Hüppa postitusse

324td (m57d30) '89 - Kruusmann

Postitatud

Tervist. Lisan siis enda isendi ka teile siia vaatamiseks.
Tegu siis 89a manuaal käigukastiga turbodiisel automobiiliga. Sai soetatud kuna eelmine E30 324td läks oma esivanemate juurde. Eestis olen selle auto 2 omanik. Auto plussidest siis niipalju, et autot on osatud hästi hoida. Salong korralik, istmed terved ja puhtad. Veermiku osa eelmise omaniku poolt korda tehtud, loksudeta ja vahetatud kõik kettad, klotsid, amordid. Ülevaatuse läbis vigadeta. Auto eelmise omaniku poolt ka üle värvitud, oli kriime siin seal. Kere on muidu üllatavalt heas korras, põhi ja küljekarbid roosteta. Ei ole täheldanud, et oleks kusagilt mõni plekk või detail väljavahetatud. Miinustest saaksin välja tuua ainult kõrgsurvepumba olukorra. See muidugi BMW diislite kaasasündinud probleem.

Lisadeks siis konks, udukad, mehaanilised vändaga aknad ja katuseluuk, kesklukk, signalisatsioon ja muidugi el. peeglid.


Mõned pildid ka siis.
bmw1.jpg
bmw2.jpg
bmw3.jpg

Paremal siis minu 324td ja vasakul venna 316i

bmw5.jpg
bmw6.jpg

Muudetud , muutis kruusmann

  • Vastuseid 73
  • Vaatamisi 13,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Teemat tuleks natukene tõsta. Auto siis liigub tänaseks uue turboga. Vanal hakkasid labad korpusesse käima ja maha võttes sain aru et geomeetria osa oli ka kinni natuke. Uus turbo peal ja asi liigub i

  • ZF kastil viies k2ik 1:1 ylekandega, oletan et ka m51-l on ZF. M21 kasutab Getrag 260 kasti, millel neljas 1:1 ylekandega ja viies kiirendava ylekandega. Mul m21-l getrag 260 ja 2,93 ylekanne. Maantee

  • Võib vist hakata teema pealkirja muutma. Nimelt oli siis mõned päevad tagasi oli see hetk kui sai esimesed ringid uue mootoriga teha. Auto sõidab, liigub, käivitub võtmest jne.   Elektroonika poole

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

Pane pilte praeguses seisus ka, kuidas auto väljanäeb :) arvan et nägin laupäeval sind või su venna Rimi juures :)

Aga miks sa Tallinnas tegid ? Kas Pärnus pole kuskil teha v? näiteks Paikusel teevad istmed :)

Muudetud , muutis e30fan

hinna ja kvaliteedi suhe paneb asja paika. Arvan et see võis vend olla, kuigi ise olin ka sel ajal linnas.

Pagassi peal on lip spoiler ja toonitud tagaaknad ja väiksed 15" veljed, tunne oli et diisel oli...ma ei tea :D

  • 1 kuu hiljem...

ilus auto, nahkistmed paistavad ka ikka täitsa hästi tehtud olevat, sellise hinna eest ei oskaks küll nuriseda millegi üle... kas se vanem härra on ka veel selliseid nahatamistöid ette võtma ?

  • Autor

Põhimõtteliselt asi nüüd nii, et tal järjekorrad meeldivalt pikad. Esimesed istmed sain suht kiirelt tehtud, tagumiste istmetega olen järjekorras olnud juba 1,5 kuud. Hetkel pidi mingite jahtide sisusid tegema. Postitan piltidega kui tagumised valmis. Siis saan rohkem infi anda tema tegemistest ja järjekordadest.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor

Asi nüüd nii kaugele jõudnud, et tagumised istmed ka valmis. Piltidega postitan lähiajal. Hindadest niipalju, et istmete nahatamine kokku läks 480 EUR. Nüüd tuleks lasta rooli ja käigukangi nahk ka korda teha. Eix-l uksepolstrid ka mis mulle täitsa istuksid. Auto ise on ennast korralikult üleval pidanud, sõitnud muretuid kilomeetreid ja omanikku hätta pole jätnud.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor

Täna siis jõudis auto koju millele on paigaldatud tutikas kõrgsurvepumba jaoturpea. Tegemist Hiina toodanguga, kahjuks ei ole mingit garantiid ega dokumente, ju näha ole kaua kestab. Pea enda hind oli 180EUR ja vahetus 100EUR.

Auto aga peale pea vahetust käivitub nii nagu peab. Ei ole enam mingit 10 sek käijamist. Küttekulu kohta ei oska veel midagi öelda, kuid üritan lähipäevil selle enamvähem teada saada. Mootori töö tundub nagu ühtlasem ja rahulikum, suitseb ka vähem. Väga positiivne tulemus ;) . Kui kellegil sama probleemi siis soovitan raha koguda ja see töö ära teha.

Kas need Hiina pead pidid vähem vastu pidama, kuskilt nagu kõrvu jäänd, et müüdi ka mingit 300 eur-ist varianti, mis pidi kauem vastu pidama kui aasta ning vist ei olnud Hiina toodang. Aga väga kena rull!

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor

Teema suht soiku jäänud aga tänaseks auto jälle sõidab. Nimelt siis vahepeal läks plokikaane tihend, ilmselt sellest et kui moto remonti 2a tagasi sai teha siis jäid plokikaane poldid vanad. Kaan uuesti lihvimisse, klapi juhtpuksid vahetusse, uued tihendid ja kokku tagasi. Nüüd sõidetud juba umbes 100km ja tundub et asi korras.

 

Pean oma sõnu ka nati sööma- selle hiina peaga saigi mingi 2000-3000km ja peale seda oli asi pekkis jälle. Ei käivitunud soojalt ja edasi ka ei läinud enam. Siis sai bmw foorumist kaua otsitud ja sain hea hinnaga täitsa korras pumba. See oli sügisel ja see juba unustatud.

 

Auto muidu enne seda kaane jama sõitnud ilusti, mingeid erilisi jamasid ei ole olnud, kellade plokk hakkab vist saba andma, tahokas ja masekas ei taha korralikult tööd teha. Muret teeb ka esimene kundepoolne püstak. Nimelt olen selle 3a jooksul vahetanud juba 4 rattalaagrit ja juhi poolt mitte ühtegi. Kas saab viga selles olla, et odav varuosa või on laagri võll äkki nati kõver. Silmaga ei saa nagu aru, laagri paigaldamisel ei ole ka probleeme ja sillastendis olid kalded normide piires. Milles saab viga olla? ise kahtlustan ikkagi odavat laagrit.

 

Auto on endale juurde saanud püsikiiruse hoidja, esimesel el. aknad, chipi, uued tuled, kettad ja klotsid. Varsti saab uusi pilte ka.

Miks sa siis vahelduseks kallimat ei osta :huh: .Vanasi polte ei panda ju kunagi tagasi yhelgi diislil ,lootsid mingile eri imele we? :D

  • Autor

Teinud nagu mitmeid mitmeid mootoreid ja siiamaani pole probleemi olnud sellest et vanad poldid jäänud. Sõitsin nende vanade poltidega üle kahe aasta miski pärast nüüd tekkis mingi kala, ei tea miks.

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor

Täna sai siis koju toodud m57d30 135kw. Ennem kui vana moto maha võtan tahan teise puka peal käima ajada. Pealepaneku jaoks on vaja e38 karteripõhja ja õli võtturit. Käigukas läheb m51 oma kuigi sobib ka m21 oma aga m51 on tugevam, mootori käpad e46 m57 omad, kardaan jääb m21 oma. Mootori juhtmestikuga on praegu suht keeruline, kui keegi teab mida, kuidas, kuhu ühendada siis igasugune info on teretulnud. Suveks loodaks asja käima saada.

Muudetud , muutis kruusmann

Mul see sama mõte peas keerelnud ja toorikuks olen soovinud baur kabriot. Kaabelduse tegemine sellel paras peavalu vist. Targemad räägivad et üle can käib asi. Ootab rohket infot ja pildimaterjale :)

  • Autor

Selle juhtmestikuga selline kala et sellel mootori juhtplokk on seotud immo ja keskluku ja veel igasugu plokkidega. Soovitatakse ka panna üldse proge aju. See 142kw moto põhimõtteliselt sama, pihustite juhtimine, egr, turbo erinevad.

Sorry for OT aga 142 kw mootor tuli vähemalt E39 peal 2000 keskpaigast. Aga huvitav kooslus tulemas. J6udu ja jaksu. See 400nm väänet peaks seda rulli heasti liigutama.

Kombineeri see mootor võimalikult kiire peaülekandega. 

 

Asi selles et siis on käigud pikemad ja kuna kere kerge ei tohiks olla jõudlusega probleeme.

 

Oodata oleks siis vast vägagi hea ökonoomsusega asja.

 

 

 

Ise ma muidugi mingist diisliehitamisest üleliia ei vaimustu sest rahalist säästu sellega ikka ei tule

Ja oi kuidas veel tuleb.

Väga vinge ehitamine, ootan huviga kui masin sõidab.

Oo7 kuule,kuidas ei tule,mu e46 fl kupee on 3.0 diisel,150kw,automaat janōks ûle 1600kg,tallinna kulu oli minukaes lagi 7,talla palju tahad.hetkel kiibitud 180+ kw peale ja 510nm.1100kg rull manuaalina peaks suht väle olema nii ja veel ökom.

  • Autor

Ülekanne 324td-l niigi juba 3,25, arvan et sellest piisab. Selle auto soetamine ja uue mootori projekt ei ole kunagi olnud seotud ökonoomsusega. Lihtsalt proovin teistest natuke erineda ja ei hakka mingit 3,0l bensukat sinna aretama. Minu teada ei ole Eestis keegi sellist kombinatsiooni veel aretanud. Suure mootoriga ja turbotatud bensukaid küll ja veel.

ZF kastil viies k2ik 1:1 ylekandega, oletan et ka m51-l on ZF. M21 kasutab Getrag 260 kasti, millel neljas 1:1 ylekandega ja viies kiirendava ylekandega. Mul m21-l getrag 260 ja 2,93 ylekanne. Maanteel 1800-2000 rpm

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.