Hüppa postitusse
Postitatud
comment_29441

BMW E30 projekt 'SLEEPER'

Mootori pool hetkel:

* Mootor M10B18 (18 4E :lol:

* MegaSquirt'n'Spark V3.0 programeeritav juhtaju

* VEMS AFresTiny WideBand + EGT

* Bosch MotorSport 2x2 Coilpack

* M20B25 segusiiber

* M50B25 TPS sensor

* Väga kiire GM IAT sensor

* M50B25 CAM VR sensor väntvõlli asendi anduriks

* 36-1 Trigger Wheel

* Custom made turbo kollektor

* Mitsubishi TD04L-13T-6 turbo + sisene WG + acutator

* HKS SSQV BOV

* Intercooler (550mmx180mmx65mm)

* 680cc/min@3.0bar Peak & Hold pihustid

* 2.5bar kütuserõhuregulaator

* 2.5" RV DownPipe & otseläbi väljalase

* 2.5" RV Sisselasketorustik

* SCT 3" avaga koonusfilter

* AutoBahn88 silikoonvoolikud

* Saab 900 Turbo sidurikorv (pressure test järgi paigaldatud)

* Pidurimeistri katetega originaal siduriketas

* Spal 330mm elektriline jahutusventilaator

Kapotialune mõnest kohast kaetud spetsiaalse kuumustpeegeldava matiga. DownPipe teibitud, et kapotialust temperatuuri langetada.

Alusvankris tehtud muudatused hetkel:

* 5x120 conversion

* 302mmx28mm Zimmermann pidurikettad ees (ühe 60mm kolviga supportiga)

* E32 740i ühekolviga supportid ees (60mm kolviga)

* 294mmx19mm SBS Pro Touring pidurikettad taga

* E34 M5 supportid taga

* Koni Sport Short sportamordid

* Custom coiloverid ees (70NM vedrudega)

* 60mm madaldusvedrud taga

* Tagumised põhjalöögipuksid

* PowerFlex esimesed õõtsapuksid

* PowerFlex tagasillapuksid (tala+õõtsad)

* PowerFlex diffripadi

* PowerFlex tagumised stabikapuksid

* Kiirema ülekandega ja võimendiga roolilatt (E36)

* 13.5mm tagumine stabilisaatorvarras

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist esimene strutbar

* Wiechers Sport poleeritud alumiiniumist tagumine strutbar

Välimuse hetkeseis:

* Mustad neerud

* Hella Black esituled

* Smoke Udutuled (custom)

* Inpro Smoke esimesed suunatuled

* Crystal Smoke tagatuled

* Originaal esilisa

* BBS RS 17"x8.5" poleeritud randiga kolme osalised valuveljed

* 205/40/17 GT Radial Champiro suverehvid

Sisu ja üldised muudatused:

* Aku tõstetud pagasiruumi

* Automaatsed päevasõidutuled

* Elektriline antenn

* Kolme lisakella alus armatuuri keskel

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Dyno tulemustest siis niipalju (0.9bar boost):

175kw/238hp mootorist (153kw/208hp rattast) @ 5800rpm

327nm mootorist (285nm rattast) @ 4600rpm

Dynochart ka (graafikul rattatulemused, W on tegelikult HP ja Nm on LB/FT, all listis on power KW ja NM ikka NM):

http://m-tuning.ee/galerii/albums/MihkelE30/aal.jpg

Autoks siis BMW E30 316, originaalis 66kw karpamootor aga keegi oli selle juba kunagi 1.8 mitmepunkti sissepritsega asendanud (77kw).

Tundub, et mootorivahetus tehniliselt poolelt suht viisakalt teostatud aga elektri ja välimuse pool jättis väheke soovida.

Korraliku kerega isendit sai natuke aega otsitud ja sellise ma leidsin.

Lahja mootoriga variandi valisin selletõttu, et see on kerge (puudub mugavusvarustus) ja nende kered on kõige viisakamad.

325 mootoritega isenditega sõidab teadagi milline osa inimestest :?:

Keres pole eriti pettuma ka pidanud, mõni koht tahab/tahtis tegmist aga võrreldes enamuste samasugustega on ikka superkorras.

Samuti on salong väga korralik. Auto on 2006 Augustis Belgiast toodud ja kaasas oli ka hooldusraamat, mis tundus tõene.

Kere peaks selle järgi olema 175k sõitnud. Arvestades seisukorda, siis on see ilmselt ka tõsi.

Oli plaan M50B25 mootori peale üle minna (mootor oli juba olemas) aga mõtlesin ringi.

Siiamaani siis pool projekti investeeringutest auto korraliku hoolduse peale läinud nagu see vanadel autodel ikka kipub olema.

Esisild sai kõik uued 325 tükid (nii performance , kui originaalid (LMI)) ja tagasild osaliselt.

Enamus asju küll tegelikult kattuvad võimsamate mootoritega mudelitega. Esisillas ka jämedad püstakut ning 325i pidurid.

Antud auto valisin kuna:

* Tagavedu

* Baasmudeli kaal 1050kg

* Aegumatu välimus

Mõned keredetailid vaja veel üle värvida, et välimuse komplektseks saaks.

Samuti vaja sidur kangema vastu vahetada.

Mõned pildid ka hetkeolukorrast:

aaa.thumb.jpg aab.thumb.jpg

aac.thumb.jpg aad.thumb.jpg

aae.thumb.jpg aaf.thumb.jpg

aag.thumb.jpg aah.thumb.jpg

aai.thumb.jpg aaj.thumb.jpg

Kogu pildimaterjali leiab --> http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30

Mõned videod ka veel:

Vanem jutt, mis nüüdseks arhiivis:

Sai Marko_N käest siis 88a 316 ostetud.

Hetkel olen ostuga veel väga rahul.

Kere on tõesti väga korralik nagu paljud tuttavad juba kiitnud on.

Täna avastasin kindalaekast ka hooldusraamatu ja kasutusjuhise, mida Marko mulle ei maininudki :lol:

Hooldusraamatu viimane sissekanne on tehtud 07.2002a. 154k pealt.

Lisaks oli ka veel 03.2006 tehtud autole tehniline kontroll, kus on läbisõiduks 164k märgitud.

Hetkel oli vist spidol ees 176k.

Tegelikult ei oma läbisõit minu puhul erilist tähtsust aga lihtsalt tuju tegi heaks.

Ei ole põhjust kahelda, et ükski dokument neist võltsitud oleks.

Sellele viitab juba auto üldine seisukord.

Auto siis toodud 08.2006 Belgiast, ehk Eestis alla kahe kuu olnud.

Täna sai asjaga natukene ka tegeletud.

Passis on autol 66kw aga tegelikult on mootor 77kw 1.8 pritse (M10).

Kerele kinnitatud tahvlil on ka originaal mootori kood (18 4V D) ja selleks oli tõesti 66kw karburaatoriga mootor.

Mingi aeg on tehtud autole mootorivahetus (18 4E B) ja tundub, et väga korralikult, kuna juhtmestik on ka kõik uus pandud ja väljast nagu uus (üpole keegi seda lõikunud).

Starteril oli isegi originaal kattekumm ilusti küljes.

Mootor käib M10 mootori kohta ikka väga siga vaikselt (tühikäigul ei ole ei klapi ega ketiklõbinat).

Mootorivahetus selgitab ka lisaks keevitatud õhufiltri kopsiku kinnitust (originaal ja õige koha peal aga lihtsalt valget värvi).

Olen enne omanud karburaatoriga varianti ja see käis nagu õmblusmasin.

Ka peale keti ja ketitaldade vahetust.

Sai kõrvaldatud ka mõned puudused mootori juures.

Nimelt õlirõhuanduri juurest lekkis.

Marko mainis, et andur vigane aga selgus, et eelmine inimene kes seda näppis kasutas valesid töövõtteid.

Sai natuke jama sealt likvideeritud ja tulemus on see, et kõik ilusti peab.

Vähemalt tühikäigul oli kõik OK, sõita ei proovinud.

Sai ka sellest lekkest tekkinud õlilaga koristatud.

Generaatorile sai samuti uued kummpuksid ostetud UM-ist, kuna vanad on läbi ja kenekas logises peal.

Generaatori logisemine oli tingitud ilmselt sellest, et väntvõlli rihmaratas on mingi asjaga pihta saanud ja laperdab.

Ilmselt väsitas geneka kummipuksid ära.

Väntvõlli keti poolne simmerling ka vist lekib õrnalt, ostsin selle ka uue.

Sisu on ka autol nagu uus.

Esimesed istmed nagu uued, pole isegi seljatoed ära vajunud.

Esmaspäeval üritan auto dokumentide poole ka ilusti korda ajada, siis saab ka tänaval liigelda.

Mõned Marko poolt tehtud pildid ka: http://m-tuning.ee/galerii/MihkelE30_Ostes

  • Vastuseid 977
  • Vaatamisi 182,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Hetkel ei ole põhjust mootorit vahetada, kuna jõu, kaalu ja juhitavuse suhe on paigas. M30 on poole raskem, kui M10 mootor, juhitavus kannatab selle all päris kõvasti, kuna enamus kaalu on M30 moot

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_26852

Istmeid olen ammu juba otsinud aga midagi huvitavat pole leidund.

Tänavasõiduks oleks E30 originaal sportistmest vist ka küll aga

neid ideaalkorras leida ja kupeele on suht võimatu vist.

Odava otsa korvistmed (~5k paar) on ka tabureti väärilised ja kitsad.

JOM-i musti korvistmeid päris mitmel sõbral ja no mulle kohe üldse ei meeldi,

nagu taburetil istud, mingit pehmendust pole.

comment_26851

Kui tänavasõiduks siis Tuuning.ee on müüa ühed vähekasutatud Recaro SRD istmed: http://www.recaro-seats.com/recaro_srd.htm

Neil siis seljatoe asend reguleeritav ja seljatugi ka ülestõstetav (mida sul ka tänavasõiduks vaja oleks).

Hind oli kahe istme peale kokku u. 10 tuhat. Muidu uuena maksid nad tükist rohkem kui 10 tuhat.

  • Autor
comment_26849

Paar päeva kollitas autot mingi anomaalia, nimelt ei läinud auto enam käima, ujutas küünlad üle suhtkoht hetkega.

Eile sain lõpuks asja uuesti käima ja sõitma, ~10x sai küünlaid maha keritud ja kuivatatud, nüüd saan juba 1. silindri küünla suht kiiresti kätte :-D

Loomulikult jõudsin ka aju enne autopealt maha kruvida ja stim boardiga testida, kartes pihusti draiverite viga.

Põhjus siis ilmselt küünaldes, mis olid küll ainult 200km sõitnud.

Nimelt panin algul in case detonatsiooniläve ülespoole viimiseks 2 kraadi külmemad küünlad külge.

Esimesed 3 päeva töötas ja sõitis auto ilusti, käivitus ka ilusti.

Üks hetk enam garaa¾is käima ei läinud.

Lõpuks aitas originaal kuumusastmega küünalde külge kruvimine ja auto oli võimalik gaasiga mängides töös hoida.

Loomulikult olin vahepeal ka pihustite takistid ära installinud ja see keeras alumise otsa segu ka puutaha.

Huvitav on see, et originaal küünaldega ei ole seda effekti enam, et auto on peale kohapeal pikemalt tiksumist alt otsast väga uimane.

Ilmselt olid 2 kraadi külmemad küünlad liiga karmid ja ei suutnud segu täielikult süüdata.

Sõidan veidi aega originaalidega ja vaatan mis nägu nad on.

Prooviks võib nüüd peale seade uuesti paika saamist neid 2 kraadi külmemaid küünlaid uuesti proovida ja vaadata mis nägu nad peale 100km läbimist on.

Aga mõtekam oleks vist 1 kraad külmemaid küünlaid proovida.

Sidur libiseb nüüd veel hullemini kui enne, tunudb nagu küünlad mõjutasi veidike mootori erksust ka.

Vaja ju enda naha peal ära proovida, ka skülmematest küünaldest ka reaalset kasu on.

Just meenus küünalde teemal see, et garaazis riiulil vedelevad veidi kasutatud Denso Iridium IW20 küünlad.

Need on väliselt täpselt identsed minu auto mootori originaalidega.

Kuumusaste vastab NGK nr. 6-ele, originaalis nr. 5, seega täpselt see mida vaja.

Need mis liiga külmad olid on sisi NGK nr. 7.

  • Autor
comment_26846

Täna sain lõpuks oma tutika BOSCH-i salongiventilaatori tööle.

Arvasin küll, et BOSCH on kvaliteetne firma aga praaki olid raisad teinud.

Üks kondeka ja pooli vaheline ühendus mootori küljes oli aukudes lahti põrunud.

See ühendus oli seal üldse ehku peale ma vaatan, sai asi nüüd korralikult kinni joodetud.

Vähemalt ei pea enam autos külmetama ja uduste klaasidega sõitma.

Nüüd vaja veel ajutine koht klaasipesupaagile leida.

Prooviks panin Denso Iridium IW20 küünlad ka peale ja tundus, et mootor läks alt otsast veidi erksamaks.

Säde on ilmselt kõvem, kuna iridium vajab vähem energijat sädeme tekitamiseks.

Antud juhul siis alt otsast veidi rikas vast ja selletõttu vaja ka tugevamat sädet.

Jällegi tänase ilmaga on suht FUN TO DRIVE :respect:

  • Autor
comment_26819

Noh ma seda mainisin, et ei taha katteta lubadusi anda, et pärast saan M50B25 käest põske.

Aga ärge pikka viha pidage, eks nemad peavad ka asja ilustama.

Samas p***e tunde järgi on 125kw seal ikka ära.

Autolehes artikkel? :respect:

Mingi väike tutvustus on jah :respect:

  • Autor
comment_26807

Täna sai kast alt ära võetud ja veidi ka siduriga möllatud.

Korvile tegin pressure test-i ära, et leida max clamp punkt.

Sain enamvähem pildi silmeette, kui pakse katteid uuele kettale vaja on.

Uue sidurikorvi (Turbo Saab-i oma) clamp pressure on ~ 740kg (Borg & Beck, LUK-i siltidega)

Vana peaks ka mõnipäev huvi pärast ära mõõtma.

Hooratas on suht sile, 2 õrna vaokest jookseb mööda tööpinda.

~poole maani on tööpind 0.1mm koonusesse kulunud ja kolmveerandi peal ~0.05mm.

Loodan, et ei ole väga hull, kuna väga ei viitsiks selle hooratta treimisega tegeleda.

Samas eks ta õigem oleks tegeleda. Eks näis mis ma välja mõtlen.

  • Autor
comment_26794

Test kujutab siis endas ette korvi max clamp loadi leidmist.

Paned korvi pressi alla ja vaatad kus on korvipoolt tekitatav jõud suurim.

Seal on ka max clamp load.

Monteerides sobitad ketta paksuse järgi korvi ilusti hooratta külge nii, et korv max clamp loadi kohale jääks.

Üldiselt see on selline matemaatika ja füüsikaga mängimine :respect:

  • Autor
comment_26770

Sidur koos ja kast all tagasi.

Tundub, et lahutab ka ilusti (käega proovides oli OK).

Loodame, et peab ka paremini kui originaal.

Käiguhoovastikule ostsin ka mõned uued vidinad UM-ist.

Tundub, et sai palju parem aga ideaalseks saaks asja ilmselt alles pronks/polüretaan pukse kasutades.

Originaalid on juba päris suure lõtkuga jäetud (uued).

Siduripedaali käiku peab ka kuidagi tagasi tõmbama, enne pedaali lõpuasendit on korv juba oma lõppasendis.

Hommsega peaks auto jälle liikuma, vaja veel ajus üks näpukas ringi teha.

  • Autor
comment_26763

Esimesed proovisõidud tehtud ja tundub, et on parem kui varem :respect:

Ei julgenud väga palju veel stressi tekitada sidurile, las töötab sisse kõigepealt.

Panen vist prooviks töösilindrile mõned seibid alla, et siduripedaali liikumist suurendada.

Praegu lahutab ka suht keskelt, võiks veidi põhjapoolt lahutada.

  • Autor
comment_26736

Sai täna mõned sõidud G-Techiga tehtud, ei pidanud kiusatusele vastu lihtsalt :respect:

Arvestades, et mul on üheerattavedu, tänavarehv ja 3.91 ülekanne ning

asfalt juba jahe üllatasid tulemused mind ennastki.

Seadega annaks ka veel päris palju mängida.

Rõhku vast kuni 0.9bar päris lõpus, alguses 0.6-0.7bar.

Lihtsalt dp flants on sita kujuga ja lõpus ei mahu gaasid turbost mööda ja boost tõuseb veidi.

Kuna hetkel küljes natuke imelik boost controller ei julgenud seda peale ka keerata.

Proovib mõnipäev saada juba algusest 0.8bar hoidma, siis peaks ajad ehk natuke paremad tulema aga see on oletus.

Sidur on ka nüüd jube järsk ja stardid tahavad harjutamist.

Hetkel siis 400m 14.1s@161km/h, 0-100km/h 6.0s.

Pole paha M10 kohta :twisted:

  • Autor
comment_26727

Tahaks LSD-d ikkagi :respect:

Eile sai korra mingi Galandi kõrval väheke äkilisem start tehtud.

Jube naljakas vaadata, et esimene käib tühja, passid kõrval oelvat autot,

teine käib tühja ikka passid kõrval olevat autot.

Kui teise lõpus pidamine tuleb siis vaatad tühja kohta, hetkega kaob teine auto kõrvalt :respect:

Esimese kahe käigu ajal mängisin ma muidugi gaasiga ka, et pidamist saada.

Seal kus mõõtmised tegin oli asfalt väheke karvasem ja tundub, et pidamine veidi parem, kui linnas.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.