Hüppa postitusse
Postitatud
comment_19428

Mõtlesin et teeks siis ajaviiteks siia teema ära ühest enda raharöövlist. Auto sai soetatud suht soodsa hinnaga ja algne plaan oli auto varuosadeks müüa! Tegu siis `89 aasta punast värvi touringuga. Kere oli nii nagu ikka, roostet küllaga, mingi esiotsa pauk on olnud ja see läbinud väga "pornol" moel vahetuse.Peal oli 1.8 mootor, millel karteripõhi puruks, üldse oli auto seisnud pikka aega! Tagumine küljeklaas oli katki, sealt sadas vihma/lund sisse ja seest sisu kopitas ja mädanes. Esiistmed olid räbalad ja erinevat värvi, puudu oli enamus vajaminevaid asju ja katteid, lagi oli alla vajunud, antenn oli lahti ja sealt sadas samuti vihma salongi!

Ees oli pre-face põll ja halli värvi kapott.

Otsustasin auto siiski auto korda teha ja liikuma panna!

Esimese asjana tegin kapoti vahetuse ja panin peale punase kapoti!

Sai siis masin ära lohistatud, teiseks sai küljest võetud tagumine katkise klaasiga uks ja uus klaas pandud, ust pisut "poleeritud" ja tagasi külge. See uks vist ainuke asi,peale kapoti, mis ka 99% roostevaba, kõikjalt mujalt leiab roostet...:D

Karter korda ja õli sisse, ning auto käivitus üsna ruttu, paraku oli selle mootoriga siiski ühel pool, õlirõhutuli põles tühikäigul ja mootor ei käinud õieti.

M20B20...

Suht odava rahaga sai peale pandud e34 pealt pärit m20b20, läks kõigega, koos kasti,summuti ja juhtmestikuga!

mootorile sai pandud ka uus hammasrihm ja rullikud, genekarihm, uued õlid kastis , mootoris ja difris. Kuna ventika sidur oli kinni keevitatud, siis suutsin seda lahti keerates veepumba ära lõhkuda, sai ka see siis välja vahetatud vähe kasutatud veepumba vastu.Summuti Mootr läks peale e30 TD käppade ja patjadega, külge jäi e34 kat, sinna sobis otsa m40 lõpupütt.

käiguhoovastik sai sobivaks tehtud, samuti gardaan sai 5cm lühemaks tehtud, kuna ei leidunud e30 r6 gardaani.

kaasa saadud radikas siiski lekkis vastupidiselt müüja jutule ja sai seegi uus ostetud!

Mootor peal ja töötas

enne uue mootori pealepanekut sai kõrvaldatut hulk muid vigu, pandud uus kojamehehoovastiku süsteem, kõrvaldatud mitmeid elekri vigu, kuna algusel ei töötand peale tagatulede mitte miski!

peal oli tavaline roolilatt, milles oli loks sees , samuti roolikardaanis, needki vahetasin välja..

Esisillas sai tehtud pukside ja ¹arniiride vahetus. peale mootori käimasaamist ja suuremate vigade kõrvaldamist sai sai esiots kokku laotud, uus põll ette ja ülevaatusele!

Ülevaatus olemas sai sellega siis asutud igapäeva sõite tegema, vigu hakkas muudkui juurde tulema, kütusepaak lekkis, differ tegi häält!

sain autoga mitu kuud üsna muretult sõita, kui differ jooksis kokku.

Veermik..

Sai siis jälle võetud ette suurem remont, kogu tagasild alt ära, vahetatud suured sillatalapuksid, uued piduritorud, kütusetorud, pidurivoolikud, kettad, trossid jne. Sai kõrvaldatud suur hulk roostet ja vahetatud jupike tagatiiba ja küljekarpi! Alla läksid ABS variandi õõtsad, mingi aja pärast on vaja ette panna uued püstakud, kuna need ilma ABS`ita ning rattakalded pisut valed (sillastendis sai käidud mingi aeg)

lisad

autol lisad praktiliselt puudusid/puuduvad..

on ainult :

* ees el. aknad (olemas kõik vajalik 4xel.akende paigalduseks)

* külgsuunad :D

* nahksisu sai ostetud

* istmesoojendused (juhtmed ,lülitid veel puudu)

* kella, kuupäeva ja temp. näit

* katuseluugita variant (see on 1 põhjus, miks otsustasin korda teha auto :) )

edasine

jäi veel mainimata, et auto ei ole mingi projektikas, vaid lihtsalt igapäeva kasutuseks mõeldud. Üritan hoida autot enam-vähem korras ja aeg ajalt lisadega täiustada. Põhiline "projekt" ja rahamatmisauto on siiski üks teine touring! (mis rahanappuse tõttu hetkel ei edene eriti :D )

Auto läheb sügisel ülevärvimisse, on juba kokku lepitud, kõik keevitustööd teen ise ära enne ja eemaldan suurema osa rooste. Enne seda panen siis ette alla uued püstakud, kettad, klotsid ja võimuga lati! Imelik küll, aga autol puudus roolivõim, samuti ABS. Peale värvimist läheb peale 320 touringu juhtmestik (k.a. mootori), siis tuleb lakke ka Check control.

kokku on ka lepitud laele uue musta katte paigaldus ja raha taga seisab ka Cruse Control.

nüüd sai pikk ja segane jutt kiiruga, kindlasti ununes palju asju!

algusel:

051520793efde1.jpg.729e950f1068abbc37d766a71f7c050a.jpg

051520799398a6.jpg.a4784072e208a6bfe24750b97355c58c.jpg

0515212396a774.jpg.f1c4a99f6bc8767c932721c6c27449b2.jpg

05152124724b2c.jpg.80dff7d80acdd2f45f325a7113b491b5.jpg

0515212451c130.jpg.4fb75d2ae552dbd4d7103f03a175c54d.jpg

0515215557ac37.jpg.2fbd0bd13b7c174a6a1a1822e806e1b0.jpg

 

kõik vajalik kohe kaasas...:D

0515215674a369.jpg.dc3ea438c9a98912e622f50e46d0ed1b.jpg

uus klaas ees 

051521953a2921.jpg.1ee6d2c26a90e61ab6b8ba4ef52b6b92.jpg

uus mootor.

051521955ecfa8.jpg.ac3a1fb931317fa04217fedf942190aa.jpg

kuu aega remonti ja saigi sõitma...:D

05152280314f2e.jpg.7df60f415166d7e9ee21e7cabeb2f7eb.jpg0515228131f0b0.jpg.9ddbe02e5ebb5d7145983700c8ae82f0.jpg05152283928dd0.jpg.fa4c30cee4c01bb170844cf0cd2dc27b.jpg

 

051523881cddd7.jpg.75894ecd097b3dc9af5175d198dbf29d.jpg0515239054b851.jpg.26a22ef42d6f65eba825de3e9dc25859.jpg

 

Nahksisu.

051524529b2ad4.jpg.0ee0aec0da813f4f35ce2297f0b038dd.jpg

 

051524539d79df.jpg.d886f8ec9d2a307fb67785918331b66e.jpg

tagaosa remont,

051524951c8668.jpg.2b3f49eff93bf037f570e4e099f8332f.jpg05152455995886.jpg.da4d28d41c9baf4da663212fb4bfb95d.jpg051524977fdd87.jpg.88302cb79d297943f0c59fc0f0bcbf88.jpg

05152540182a5d.jpg.888a6123b67bcbc356658bdedb50b2f4.jpg051525405c4524.jpg.4453bc45d8f5f34f18647daa74ce1a6d.jpg

05152541119b8b.jpg.ca1752fd59762626a11efcc9992f619a.jpg

051525687491d9.jpg.dd571679c8724f0440d94c5aeba6ce9d.jpg051525693ca60a.jpg.3ed5568a2d14ebf2287b1bfbdd645b0e.jpg

05152586723e6b.jpg.23d8c3abb732b767b4303d39e7746361.jpg

 

  • Vastuseid 366
  • Vaatamisi 63tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Enne aastalõppu üks mõttetu update veel. Aasta viimased kuud olid üsna sõidurohked, vähemalt 150km päevas. Keris üsna kiirelt   400000 ette, mis tähendab lisaks huvitavamale odo näidule (enamasti ju k

  • Viimasest sissekandest möödas umbes 5 pool aastat. Selle ajaga muutunud palju siin foorumis ja ka auto juures. Õigem vast õelda, et auto on ära kulunud/ otsa saanud. Foorumi osas toimunud niisama palj

  • Nii... Allakäik algas siit.   Kährik järvakandis   Teine kährik järvakandis, teiselpool linna   Kits kodukandis     Kährik tõrvas

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_16389
Tsiteeri
Sorry, et küsin, aga kuidas sa laepolstri ilma esiklaasi ära võtmata kätte said?

lagi tuleb jah terves tükis tagant välja, esiklaas nagunii mitmeid kordi eest ära käinud, värvimise ajaks tuleb nagunii jälle ära võtta ja ilmselt läheb uus klaas asemele :)

Et kapotialune oleks pisut rohkem originaalilähedasem :D

0621285612dfc2.jpg.88c9522f65d10b6815e8bfa69a98d657.jpg

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_16201

Asi nüüd siis nii kaugel , et mootor töötab ja auto ilmselt sõidaks ka, aga ei hakanud minema lumme pooliku autoga. Keda täna sai tüüdatud, neile siis teadmiseks, et probleem oli vända anduri ja küünlajuhtme anduri pistikutes, mis olid vahetuses omavahel! Nüüd vaja leida koht, kus saab lasta auto üle värvida või teha seda ise ja siis lõplikult kokku panna.

päris valmis saab auto vast kevadeks, ei jõua tegeleda kõigi e30`tega korraga ja transpordivahendi puuduses hetkel ei vaevle..:P

kevadel panen alla 17"*8" borbet veljed..

Räägiks nüüd tehtud töödest natuke lähemalt...

Suvel sai sai siis 2.0 mootor vahelt ära võetud ja auto laiali kistud, algselt oli plaanis kergelt üle käia ,aga sai ikkagi natuke põhjalikumalt ette võetud. Ime , et see esiots seal ees veel püsis, LKF andmete põhjal võib järeldada, et see esiotsa "remont" oli tehtud 10a tagasi, vast kestab minu töö ka sama kaua....D ..see oli ikka väga ropp töö...ega praegugi ei teinud seda profilikult, aga julgen väita et paremini, kui mõnes remondikohas!

Auto oli üsna laiali, iga viimne polt ja tüübel oli eemaldatud esiosast, samuti salong oli laiali (on pms siiani), vastasel juhul poleks saanud keevitustööd ega sellist remonti teha..

Kapotialuse värvitöö tegin ise, kogu auto värvimise jätaks siiski asjatundja teha!

Autole läks siis peale m20b25 mootor, mis pärit e34 pealt, enne pealepanekut sai ära vahetatud rihmad, rullik, tihendeid jne..

(Kuna pole ise kunagi omanud ühtegi sellise mootori e30, siis sellepärast ka selline valik.)

sai muretsetud ka e30 r6 mootorijuhtmestik ja õlijahutus.

seda, et mootor pärit e34 pealt tunneb hetkel ära õlivarda järgi,muu peaks olema nagu e30 325..

Autole sai peale pandud uus juhtmestik, mis päris 320 touringu pealt, sellega sai (saab) lakke ka check controli ja ABS`i,mida millegipärast polnud (tavaliselt on enamus touringutel). Juhtmestikuvahetus sai eelkõige ette võetud p*rses vana juhtmestiku pärast.

kuna enne ABS polnud, siis sai muretsetud ka ABS variandi püstakud ja õõtsad (õõtsad said juba suvel alla)

Autol toimis varem ainult 1 lukk (süütelukk) , pagasilukk oli tuksis ja ukselukke üldse polnud. Sellele probleemile sain lahenduse oma varuosa touringu pealt, et 1 võti keeraks kõike, siis sai ka roolisammas süütelukuga ümber visatud, kuna see oli airbagi variant, siis sai kogu airbagi kupatus ringi visatud, sammas, pedaalid, keretugevdus keevitatud ja kõik muu sellega seonduv. Ka kindalaeka lukk on sama võtmega :)

Suur jama oli poritiibade ja kapoti paikasaamine, selle nahka läks terve päev ja ei saanud ikka hea, kun apole lihtsalt võimalik nii lihtsalt, auto nagunii avariiline ja need b-osa tiivad lihtsalt ei ulatu nii, et vahed igal pool võrdsed jääksid, aga lõpptulemus jäi siiski üsna normaalne.

Tegelikult oleks lihtsam olnud mainida neid asju, mis autol on välja vahetamata...Hetkel siis on ostmisest saadik samaks jäänud body skeleton, 4 ust, tagasilla tala, esisillatala, poritiivad,tagatuled,pagasiruumi polstrid, 2 uksepolstrit, kojamehehoovastik. Ülejäänud asjad on kõik välja vahetatud või uued pandud!

Selle remondiga sai/saab auto siis järgmised lisad.

* m20b25 mootori

* roolivõimendi

* ABS

* Airbag

* Check control

* must nahatatud lagi

* originaal nahksisu

* istmesoojendused

* püsikiirusehoidja (kuna kang tuli airbagi variant, siis ka see üks põhjus airbagi asjade ümbertõstmisel)

* 2x el. aknad (olemas ka vajaminev kraam 4x el.akende tegemiseks, aga vist ei pane peale, kõigil kolmel e30`l pole vaja ka vast, nii suurt luksust...:P )

* kella/kuupäeva/temp. näitajaga "kompu"

Tulemas veel...

* käetugi ette

* valgusega m-technik käigukanginupp

Rohkem lisasi nagu ei ihalda sellele e30, niigi liiga palju...:D

kui siis valgustusega peegel.. Põhimõtteliselt on konditsioneer ka olemas sellele, aga ei hakka seda peale panema!

Enne jäi veel mainimata, et enamus puksid, ¹arniirid ja muud kuluvad osad on ka uued, plaan ka uus esiklaas osta. Hetkel siis kõik, sai niigi liiga pikk jutt... :lol:

kohe ka paar uuemat pilti.

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_14976
Mis toimub?

Hetkel seisab samas kohas ja ootan värvimist. Hetkel ootan siis värvijärjekorras, eelmine nädal sai helistatud ja esialgsetel andmetel saan löögile märtsi lõpus või aprilli alguses. Algusel arvasin et värvin ise kogu auto ära, aga siiski lasen seda teha pädevamal inimesel, kes sellega tegeleb vabal ajal. Paar päeva tagasi käivitasin ja sügelesin sõitma minna...:D

Hetkeseisuga tuleb autole saatuse tahtel lisaks eelnevatele lisadele veel juurede:

* kohtvalgustitega tahavaatepeegel

* tagumised el aknad.

comment_14875

Kui abi vaja värvimisel , siis mul sõber keila kandis koos uue ja uhke värvikambri ja töökojaga :wink:

Vajadusel saad ise nina tolmuseks teha :wink:

Laseb värvi selga 2,5 k eest

Teistel paluks nüüd mitte minu postkasti ummistama hakata , see on limiteeritud pakkumine , mis kehtib ainult personaalselt ühele isikule :!: :D

  • 5 nädalat hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_13868

Hakkab vaikselt looma...

06914470913f4e.jpg.d7f4a2a984bd91868c0ddb0970e50dd3.jpg

 

069144707350ab.jpg.a64dcedeaa47fe4ad86c2ba6404d1f54.jpg

 

 

Hetkel sai kiiresti uksetüüblid teibitud, värvimise ajaks võtan ikka ära, esiklaas samuti ikka eest ära värvimise ajaks. Suureks üllatuseks oli see, et esiklaasi tihendi all rooste puudus (kui võtta arvesse ülejäänud kere)

Ka üsna roosteta keredel olen tihendi all kahe pleki vahel hulgalist roostet leidnud. Vahepealsest suurest ja tülikast nühkimisest ei hakka siin rääkimagi...jube ropp ja tülikas töö... ja seda nühkimist jagub veel. Enne eeltööde algust sai kogu auto põhjalikult lahustilapiga üle käidud, igasugu pigitäpid ja muu mustus eemaldatud. Peaaegu kogu auto on üle krunditud, mis tähendab, et ideaalseid kohti oli vähe. Luuk, stanged, peeglid ja veel mõned asjad ootavad alles eeltööde algust. Järgmise nädala lõpul peaks auto saama värvi selga. Enne seda veel vesilihv. Krunt sai eile üle lihvitud.

comment_13865

Vesilihv :shock:

Niipalju kui meile koolis maalrist õpetaja rääkis, siis vesilihvist soovitas küll kaarega mööda käia, kuna pidavat kiiremini ussitama hakkama. Loogiliselt võttes ka nii on ju .

Aga muidu paistab, et tuleb tore vagun , edu 8)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.