulprits : 30€
Käigukst : 35€
----------------------------------------------------------
Eelsüüteküünlad 6tk
Pingeregulaator/harjad
Geneka rihm
Tagasilla suured puksid
Kokku 110€
----------------------------------------------------------
käigukast 40€
lainurk peegliklaas kõrvalistuja oma 5€
laesangasi, peeglisirmid jms 2€
kohtvalgustiga peegel 150€
M-Tech 2 spoileriring 650€
El kat luugi süsteem 70€
Kõrgsurvepump 60€
Pumba kontroll 60€
Need vidinad kokku : 1037€
------------------------------------------------------------
Esitiivad (klokkerholm) 2tk 
Juhiuks kasut 
Klaaskuulpritsiga nende puhastus 
Valuveljed 18"
Uksetihendid 
Need vidinad kokku : 348€

KOKKU : 2932€ + 450€ (umbkaudne summa allpool mainitud osade hinnast)

Kõike seda nodi siis ostetud pmst klubikaaslastelt :)
Tänaks siinkohal siis teid kõiki kellelt midagi saanud olen.
GTA, Eix22, Siim, Leks, Renxx, Elav 
----------------------------------------------------------
Hetkel veel täpne arveldus tegemata kuid olemas ka juba:
Uued esituled (depo)
Xenon kit lähikatesse 4300k
H2 tellitud ja juba kohal.
Kojameeste all olevad plastikud
Uued BMW märgid ette/taha
Uus õlikork
Tulede tagused plastikud + sinna kuuluvad kinnitustüüblid
Neerude/võrede kinnitus klambrid
Käsipiduri rem komplekt (vedrud jms jubinad)

Muudetud , muutis grimes

  • Vastuseid 203
  • Vaatamisi 29,2tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Olen nüüd lõpuks jälle sealmaal, et auto taas tänavatel Aega läks omajagu rohkem arvatust. Kuna ükski asi pmst vana 3.0d mootoriga enam ei klappinud. Käigukast, selle hoovastik, siduri/hooratta k

  • Nii.. On siin mõndaaega vaikus olnud.. Seda põhjusega Alustame siis sellest, et sai võetud eesmärk jõuda avalaksule osalema (30.04.16) Tolle eelne nädal sai töölt vabaks võetud ,et tegeleda viima

  • Lisan siis mõned pildid ja juttu juurde Algatuseks on kokku tellitud miski hunnik pudinaid H2 .. Hinnaliselt kokku vast miski 1500-2000€ vahel Piltide järgi ei saa nagu õieti arugi mis seal mak

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_66778

Oii-oii :D Härra Grimes isiklikult!

 

Jõudu jaksu selle kuudiga siis, kust see kätte sattus üldse? Ja kaua pidada seda kavatsed, mis edasi plaanis jne? :)

Muide, mis põllelisa sel ees on, ei tundu originaal olema?

Heh, mina jh :)

Jõudu läheb tarvis, kuna autot plaanis omada siiski ikka vähe pikemat aega ma usun :)

Kätte juhtus ta mulle SR-i foorumis müügiteema kaudu. Mujal ta müügis ei olnud ja omanik seda ei uppinud ka :)

 Plaanide poolepealt esialgu kõik pisemad asjad ära teha mis häirivad.. 

1. Karteri põhi ära vahetada

2. Vaadata pisemad lekked üle (pihustite juurest kusagilt immitseb)

3. E36-e roolilatt

4. Tagasilla suured puksid ja diffri padi ära vahetada

5. Mõningad pisemad detailid ära vahetada (näiteks b piilar katki jms)

6. Taga kongi külje klaasid ära toonida (millegipärast need toonimata)

7.Tiivad ära vahetada ja värvida

8. Tutikad esituled hankida ja need vast siis black-iks ära teha

9. Vb siis M-tehniku laiendeid järjest külge pookida ideaalis.

10. Katuseluuk elektriliseks teha

11. Coilid tuleks muretseda.. hetkel makita madaldus. Ei teagi kas nüüd talveks esialgu orig vedrud muretseda ja kevadel siis coilid vms :)

Pluss veel mõningaid nipet näpet asju.

Siduri survelaager teeb vähe häält, ja võiks mingiaeg ligi võtta.. Samal ajal võiks ka käigukangi hoovastiku puksid ära vahetada nagu tüüpveaks on. (tagurpidi käik käib konsooli nagu ikka)

Vb katt vahelt välja lõigata veel jms :)

Aga hetkel auto ostuga väga rahul ja kere tundub siiski suhteliselt hea. Kuid eks mingiaeg vaatab kriitilisema pilguga tõstukipeal üle.

Hiljem lisan moblast mõne pildi paari pistiku kohta mis küsimärgiall on. Lisaks tundub olevat bensuka gaasitross ka veel poolenisti küljes. Ei tea mis see seal teeb, vaatasin et VIN-i järgi tuli ikka diislina välja. Seega ei ole vahele tõstetud.

 Hetkel veel siis ka westgate vms vaakumid pimedaks tehtud. Seega puhub täiega rõhku pähe, kuid võiks saada kuidagi paremini asja sujuma. Selle tagajärjel tundub nagu lõpus jääb kütust lahjaks. Ja pöördevahemik kus ta hästi liigub on nagu suht väike.. 2-3k pöörde vahemikus. Nendest 700prm liigub jõudsalt.. 

Keegi kes seda diislit jagab, võiks pilgu peale visata :)

Lisaks ei näita kütuse seier midagi, ei tea kas viga nüüd paagi anduris või kellade plokis. samas kütuse tuli hakkab põlema küll.

comment_66783

Ilmselt sul sellel siis mehaaniline pump peal, et gaasitross on, WG pimeks löödud ning pistikud ripuvad, WG-d ju kontrollib ju aju vastavalt el.pumbale vaakumiga, enda omal sama asi, et mingi pöördevahemik liigub hästi ja ülejäänd on nadi(ma ise arvan, et see tuleneb sellest, et aju ei oska mitte kuidagi kontrollida WG-d, kuna originaalis el.pump ju nendel peal ning see puudub, el.pumbast tulenev info lihtsalt puudub ning eriti kui otsikud on pimeks tehtud), ma enda omal pole pimeks teinud neid. Genekagal ilmselt harjad otsas jutu järgi, vaata rõngaste olukord ka igaks juhuks järgi, vb lihtsalt see asi kehva ühenduse taga lihtsalt (harjade tolm ning teetolm teevad oma töö). Muide, siinkohal annaks soovituse ka, et rohkem küll ei soovitaks kütet ja rõhku näppida, kaan mõraneb üsna ruttu nendel. Kütuseseieri probleem peitub ilmselt kelladeploki trükkplaadis mis on seotud oilservice-iga või on tasemeandur kinni kiilund. Lisa ikka kapotialusest ka pilte, siis oskaks ikka rohkem ka öelda. Aga muidu ju täitsa kena kuut ning kas LSD ka all, osadel diiselkuutidel pandi LSD ka tehasest kohe alla või ma eksin? :huh: Soovin jõudu ja jaksu ülalpidamisel! ^_^

Muudetud , muutis heppar

comment_66786

Mul pole midagi pimedaks tehtud ja elama hakkab samuti 1500-2000 pöörde peal alles. Kui sul 89a auto, siis vaevalt katt vahel on, või lisadeleht näitas seda? Lisaks survelaagrile võib hooratas häält teha. Genekal võib mõni diood läbi olla.

Lsd on pooltel td autodel tehasest all, kust nad muidu ringlusse ja müüki satuvad kui neid poleks tehasest pandud alla :)

  • Autor
comment_66792

Nii :) 

Hetkel ei oska öelda kas tegu on LSD-eega või mitte.. Kardan et mitte, eelmine omanik mainis ka et ei tohiks olla.

Aaa ja GTA küsis ka esipõlle lisa kohta. See ei ole jh originaal.. Pidavat olema E34-ja oma, kõrvust vuhises mööda nagu oleks tagumise stange oma öelnud. Aga ei tea, pigem vast ikka esimese :)

Kati kohapealt ma ei oskagi öelda.. Et kas resokas on siis pea meeter pikk seal all üksi ?

Praegu on pigem minuarvates el pump peal.. Eelnev on äkki olnud mehhaaniline. Sellest ka see üleliigne gaasitross :)
Juhtmed on kütusefiltri/püstaku juurest kaugemale väga ei ulatu ka.. ehk pumbani nad ei ulatuks. Seega eeldan et on midagi muud.. 
Üks pistiku koht on olemas veel kütuse filtri juures endal, aga need pistikud sinna ei sobi.

Tegin ka mõne pildi pistikutest :)

Siin paistavad kõik korraga. Kahjuks ei saanud Mac-iga hakkama joonistamisega ja kirjutamisega pildile.. Ei leia mingit programmi (paint-i sarnast) Märkida kus mis kahtlast.. Aga usun et leiate ise ka :)
post-2755-0-86633900-1378028930_thumb.jp

Kütusefiltri kohal mingi pistiku koht olemas.
post-2755-0-07370400-1378029050_thumb.jp

Mõlemad pistikud oleks nagu tuledele mõeldud... :D
Aga tuled kõik töötavad ja pikkus ei ole ka see ;)
post-2755-0-25012500-1378029257_thumb.jp


Aaa.. Lõpetuseks küsiks siis ka seda, et mis tuli see veel seal armatuuris põleb. Kolm tükki järjest siis.. 1. tuli siis eelsüüteküünlad.. 2. tuli siis roheline nooleringike vms (lubab vist juba käivitada) ja sellest järgmine ehk 3. nüüd mingi väikese tankuri/pihusti märk koos.. Mida see teeb seal ? Olen tavaliselt ära oodanud selle kustumise enne käivitamist .. ON see vajalik ?
 

Muudetud , muutis grimes

  • Autor
comment_66793

Lisan ka VIN-ist pildi.. tegin sellest ka et BMW fans-ist vaadata kas ikka diisel originaalina olnud.
VIimase 7-me nr-iga siis.. Aga ma mingit varuosadelisti või varustuse astet küll ei saanud sellega kätte. Seega keegi pädevam ehk oskab aidata ja vaadata :)

post-2755-0-26157500-1378029909_thumb.jp

Pumbast ka üks lähemalt siis.. mingi jämedam soolikas (pistik läheb küll külge) eeldatavasti siis el pump :)
post-2755-0-78104700-1378029979_thumb.jp

Aga selle WG vaakumi ühendaks uuesti ära siis ikka jh ? Ja võib vähe seda WG varrast pikemaks keerata ? (rõhku juurde)

comment_66795

Daten für die Fahrgestellnummer: WBAAH91040EB23562 Modellbezeichnung: 324TD Ausführung: Europa Typschlüssel: AH91 E-Code: E30 (5) Karosserie: touring Lenkung: links Türen: 5 Motor: M21 - 2,40l (85kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: manuell Außenfarbe: MALACHITGRUEN METALLIC (205) Innenraum: (0273) Produktionsdatum: 10.05.1989 Werk: Regensburg

 
 
  •  
Code Sonderausstattung Optional Equipment S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control S219A Sport-Lederlenkrad 380 mm Sport leather steering wheel, 380 mm S235A Anhängerkupplung abnehmbar Towing hitch, detachable S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering S400A Schiebehebedach handbetätigt Slide/tilt sunroof, manual S410A Fensterheber elektrisch vorne Window lifts, electric, front S413A Gepäckraumtrennnetz Trunk room net S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S481A Sportsitz Sports seat S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S556A Aussentemperaturanzeige Outdoor temperature indicator S681A Dachantenne Roof antenna S860A Zusatzblinkleuchte Additional turn indicator lamp
  • Autor
comment_66797

Tänud Leks :)
Niipalju kui aru sain, siis varustus on kõik täpselt nii alles nagu tehasest tuli. Ja midagi üllatuseks ei tulnud..
Ja kahjuks LSD-eed pole tal juba tehasest saadik all.. Seega vaevalt keegi seda ka lisanud on :)

comment_66800

EI ole kõik alles, originaalis on beez sportsisu olnud.

Jah, resokas on meeter pikk eriti b osana. Kat on just lühike junn. Kogu summuti jooks iga detailina on KATiga ja ilma variandil erinev. Sellise aastakäigu autole tehasest veel kat ei pandud.

See tuluke armatuuris näitab pihusti riket /vett küttefiltris.

Hea käivituse tagamiseks on mõtekas oodata kuni kapotialt kostub eelsüüteküünalde relee klõps, tuled on selleks ajaks juba kustunud.

comment_66819

Rool on kergelt kulunud, mitte istmed. Roolil kasutati teist nahka kui istmetel. See kes tegi polnud varem seda tüüpi nahka roolidel kasutanud, ehk siis sai lihtsalt proovitud. Istmed on korralikumast materjalist ning kvaliteet oli minu jaoks vähemalt hea. Nahatas sõber, kes soomes sellega tegeleb. 

comment_66839

Vabandan eksimuse ees, tegemist tõesti el.pumbaga ning ennem ei hakkagi minu arust midagi muutuma kui pole aju pole saand korrektuure vastavalt vajadusele, sest pumbakaane liigutamisega hakkab paari anduri töttu ECM ise elektrooniliselt tagasi sättima pumbal sisemisi mehhanisme, küttekogusest oleneb boost ju ning segu läheb ka rikkamaks aga siiski hoiatan siiski korra veel kõiksugu kruttimiste ja asjadega, enne kap.remonti mootorile pole mõtet seda teha, lõpeb siiski enamasti kaane surmaga(loe: pragunemisega mida mõtetu taastada), minu silmis on see mootor sellist tüüpi, et stockis hea minekuga ökodiisel vastavalt vanusele, näppides on kööga.  :D

Just sayin, nothing personal. ;)

PS: Pistikud peaksid tõesti olema niimoodi, et üks pistik läheb filtripõhja külge mille andur keeratakse filtri sisse(ilmselt siis tõesti veeandur, ise mõistatasin ka selle anduri kallal) ning teine soojenduse jaoks., muide, minu touringul on ka tehtud E34 tagastange liistust põllelisa, jube hea veniv materjal. :lol:

  • Autor
comment_66854

Mis need korrektuurid siis täpsemalt ajujuures oleksid ? Kas seda keegi ka teostab kusagil vajadusel ? Või tegu niiöelda Chip-iga ?  Hirmutad siin selle plokikaanega küll vähe ära.. ja tuleb loota, et see kaan nüüd ikka nii nõrguke ei ole.

Palju ta originaalis ülerõhku puhuma peaks ? Mingiaeg üritan endamal ära mõõta palju ta üldse puhub.
Ja kas ei aitaks cooleri lisamine lisarõhu puhul, just ohututse tagamiseks ?

Eks oleks muidugi hea kui saaks asjad kindlapeale tööle väikese lisarõhuga. Hetkel ikka must järgi küll kui kiirendada...

Muidu külmast peast läheb ilusti poolest pöördest käima :)
Ja soojast peast ei ole ka probleeme, ala 1-2sec käivitamist.

Pistikute kohapealt tänud :) Tundub, et tuleb see kütusefilti pealne pistik kusagilt leida. Või ise midaig välja mõelda.. Sest preagu olemasolevad pistik/vastus ei klapi. Küttefiltri alla pole veel kiiganud.

Muudetud , muutis grimes

comment_66856

Enda diisel töötab praegu 1,2bar-ga (orig. 0,8-0,9).  Chip on ka paigaldatud, see andis juurde umbes 0,4bar. Aga paistab et sellest õhust ikkagi vähe, sest musta ikka tuleb mõnuga, suurema turbo lisamisega kindlasti lisada ka cooler. Enne kui hakata üldse sellise tuunimisega tegeleda tuleks moto seisukord üle vaadata kas on üldse mõtet.

Muudetud , muutis kruusmann

  • Autor
comment_66865

See tahma kogumine jh muidugi loomulik :) Aga eks ta tahmatab ka niisama loomulikust iseloomust vähe.

Kas ma eksin või on E28 peal olev turbo vähe suurem/suurema tootlikusega kui E30-ne oma ?
Ja kas kolled ja summuti klapivad 1:1 otsa ? Või on väljalaske kolle ava ka väiksem turbo poolelt E30-nel ?
Eks see turbo vahetus, cooleri install jääks muidugi tuleviku muusikaks. Vastu talve ei näe mõtet jõudu taga ajada
Ja kui ma nüüd õieti aru sain, siis on seda aju võimalik chippida ?

Kui karteri vahetuseks läheb, kas oleks mõtekas korra karu kõhtu piiluda ? Ala saaled/vänt üle vaadata ?

Ja kas plokikaane mõranemine tuleneb nüüd liigsest rõhust ? Valest segust ? Jahutusest ? 
 

comment_66868

Enamus autosid millel mootor elektrooniliselt juhitav on võimalik chippida, eriti kasu annab see turbo mootoritele, vabalthingavatel kõvasti vähem. Kui karterit vahetama hakkad võid loomulikult kõhtu piiluda, keegi ei keela ja halba see ei tee. Plokikaane praod on enamjaolt tingitud liigsest kuumusest põlemiskambris, endal käis just kaan maas ja olid praod sees. Kui kaan lihvimises käis arvati et peetis aga kui kokku panin siis töötab kõik. Need praod enamustel turbodiisel motodel.

comment_66872

Jah, aju on võimalik nn chippida, E28 turbo parem kuna seal toimetab WG boosti pealt, E30 on vaakumiga juhitav WG, cooler annab muidugi juurde, külm õhk on ju pressitud rohkem kokku ning õhku läheb rohkem põlemiskambrisse, mul enda omal on peale pandud S2 intercooler ning boost on hea, koonukas on ka pandud kuigi ma olen hetkel rahul originaalturboga ka, mõranemine tekibki sellest, et M21 on väiksem jahutussärk ning tehti kergemaks ka neid mootoreid, kaaned on õhemad ning pordid väiksemad ning kindlasti liigne kuumus. Seda muide on võimalik parandada el.ventikaga ning suurema voolavuse radikaga, nt Land Roveri radikaga, enam-vähem sama suured aga voolavus parem. Kui tahetakse jõudu teha, siis ainuõige valik on võtta MB S350 TD mootor ning seda hakata modifitseerima, sepissisu ning kaaneprobleemid on lahendatud. :)

PS: kolle ja summuti peaksid E28 ja E30 olema samad, pead ei anna aga minu teada küll.

Muudetud , muutis heppar

  • Autor
comment_66884

Ei hakanud siin seda mootorijuttu pikemalt enam arutama ja suhtlesin siin siis PS-i kaudu edasi teistega :)

Tänud teile kes mind sel alal valgustasid ! :)

Igatahes tegin õhtul ühe kiire klipi ka kiirendusest... 
Kahju et teine video mis asjalikum oli, jäi tagurpidi.. seal oli aru saada madalamast otsast ka.. Aga jh, eks ta hakkab kusagil 2100-2200 peale

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.