Hüppa postitusse
Postitatud
comment_18626

Tere!

Olen selles foorumis suht esimesi kordi, kasutajaks regasin end seoses pealkirjas mainitud auto igapäevaseks sõidukiks ostmisega.

Tegu siis 1988 aasta väljalaskega, värviks tumehall metallik. Lisadest peaks olema siis kõik tavaline ja mitte midagi erilist või silmapaistvat. El. peeglid, vändaga aknad ja katuseluuk, esiistmete kõrguse regulaator, kontrollblokk laes. Shadowline peaks ta kah olema tehase poolt.

Mootoriks on vähima kubatuuriga 6-silindriline, auto läbisõit on odomeetri järgi ~371 000 km 8) Sisse- ja väljalaskekollektorid on väidetavalt pärist 2.5-liitriselt, samuti väljalasketorustik täies pikkuses. Ei oska seda küll kontrollida, aga summuti on korralik ja hääled väga kenad :P

Auto ilmutab siit-sealt kulumise märke, kuid samas paistab, et päris ront ta ka pole. Tehnoülevaatuse läbis legaalsel teel mõned nädalad tagasi, veana läksid kirja puudulikud tagumised amordid (nüüdseks asendatud kasutatud, ent kobedamatega).

Ehk on see auto siit communityst ka enne läbi käinud? Mingi huvilise käes ta igatahes olevat olnud. Saksast toodud on ta 2003 aasta lõpus ja olnud kasutusel igapäevasõidukina. Kostitaks siis piltidega...

05568231343f02.jpg

055682321c2611.jpg

0556823251ba72.jpg

055682329c522a.jpg

055682337e67ed.jpg

Midagi roosilist sellises vanuses auto igapäevasõidukiks võtmisega ette kujutada muidugi ei maksa. Vigu leidub. Siiski olen millegipärast alati vanakooli masinaid hingelähedasemaks pidanud ja üleüldse, autodisain pärast 1985 aastat ei kõlba kuhugile :P Dailydriveritena olen siiani kasutanud vaid 05-07 Ladasid (3tk, 2006 aastast ~60 000km), kuid hobiautona üritan esimest ka vaikselt taastada. Aga jah, selle jutu jaoks on teine foorum...

Niisiis vead auto ostuhetkel/proovisõidul enne ostu:

* Tagumised amordid kutud/ vahetatud enne ostu

* Esisild vajas stendimist/ tehtud enne ostu

* Pardatsokiluuk puudus/ saadud äitähi eest, tehtud

* Tagadiffer pole esimeses nooruses, ulub linnakiirustel

* Esipõll ja logarid puudulikud. Teada värk:S. Udukad on ka rotti lastud:(

* Käigukang töllerdab, mingi hoovastiku jama. Ilmselt tuleb ühtteist metallpuksidele ringi teha.

*Käigukangi nahk kulunud/ vahetatud

Paari omatud päeva jooksul on mõnevõrra muret teinud ka käivitumine. Külmast peast on kellavärk, ent soojalt ja natukene jahtunult tuleb mõni lisapööre starteriga anda. Ilmselt peaks laskma teha ka diagnostika, et mitte huupi raha tuulde loopida. Ühel korral, kui sadas parasjagu vihma, tahtis lausa käiamist enne kui suvatses reageerida.

Aga jah, pisike tutvustus on siis tehtud, ülevaade antud. Nüüd on teie kord :D Eriti oodatud on kasulikud nõuanded, vihjed, soovitused loetletud vigade parandamiseks või soodsate varuosade hankimiseks.

Nagu aru saada, siis eriti pädev ma BMW-de alal pole. Nii, et avastamisrõõmu pakub mulle see auto ilmselt pikaks ajaks!

Muudetud , muutis GTA

  • Vastuseid 111
  • Vaatamisi 21,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Mõnda aega nüüd jälle ringi rullitud. Külmkäivitus on eeskujulik, alati esimese katsega, ka kõige külmemate ilmadega. Selleks, et klaasid puhtad seisaks eemaldasin ventika ja panin radika ette vähe pa

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_18622
Paistab et tegemist on ja piltidelt näha et kere kah nii väga roosiline ei ole.

Aga jõudu ja jaksu sulle et ikka masina ilusaks ja tehnika korda saaksid.

Kere seisukord on, noh, enamvähem. Põhja alt leidsin ühe roosteaugu kah :lol: Mujal läbivat pole leidnud.

Tehnikat üritan hoida ikka sõidukõlblikuma ja võimalusel ka tehnilist seisukorda edendada. Noorte värk, raha pole a sõita on vaja... Siiski pole ta hangitud selleks, et mingeid viimaseid "sõidurõõmu" kilomeetreid sealt välja imeda ja pauguga üle katuse saata. Mul tööl käimist palju, koolis vaja käia, paarsada kilomeetrit nädalas kindlasti.

  • Autor
comment_18617

See 2.0 vs 2.5 teema on jah nagu ta on. Kuulasin selle küll ära, kuid mingeid ettekujutusi ma selle põhjal endale looma ei hakanud. Peaasi, et töötab :)

Tänase päeva sisustasin hädapäraseid roosteparandusi tehes. Esitiiva allservas paistev mõlk allus siiski mõjutustele ja näeb nüüd vähem õnnetu välja. Vajalikke kohti katsin musta spreimastiksi, roostesurma, tsinkspreiga.

Lisaks taastasin pealekeevitamise ja mahakäiamise abil käigukasti hoovastiku detaile, nüüd saab keskkonsooli lõhkumata tagurpidikäiku lülitada ja üldiselt ei töllerda see kang enam nii jubedalt :)

Ühe vea unustasin enne mainida - bensuseier läheb süüte lülitamisel alati lõbusa kaarega 60 liitri peale. Mitte et mul täis paagi vastu midagi oleks, aga siiski oleks toredam reaalseid numbreid näha. Reservituluke samas töötab. Paagi ujukis seega viga olla ei tohiks? Mingi tüüpviga või lihtsalt tüütu testriga tagaajamist nõudev katkine juhe/puuduv mass vms.

  • Autor
comment_18615

Proovisin seda ka nüüd. Saavutasin selle, et hakkas nagu õiges kandis näitama aga seier võbises hirmsasti. Üritades fine-tuningut teha, et õiges kandis seier seisaks, saavutasin seda, et lõpuks asja ei saanudki. Kas ei näita üldse midagi või siis on seier põhjas. Ehk siis mõnes teisest plokist uus näidik välja lammutada ja uuesti katsetada. Tundub, et elektrisüsteem siiski toimib ja näidik ise on nõdraks jäänud...

  • Autor
comment_18609

Täna hommikul oli natuke vaba aega. Ei raisanud seda kohvitamisele, vaid ikka kohe auto kallale :).

Oli varuratta koopas üks tore auk:

055804641e9218.jpg

055804661802a7.jpg

Ilmselt on keegi ta sinna kunagi tagurdanud ja siis asja nii jätnud. Õnneks koputades ja relakaga lihvides sai selgeks, et plekil tugevust jagub ja paikama ei pea. Piisas pisukesest aparaadiga õmblemisest ja prao kinnikasvatamisest.

0558046818d9bb.jpg

Hiljem veel töötlus roostemuunduri, tsinksprei ja põhja alt ka mastiksiga, loodetavasti varuratta all enam pori ei loksu.

055804691d9b5f.jpg

Õhtupoole linnas seigeldes tegin ka kohalikele romulatele tiiru peale. nagu näha on täielikust õnnest puudu veel vasakpoolne udutulekate ja põllealune liist. Põllest endast rääkimata, võiks temagi uue vastu vahetada kui ainult soodsalt leiduks/pakutaks! Kusagilt ei leidnud aga 87+ aasta 6-silindrise näidikuplokki... Saaks bensumajanduses korra majja.

055804725a21da.jpg

Üks küsimus veel, ilmselt on seda lõpmatuseni küll jahutud aga siiski. Leidsin soodsa hinnaga 15" BBS kärjed, aga kahjuks golf3-le mõeldud variandi. Kas on mõtet, on keegi neid ilma flantsita ka tarvitanud või on flants nagu aamen kirikus/mõttetu neid neid velgi osta. Jooksevad nad ilma flantsita kuhugi kinni (pidurisadul, püstak, logar vms)?

comment_18606
Kui flantsid paned siiis on vaja ka pikemaid polte.bemmile läheb alla maximaalselt ET kuni 35 .Vähemalt minu praktika näitab seda, sest kui üle 35 on siis jääb püstak ette,

Edu auto kordategemisel!

Tavalise e30-ga küll.. kuid 325IX-ga on hoopis teised lood 8)

comment_18455

Esimest postitust lugesin, siis mõtlesin, et kuidagi tuttav jutumall. Ja siis juba nägin oma silmaga autot katlamaja ees. Kaugelt väga ülbe välimusega mind võttis hoogu pidurdama igatahes. Ehk märkasid ka mind.

Aga jõudu töölooma ülalpidamisel. Sind teades on auto heades kätes.

comment_18447

Niinii, siin see põhjus ongi, miks vanad masinad seisavad jah. Siia need uhked exipid rändasidki siis. Mis tuleviku plaanid on, kerge toonklaas on juba olemas, tuleb madaldus ka?:lol: M-tech lisad ja hella blackid? Soovin vaid jõudu sel valitud raskel teel;)

  • Autor
comment_18438

Ei no ;) Vanad masinad seisavad pigem aja- ja rahapuudusest tingituna. Kõiki elustada polegi plaanis, vaid kõige esimene neist on garaazi aetud, pulkadeks võetud ja ootab plekivahetusi ning uut hingamist :lol:

Seda masinat on vaja mõistlikus tehnilises seisukorras hoida, igapäevakana rühkimas hoida aga samas ka välimust korrastada. Ei saa üle ega ümber vanemate disainivõtete hingelähedusest, seega välimuse osas ei muutu suurt küll midagi. Kui siis vaid korralik põll ja need allolevad veljed nimevääriliselt taastada. No ja madalduse vastu poleks ka midagi, kuid enne peaks valmistama ka korraliku karterikaitse :D Ühesõnaga, ei hakka ma endale ega teistele illusioone looma, et minu eelarve peal nii kapitaalselt muutub midagi. Tasapisi.

Ja no kaugelt võib täitsa vaadata praegugi :lol:, ainult et lähemale tulles pole pilt enam nii roosiline.

  • Autor
comment_18422

Esiots jälle vähe rohkem komplektsema ilmega :) Puuduolevate plastitükkide eest tänud eix22-le, Eesti Post tahtis seda head üritust küll nurjata aga kohale nad jõudsid. Esipõll on ka ju endiselt kõverik aga elame üle, kuni soodsalt mõne etema otsa komistab...

Ühel päeval märkasin, mida ehk mõned ka sel pildil silmavad: kundepoolne täistuleklaas on mingi värdu, Boschi pooltuleklaas vist. Ülejäänud krempel Hella kirjadega ja ei tundu, et midagi ratsitud oleks.

056917165d4c59.jpg

056917705102b5.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_18202

Vahepeal üks küsimus ka. Kas bensupump peaks sel konkreetsel mudelil käivituma koos süüte sisse keeramisega või siis koos starteri andmisega?

Mõni tund kuni paar päeva seisnud auto käivitub teinekord raskelt. Olen jõudnud arvamusele, et bensiini surve torustikus kaob. Kümmekond sekundit käiates (gaasipedaali puutumata) võtab ta sealjuures alati hääled sisse. Hoiavad seda kütuse taset/rõhku torustikus mingid klapid, pump ise või peaks hoopiski süüte lülitumisel pumba sirinal käima lööma ja süsteemi silmini bensiini täis pumpama?

comment_18197

Minu 325-l hakkab bensupump alles siis tööle, kui käivitan, kui süüte sisse keeran, siis pump taha ei tule ennem.

Aga see pumba tööle hakkamine käib ka läbi starteri tõmberelee ergutusjuhtme, sest nii kui selle ergutuse tagant lahti tõmban, läheb pump tööle ja jääb tööle, kui süüde sees.

Foorumis oli ka E30 elektriskeemide teemast juttu ja vastavad lingid olid ka olemas, kust said alla laadida ja uurida, sealt hea vaadata :D

  • Autor
comment_18178

Aga jääb küsimus, mis jubin surve säilimise eest torustikus vastutab? Vanadel autodel ju ikka igasugu klapid ja voolikud väsinud, äkki siin sama case. Vene tehnikaga seoses tuleb kohe meelde tavaline mehh. bensupump mille klappide ebatihedus samasuguseid sümptomeid tekitas.

Liigun Türil jah, käin koolis seal. Nädalavahetuseti enamasti võib Rakveres kohata, seal käin tööl. Kui huvi uudistama tulla siis palun väga:D

  • Autor
comment_18052

Lubatud ühe läbiva augu asemel leidsin neid kerest siiski rohkem :roll: Aga ei hullu, vaibad välja ja sai tervelt kaks poolikut päeva sisustatud jalgealuse veekindlamaks muutmisega. Enamuse sellest ajast võttis vaiba eemaldamine ja tagasipanemine ohtrate vandesõnade saatel - ei hakanud tervet armatuuri ka välja lammutama. Kunde poolsel nurgal jäi külge keevitamata ka tõstmiseks ette nähtud kronsa, millest kogu mäda alguse saanud on. Ei jäänud küll enam kuigi originaalne, kuid loodame, et siiski kokkuvõttes väike areng positiivses suunas. Eriti tore, et remondi käigus hakkas tööle benanäidik - uurisin lihtsalt, kas kõik pistikud bensupaagi peal (istme all siis) on ikka korralikult kinni. Ei olnud siis järelikult ja varasemalt ei tulnud pähe ka neid kontrollida :oops:

0585059897dbdd.jpg

058505995675f1.jpg

05850599970b44.jpg

Järgmisena plaanis plokikaane remont (ühes silindris surve puudulik) ja tagasilla tala kandepukse tuleb vahetama hakata. Keegi on neid juba transportöörlindiga tuuninud, ent väike ujumine ja paukumine käiguvahetusel annab märku, et nende eluiga on otsa saanud.

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_17488

Kuigi eelmises postis sai välja reklaamitud plaanis olevad tööd, lükkuvad need siiski natuke edasi... mitte vaid laiskusest nagu arvata võiks, vaid ka üleüldisest raha mujale kulumisest :lol:. Ühesõnaga läks mõni aeg tagasi lõplikult õhtule enne vaid pisut tilkunud radiaator, uue sai siiski jällegi siit foorumist kuulutuse peale kasutajalt Noobs, tänud talle. Radika remont ja eelmise omaniku poolt sissekallatud kraanivee asendamine korraliku tosooliga oli nagunii to-do nimekirjas eesotsas, kuid eksimus reegli vastu ära-näpi-seda-mis-veel-töötab tegi mind siiski enneaegselt nädalaks ajaks jalameheks :lol: Lisaks sai jagajat pisut näpitud ja puhastatud.

Lähituledel vahetasin sinna enne paigaldatud tavalise klaasi õige luuptule klaasi vastu ja selle käigus muutusid ühtlasi mustaks ka tule sisemused. Täistuled jäävad oma korda ootama, kuni ehk ristid viitsin valmis nokerdada.

Lisaks olen hankinud pruugitud talverehvid kus veel mõni naelgi sees... Veel olen toonud (jälle siinse foorumi kuulutuse peale, kasulik turg siin, peaks mainima 8) ) pruugitud esipõlle. Ideaal ta küll pole, kuid defitsiidi tingimustes teen kindlasti oma maksimumi, et sellest ilusa asja saaks. Enne kevadet külgepanemisega ka riskima ei hakka :D

Ühesõnaga palju kära ja vähe villa, aga siiski midagi toimub :).

Mõni pilt kah!

0598069337a594.jpg

059806937d595d.jpg

0598069318ecb0.jpg

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_17048

Prooviks all järgmise hooaja suveveljed mõõdus 16x7,5 ET20. Exipid rändasid Rakvere kanti ühte Ladat kaunistama :wink: Võibolla pole need nii klassika, kui kärjed, a mulle meeldivad küll :roll:

0605303674d02f.jpg

Üks tehniline probleem kah: surve radikatorustikus, ajab voolikud punni! Tehnovedelikud omavahel ei segune - tosool on normaalset värvi, õli ei vahuta ja kummagi tase pole ka kahtlaselt tõusnud. Salong soojeneb ilusti, jahutusega ka probleeme ei paista olevat. Radika vahetusel sai kenasti manuaali järgi õhutatud, sisse läks õige kogus tosooli ka, süsteem sai läbi loputatud. Äkki paisupaagi korgil miski viga? Ennem seda igatahes ei täheldanud.

Ühesõnaga, sõidan 5-10 km, tõstan kapoti, lasen korgi vahelt surve välja ja enam survet sisse ei teki. Kuni järgmise hommikuni, kus mootor vahepeal täiesti jahtunud.

Külaline
See teema on edasistele vastustele suletud.

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.