Hüppa postitusse
Postitatud
comment_11565

Tervitus e-kolmekümnelised!

Eestimaal on liikuma hakkamas taas üks iX koos isikuga, kelle jaoks see on esimene bemm :wink: ! Sai siis äsja selline relv ostetud Tallinnamaalt. Tegelikult hakkab auto enamasti liikuma siiski Tartumaal.

Korralikumaid pilte ei ole veel ning lähiajal vist ei tule kah kuna parem esitiib on kergelt lömmis...

BMW+325+iX+87.jpg

Auto läbisõit on täitsa korralik - 151000km. Kaasas oli ka hooldusraamat, mida analüüsides ei pea selles läbisõidus väga kahtlema. Autol olnud üks omanik - 1925. aastal sündinud papi. Autoga tuli veel boonusena kaasa makki jäänud kassett parimate ©veitsi ¹laagite teostega :P . Ega muud ei oskagi väga kirjutada selle masina kohta... Eks ta veidi hoolt ja armastust nõua ^^. Eks ma üritan teemat update'ida kui miskit huvitavat toimub.

Nii ja kohe küsin foorumlaste käest, et kas kellelgi on pakkuda KORRALIKKU esi-ja tagastanget? Need on mõlemad muljuda saanud. Lisaks veel on suur soov ette paigaldada elektrilised aknatõstukid nii, et kui kellelgi mootoreid + muid vajalikke juppe müüa on siis uuriks pakkumist hea meelega. Kas vändaga versioonil on juhtmed juba veetud või peab ikka ise skeemi järgi nööri vedama hakkama?

Aga kõige suurem küsimus on mul seotud õlivahetustega käigukastis, difrites ja vahekastis - nimelt kui palju ja mida sinna panna tuleks? Mingisugust servise raamatut mulle kaasa ei antud ja internet ei taha kah eriti vastuseid anda...

Jaa siis veel selline asi, et ABSi tuli läheb peale väikse vahemaa läbimist põlema. Mootorit uuesti käivitades tuli enam ei põle. Millest võiks alustada probleemi otsimist?

Muidugi igasugune muu vajalik lisainformatsioon on teretulnud mida värske iX-i omanik peaks teadma!

Tervitades,

Aigar

  • Vastuseid 96
  • Vaatamisi 13,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nii, ammune plaan sai ellu viidud - nimelt reis üritusele Le Mans Classic 2020, 2021, 2022 on edukalt läbitud. Soovitan soojalt kõigil vanatehnikahuvilistel sellest üritusest osa võtta. Et elu põ

  • Nüüd siis sedaviisi… Esimene nelikveoline E30 Eesti vanasõidukite registris 🙂 Numbrimärgi puhul pandi seeriaid veidi juurde aga mootori töömaht jäi vähemalt õigeks   Protsed

  • Tere jõudu!   Panen üle pika aja taas maha ühe verstaposti. Nimelt sai vaikse nokitsemise tulemusena vanur jällegi normaalsesse sõidukonditsiooni viidud. Ei midagi ulmelist - sai lähenetud m

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_122303

Heheheee... Mait vana naljamees elustab siin enneaegselt ajaloolise väärtusega teemat. Jah, tõsi ta on, et kaua aega sai taga aetud ühte kindlat set‘i velgi - nimelt oli Hansu ja Friedrichi juurest vaja neli Zender Turbo 1 velge enda omandusse saada:

F7EA8516-502E-4BA7-8753-6F6B73ABB6FB.jpeg.3aa76a79c2e21cd9fa7499f773efec89.jpeg

Nüüd siis see ka õnnestus. Vaja need veel ette võtta ja uueväärilisteks taastada. Soovituste ja kõhutunde järgi siis machine brush finish. Kuna? Keegi ei tea.

 

B9607A4C-9691-4089-95C8-82899B8F5B4C.jpeg.88387be77b8c6f56d23881757c9a0c82.jpeg

 

Aga kui ma juba siin kirjutamisvalmis olen siis panen ka paar verstaposti maha, et kuidas ka lugupeetud vanuril läheb - äkki keegi veel pärast loebki. Muide viimane postitus on pärit 2012 aasta lõpust e 4 aastat tagasi - täitsa huvitav.

 

Aja nappuse ja mitte-autoga-samas-riigis viibimise tõttu on hetkel niiviisi, et paar aastat on rullikas lihtsalt garaazis seisnud ja ustavalt oodanud oma peremeest, kes vahepeal ikkagi tuleb ja summutist suurema looduse välja puhub. Vähemalt on tal sõber ka kellega juttu ajada:

4759F15A-5E05-4E16-ABE0-A0BC9562FED1.jpeg.65dcf13508abc05e074f3738849fc1eb.jpeg

Kokku on ka kogutud paar varuosa, et esi-ja tagasillale saaks teha väikese värskenduskuuri ehk pm kõik kuluosad ära vahetada. Kuna? Ikka keegi ei tea. Muidu esisilla detailide otsimine ja ostmine on alati väga lõbus tegevus, lausa omaette hobi - Xi mehed teavad vast kogemusi jagada.

 

No ja vot nüüd nii ongi, et ühel ilusal päeval oleks vaja see kõik ette võtta ja rullika-haigust edasi põdeda.

Eks annab teada kui midagi põnevat toimub. Loodetavasti mitte taaskord alles 4 aasta pärast :)

B89A1D31-A0A7-4F37-A566-07E8B58E8EB6.jpeg.17c9b5fe2fc10006b1031db241c0a5ea.jpeg

 

Tervitades,

Aigar

Muudetud , muutis Aigar

  • Autor
comment_122313

Zenderid on 7x15 ET30. Hetkel all olevad on MiM1800 7x15 ET25, ehk siis suurt erinevust istumise kohapealt ei teki.

 

Jah, esisillas on peaaegu kõik b osana saada v. a tugilaagrid (31331701168), vedrud (31331133542) ja õõtshoovad. Õõtsadele saab aga tellida Lemförderi šarniire (SUUR 10543 02; VÄIKE 10544 02) - seal peab aga ettevaatlik olema, kuna kataloogid tahavad tavalise 325i osi ikka sulle saata). Õõtsapukse (31101130503) on saada ka B-osana.

 

Ma ütleks, et tagasillas suht sarnane lugu, et v. a siis tagasillapuksid (33311130483), diffri puks (33171135244) ja vedrud (33539058925). 

 

Muu mudru nagu igasugused plastikkinnitused, katted, kummid jne saab õnneks vabalt tellida.

 

Siin üks stiilinäide interneedusest:

DC58BFAF-BCD8-4420-83D1-72EA3280D466.jpeg.7e711c69e6fa18b36e90bc9c622eb012.jpeg

comment_122314

Kataloogid annavad enamus tagaveolise asju ixile. Siiski on šarniiridel tuntav vahe. Keskmine on teise kujuga ja pikem ning väline on suurem 14mm keermega vs 12mm tagaveolise oma. Õõtsapuksi ei saa b osana, kui ei mõtle täiskummi vms. Sobivad mõistagi kõik, aga a osana täitsa oma puks, mis ainult ixile annab.

  • Autor
comment_122315

See õõtsapuks ei ole ka eriti kallis (ca 18 €) detail, et ei raatsiks A osa tellida. Siiski kui on soov 6€ säästa saaks ka Ruville, Lemförderi või Meyle toote. Ise seda detaili tellinud ei ole ja pead ei anna kas päriselt ka õige tüki saad. Ei näe siin ka erilist raha säästmise võimalust.

Muudetud , muutis Aigar

comment_122446

Sild on sama, aga puksid pole samad. See pole uudis, et sinna tagaveolise asju vägistatakse alla, seda siin foorumiski nähtud. Eriti nende polüpukside jms näol. Ok, kõik komplektina (sild+differ) ja õiged tala alumised kandurid on veel mõistetav, aga üksikuna on küll vägistamine. Ix on 2 cm kõrgem tava e30-st,  laiem (õige ET-ga veljega on sama mis tava e30)

Seega on sillatala 2 cm madalamal ,et õige sillageomeetria säiliks. Nagu aimata võib, tuleneb see pukside erinevusest.

Ix on teine maailm, pooled jupid A - osa ainult.

comment_122447

ma seda mõistan,et pooled jupid on teistsugused, aga näiteks e34 puhul on tagasild identne tagaveolisega ju. ega pukside võrdlusest mingit pilti pole? Minu jaoks suht suur uudis, kuigi vist yhelgi e30 IX pole talapukse pidanud vahetama  siis olen elanud teadmisega,et tagasilla osad on samad ,et vahe tuleb vedrust ja amordist.'

 

Okei googledasin, tagasillatalapuksid jah saan vahest aru, aga milles seisneb diffripuksi vahe? või leidsin valed pildid?

Muudetud , muutis Toivoku

comment_122448

E30 tagasild kinnitub kolme punktiga ju, sillatala 2 puksi ja diffripuks. Kui sild 2cm allpool, siis talapuksid on pikemad (alumised talakinnitused ka erinevad)  ja diffripuksi kinnituskoht/auk samapalju nihkes. Vägistamise all pidasingi silmas ,kui üks neist kolmest kinnitustest pole omasuguste seast (kas siis Ixi oma või tagaveolise). Tala puksid Ixi omad ja diffri oma tagaveolise oma näiteks, siis peab ju vägisi diffri poolt silda üles suruma 2 cm jagu ja see majandus jääb seal viltu.

Rummud, kettad ,suportid ka erinevad tagasillas.

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_133495

Tere jõudu!

 

Panen üle pika aja taas maha ühe verstaposti. Nimelt sai vaikse nokitsemise tulemusena vanur jällegi normaalsesse sõidukonditsiooni viidud. Ei midagi ulmelist - sai lähenetud mõttega, et pigem teha korda asjad varem kui hiljem, sest katastroofilisi kahjustusi parandama hakata on alati keerulisem.

Keretöödega tegeles tutvustamist mitte vajav kasjutaja Eix. Siit ka tema poolt üks kuldne tsitaat: „Üldiselt tõdesin taaskord, et olgu kui tahes sile pealt, siis on roostet ja tegemist ikka kõvasti.“

No ja siis saigi tehtud natuke... ega pealt vaadates suurt midagi nagu muutunud polegi :)

 

Üritan lisada ka enne ja pärast pilte, et oleks vahva vaadata.

 

19955E08-DC69-4DD7-926A-72808B31E150.jpeg.2984a639cfd91e737448ceeb371d644b.jpeg

 

0967F828-2394-46B5-B28E-70FD69487B2B.jpeg.27ff21dc7aa1d1c493abaa594436589b.jpeg

64FE13F7-1FCC-43C4-88E1-053F40AC88F9.jpeg.b296238940e180bd4fff1d508d9bbf54.jpeg

 

4A64C1AE-09BF-49B5-9EAD-F98E9D9C60EF.jpeg.570afd0766d400ccfefd02a04d14ee5d.jpeg

56AE39F5-2291-4F69-A9EA-103481537615.jpeg.5975cb6ed5ff45fadfea9801fc38198b.jpeg

 

77515E9C-9D61-48FA-87E8-5FD1FF51CBD9.jpeg.9144957814eaea43a9634616db230c46.jpeg

C28674AF-8C7F-4AE1-B9A4-C2D4A5C6B1C2.jpeg.7ad0c3c8c4761df9b84e3bdc9801ed59.jpeg

 

AB359DD2-D255-4F08-9606-C34EE7026479.jpeg.9f80c8ff355c3c3d84360e31f0f39e83.jpeg

75B33DEB-2341-4477-9A92-3C368A33B619.jpeg.21898e80663a19a957bc3efd59bfa706.jpeg

 

BD1BC807-6391-40F5-9984-70A573928964.jpeg.2ef991bc4022bd53470dbb40476611f1.jpeg

 

93586D6B-A3C3-447D-818C-7C0CC426E185.jpeg.e370ef0622d3e25efdbe1226ca4c1c0e.jpeg

 

Aga asju mille kallal nokitseda leiab alati ja ma arvan, et selline vana auto ei saagi kunagi päris valmis.

 

Muudetud , muutis Aigar

  • 2 aastat hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_145783

Nii, ammune plaan sai ellu viidud - nimelt reis üritusele Le Mans Classic 2020, 2021, 2022 on edukalt läbitud. Soovitan soojalt kõigil vanatehnikahuvilistel sellest üritusest osa võtta.

Et elu põnevamaks teha sai sinna mindud suurema kaarega läbi Saksamaa, Šveitsi, Liechtensteini, Itaalia. Pärast siis veel Beneluxi maad.

 

325iX on ideaalne auto Šveitsi mägiteede jaoks - kõrgem kliirens järsemate tõusunurkade jaoks, piisavalt võimsust ja nelikvedu talve või raskemini läbitavate teejuppide jaoks - ehk siis täiesti arusaadav miks neid enamasti seal kandis leidub/leidus. 

 

Kokku läbitud ca 6100 km.

Keskmine kütusekulu ca 10l/100km (üllatavalt hea tulemus koos katusetelgiga)

Tekkinud probleemid: eesmise diferentsiaali vasaku simmerlingi vahelt imbub vaikselt õli ja vasak tagalaager uriseb kergelt. Ehk siis ei midagi "põnevat".

 

Kokkuvõttes oli väga plaanipäraselt kulgenud reis. Vanuriga on sessuhtes lahe, et vaadatakse ikka järgi ja tullakse juttu ajama - isegi siis kui ühist keelt ei leidu :). Eriti tekitas muidugi elevust kombinatsioon koos katusetelgiga.

 

Mõned pildid jutu juurde:

B89870A4-B88C-444C-9F73-C742FE5D0A38.jpeg.93912c6a0312dfc90d787329e395018d.jpeg

 

15CB022F-7A9C-4ABF-97C5-635AA389E160.jpeg.73e1c7b0695cba403ca2f14d095e3155.jpeg

 

F1858890-8F87-44C8-AEB2-C4049C70EF41.jpeg.855c9d9f4c3f56ed6409d35622151f09.jpeg

 

27800D68-7BA8-440A-B8E4-3F3BE4D9BCF4.jpeg.fa529ac827e2247701e85d28667df0f5.jpeg

 

ADC78ED3-F344-4BEF-A669-7D4042FAF68D.jpeg.bcef43e369149ae3234acefbc8068ad8.jpeg

 

3C323284-A18F-4A2B-8183-5091299EBBEE.jpeg.92ab87f855a77b2c36d0e5c37751678f.jpeg

 

Mit freundlichen Grüßen!

 

 

  • 1 kuu hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_154326

Nüüd siis sedaviisi…

Esimene nelikveoline E30 Eesti vanasõidukite registris 🙂

IMG_3663.jpeg.bd85ac81341ab1495cc99bc0ff6437da.jpeg

Numbrimärgi puhul pandi seeriaid veidi juurde aga mootori töömaht jäi vähemalt õigeks ;)

 

Protseduur läks üllatavalt hõlpsasti ja kellel huvi mustade numbrite taotlemise vastu siis siit leiab kõik info ja abiliste kontaktid: http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopic.php?t=14504

 

Elagu seeniorid!

Muudetud , muutis Aigar

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.