Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
Reimann

320i (M50B28 Turbo) '89 - Reimann

Soovitatud postitused

Panen lõpuks enda masinast ka teema siia. Sai siis soetatud eelmise suve alguses endale 320 kere, koos dokumentidega, ilma katita variant ja lisadest olid olnud check panel, soendusega lukupesad, aknapesudüüsid ja muud midagi, aga suurt lisadehuvi mul polnudki.

Esialgu seisis ta mul pool aastat, kuniks sain kokku ühe mootoritest(mis olid mul olemas ammu ennem kere juba), milleks siis m10b18 ja mis saab olema ülelaetud, ei teagi miks, aga pidi just tulema see mootor, nagu kinnisidee või midagi. 

Ülelaadimise mõte sai alguse kunagisest esimesest külastusest turboklubi foorumisse, mis nüüdseks igatpidi läbi on loetud ja lisaks on suureks abiks olnud Amazon.com oma E-raamatutega ja neid on seal palju, kahjuks küll vaid inglise keeles, kuid see ei ole takistuseks, kui keelt oskad. Ühesõnaga ennem alustamist sai mitu head aastat lihtsalt tundide viisi loetud erinevat kirjandust, nii raamatute näol, kui välismaa foorumeid ja nüüd jõudnud oma esimese projektimasinani. 

Teemat ei hakanud suure hooga peale kere toomist tegema, kuna viimane aasta on olnud kiire ja juhtunud vähe, alles nüüd viimase paari kuuga olen saanud asjad nii kaugele kui nad praegu on. Teadagi ju nei teemasid, mis peale mõnda kuud lukustatakse, kuna isu otsas ja masin müüdud. 

 

 

Praeguseks tehtud:

Alustuseks põhjalik pesu

kollektor,

Turbo paigaldatud+Õlitus

suuremad pihustid,

3.0 bar kütuserõhuregulaator,

Kõik uued mootoritihendid,

Aju Megasquirt 1v3.0

Teflonkattega voolikud(Kütus ja õli)

Täielik esisilla remont,

Põhja keevitus,

m20b25 segusiiber+m43b18 TPS,

 

Ootavad järgmisena tegemist:

Ketastega tagasilla täielik remont+polüpuksid,

3" otseläbi summuti,

Uued küljekarbid,

Uued tagatiivad,

Ja palju muud, eks täiendan hiljem.

 

Aga pilt siis toomispäevast:post-1642-0-08292700-1368466080_thumb.jp

Summutimaterjal:post-1642-0-11789000-1368466632_thumb.jp

Juhi põhi pärast natukest lõikamist:post-1642-0-00223900-1368466664_thumb.jp post-1642-0-19140300-1368466708_thumb.jp

Teibitud väljalaske kollektor:post-1642-0-73465800-1368466755_thumb.jp

Sisselaske kollektor:post-1642-0-25090200-1368466796_thumb.jp

Uued tükid:post-1642-0-46700200-1368466840_thumb.jp

Mootor hetkel:post-1642-0-21892000-1368466894_thumb.jp

 

 

Hakkan siis tasapisi pilte lisama ja nimekirja täiendama, ning eks hoian toimuvaga kursis.

Muudetud , muutis Reimann

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Turboga mosse :respect: Oled mootorile käivitust ka teinud?

 

Tundub, et puhtas ruumis tehakse pika ilu peale kõva pill, hakkan kindlasti edenemist jälgima :)

Muudetud , muutis GTA

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Turbo M10 on hea valik.

 

Mis muidu auto suunitluseks on ?  

 

Palju ülerõhku plaanis ?

 

Milline on surveaste ?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ruumi jõudsin vahepeal vahetada, suurema ja puhtama vastu. Mootor käis ennem kui siia kere peale sai, aga hetkel veel vaja teha juhtmestik uuele ajule, siis saaks juba proovida, kas ka käivitub. 

Surveaste on hetkel standard ehk siis 9.5:1, Hetkel ülerõhku plaanis niipalju kuniks stock sidur kannatab, ehk siis kuskil 0.8bar. Motivatsiooniks tahan auto liikuma saada ja siis peale seda tegelen uue siduri komplekteerimisega.

Kere suunitluseks on tulevikus drift, kas ka selle mootoriga miskit välja tuleb ei ole kindel, kuid proovin, seetõttu teengi enamus asju varuga, et hiljem oleks lihtne suurema mootori peale üle minna. Kallimad tükid ju suhteliselt universaalsed ja saab edasi tõsta, see jälle langetab teise mootori komplekteerimise maksumust, aga sellegipoolest panen ta tehase sisuga liikuma ja võimalikult hästi tööle, et näha, palju potensiaali peale sepissisu paigaldust oleks. Lisaks tahan saada s14 kaant mis siis topelt klappidega, nagu teada ja istub sellele plokile peale, kuna see ju sama mis vana m3 mootori plokk, ainult väiksem kubatuur, aga kurb tõsiasi on see, et korraliku kaane hinnad jäävad sinna 1500 euri kanti. 

 

Soomes nägin üht ringraja projekti sama mootori ja s14 kaanega, mis tootis 600 jõudu.

Muudetud , muutis Reimann

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

9,5 on 0,8 BAR jaoks natuke kõrge võitu?   Või õnnestub hea intercooler ehitada..

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Ei usu, et selle boostiga veel probleemi tekib, seal üles juba keerulisem. Õhu jahutamisega ei teki ka probleemi, kuna eestpoolt võre taga ruumi piisavalt, et korralik cooler ära mahuks.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Liivapritsi ootavad õõtsakäkidpost-1642-0-91935600-1368554922_thumb.jp

Lasin täna treialil tööjuures teha tööstusplastist tagumised õõtsapuksid. Saab proovida kas kannatab sõita ka, või ei :Dpost-1642-0-84421600-1368555016_thumb.jp

Nädalavahetusel tahaks niikaugele jõuda, et saaks uued karbid külge ja epokrunt peale. Siis edasi saaks tegeleda juba tiivaäärtega, ning pärast seda võikski keretööd lõppenuks lugeda. 

Vaja varsti minna kuskilt korralikud uksed otsida, klaasplastist tiivad ja ilmselt ka kapott sinna juurde, et saaks hakata värvi peale mõtlema.

Muudetud , muutis Reimann

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tuli ka siis lõpuks teema ära :)

Metallpuksid lasid ka sinna plastiku sisse treida või kuidas selle lahendad?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

9,5 on 0,8 BAR jaoks natuke kõrge võitu?   Või õnnestub hea intercooler ehitada..

Kõrgem surveaste väikse kubatuuri puhul hea, mootori jahutamiseks on teisigi võimalusi peale kohustusliku intercooleri  ;) 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tuli ka siis lõpuks teema ära :)

Metallpuksid lasid ka sinna plastiku sisse treida või kuidas selle lahendad?

Sain lõpuks teema tehtud jah :)

Metallpuksid lähevad ikka sisse,kuna nende pealt peab asi ikkagi liikuma hakkama.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nii, ei tulnudki täna karpide vahetusest midagi välja kuna homme vaja tööle minna ja ei taha asja poolikult rippuma jätta. Selleasemel kiskusin oma tagumised õõtsakärakad pilbasteks. Kõik käsipiduritükid isegi sees alles, mis tavaliselt puuduvad.

Paigaldasin veel tühikäiguringi voolikud ja vaakumi+ajusse ja rõhukella minevad, seega voolikumajandusega on selleks korraks ühelpool, vähemalt kapotialt.

Tagasilla osad on tellimisel, sealhulgas siis kõikvõimalikud uued osad ja rem. komplektid. Vaja veel kaitseplekid kuskilt uurida, aga see ilmselt UM-i teema ja seal on nende hind kindlasti suurem, kui kogu silla maksumus tuleb. Kellel muidugi infot kuskohast hea hinnaga saab, võib siia teada anda.

post-1642-0-04625000-1368895022_thumb.jp

post-1642-0-92634400-1368895031_thumb.jp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tagumis kaitseplekke peaks veel liikuma org uusi .Esimestega on kehvemad lood.90 a.autode allt v6ib veel leida isegi p'aris heaskorras veel neid kui siis k'asika klotsi see kinnitus koht vajab kohendamist ja tugevdamist. :phone:

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

h2.ee võta need plekid kui aega on oodata, hinna poolest peaks peaaegu poole soodsam tulema.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nii,

tükk aega jälle möödas ja nagu ikka, siis ei ole juhtunud suurt midagi. Peamiseks põhjuseks siis hetkeline ajapuudus, aga varsti peaks see asi ka paranema. Eile sai tegelikult toodud endale üks m20b25 mootor täiskomplektis, mis siis jääb hetkel tagavaraks ja kui m10 vajadusi ei rahulda saab ka see endale turbo ja hakkab praegust asendama. 

Nädala keskel peaks jõudma ka tagasilla uued osad, ning saab selle osa ka ära komplekteerida, siis veermikuosaga hetkel kõik. Cooler sai ka välja valitud ja kuu alguses peaks selle ka koos lõdvikutega ära tooma. Vajalik sisselasketorustik 2.5" on endal olemas, kuu alguses saab ka uus bensiinipump ära toodud milleks saab siis ilmselt boschi 044. 

Lisaks nokkisin täna natuke originaal juhtmestikku, mille panen siis MS-i järgi, kuna ei näe hetkel vajadust osta tervet uut juhtmepunti koos pistikutega.

Muudetud , muutis Reimann

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tagasilla osad jõudsid ka kohale, ning üritan see nädal õõtsad pritsi alla viia ja siis saab tagumise osa ka kokku panna. 

post-1642-0-14827400-1370192927_thumb.jp

post-1642-0-80960700-1370192955_thumb.jp

post-1642-0-67622200-1370193151_thumb.jp

Muudetud , muutis Reimann

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sain täna lõpuks bensiinipumba ära toodud. Näeb teine päris isane välja võrreldes vana originaaliga. Plaanis on siis originaalpaak minema visata( keegi huvitatud siis on see müügiks) ja paigaldada turvapaak+fuel surge tank. Jääb siis originaal pump pumpama kütust väiksemasse paaki, millest siis uus 044 hakkab kütust mootorini toimetama.

Nädalavahetus tuleb vaba ja kavatsen selle aja kulutada autoga tegelemisele. Tahaks siis jõuda tehtud karbivahetuse ja kui hästi läheb, siis ka tiivaotsad. 

Nimelt läheb siis ostetud tiiva rem. komplektist kasutusele vaid karbipoolne ots kuni liistusooneni, kuna ülejäänud tiib on heas korras, siis ei näe vajadust seda tervena vahetada.

Aju juhtmestikuga tegelesin ka natuke ja nüüd jääb üle vaid veidi juhet juurde osta ja saab selle ka kokku joota.

 

Pilt uuest pumbast:

post-1642-0-02371000-1370540938_thumb.jp

  • Meeldib 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sai siis täna lõpuks hakatud tegelema küljekarpidega. Kõrvalistujapoolne, millega täna tegelesin oli mingid aastad tagasi vahetatud ja halvasti rooste vastu isoleeritud, seetõttu nii kiire lagunemine oligi toimunud. 

Sai siis vana eemaldatud ja nagu arvata oli vajas tegemist ka alumine äär millele karbi alumine osa kinnitub, aga õnneks oli enamus siiski korralik.

Peale ääre keevitust tegin kõik üle epokrundiga, mis peaks ilusti rooste vähemalt sealt eemal hoidma. Seega tänase päeva lõpetuseks on tehtud üks küljekarpidest ja nii muuseas sai ka eemaldatud esimene ja tagumine klaas, mida siiani ei olnud veel ette võtnud. 

 

Homseks siis plaanis vahetada ka juhipoolne karp ja ehk jõuab ka tiivaäärtega tegeleda.

Viimasel pildil siis homsed plaanid.

 

post-1642-0-72435800-1370714537_thumb.jp

post-1642-0-56377600-1370714559_thumb.jp

post-1642-0-37715700-1370714569_thumb.jp

post-1642-0-18958400-1370714597_thumb.jp

post-1642-0-87240600-1370714622_thumb.jp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Eilse päeva jätkuks sai täna tehtud ka teise poole küljekarp, millega oli ikka tunduvalt rohkem tööd kuna tehase punktid olid veel hästi kinni, mitte nagu teine pool kus karbi alumine osa praktiliselt käega õrnalt tõmmates juba lahti tuli.

Tiivaäärteni ma ei jõudnudki, kuna gaas otsustas otsa lõppeda ja pühapäeval, nagu teadagi ei ole seda ka kuskilt võtta. Viskasin ballooni peale ja homme katsun päeval uue tuua ja saab ehk homme jätkata.

Sai veel välja roogitud kellegi poolt autosse paigaldatud müraisolatsiooni, milleks on siis pigist ja kividest koosnev katusematerjal.

Lisaks toon sellel nädalal ära cooleri, dp teibi, mõned lõdvikud ja ilmselt tellin ära ka ajule andurid. Kui läheb hästi siis saan ka triggeri see nädal kätte ja siis saaks juba hakata käivitamise poole vaatama. Usun, et käivitus oleks suureks motivatsiooniallikaks ja saaks asja veel kiiremini liikuma.

 

Aga siin tänane töö:

 

post-1642-0-57433900-1370793732_thumb.jp

post-1642-0-78662600-1370793752_thumb.jp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tundub ,et sul liigub see tegemine niigi hästi ja kiiresti :) Või on hulga asju juba varem riiulisse ostetud?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Riiulis palju polegi, aga nii nipet-näpet sai enne kere toomist juba kogutud, kuna siis hea, kui pidevalt saab midagi teha ja ei pea ootama kuniks saab mõne uue tüki osta.

Aga siis kui kere juba olemas oli, aga aega polnud siis sai käidud ja imetletud, ning mõeldud mida ja kuidas tegema peaks ja nüüd on selle võrra lihtsam et ei peagi midagi pikalt arutama, kuna "plaan" juba ammu peas valmis :D 

Eks nende osadega on ka nii, et raha kulub ju nii või naa käest ära ja kui tahtmine suur, siis ei ole kahju ka hobiautosse investeerida. 

Iga pisiasi võtab ikka nii palju aega, et sellise pika projekti juures on raske olla koguaeg motiveeritud, kui miskit suurt muutust pole olnud, aga nüüd kui uued karbid küljes, siis on juba tunne nagu hakkaks lõpuks valmis saama ja on lootust ikka suve jooksul sõitu ka teha. Peab kuidagimoodi auto seadesse saama ja vaatama kas minna edasi selle mootoriga, või hakata talvel b25 paigaldama.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Nüüd nädalavahetuse ootel. Tõin ära epo ja värvi, et saaks seest autol põhja ära kruntida-värvida ja lisaks veel kereliimi, niiet saab seest nv ära lõpetada. Kui jõuan, siis tahaks ka tiivaääred ära keevitada, ning siis oleks juba peaaegu keevitustööd lõppenud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Eile kinkis naine mulle bmw e30 m3-e, aga seekord siis sünnipäevatordi näol, mõtlesin, et panen teistele ka siia näitamiseks üles. :D

Kahjuks läks see juba külaliste vahel varuosadeks. 

 

post-1642-0-68488600-1371229929_thumb.jp

  • Meeldib 4

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus