Hüppa postitusse
Postitatud
comment_49675

Terv jälle, topiks siia siis oma järgmise pilli ka üles. Tegelikult see siiski juba ülejärgmine või üleülejärgmine, sest vahepeal mitu pilli ette võetud kõva hoolega ja kõik seisavad nüüd ilusti :)

Asi sai alguse siis enne jaanipäeva, kui Kert (m20b20) viskas mulle soome müügiportaali kuulutuse ette, et toome ära.

Kuna autol olid peal mõned head ja haruldased lisad, siis läksingi kohe asjaga kaasa. Jama oli selles, et masin asus põhja soomes. Saigi siis pisut kütust varutud, ning soome poole teele. Nagu arvata oli, siis toomine ei möödunud ilma jamade ja seiklusteta, õnnkes midagi hullu ei juhtunud (vähemalt meiega) ja teine e30, mille taga antud auto oli, pidas need 1900 km ilusti vastu :)

Üleüldse vaatan, et viimasel ajal on suht popiks läinud soomest eestisse tassimine väikeste mootoritega rullikutel...

Ilmselt on hetkeseisuga minu oma kõige kaugemalt pärit (ei saa selle nõmeda arvutimaailmaga sinapeale, seega pilt toomiskohast hiljem)

Sellisena ta seal vedeles siis:

09925963114175.jpg'

099259633fd3e4.jpg

0992596357d4d3.jpg

Juba eestile palju lähemal

0992596377d798.jpg

0992596396b0a5.jpg

Üks probleemidest oli see, et veokolmnurk vedas alt, tegelikult jooksis ta talvel mingiaeg kääri omavahel siis vedav ja veetav auto, sai sirgu painutatud, aga kui juba ühe korra murdus, siis jäi see nõrgaks kohaks...

099259641e6a85.jpg

Rapla nõmedate ringteede peal murdus täiesti pooleks, õnneks midagi ei juhtunud, peale selle , et mu oma auto stange sai värvikahjustusi, Õnneks aitas kasutaja Reimann hädast välja ja pani jupi rauda vahele :)

0992596433b961.jpg

Igatahes lõpuks jõudsin koju ilusti :)

Algne plaan oli siis selline, et masin läheb tervena müüki peale mõne asja eemaldamist, või kakun juppideks ja läheb kere eraldi ja muu kraam eraldi müüki. Panin masina müüki, mõned kõned tulid ja mõned huvilised olid, kõik tahtsid rohkem pilte salongist ja kõigest mis peitub katete all, olin ise ka sellest suht huvitatud. Saigi sisu välja roogitud ja üllatuseks avanes suht hea vaatepilt. Kuna suvel oli ajaga suht kitsas, siis väga aega tegeleda ei olnud selle masinaga. Üks väheste huviliste põhjus oli mittetöötav mootor. Lõpuks võtsin end käsile ja selgus, et benapump on otsad andnud. Seda viga ei suudetud millegipärast soomes avastada ja nii ta müüki paisatigi. Sain isegi vana pumbaga teha paar ringi, algselt tundus, et nukk ja kõik ülemin osa ikka väga kulunud, sest mootor "lõppu" välja ei jooksnud ja klõbises väga kõvasti.

Poole teepeal surigi vana pump ära ja tuli auto koju lükata, selline väikse mootoriga ja ilma lisadeta pill ikka väga kerge kuidagi, üksi polnud probleemi lükata, ka pidurid olid üllatavalt head sellel autol :)

Igatahes oli ta veel mõnda aega müügis, kui otsustasin, et selline pill on mul kollektsioonist ju puudu :D

Põnevaks tegi asja see, et autol puudub katuseluuk (rohkem pearuumi) ja on ilma katita variant, ehk siis 75kw.

Värv mulle muidugi kuidagi ei sobinud, aga eks vaikselt hakkan harjuma ja ehk hakkab meeldimagi, kui valmis saab :)

Lisadega väga hõisata pole ja see teebki asja põnevaks, mõni auto võiks lisadevaene ka olla :)

Mõni asi siiski on peal:

Type code AB11

Type 316I (EUR)

E series E30()

Series 3

Type LIM

Steering LL

Doors 2

Engine M40

Displacement 1.60

Power 73

Drive HECK

Transmission MECH

Colour ALPINWEISS 2 (218)

Upholstery (0276) (INDIGO)

Prod.date 1989-11-08

S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF/ without catalytic converter

S301A DIEBSTAHLWARNANLAGE MIT ZV/ Alarm systems

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT/ Door mirror / driver's lock, heated

S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM /Therm. insulat. glass green

S464A SKISACK/ Ski bag

S498A KOPFSTUETZEN IM FOND /Headrests, rear, mechanically adjustable

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG /Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT /Headlight aim control

L827A SKANDINAVIEN-AUSFUEHRUNG /NATIONAL VERSION SCANDINAVIA

S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT /Additional Export tank filling

S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN /Additional turn indicator lamp

S899A EXPORT-FAHRZEUG /Visual signal for alarm system

S925A VERSANDSCHUTZPAKET /Transport protection package

S958 Interne Kabelbaumauswertung

  • Vastuseid 266
  • Vaatamisi 37,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Siinkohal polegi sõitmise mitteraatsimises asi auto hinnas ega mudeli harulduses. Põhjus las jääda igaühe enda nuputada, see ei tohiks tegelikult mingit nuputamis põhjustadagi. M3 on haruldane ee

  • Kuulge, me siin nagu omaette kommuun, kes vähemalt jagab seda üldist arvamust et rullikat kui sellist on mõtet säilitada, kasutada, teistele näidata. Enamike inimeste jaoks on need vanad mõttetud rond

  • Seejärel sai esimese etapina ära värvitud kapotialune,salong ja pagasiruum. Lihtsalt füüsiliselt oleks läinud raskeks kogu auto korraga värvimine.     Tulemusega üsna rahul, kapotialune üsna

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_65525

Tegelikult on tehtud kõvasti, aga edenemisest pole märkigi :) Üritasin vahepeal paar korda siia uuendust ka teha, aga ei tahtnud pilte laadida see süsteem. Äkki nüüd hommikune nett on värskem ja võimaldab selle lõpuks :)

Väike näide siis sillaosade saatusest.

Liivaprits:

01038000057d486.jpg

Traatkettaga üle

01038003774e740.jpg

Happekrunt (ka voolikuga tala aukudest sisse)

01038007232225b.jpg

Paksul epo krunti (stabikale tavaline täitekrunt epo asemel)

01038008136b858.jpg

Ja lõpptulemus. Kõige lõpus ilmselt tuiskan karbiõli ka veel sisse

0103800921e17fb.jpg

 Kahjuks on kõik ülejäänud sillaosad juba mai lõpust saati liivaka ootel, ei tea miks ära ei teha/vastu ei võeta. Seega venimine on mõnus. Kes teab mõnda head liivaka kohta lõunas, võib teada anda. Endaomaga ei kannata nii suuremahulist pritsimist ette võtta. Aga mine tea, varsti see muutub äkki suurema pritsi soetamisega jne.

Igatahes ootab teisi asju sama saatus.

 

Poritiivad sai ka millalgi ette võetud.Põhimõtteliselt sama saatus, mis sillaosadel. Tehtud kohtade ja roostes kohtade pritsimine, traatketas, happekrunt, epokrunt. Hiljem lisandub kerehermeetik ,krunt ja valge värv. Serva ilmselt kivikaitse.

010380108588880.jpg

01038013417299f.jpg

 

Peasüüdlane ise siis.

Kogu kere sai siis suure vaevaga tehasemastiksist puhastatud. Jube töö oli ikka, kõik mehaaniliselt ruutsentimeetri haaval.  Teiste pilte vaadates tundus see jube kiirelt ja lihtsalt teostatav, ei tea miks mul see kaua ega võttis.

01038020797d6ae.jpg

Kogu kättesaadav tööjõud sai tööle rakendatud :)

0103801801af8af.jpg

Lõpuks sai tehtud, nädal aega võttis see aega, peopesa siiani paraneb sellest. Ise olen rahul selle ettevõtmisega, sest tulid mõned plekid ka mastiksi alt nähtavale, aga üldiselt olen selle kerega ikka väga rahul, nüüdseks rohkem üllatusi tulla ei saa.

Rooste roosteks, aga kogu kere on veel nn tehasesirge ja puuduvad igasugu avarii kahjustused. Ühtegi kerepaneeli pole välja vahetatud (tavaliselt ikka vahetatakse ka paremas seisus masinatel ikka tagapõll, esipaneel, tiivad, koopad jne) Selle kere puhul õnneks veel pääsesin esimesel korral lihtsa  üle käimisega. Kuigi ega see tükkide vahetus ka miski keerulist pole, lihtsamgi mõnes mõttes, saab ühe vahetusega kohe mitu roostekohta korraga jne :) Kui kere Nüüd täiesti paljas, siis saame alles rääkida selle tegelikust seisust, mitte kui väljast on enam vähem, siis hõiskame aga et "rooste puudub täielikult" või 100% roosteta kere jne. Selliseid lauseid ei saa välja pritsida vist ühegi e30 puhul.

010380239135f78.jpg

 Kokku tuli põhjaalt ja koobastest 8.1 kg mastiksit. Kõik see muidugi ei jõudnud kaalule, seega võiks oletada, et 9kg on seda seal küll. (see siis infoks rallimeestele, see on koht kust saab veel kaalusäästu :) )

Arvutuste järgi läheb sinna koos paljude krundi ja värvikihtidega see sama raskus ka tagasi :)

Antud hetkel on tegemised muidugi natuke kaugemale juba jõudnud, eks lisan pilte juurde kui nett võimaldab ja aega on.

http://fotoalbum.ee/photos/eix22/sets/1321677?page=5

 

 

 

 

comment_65526

ot aga se punane touring on sul alati teemas sees,on se siis mõne preparaadi päästmine või varuosa auto vedamine:P

touring on sul õiget värvi ka nagu kiirabi või päästeamet...doktor e30  :D

Muudetud , muutis sass

comment_65542

See mastiksi mahasaamine käibki vaevaliselt, ma ise ka sellega tegelenud ühe kere kallal. Paras kambaga peale lennata relakatega, siis saab norm ajaga, muidu üksi läheb lolliks seal all.

 

Enda oma niipalju uurinud, et vähemalt tagaistme alune, tiivaääred  ja kõik need põranda luugid on korras. Krt teab muidugi mis see vedrudevaheline tala jne teeb,  kuna neid ei näe, 100% taastamist ette ei võtnud. Kulus 80h mis on võrreldes antud projektiga väga vähe, kuid ülevärvi kohta palju. 

 

Katsu pärast võimalikult perfecto värv peale saada sellele, kuna see jääb näha.

 

 

Auto teed, siis täiesti originaali ?  ei mingit vinget mootorit või asju  

  • Autor
comment_65579

No mastiksi mahasaamist vaja veel harjutada vähemalt 3-4 auto peal, oleneb nende seisust ja mõttekusest seda maha ajada.

Ega reaalselt polegi väga mõtet nn taastada selliseid "tavalisi" masinaid. Ainult mingeid haruldasemaid vms. Üldjuhul oleks sellega kannatanaud küll ja küll sõita veel, väljast ilusaks ja tuld. Nende keevitust vajavate kohtade pärast oleks see auto sõitnud 5a vabalt veel. Enamasti kered palju hullemasse seisu lastud. Iseasi ongi palju sinna allapoole keegi tähelepanu suunab. See auto hiljem nagunii ei hakka palju sõitma, igapäevaauto puhul pole kindlasti sellist värskendust nii põhjalikult mõtet ette võtta. Mõnes mõttes kahetsen, et just see sai käsile võetud, oleks võinud olla mõni esimese otsa pre facelift, oleks palju põnevam olnud, neid facelifte tervve ilm täis veel. Aga pooleli pole enam mõtet jätta. Algne plaan oli ju kergelt üle käia, et saaks igapäevasõite teha jne.

 

Värvimise kohapealt niipalju, et varsti see aeg käes, kas lähen porno teed ja poleerin hiljem, või kogun raha ja saan kellegiga kaubale ehk. Samas laivis peale sinu venna tehtud tööde pole rohkem nii siledaid tulemusi näinud. Ehku peal ei viitsi minna.

Kõik jääb originaal, sama lisadelist tagasi, kaas arvatud originaal signa, ühtegi muud lisa ei topi juurde. Jäävad vänt aknad, ilma udukate ja kompudeta jne.

comment_65581

Ettevõtted tavaliselt hoiavad eeltöö pealt kokku (pahtel plekile jne), väljast lastakse ikka asi libedaks..  vähemalt siinkandis asi nii.

 

 

Värvivigadega tööd ei tohi vastu võtta nad peavad tasuta korda tegema kui peetis on, kuna oled eeltööd ise teinud, siis roostekindlus ju tasemel. Ei tohi lihtsalt mingi lambi venna juurde viia.  Seest ja põhja-alt võib ise ära värvida, seal ei jää näha, mõtlesin just kere välispinda ja paneele.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_66116

Lambi venna juurde ei viigi, kogun raha ja viin sinu venna juurde :)

Roostekindlusel pole mingit garantiid, kuna kere ju lahti ei puurinud ja seda roostet on kindlasti liitekohtade vahel kusagil.

 

Mõned varasemad pildid veel pagasiruumi,salongi ja kapotialuse pritsist. Võttis see ka ikka kaua aega. Sileda pinna ja värvi all isegi tegutseb rooste :) Selline rooste  mudugi ei vääri suurt boleemikat.

01040966797573e.jpg0104096713bd16a.jpg

 

01040967351bd1d.jpg0104096765b1129.jpg

 

0104096777c4667.jpg01040967914d843.jpg

 

comment_66131

Oleks pidanud enda oma samamoodi ära tegema, siis võiks küll öelda et kestab rsk..

 

Ehk kerevahad, korralik värvitöö ja ainult suvel sõitmine hoiab teise värskena mõnda aega.

 

Vend ennustas ise umbes 5 suve  :D , niikaua peaks perfecto heal juhul olema.

 

 

Selline asi võib küll julgelt 10a ära kesta, suvel sõites  B)

  • Autor
comment_66216

Siis veel kõik vajalik ja ka vähem vajalik tsinkimisest läbi...

0104120691c1e7f.jpg

Ja võiski alata mootori kokkupanek vahelduseks kerega tegelemisele.

0104120699106b5.jpg

010412070133ce5.jpg

 

Kahjuks pidin ka selle toimingu pooleli jätma varuosa puuduse tõttu. Karteri alumine osa jäi kinnitamata lõplikult, kuna kvaliteetsena reklaamitud victor reinzi tihendisari ei sisaldanu karteri tihendit ja õlivõtturi oma samuti. Ühe saab b osana, teist ootan a osana. Lisaks sai uuena tellitud vända esimese simmeri puks, m40 on see eraldi jubin ja sellel motol oli see juba paraja randiga, et simmeri vahetus ainuüksi poleks tulemust andnud. Muidugi on tulemata veel poolteist kuud tagasi tellitud ülejäänud mootori pudinad (plokikaanepoldid, rihmad rullikud jne) , mis takistavad ülemise osa kokkupanekut.

 

comment_66296

Mis hinnaga neid pukke soomest saab siis? Mul kuluks ka üks isiklik selline ära, aga siinmaal küsivad juba ligi 100 euri selle eest, veidi liig nagu :D

 

Kujutan ette kui mõnus on ikka sellist puhast mootorit puhastest juppidest komplekteerida... ja autot ka :) Selline asi lausa kutsub tegema, mitte pole mingi tüütu nokitsemine. Muidugi, neid tunde mis ettevalmistusele kulub ei tasu mainidagi :P

comment_66303

Nii palju on nähtud vaeva asjadega, mida üldse pärast näha ei jää,  ma ikka sellesuhtes väga laisk..

 

Kujutan ette, mis nägu tehakse kui  ülevaatusel auto alla vaadatakse.

 

 

Kahju, et tegu pole mõne võimsa tippmudeliga :)

  • Autor
comment_66315

See nii väike kogus, et sellega nad ei teeni midagi erilist. Muidugi ketastel ja suportitel kaalu on ja üleüldse kui arvutama hakata, siis on sellesse firmasse minupoolt juba paarsada euri kindlasti maha jäetud selle paari aasta jooksul, mil seda teenust tarbitud.

Ei usu eriti, et kellegi tehtud auto saab tehase uuest parem olla, tehases läheb ikka kõik tutikas, mul enamus asjad vanad.

Pildil olev pukk krooniajal ostetud firma alega ja usun et see jäi tol korral ikka üle 1000 krooni. Soomes biltemas nägin mina neid pukke 50 millegagi € ringis müügil. Soomes on kõik peale mõningate maksude, toiduainete- ja palga odavam kui eestis :)

 

Jh, tegu vastupidiselt kõige lahjema mudeliga , mis peaaegu baasvarustusega väljunud , kui muidugi välja jätta siinmaal haruldane lisa (alarm system) ja kati puudumine. Nagu juba varem mainisin, siis natuke kahetsen, et siia liiga palju tööd ja ka raha olen matnud/matan ,oleks see mõni pre face olnud, oleks juba ainuüksi see väärtus (minu jaoks) ,olenemata sellest mis mootor seal peal on.

Eks selline mitte nähtavale jäävate asjade ilusaks tegemine rohkem rahulikuma une saladus ole. Niisama igapäeva autole sellest vaevalt tolku oleks, tehasevääriliselt nagunii ei suudaks teha, et pikemalt püsima jääks.

 

Väga vara veel rääkida ülevaatustest ja ilusast põhjaalusest :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.