Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40403

Kuna igapäevasel liikuril ei ole midagi näppida ja garantii ka ei luba, siis on juba mõnda aega rahutus hinges olnud. Tegelikult kestab see juba paar aastat alates sellest, kui omaaegse hobiauto (Porsche 944-85) maha müüsin. BMW on olnud kogu aeg oma (viimased 10 omatud autot Baierimaa toodang) ja seega otsisin vanakest E21-te, kuid kuna ühtegi sobivat eksemplari ette ei juhtunud, siis olin vahepeal juba käega löönud, kuni.... 2011 aasta lõpus ilmus auto24-s üks huvitav kuulutus E30 Baur osas. Auto tundus just sobiv selles mõttes, et polnud täiesti rimakas, aga samas ka mitte kallis prillikivi, ühesõnaga et pakuks mõneks ajaks mõnusat nuputamist/tegutsemist. Kõik oli tore, välja arvatud seisukorrale mitte vastav hind, seega edastasin müüjale oma kontakti koos pakkumisega ja pärast mõningast müümist oli ta lõpuks 2012 veebruaris valmis minu pakutud hinnaga autost loobuma.

Olemus - masin toodud Saksamaalt. Mootor originaalis võrri oma ehk 66kw (M10), samas väga korralik nagu ka ülejäänud tehnika (klotsid/kettad uued, sarniirid vahetatud, jne). El.aknad, katuse tagumine osa (see aknaga osa) praktiliselt uus ehk värskelt vahetatud, kere üsna roostes, samas põhi korralik kuna pole Eesti teedel sõitnud.

Plaanid - käesoleval aastal pole suuri plaane, kuna tahaks suvel natukene ringi sõita, autot nautida ja vanemale tütrele õppesõitu teha. BBS valuveljed koos V-mustriga rehvidega sai peale, et üldse kannataks tänavapildis liikuda vaja poleerida (loodetavasti ristipoeg Tõnis lööb kampa, kelle abi on olnud hindamatu esmase korrastamise juures), järgmisena ehk suveks jooksvalt plaan korrastada salongi osa, kuna originaal sportistmed on läbi ja keegi on sees parajat p...tuuningut teinud (E34 el.akna nupud, omatehtud dioodvalgustus, niiskuskindlateibiga lapitud uksepolstri käetugi, jne). Järgmine talv siis ootavad ees ilmselgelt ulatuslikud keretööd - uued uksed ja esitiivad, paar auku keevitada, rooste likvideerimine ja värvimine. Samuti hoian silmad/kõrvad lahti võimalike mootorite osas, ilmselt mõistlik teha vastav vahetus ennem keretöid, et ei vigastaks hiljem värvikihti.

Paar pilti ka - sellisena nagu sain ja hetkeseis

Baur_k%c3%bclg.jpg

Baur_taga.jpg

Baur_eest.jpg

Baur_taga2.jpg

Muudetud , muutis Bemmest

  • Vastuseid 70
  • Vaatamisi 9,3tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Lihtne. E30 ei ole haruldus kuskilt otsast ja sul ei ole mõtet oma originaalsuseihalust igal pool ja kõigile peale suruda. Las igaüks ehitab oma autot nii nagu heaks arvab. Peaasi et ta teeb seda hä

  • Mnjah, täpselt aastake ja lõpuks tema valmis sai ehk siis paar nädalat tagasi ta lõpuks käevitus ja seega sai Baurist Baur IS, E30 originaal 100kw seadistuses

  • otsakaanega on lihtsam, alates 93 on metallist tihend, mis sobib ideaalselt ja peab ka ilma täiendavate möksideta, aga papist tihenditega on mõtlemise koht tõepoolest. Kuna aga paar ööd tagasi ei andn

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_74503

pikk vaikus siin teemas on olnud seotud vahepeal õhus olnud müügi plaaniga ja vahepealse sõitmise ja nautimisega :-) See talv aga käivitus tööde etapp II, mis algse plaani kohaselt oli tehnika vahetus ehk siis eelkõige 66kw moto asendamine E30 originaal IS mootori ehk 100kw-sega. Vana mootor sai maha võetud ja ära müüdud, uus pukki pandud tihendite vahetuseks ja siis tegin saatusliku vea uurida lähemalt silda, mis iseenesest polnud väga hullus seisus. Aga sillatalast leitud auguke ja tavotine sarniir päädis sellega, et kogu sild sai alla lastud ja nüüd käib esmajärjekorras silla jupp jupi haaval taastamine. Uus sillatala, õõtsad ja stabikas on liivapritsi ja värvimise juba läbinud, homme läheb teine sats ehk püstakud, tuulesuunajad ja veel mõned vidinad. Taastamise käigus tulevad uued sarniirid, puksid, amordid, jne, muuhulgas 51mm püstakud, 22mm kettad, uued sadulad. Tundub et niipea veel mootori tihendisarjani ei jõua. Mõtlesin, et sild paari päeva töö, aga kui nõnna jupi haaval teda kokku pudistada, siis võtab ikka aega küll :-)

 

e30_mootoriruum.JPG

e30_sillatala.JPG

Muudetud , muutis Bemmest

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_74976

Konseptsiooniline plaan on siis välimus hoida preface, aga tehnika maksimaalselt IS-le omane panna. Soetatud IS 100kw mootor on pukkis ja ootab aega, et kõik planeeritud tihendid (klapisääre, karteripõhja, klapikambrikaane, õlifiltrikorpuse, väntvõlli) saaks vahetatud. Sild hakkab ka looma, peaaegu kõik uued jupid koos, puudu veel amordid ja ootan 51-seid püstakuid värvimisest tagasi, siis saab hakata silda tagasi kokku panema ja keskenduda 100% mootorile ja seonduvale tehnikale, et oleks lootust suveks Baur kokku ka saada

 

Mootori_tihendid.JPG

Esisild.JPG

  • Autor
comment_75197

otsakaanega on lihtsam, alates 93 on metallist tihend, mis sobib ideaalselt ja peab ka ilma täiendavate möksideta, aga papist tihenditega on mõtlemise koht tõepoolest. Kuna aga paar ööd tagasi ei andnud rahu sisemine dilemma, et panen nüüd pea kõik uued tihendid, aga tegelikult mootori taustast ja sisust palju ei tea, seega jääks kripeldama, et mis on "karu kõhus". Dilemma lõppes sellega, et mootor sai lahti võetud aatomiteks - kaas maha, kolvid välja..., seega läheb ikka veel pikalt aega ennem kui pildil olevate toredate tihenditeni jõuan uuesti. Midagi hullu ei leidnud - plokk terve, kaas sirge, nukad ja vänt väga ilusad, isegi saaled läikisid, kolvirõngad oleks veel sõitnud, aga kui juba aatomiteks, siis vahetan kolvirõngad ja muu vajaliku mudru ka ära, kaasa arvatud selle IS mootorite kurikuulsa OEM tihendi nr 10.  

 

e30_moto_aatom.jpg

Muudetud , muutis Bemmest

  • Autor
comment_75209

Minule teadaolevalt on võimalik metallist tihend panna vaid ketikambri kaanele. Tsiteerides kõvasti targemat abilist ehk Carmastersi omanikku Valdekut - "Originaalis on IS motol ketikambri kaanel papp tihendid, kuid 09/93 ja edasi on metall tihendid. Ise olen neid kasutanud kõigil motodel. Oluliselt lihtsam paigaldada ning lekkimise probleeme on samuti vähem."

Muudetud , muutis Bemmest

  • Autor
comment_75661

Sild hakkab vaikselt looma - vanad õõtsad liivapritsitud, pulbervärvitud ja uued sarniirid/puksid ka sisse pressitud, ühe õõtsa jõudsin ka paika panna. Esimesed püstakud (51mm) samuti liivapritsitud, pulbervärvitud ja komplekteeritud, sai külge K+F uued vedrud, Sachs Advantage amordid, Sachs põhjalöögipuksid katetega ja Sachs tugilaagrid. Kõige magusam osa veel lähipäevil ees, et saaks kõik komplekteeritu ka autole külge.

 

E30_uued_%C3%B5%C3%B5tsad.JPGe30_p%C3%BCstaku_materjal.jpg

e30_p%C3%BCstakud.jpg

Muudetud , muutis Bemmest

  • Autor
comment_75689

Tänud vihje eest, kaas on terve, aga ilmnes, et 8-st väljalaske klapist 6 on vähem või rohkem kõverad, seega otsin aktiivselt ideaalis 8-t, min 6-t M42 100kw moto väljalaske klappi

Muudetud , muutis Bemmest

comment_75738

Valdek väitis, et ei pane üleni mingit hermetsi, vaid nendele kohtadele, mis tehasejuhendis ette nähtud, kahjuks ma ei tea millised need kohad on.

 

Reeglina on need kohad nö kurvipealsed kohad, otse poldi alla pole mõtet panna. Sellel mootori puhul tasuks lähemalt vaadata veepumba korpusest väljuvat kandilist kanalit, see on päris kehva valu ja seal võib tükikesi väljas olla.

  • Autor
comment_76021

Nõnna, esisild on 95% koos, vaja veel stabika kontide õõtsapoolsed kinnitused värvida ja SWAGI kondid külge panna, järgmise tööna juba ootamas esipidurite taastamine, et saaks lõpuks rattad alla ja pukkide pealt maha tõstetud ning võimuga roolisüsteemi paigaldus. Pidurid lähevad 22mm ventkettad, suurem töö ilmselt saadud vastavate suportite kobestamine, uued RTS roolivardad käes, aga latt ootab tihendisarja kohale jõudmist.  

Mul suureks abiliseks ristipoeg Tõnis, mina keskendun rohkem sillale, tema mootorile, seega paralleelselt edeneb. Moto alumine ots põhimõtteliselt koos ehk puhastatud karteripõhi küljes, kolvid pestud ja koos uute KLOBENSCHMIDT rõngastega oma koha plokis taas leidnud. Edasine moto komplekteerimine seisab hetkel ketikorpuse ja motoploki vahelise tihendi ootuses, lisaks peaks esmaspäevaks Liguri juurest kätte saama puhastatud ja korrastatud kaane.

 

Moto_uued%20r%C3%B5ngad.JPG

karter%20uus.JPG

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_76854

Algselt kiire esisilla näppimisena alganu ja esisilla kapitaalse taastamisena jätkunu on jõudnud võiduka lõpuni. Pidurid veel õhutada, roolilatt alla panna (seisab tihendite komplekti ootuses) ja valmis. Mootori kaan on ka komplekteeritud, ootab vaba aega, et saaks moto suures osas kokku ära lappida ja kapoti alla tõsta.

 

Esisild_valmis.JPG  

  • 7 kuud hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.