Hüppa postitusse
Postitatud
comment_18626

Tere!

Olen selles foorumis suht esimesi kordi, kasutajaks regasin end seoses pealkirjas mainitud auto igapäevaseks sõidukiks ostmisega.

Tegu siis 1988 aasta väljalaskega, värviks tumehall metallik. Lisadest peaks olema siis kõik tavaline ja mitte midagi erilist või silmapaistvat. El. peeglid, vändaga aknad ja katuseluuk, esiistmete kõrguse regulaator, kontrollblokk laes. Shadowline peaks ta kah olema tehase poolt.

Mootoriks on vähima kubatuuriga 6-silindriline, auto läbisõit on odomeetri järgi ~371 000 km 8) Sisse- ja väljalaskekollektorid on väidetavalt pärist 2.5-liitriselt, samuti väljalasketorustik täies pikkuses. Ei oska seda küll kontrollida, aga summuti on korralik ja hääled väga kenad :P

Auto ilmutab siit-sealt kulumise märke, kuid samas paistab, et päris ront ta ka pole. Tehnoülevaatuse läbis legaalsel teel mõned nädalad tagasi, veana läksid kirja puudulikud tagumised amordid (nüüdseks asendatud kasutatud, ent kobedamatega).

Ehk on see auto siit communityst ka enne läbi käinud? Mingi huvilise käes ta igatahes olevat olnud. Saksast toodud on ta 2003 aasta lõpus ja olnud kasutusel igapäevasõidukina. Kostitaks siis piltidega...

05568231343f02.jpg

055682321c2611.jpg

0556823251ba72.jpg

055682329c522a.jpg

055682337e67ed.jpg

Midagi roosilist sellises vanuses auto igapäevasõidukiks võtmisega ette kujutada muidugi ei maksa. Vigu leidub. Siiski olen millegipärast alati vanakooli masinaid hingelähedasemaks pidanud ja üleüldse, autodisain pärast 1985 aastat ei kõlba kuhugile :P Dailydriveritena olen siiani kasutanud vaid 05-07 Ladasid (3tk, 2006 aastast ~60 000km), kuid hobiautona üritan esimest ka vaikselt taastada. Aga jah, selle jutu jaoks on teine foorum...

Niisiis vead auto ostuhetkel/proovisõidul enne ostu:

* Tagumised amordid kutud/ vahetatud enne ostu

* Esisild vajas stendimist/ tehtud enne ostu

* Pardatsokiluuk puudus/ saadud äitähi eest, tehtud

* Tagadiffer pole esimeses nooruses, ulub linnakiirustel

* Esipõll ja logarid puudulikud. Teada värk:S. Udukad on ka rotti lastud:(

* Käigukang töllerdab, mingi hoovastiku jama. Ilmselt tuleb ühtteist metallpuksidele ringi teha.

*Käigukangi nahk kulunud/ vahetatud

Paari omatud päeva jooksul on mõnevõrra muret teinud ka käivitumine. Külmast peast on kellavärk, ent soojalt ja natukene jahtunult tuleb mõni lisapööre starteriga anda. Ilmselt peaks laskma teha ka diagnostika, et mitte huupi raha tuulde loopida. Ühel korral, kui sadas parasjagu vihma, tahtis lausa käiamist enne kui suvatses reageerida.

Aga jah, pisike tutvustus on siis tehtud, ülevaade antud. Nüüd on teie kord :D Eriti oodatud on kasulikud nõuanded, vihjed, soovitused loetletud vigade parandamiseks või soodsate varuosade hankimiseks.

Nagu aru saada, siis eriti pädev ma BMW-de alal pole. Nii, et avastamisrõõmu pakub mulle see auto ilmselt pikaks ajaks!

Muudetud , muutis GTA

  • Vastuseid 111
  • Vaatamisi 21,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Mõnda aega nüüd jälle ringi rullitud. Külmkäivitus on eeskujulik, alati esimese katsega, ka kõige külmemate ilmadega. Selleks, et klaasid puhtad seisaks eemaldasin ventika ja panin radika ette vähe pa

Esiletõstetud vastused

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_5876

Vana võlg, uurisin nende tuleklaaside kohta ja mul on siiski täistule omad need. Ilma E-täheta ja mitte H4 pirni vaid vanemate jaoks, niivõrd oldskool lihtsalt :D

Positiivseid uudiseid ka: TÜV läbitud, tehnika toimis korralikult ja ainult mõlkis tiiva kallal viriseti - avarii tunnustega sõiduk vms. Amorditest näitas 75% (ostsin kasutatult), CO (tekitas mulle enim kahtlusi) oli 0.12, ja kässar võttis nii, et auto lendas rullidelt minema :twisted:

TÜV-le otsustasin pmst kuu aega enne ette nähtud aega minna, kuna sai käidud Ladaklubi rajapäeval vabaklassis kärutamas. Mingeid probleeme polnud terve päeva jooksul, pidurdamisel risti ei kiskunud vms. Lisaks sai torud ikka korralikult punaseks aetud ja seega tekkis julgus, et ka heitgaasid on viisakamad. Ringiaeg tuli 0.59.6, ei midagi hiilgavat aga ega ma sõita ei oska kah :roll:

Lihtsalt pidin tegema pildi auto kõrval, mis mulle juba aastaid neil rajapäevadel väga meeldinud on. Stiilipuhas rallikas, ei mingit tilulilu ega tehnilisi probleeme.

08480292326515.jpg

Väikse mõttetu video uppisin ka, telefoniga filmitud, aga asi seegi. Onboard :lol:

Sellist head garaa¾i kahjuks pole, aga võiks. Pestud-vahatatud.

084802925b6712.jpg

Salongist ka üks natuke apetiitsem pilt ehk, koristasin ja lõin selle ka läikesse mingi päev.

08480292764b8a.jpg

Ah ja siis karbid tegin ka kivikaitsega üle, tegin uste alla kerevärvi spreiga selle triibu kah. Natuke viisakam ehk ikka.

Ei virise, vana auto ja teenib truult.

LS 410 000

comment_5874

Väikse mõttetu video uppisin ka, telefoniga filmitud, aga asi seegi. Onboard :D

Mulle meeldib see kala peegliotsas ehk "odavama otsa g-meeter". Tekitab videot vaadates kohe tunde, et oledki rajal. Kahju, et ma ise ei jõudnud üritusele, oleks "endiste Ladameeste" BMW ringi täiendanud.

Aga auto on sellise läbisõidu juures aus 8)

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_5084

Oi, kasu neist istmetest on väga-väga suur, ei tahaks enam küll vanu taburette tagasi :D

Väike update kah, õnnestus mõni aeg tagasi saada suht defka detail - M-Tech 1 tagatiib :twisted: Oi mulle meeldib see, oldschoolimat on raske tahta. Ainult, et PFL kerele ja mingi tumedama värviga sobiks too ilmselt veel paremini...

085868167f8647.jpg

08586817181015.jpg

Auto oli muidu just pestud, aga kuradid ehitavad Türi-Paide vahele Reopalusse mingit kuramuse ringteed jälle ja seal ta poriseks ka jälle sai. Noarumaisaa, kellele neid ehitatakse krt :lol: Paide tänavatel saab sealjuures suht kerge vaevaga karteri vastu maad - puruks pole veel sõitnud - aganomaieitea, kodukandis L-Virus on kruusateed ka paremas seisus.

Teine fäänsi vidin sai lausa Saksamaalt tellitud, JOM-i strutbrace. Maksis too mulle 40.-, seal sees ka transport koduukseni. Külgesobimine polnud just kõige ideaalsem kuid oma eesmärki ta ilmselt siiski täidab.

085868177f4728.jpg

Oh, eks ta üks õnnetu pann on, millega mured ei lõpe aga tore on ikka suvepalavaga luuk lahti teha ja reaskuuese müdinat kuulata (loe: makk läks p*rse! :()

comment_5070

Ilma klapiklõbinata oleks see reas kuuese hääl toredam :D

Ladaklubi rajapäeval Raplas häiris ikka tiks kõrvu :lol:

Ja pole ta sul nii pann midagi, päris hea näeb välja, kui võrrelda nendega millega vanapapid Elvas sõidavad. :(

  • Autor
comment_5067

Klappide reguleerimine selle tiksu vastu ei aita, kuigi nukk ja nookurid rantideta ja õli vahetan 8000 peal. Ükskord keerasin katse mõttes 0,15 peale vahed külmalt. Oli vaiksem aga küttekulu tundus suurem olevat ja jõud ka kadus :roll:

Mina ei tea mis seal Elva vahel liigub, aga Paides on ikka mõned päris korralikud rullid ka liikvel :oops:

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_3431

Juba tükimat aega tagasi vahetasin tiiva ka ära. Värvisin kerevärvi spreiga ja lakkisin ka mingi purgitootega. Enamvähem, natuke jäi viirutusi ja toon esialgu ülejäänud kerest veidi tumedam aga 12 euro eest on efekti küll.

Üldiselt ikka liigub, mitu kuud pole kirjutanud aga see sellest, et suurt polegi midagi uudist :lol: Uhatud omajagu ja 415000 km on juba käeulatuses.

Summutipütt tahtis ülejäänud torustikust irduda aga tänase töö viljana sai seegi oma kohale päris kõvasti kinni lastud, nüüd jälle hääled viisakad. Paneelikate vahel hommikul muidu päris häbi naabrite und rikkuda ju :oops: Töö sai ette võetud sedasi, et ikka torustik alt ära ja sai ka õiged painded asjale antud, nii, et enam see pütt viltu kõhu all ka ei ripu.

Märkamatult sai täis juba kaks aastat selle autoga kulgemist ja võib vabalt öelda, et ta on mind hästi teeninud... Esialgu nägi nii õnnetu välja, et kahtlesin kas ühte talvegi vastu peab :) Aga võta näpust, vahelt siit-sealt kohendada ja pole miskit. Vaikselt mõlgutan küll müügimõtteid ka - sõitu on kõvasti ja kütust läheb veidi palju, lisaks tahaks ta ikka põhjalikumat värskendust ka ju saada, muidu komposteerub lihtsalt ära. Aga jällegi, võta näpust, vahi neid kuulutusi, mis sa vahid aga no ei leidugi midagi, mis meele järgi oleks...

08776674111390.jpg

Vahepeal kärutasin just selle kütusekulu pärast nädalakese isa autoga. Isa-ema-vanaema aga rullisid sellega... Muljed olid sellised, et hirmsasti tõmbab tähelepanu (väikesed lapsed, poisid, tüdrukud ja mingid lambi piffid), kõik vahivad :lol: Teine asi oli veel see, et kulunud hoovastiku tõttu ei saanud isa esimese hooga tagurpidikäiku sisse ja pidi autot poe juures tagurpidi lükkama :D Oi jah, eks sellega tõmbab ka omajagu tähelepanu. Ja mustikal käimiseks on liiga madalaks lastud :D, selle peale ma väga ei mõelnud jah vist...

  • 3 nädalat hiljem...
  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_1293
esiots tundus õhtul vihma käes uidagi väga pime. udukas ja park ainult põlesid, udukad midagi näitavad ka w ? Sõitsin sul kõrval tartus riia tänaval. :P

Sind ei märganudki, järelikult ei näe ikka piisavalt ;) Kui tänavavalgustuse ala ära lõpeb siis tuleb ikka õiged lähikad peale panna. Üldiselt ei kasuta eriti udutulesid, nii et tabasid teolt :D

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_33282

Oli jah müügis ja huvi oli ka täitsa piisavalt ja ise ikkagi läksin lolliks ja jätsin omale :huh: Ei oska ise ka seletada miks.

Igatahes vahepeal on mingeid asju ka tehtud. Õli vahetasin ja filtri ja :D Tagumise rattalaagri kah. Selleks treis töökaaslane mulle jälle hea rakise, tänud talle!

Nägi aktsioon välja selline :

*Vana laager ennast elusalt kätte ei andnud.

092075599b570f.jpg

Vana pesast välja surumiseks ja uue sisse pressimiseks saab lihtsate võtetega ise kombiinida multi-tööriista :D

092075601bae7e.jpg

092075603d03d3.jpg

Siis ükspäev hakkasid näpud ilgelt sügelema ja tundus, et rull vajab stiilimuutust :P

Lõppes see asi nii, et sai ise tehtud vanade esiistmete jäänuseid kasutades tagumise peatoe kronsad ja varsti olidki peatoed platsis.

092075607dcaaa.jpg

092075611dd4e4.jpg

Ja lõpuks läksin päris hulluks ja kiskusin toonkile ka maha -_- Oli sest sinakast ja kribitud kilest ammu villand aga miskipärast ei raatsinud. Nüüd igatahes auto mingi paar korda vähem ossi ilmega :D Eriti 14" talveveljega. Vahepeal tõi Eix mulle ju veel tagaknakardina kah ja see pani antud ürituse puhul i-le täpi B) Lisaks tõi ta ka esimese rattakoopa logariotsa, nüüd OBC temp andur õiges kohas, sain paigaldada pidurituulutustorud ja kunde poole logariotsa. Aitäh!

A jah, mingi pilt ka:

09207561333048.jpg

Viimane ja kÕige viletsam pilt on aga uuest mootorist :BMW: Läheb b25-ks ikkagi.

0920756210cdea.jpg

092075615cd6e9.jpg

Mootor toodud Koplist, on pärit iX-ilt, välimus ja sisemus on puhtad ja erilisi lekkeid küll kuskilt silma ei hakanud. iX päritolu tÕttu tuleb teha küll lolli lisatööd aga enamus sellest juba tehtud. Õlirõhu leevendusklapile on auk puuritud ja keermestatud, õlivarda originaalauk plommitud ja uus auk ka puuritud. Mõned tihendid ja pihustite o-rõngad ka vahetatud.

Samas, kui kellelgi ideid mis peale hakata vahevõlli esimese saalega - see millel õlipumpa ringi ajav võll pöörleb - mul sel babediiditükid pealt koorunud ja doonorploki oma natuke suure lõtkuga. Uut ei saa ju kuskilt :S

Ei garanteeri millal uus mootor matsu teeb aga mingi aeg peale aastavahetust ju vüiks... Esialgse plaani järgi lähevad plokil vahetusse siis kõik tihendid, rihm-rull-veepump ja muud nodi veel. Kapitaalima, loodan, et pole vajadust hakata.

Ahjaa, küss. Õhulõdvikut, airboxi ja õhulugejat kaasa ei saanud. B20lt sobib midagi ka? Raske on muidugi ise vaadata aga kui juba kirjutan siis, siis küsin kohe ära :D Aju on õige olemas.

Tänud Illukale, kelle elektriabi osutus tõhusaks, leidsin katkise juhtme bensiini reservtule ahelas üles ja enam see ajusid ei peenesta. Kustus ära ja läheb põlema õigel ajal, enne põles koguaeg. Lisaks hakkas täitsa iseenesest peale seda või sel ajal umbes tööle tagaukse kesklukumootor. On need kaks asja omavahel seotud, kurat teab aga tore et auto ennast ise ka parandab vahel.

LS 417500

Muudetud , muutis GTA

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_34118

Jätkan seeriaga õudsa kvaliteediga pildid mobiilist.

Mingi väike viilimine ja puurimine käib ikka :D Foorumi kaudu sain ühe väidetava performäänssi lisava tšipi:

092380059ba9c9.jpg?1324577097

Proovisin ka juhtaju juba sõitva auto peal ära. Tööle läks, sõitis kah, piirajat polnud ja süüde on varasem - 95-oktaanisega hakkab detoneerima pidevalt. Ilmselt suurema kubatuuri ja vingemate pihustitega saaks mingi jõulisa kah. B20 tundus sellega siiski pisut jõulisem just keskmiste pöörete kandis ja naljakas tundus, et summutist tulid justkui kõvemad hääled... R6 laulab niigi aga mingi jäme noot tuli juurde :D

Teiseks, läks vahetusse esimene rattalaager. Esimene vasak.

09238005346c77.jpg

Kolmandaks, kui juba kaks laagrit jutti on vahetatud siis on aeg neid kulutama hakata :P Vanadest rattarummudest treisime töökaaslasega päris kenad flantsid valmis. Kõik kenasti täpselt tehtud, ratta ja auto küljes oleva rummu suhtes tsentreerimisvõimalusega nii et miks mitte taaskasutust praktiseerida. :)

092380087b3b0f.jpg

Mootori kokkuladumisel tekkis väike tõrge. Vahevõlli saalel babediit suurte tükkidena irdunud ja kiirelt doonorluseks hangitud M20B25 plokil oli see lihtsalt ellipsisse kulunud ja võll loksus sees. Seega sai siin nädal aega igale uksele koputatud ja lõpuks näkkas - Amperracingu kaudu sain õiged detailid Saksamaalt tellimisse, olukorras kus isegi esindus aidata ei osanud, suur kummardus neile. Edasi on muidugi probleemiks need õigesse mõõtu töödelda kuid eks sellega tegeleb kui jupp käes.

Vahepeal kui mootori kokkupanek tasemini edeneb saab autot niisama ka remontida. Kardaani vahemuhvi peaks välja vahetama, sel mõned tükid väljas, ehk kardaani tugilaager ka - mine tea. Eesmärk on see sarabann maanteel igal kiirusel sujuvalt sõitma panna. Rattalaagrite vahetus on sellelt kohalt peaaegu probleemi elimineerunud aga siiski-siiski, arenemisruumi on:)

  • Autor
comment_34153

Flantsid ikka omale jah, sain täna pikemad poldid ka kätte. Varem sai lihtsalt vanadest trumlitest ja ketastest 7mm flantsid treitud aga ebamugav on nendega ratta vahetuse ajal jännata ja laiust ka sellist ei anna mis vaja on.

Vidinast saab pilte ka aga peale pühi, rullikaga tuleb selline ~500km tripp pühade aeg ja kaasas mul seda leiutist pole :) Idee poolest on tegu keermelatiga mille kummaski otsas mutter ja vahepeal on paar metallist jurakat, supler kätte ja natuke nuputamist :P

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_34586

Selle nädala saagiks jäävad mõned uued varuosad. Natuke veel ja ehk on mootori paigalduseks enamus vajalikku olemas:

092588915b85e0.jpg

Rihma (Continental) ja rullikut pildil küll pole, see-eest on veepump ja pudenenud-räbaldunud kardaani muhvi asemele uus. Foorumi kaudu sain ka 15.- eest täiesti toimiva B25 õhulugeja, Boschi koodi lõpp 082 (B20 Boschi koodi lõpp 083).

Puudu veel vl. kollektori tihendid ja... eks mõni uus kummivoolik ja -lõdvik oleks ka vajalik. Mootoril kiskusin ühe saale ka lahti, oli korralik ja panin heas usus asja kokku tagasi. Ehk veab ja mootori ülejäänud rauapool on tarbitavas seisus.

Bensiinikulu mõõtsin ka, suht masendav. 9.5 liitrit sajale, enamus sõitu maanteel ja täiesti tavalises ~90-100 tempos. Oijah :D

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.