Hüppa postitusse
Postitatud
comment_11574

Tere jälle Rullifoorumi pere :P

 

Lõpuks leidsin aega ka enda viimase rulli teema üles riputada.

 

Auto siis 316i 90a. kaheukseline, täiesti plangu kere sain eixilt juba suve alguses ja sellest peale on töö tasapisi käinud.

 

Mainin kohe ära, et suured tänud selle autoga seoses lähevad eix22'le (sry et asjaga venis) ja Valerkale igasugu vidinate-pudinate eest.

 

Kohe kui kere sain, võtsin oma tollase hõbedase sedaani pealt kõik kere-tehnika-sisu-sillad maha ja müüsin tolle kere maha.

 

Järgmiseks võtsin kupee kerelt kõik külgejäänud tükid küljest ära, puhastasin kere korralikult ära, lihvisin pagasnikust, salongist ja kapotialt kõik rooste maha ja värvisin pinnad ära. Siis panin peale tehnika, siis tõmbasin peale mattmusta värvikatte ja hetkel käib koostamine.

 

 

 

 

Mõned pildid ka:

 

 

Foto665.jpg

 

Foto661.jpg

 

Picture001.jpg

 

Foto716.jpg

 

Foto706.jpg

 

Picture034.jpg

 

Foto715.jpg

 

Foto733.jpg

 

Picture002.jpg

 

Picture003.jpg

 

Picture004.jpg

 

Picture005.jpg

 

Foto703.jpg

 

IMG_0403.jpg

 

IMG_0402.jpg

 

Praeguseks kõik.

Muudetud , muutis Reino

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_55536

Ega keegi oska mõistlikku hinnaga mõistlikku tagapütti soovitada? Vana püti eluiga hakkab lõpule jõudma. 

Tüüpilist lärmakat roostevaba otseläbi universaalpütti eriti ei soovi.

Võib olla ka stock b-osa kui hea hinnaga saab - Walkeri b-osa pütti pakuti 150€ eest. Minu meelest tiba palju stock b-osa eest, walker kipub suhteliselt kiirelt ära ka roostetama.

 

Uus supersprindi tagapütt maksab 300€ :huh: ja on suhteliselt kole, võrreldes praeguse supersprindi pütiga.

Magnaflow 420€ :P

Simons 270€ <_<

Scorpionit eestis osta ei saagi vist?

 

 

Muidu tegemistest.

Ls. 232.500

 

Tagasillatala oli vahepeal veidi katki läinud, läks vahetusse, koos läikivate lillade puksidega.

 

IMG037_zps01be05ba.jpg

IMG032_zpsee085653.jpg

IMG035_zpse5172778.jpg

 

Alla jõudsid ka lõpuks teised õõtsad uute pukside ja sharniiridega.

 

IMG026_zps4dcdde70.jpg

IMG065_zpsac473e3c.jpg

 

Foorumikodanik Aigari käest sai auto omale viksid ja viisakad rehvid koos velgedega.

IMG067_zps0a4d5d07.jpg

Muudetud , muutis Reino

  • Autor
comment_55899

Poolteist aastat keevitatud difrit usutavasti. Aga huvitaval kombel lõi välja peale mootoriremonti :P

 

Pole ka esimene sillatala mida näinud sellisena, väljamaa foorumites lausa tükke välja saadud. Mu enda kunagisel punasel kupeel olid ostes praod kõvasti pikemad, kuigi see oli 1.8 karburaatoriga ja vaevalt et kunagi keevitatud difrit näinud.

 

Muud huvitavat - hiljuti sain hea hinnaga mõned jubinad m20b25'le, muuhulgas getrag 260 kasti - 90a. väljalase ja üllatavalt kobedas seisus, isegi õli veel sees ja äratuntavat värvi :D. Enne suve tulekut peaks simmerid ära vahetama ja alla pistma.

Muudetud , muutis Reino

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_58546

Pühapäeva hommikul astusin läbi ühest garaazist kus mulle lõpuks loovutati sobiv käigukasti otsaflants, lõunaks oli vana kast maas :D

Kastile uud simmerid külge, õli sisse, mootori külge uus sidurikomplekt ja vända otsalaager, uute mansettidega töösilinder ja.... käigud ei taha hästi lülituda...

Ajab ikka s**a keema küll.

 

Järgmisel päeval vahetasin ära ka peasilindri mis sahtlis uute mansettidega ootamas oli ja...

Ikka ei taha hästi lülituda... :@

 

Kahvel tundus igati viisakas olevat ja munakas millele kahvel toetub ka kulunud ei paistnud.

Oskab keegi äkki öelda kas Getrag 260 kastil peaks kastipoolne hoovapuks olema laiemat tüüpi või kitsam?

 

Lähipäevil viskan shortshifteri kogu kupatusega alt ära ja kui siis ka asi funkama ei hakka peab vist uued sidurisilindrid ostma ikkagi, kui just keegi heade mõtete ja soovitustega ei kostita. ;)

 

Ls. ...Miljonkordamiljon

 

 

IMG161_zps9fcab23f.jpg

IMG167_zps7f95f6ab.jpg

IMG189_zpsab4b2c7b.jpg

IMG190_zps15a3908e.jpg

IMG195_zpse8e3bf82.jpg

 

Et tuju vähegi parandada vahetasin ühel garaazi siginenud rauajurakal simmerid, õli, puksi, seibid ja pistsin tagarataste vahele, nüüd saab vähemalt kaks korda effektiivsemalt rehve hävitada. :P  :rolleyes:

 

IMG181_zpsf9d4ba51.jpg

IMG184_zps054cdaf2.jpg

IMG186_zpsdd3e452b.jpg

Muudetud , muutis Reino

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_63738

Üle pika aja üks sissekanne

 

 Umbes kuu aega tagasi leidsin pärnu maantee teepervelt üles leida ilmselt ainukese kivi mis oleks suuteline karteri purustama. Nii ka juhtus, maha jäi 7000km sõitnud 10w60   , köie otsas koju, teine karter alla, järgmisel päeval jälle Liqui moly 10w60 täissünt sisse, kuna õli pole odav ja kartereid enam tagavaraks pole, sai otsitud üks mehine tükk 6mm alumiiniumit mis tuleks nüüd auto alla sobitada.

 

 Maikuus võtsin julguse kokku ja läksin esimest korda ülevaatusele, endagi üllatuseks läks masin puhtalt läbi, CO mahtus peaaegu katalüsaatoriga auto normidesse  :D

 

  Lõpuks sai viisakaks tehtud ka esipõll, põllelisa ja esistange, vana põll sai talve jooksul niipalju tümitamist et plekk oli kohati suisa rebenenud.

 

  Kardaanil vahetasin proovi mõttes ise risti ära, täitsa tehtav ja ebameeldiv lõtk ning viba kadusid ka ära, aga eks me näe kui kaua peab ilma tasakaalustamiseta vastu.

 

   Eixilt sai poolteljed ja nüüdseks ka need uut määret täis ja auto all. (Kunagised sõidud kemppiga tekitasid eelmistesse vahva lõtku)

 

  Siduri töö ja peasilinder said siiski uued, tuli välja et eelmised millel mansetid vahetasin siiski toimisid, aga vähemalt on nüüd kindel et nendes viga ei saa olla.

 

  Ühel heal hetkel lõpetas koostöö salongivalgustuse aegrelee, uue hinda vaadates pidin pikali kukkuma - ~100€. Käik oomipoodi ja kõik detailid peale relee enda läksid maksma 3€ kopikatega :rolleyes:, sellega siis korras. 

 

  Taha said uued pidurikettad (tjuuning - augustatud) ja klotsid (TRW)

 

  Gaasiklapi viisin treialile kes tegi augu suuremaks ja vastava klapi siibri sisse (63,57 vs orig. 60mm), üheskoos inglismaalt tellitud chipiga pani see mootori ootamatult hästi elama, ausaltöeldes olin enne isegi õrnalt pettunud selles 2.7 stroker kombinatsioonis.

 

 Auto all leidsid suvisteks sõitudeks koha OZ Alpina stiilis 15x7 veljed.

 

 

 

Õhtupoole võibolla ka mingid udused pildikesed

Muudetud , muutis Reino

comment_63742

Räägi sellest TB suurendamisest, oli too suur töö ja kust uue siibri said, lasid lõigata või sobitasid mõne muu mudeli oma?

 

Käiguvahetuse said korda? :D Vaevlesin ise sama asjaga ja enne käike normaalselt sisse saama ei hakanud kui originaalhoovastiku tagasi panin. Huvitaval kombel just G260 kastiga see koostööd teha ei tahtnud, G240 allus provokatsioonidele täielikult.

  • Autor
comment_63879

Räägi sellest TB suurendamisest, oli too suur töö ja kust uue siibri said, lasid lõigata või sobitasid mõne muu mudeli oma?

 

Käiguvahetuse said korda? :D Vaevlesin ise sama asjaga ja enne käike normaalselt sisse saama ei hakanud kui originaalhoovastiku tagasi panin. Huvitaval kombel just G260 kastiga see koostööd teha ei tahtnud, G240 allus provokatsioonidele täielikult.

 

  Ei oska öelda kui suur töö oli, ise treimisega ei tegele. Uue siibri töötles mees välja 2mm alumiiniumist nagu originaalis. Päris sama ideaalset klappi nagu originaal siiski ei saa (originaal koonuses servadega ja mitte päris sirge), aga probleeme ei esinenud ja tühikäik jäi sama hea kui enne.

  Mõõduks sai 63.xx ja mitte 64 nagu 3.5 pealt võetud siibritega tehakse, kuna selle mõõduga saab siibri sisepinna jätta koonusesse nagu ta originaalis on ja väidetavalt peabki olema (64mm puhul pmst puuritakse otse läbi).

  Hetkeseisuga viisin mehele kaks siibrit veel M20 lembeliste sõprade poolt :D

 

 Hoovastik sai juba ammu originaal alla sätitud, aga jällegi ei jää muud üle kui tõdeda et m20 kastid ei ole esimeses nooruses ja kui tahta head tuleb lihtsalt mõni lasta heaks teha või ise uurida mis karul kõhus. Üks variant oleks veel 2.5TDS kast mis peaks olema vastupidav, huvitavate ülekannetega ja M20 külge isegi sirgelt istuma, aga nagu varem mainitud on mõneks ajaks aretamistest kopp ees.

 

Piltide kohta võiks öelda et on suisa jubedad, telefoni kaamera on karmi kohtlemise tõttu nagu liivapaberiga töödeldud.

 

IMG201_zpsf12ca1a1.jpgIMG208_zps0f3b416a.jpg

IMG234_zpse359dab2.jpg

IMG236_zps425a02f8.jpg

IMG239_zps456d46fe.jpg

IMG277_zps5eca53d4.jpg

IMG323_zpsa7e71029.jpg

 

 

  Aga nüüd saab siia teemasse tükiks ajaks rahu, tõenäoliselt enne 2014 Maikuud erilisi uuendusi ei tule.

Üritan võimalikult paljud kohad kereõli täis lasta enne kui auto aianurka seisma läheb. Ise lähen 1. Juulist ajateenistusse.

 

  Viimase asjana sai viisakaks tehtud juhiiste, pikka aega käis pinda et seljatugi natuke viltu istub, istet lahates selgus et põhjaraam oli lootusetult kõver ja ühest kohast täitsa pooleks (Samas ei saa halba sõna öelda kuna esiistmed juba 29 aastat vanad - nahk aga hakkab alles nüüd juhiistme servast narmendama).

  Ühe sõbra käest sain kõrvalistuja istme mille ise talle aastaid tagasi oma esimesest rullnokast müüsin. Sealt sai istmepõhja ja seljatuge hoidvad mehhanismid, vana istme küljest lõikasin vajalikud osad, et kõrvalistuja istmest saaks juhiiste, veidi keevitust ja valmis.

Muudetud , muutis Reino

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
comment_83432

Uus sissekanne

 

11 kuud ajateenistust möödas, suure auto sõiduõigus ka nüüd olemas :D.

 

MG_7332_zps0c06b3c0.jpg

 

Kuu aega läks vabaduses mööda enne kui rullile aku peale ja elu sisse sai. Kõige suurem muutus vahepealse aastaga - auto välisplekkidele on rõvedalt palju pindmist roostet tekkinud <_< .

 

Sai teine töö juurde tassitud ja alustatud põhjamati vahetusega, selgus et aasta aega lahtise põhjakorgiga sõitmist ei tee põhjale üldse mitte head :P, õnneks ei midagi hullu - kerge roostetõrje ja salongipõhi kivikaitse alla, uus kork külge, kereõli ja matt sisse.

 

Tagapõlle kallal oli keegi kunagi porri teinud (auto taha paremale kõksu ka saanud kunagi), kuna põlle küljest hakkas juba pahtlitükke kukkuma otsisin keldrist tagavarapõlle välja ja vahetasin tüki ära, natuke pahtlit (sedapuhku mõistlikus koguses) ja põlle kivikaitse alla. (Pildi peal kenasti näha ka eelpoolmainitud roostealgeid)

DSC_0138_zps03e9f872.jpg

 

 

Soojade ilmade ja suviste ummikutes istumistega kippus temperatuur kõrgeks minema - vana ventika viskosidur toimis nagu hästi õlitatud laager, uus külge ja asi timm.

DSC_0160_zps56731580.jpg

 

 

Enne ülevaatusele minekut sai käsipidur kerge uuenduskuuri - tulemus sai üle ootuste ja seisupiduri erinevus rataste vahel 6% eelmise aasta 51% vastu. Ülevaatus aastaks jälle olemas, legaalselt :rolleyes:.

Vanad klotsid (aastast 1994?)

DSC_0171_zps01efa873.jpg

 

 

Väljalaskekollektorite tihendid ei tahtnud kuidagi pidada, viga peitus kollektorites endis, varsti saab äkki enda summutijooksu auto alla pookida (viimased 1,5 aastat autol laenatud sumpsijooks :rolleyes:

DSC_0176_zpse361f2d0.jpg

DSC_0177_zpscd6f840a.jpg

 

 

Jupp aega tagasi otsustas üks eesmise sillatala polt lahti tulemise asemel pooleks minna, täna sai tükk aega maadeldud, et seda poldijäänust välja saada, kui sillatala juba maas oli läks külge ka paar aastat riiulis seisnud e36 roolilatt, lõpetuseks sillastend ka.

DSC_0181_zps3b3838be.jpg

DSC_0183_zps4d56f01a.jpg

DSC_0185_zpsad995c83.jpg

DSC_0190_zps714cc02a.jpg

DSC_0189_zps70b8ebda.jpg

 

DSC_0180_zpsbcf58de0.jpg

DSC_0179_zpsb9390ada.jpg

PS! ***** salongivalgustuse aegrelee ka seismisega saba andnud, kui kellelgi juhuslikult üks üle, ei ütleks mitte ära ;)

 

Ls. 241.400

 

Kuna elu nõuab ohvreid, võib mõne aja pärast autot tõenäoliselt müügis näha.

Muudetud , muutis Reino

  • 4 kuud hiljem...
  • Autor
comment_88448

Uus aasta, uus vahesissekanne.

 

    Septembris lõpetasin ära väljalaskekollektori parendamise ja peale mõningast otsimist-kaalumist, sai auto alla uus b-osa summuti lõpuosa.

Kuna käsi ei tõusnud jaburat raha summuti vitsade eest maksma, sai need valmistatud ise, originaal riputistest ja paksemast tsingitud plekist.

 

    Oktoobris otsustas pikka aega undav ja üha hullenev differ pauguga mõned peaülekande hambad loovutada, auto treilaga töökotta ja üherattaveone differ alla  <_<.

Motivatsiooni ei ole siiani leidnud et LSD uude difrisse sobitada.

 

   Oktoobri lõpus sai auto puhtaks pestud ja jäi kevadet ootama.

 

Senikaua naudin talve ühe autoga mis on aga sootuks haruldasem kui e30 BMW  :P

 

DSC_0199_zps3bd52d72.jpg

DSC_0203_zps170dfd34.jpg

DSC_0205_zps0de5294c.jpg

DSC_0209_zps79a62e05.jpg

DSC_0277_zps15f73cb5.jpg

DSC_0340_zps31b644ba.jpg

 

Ls. 244077 

Muudetud , muutis Reino

  • Autor
comment_88462

Pidasin silmas ikkagi tänavapildis haruldust :D

 

Tootmisnumbreid sellele isendile leida ei ole õnnestunud, aga euroopa automüügiportaalidest ei õnnestunud leida mitte ühtki nelivedust isendit (isegi esiveolised sai kahe käe sõrmedel kokku lugeda), tea kas vähe toodetud või lihtsalt japsidele omaselt kõik mullaks roostetanud.

comment_88464

Otsisin ka, aga ei leia ja millegipärast näitab seda 1.8 mootoriga

http://www.automobile-catalog.com/make/mitsubishi/lancer_3gen/lancer_3gen2_wagon_4wd/1987.html

Vennal oli ka kunagi selline 2wd sedaan, mis jäi kruusaaugu ralliks. Varastati sealt ära ja kuulujuttude pöhjal käsitsi lükates( mootoriga oli mingi jama )

Lisaks oli vanamehel selline sedaan pill esimene välismaa auto...jube möeldagi tagantjärgi :D

Nii et väärt kaup siis töesti.

  • Autor
comment_88467

m20b20 - sellise pilliga saab juba talvel jäärajakarikaid jahtida ju  :beer:

 

Eix - Originaalis ongi ta 1.8 (Väärt mootor - Karpa, lambda, katalüsaatori ja EGRiga  :huh: )

Antud isendile oli minukätte sattudes peale pandud space wagoni kaheliitrine, jaksab lume sees toimetada küll :P

Muudetud , muutis Reino

  • 9 kuud hiljem...
  • Autor
comment_99956

Avastasin et sel aastal polegi teemat uuendanud.

 

Midagi erilist juhtunud polegi - kalla ja talla. Kevadel tõstsin peale aku, vahetasin õli ja vormistatud sai ülevaatus, ka see aasta ilma probleemideta. Endagi üllatuseks avastasin, et eelmise aasta läbisõiduks tuli kõigest 3000km, sel aastal ei saa vist niipaljugi täis.

Paar aastat tagasi sirgendatud ja sellest saati keldris vedelenud orig. BBSid said lõpuks uue värvkätte ja rändasid koos paremate rehvidega auto alla. OZ-Alpina ristandid maalri kätte. 

Kohe kevadel sobitasin prooviks auto külge aja jooksul varutud kerepaneelid, lootuses et äkki jõuab sel aastal tegeleda auto värvkatte värskendamisega, aga sinnapaika ta jäigi, maybe next year.                                                                                                                           

12181901_10204942011378676_445418297_n_z

12188301_10204942013098719_752231760_n_z

 

Muudetud , muutis Reino

  • 7 kuud hiljem...
  • Autor
comment_108224

Teeme siis see aasta ka ühe sissekande.

 

Kilomeetreid kogunes seekord Ülevaatusest ülevaatuseni pisut üle 3000km.

Ülevaatusega probleeme ei esinenud, Gaaside poolest mahuks jätkuvalt Kat.-iga auto normidesse :D

 

Enne seda sai veel korda tehtud:

*Siduri peasilinder (b-osa peasilinder lekkis juba uuest peast rõhku maha läbi tagasivoolu)

*Külge järgmine käigukast.

*Lõpuks sai ümber visatud olemasolev väikse korpuse LSD element, element ise oli täitsa terveks jäänud, peaülekandelt olid ainult 1/3 hambad puudu. Seekord 3,64 ülekandega.

*Peale mõneaastast meelitamist sain oma valdusesse ka alpina väljalaskekollektori, proovisin sellele olemuselt sarnase summuti keskosa ka meisterdada.

*Klapid paika pandud, koos uue tihendi ja kaanega (vanal pragu küljes)

*Uus õli koos filtriga.

*Üle timmitud käsipidur (effektiivsus väga hea, aga erinevus ikkagi 7% <_< )

 

Kere värvimiseni eriti palju ligemale pole jõudnud, juurde sai toodud veel üks kapott (praegustest parim) ja pagasnik (igaksjuhuks). Nüüd on kolikambris ootel kaks ust, kaks tiiba, esipõll, kapott, pagasnik ja tagastange mis kõik saaks krunti ära teha, enne kui kere laiali peaks hakkama lammutama.

Ahjaa, maaler sai teistele velgedele talve jooksul ka uue värvi peale, ei tea ainult kas alla raatsib kruttida enne kui ülejäänud auto välimusega tegeletud on, pilt on nüüdseks juba päris rõve.

 

LS. 248200

 

DSC_0451_zps2dga2pmk.jpg

DSC_0453_zpslwnxdtjw.jpg

 

DSC_0391_zpsts39hn86.jpg

 

DSC_0466_zpsxfxxddtf.jpg

DSC_0468_zpsqjs362bg.jpg

DSC_0471_zpsvtzfudvm.jpg

DSC_0474_zpsop7sxiyo.jpg

Muudetud , muutis Reino

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.