Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_54229

Polegi eriti midagi tegema hakanud aga mõned uued pildid ikkagi, endal pärast hea järge pidada millal mida teha sai :D

 

Tagasillatala värvitud ja kandepuksid sees:

 

01004826594972f.jpg01004826016c265.jpg

 

Tegelesin toonkiletatud klaaside vahetamisega rohelise tooniga akende vastu. Kuna juhtus selline loll lugu, et paremat tagumist FL-i oma ei olnud aga selle asemel oli 2 vasaku poole oma. Võtsin siis olemas olnud õige poole PF-i klaasi, eemaldasin kinnitused ja liimisin klaasiliimiga FLi kinnitused külge. Käib kah :D

 

0100421269d06b6.jpg

 

Tagaklaasi eest tänud Margole :) Kunagi kui siin teema alguses kõvatasin, et plaan rohelised klaasid hankida siis pakkus ta enda oma vahetuseks ja lõpuks saigi see linnast ära toodud. Väikse teemakohase kleepsu lisasin ka :D

 

 

010066114332546.jpg

010065712553f7f.jpg

 

Mulle igatahes ilma kileta meeldib palju rohkem :beer: Soliidsem. Klaasi tihendile veel kiilu sisse ei ajanud, ilmselt korra võtan veel klaasi ära, on mõned plaanid mütsiriiuliga ja ehk ka laepolstriga. Ruloo kinnitused ka paigaldamata.

 

Ja siiiiiis ükspäev võtsin end kokku ja tegin seda mis kõige paremini oskan - lammutan toimivaid asju laiali :rolleyes: Seda millal asi kokku saab veel alles paistab. Selline vaatepilt siis hetkel suht. Paak ja käigukast on veel eemaldamata.

 

0100755045431df.jpg

0100754999e846a.jpg

01007545855f08b.jpg

0100754555b4422.jpg

 

Kena kõntsakiht, kas pole :rolleyes:

 

01007545095d26a.jpg

 

Vanadest piduritorudest enam ka asja pole. Uued olemas ja magistraali panin juba paika kah. Kahjuks läksid torude kinnitusklambritel kaks kruvi pooleks. Kätte saada neid üritasin aga tundub suht võimatu. Nii, et kui keegi paremat mõtet ei anna, siis teen vist pattu, lõikan vana klambri kinnituse ära ja asendan plekikruviga - eemaldanud olen neid selle auto küljest niigi pea pool kilo, mõne peab ikka tagasi panema :D

 

0100754527e5262.jpg

010075460137cdf.jpg

 

Ilmselt peab ka väikse kaaneremondi tegema, esimene asi sellelt rindelt siis. Muideks, kas kellelgi on kogemusi Torx-kaanepoltide taaskasutamisega? Haynesi manuaal lubab kuni 3 korda neid kasutada, mõnes väljamaa foorumis aga tehakse seda mõtet maatasa. On's asi nii tõsine? Muidugi kui silmaga näha, et veninud siis loomulikult uusi vaja aga ilmselt peab seda mootorit nagunii järgmine talv natuke põhjalikumalt kõbima, ei viitsiks seekord  siis uusi polte ju panna kui võimalik... <_<

 

010075462398b00.jpg

 

 

Jõuluvana tõi aga sellise raamatu:

 

01007546910bfab.jpg

 

Lugesin läbi ja ütleme nii, et oleks mul kolm aastat tagasi selline olnud, siis jah... Polegi nagu selliseid tüüpvigu millega ma ma maadelnud poleks või tegelema hakkama ei peaks :D

 

Järgmine sats varuosi tuleb ka tuleval nädalal ära tellida, ühtteist on veel puudu. Siis aga polegi muud kui võiduka lõpuni see tagasild kokku pusida ja alla tagasi pista B)

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_54232

No seda ka aga põhimõtteliselt, miks remondimanuaal lubab, enamus töökodasidki olen kindel, et suht kõik kliendi asjad vanaviisi kokku lappab aga ikkagi ei tohi. Kogemusi on mul kahesuguseid - esiteks kapremonditud Lada mootor, mis vanade poltidega kokku läks - kepsud, raamipakud, plokikaas - hindasin visuaalselt venimist ja seda polnud ja see mootor käib siiani ilma probleemideta. Teine kogemus on aga M20 enda hex-peaga poltidega, eelmisel kaheliitrisel avastasin esimesel korral klapikambrikaant maha võttes, et üks poldipea on puudu. Neid tõesti teist korda ei kasutaks.

 

A no ilmselt jah, peab ikka uued võtma :D

comment_54234

piduritorudega tuleb selline seik meelde,olin laisk ja võttsin realoemist torude pikkused,lõppes se sellega et tagpidurite surveregulaator on nüüd absi juures,vist võttsin ilma absita isedi piduritoru mõõdu :P

 

ja tagumise kolmikuga tegin kah pattu ja tõmbasin nibukatega kinni,no krt 18aastat vana asi kka ussitab sellest pole pääsu,aga noh mu touring enivei custom made :)

 

hulk tühja loba,aga jõudu ja jakksu sulle ;)

comment_54236

Surveregulaator on ikka samas kohas mõlema variandi puhul :)

Ei saa õelda, et plokikaanepoldid ei maksa midagi, siiski 20e kanti on nende hind.

Kust selle raamatu soetasid, siin mingiaeg reklaamiti ka seda. Kas oled hea ingliskeele oskusega , või on raamatust pool ikka pildid?

Vaata ,et silda koostades ei unusta olulist tõsiasja ,keerata õõtsa ja amordipoldid kinni siis kui auto raskus peal on :)

  • Autor
comment_54240

Magistraal oleks võinud mõne cm isegi lühem olla (kataloogis 3120mm, ma soovitaks näiteks 3080-3070mm) aga mingit erilist jama küll polnud selle pikkusega, sai suht ilusti vana järgi valmis väänata. Kolmiku kinnitus on kere küljes terve aga ära murdusid need plekkliistuga fikseeritud kolme toru jaoks olevate klambrite kruvid. Pealt ei saanud aru üldse et midagi viga on aga plõksti läks katki :D Kaks tükki neljast siis, teised jäid terveks.

 

Raamatusse on ta suhteliselt õhukese mahu kohta päris palju asjalikku juttu pandud, abiks eriti neile kes näiteks tahavad esimese korraga omale korraliku rulli osta (hinnad on ju päris kõrgeks läinud ja oht omale sihukese raha eest sihuke kukesupp osta on täitsa olemas). Huvitav lugemine igatahes.

 

Puksid lähevad muidu jah päris kähku sõlme kui need tõstuki peal kinni tõmmata :D On meeles küll aga loodan et lõpuks suure elevusega seda ikka ära ei unusta :D Päris imelikke vigu tuleb teinekord sisse, eelmisel masinal panin suure hurraaga mootorit ju peale ja unustasin kiiruga näiteks jagaja poldid kinni keerata mis mind isegi tee äärde jättis.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_54777

Vahepeal oli palgapäev :D Sel puhul tellisin siis portsu juppe. Uued tagumised rattalaagrid, käsipiduritrossid, plokikaanepoldid, plokikaane tihend, kardaani tugilaager.

Kahjuks ei ole ka seekord sellist tunnet et nüüd pole enam küll midagi vaja :D Pigem on nii, et mingi nimekiri mis peas eksisteerib, lükkub pidevalt edasi sest lahtivõtmise käigus leiab ridamisi kulunud või kõlbmatuid detaile.

0100854345f14a6.jpg

Lahtivõtmise käigus näiteks selgus tõsiasi, et mõlemad sisemised rattakoopaservad on ikka päris auklikud :D Sealt siis ka see pagassi voolanud vesi ilmselt. Aga sõber Joeliga mõtlesime, et teeks ühe tegusa laupäevaku ja vaataks õige mis teha annab :P Reaalsuses muidugi mina nokkisin niisama ja paarimees tegi tööd aga laupäevak oli sellegipoolest :D Igatahes au ja kuulsust inimesele kes viitsib vabal päeval Tartust rullikat keevitama sõita. Huvi oli muidugi osalt seletatav sellega, et ta siit foorumist nüüd alles ühe musta kupee kere ostis, mis ka keevitust tahab :D.

Niisiis, relakas sisse ja natuke hiljem oli mäda amputeeritud:

01008837204fe87.jpg

Doktorile jäi siis operatsiooniks selline vaatepilt:

0100883736e7dd9.jpg

Ja siis šabloonid, märkimine, 1,0mm paksune plekk, relakas, traathari, keevitus :

0100883708d7c7f.jpg

Lõpptulemusena tundub, et saab asja :beer:. Kui pildil olev viimistleda, kruntida, alumine serv kereliimi või keevitusilikooniga hermeetiliseks teha, üle värvida ja mastiksiga üle teha, võiks tulemus ehk vett pidada ja peale seespoolt kerevahaga pritsimist ka mõni aasta mitte roostetada :D Juhipoolne koopaserv on nagunii pisikeste mullidega, et keretöid päris määramatusse kaugusesse ei lükka ka, aga see seisukord mis enne oli, oli ikka lausa jama. Kusjuures hulluks läks asi päris kähku, kevadel vaadates polnud auke küll sees veel :/

Kui laiad veljed alla saab, siis on näha kas need ka koopasse mahuvad ja kui ei, siis tuleb servasid vastavalt töödelda :D

A lõpetuseks veel pilt ühest asjast, mille kallal toas soojas nokitsesin :rolleyes: Nimelt on esituled light-black kilega tumedamaks kleebitud. Tahtsin proovida mis välja kukub ja tegelikult pole vigagi. Peitis ära kõik pisitäkked ja samas paistab kenasti läbi, ei ole mingid tökatid.

0100882445b031a.jpg

Muudetud , muutis GTA

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_55680

Sellise tempoga nooo, ma ei tea kuna see auto kurat kokku saab :D Ühtteist on tehtud ka aga teha on veel sitaks.

 

* Küljes jämedam stabikas, 12mm vs 14,5mm siis

 

0101010213b7a76.jpg

 

* Bensiinipaagil oli servas auk ja mujalgi pinnaroostet piisavalt. Sai siis roostest puhastatud, mingi möksiga lapitud ja roostesurma ja värviga üle võõbatud ning siis alla tagasi tõstetud. Uus kütusefilter kah loomulikult paika.

 

0101010189fe91c.jpg

0101010187cbc1e.jpg

01009358231bb83.jpg

01010298072ba0c.jpg

 

* Probleeme tekkis ühe veovõlli otsaga - märkasin, et metallvits on kuidagi lahti lasknud ja sealt vett sisse läinud. Ots ju lahtivõetav pole ka kuid kummi alla piiludes nägin, et olukord polnud veel kõige hullem, seega otsustasin vana määrde kuidagi välja saada ja uue sisse ajada. Sitaks võttis see üritus aega. Tegin segusid Plexu pesuainest, loctite kätepesumäärdest, kuumast veest. Kasutasin tööstuslikku fööni, ohtralt kuuma vett, leotasin selle tehtud ainega, kulutasin puhastuspabereid ja mingi 2 tundi hiljem oligi see möll puhas. Uue määrde ajasin fööniga soojemaks, sama tegin ka võlli otsaga, määrisin ohtralt ja panin kummi peale tagasi. Hetkel liigub kenasti, kõrvaliste helideta ja pehmelt. Siiski, kuna ilmselt on sel autol üsna raske elu olnud... :D ... mõlemad veovõlliotsad on ju märkimisväärse lõtkuga, tuleks silma lahti hakata hoidma, et ehk leiab mingid kobedamad.

 

* Difril uus tugipadi küljes (Corteco) ja lekkiva poole simmer ka vahetatud

 

* Käigukastil uus õli ja uus hoovastiku simmer. Lisaks pidi otsima linna pealt uut korki, kuna vana oli mingis episoodis puruks sõidetud, eemaldada tuli torutangide ja leeklambi abiga. Käigukasti äravõtmine oli üldse omaette ooper, polnud seda rullikal auto all enne teinud ja tegin suuri pingutusi selleks, et saada ülemistele poltidele ja starteri poltidele ligi. Lausa niikaugele, et eemaldasin radiaatori, ühe mootorikäpa ja tirisin mootorit ettepoole, muidu tundus et jääbki asi tegemata :D

 

Pildil juba suur ettevõtmine lõpule jõudnud :)

 

0101029817ddc37.jpg

 

* Shortshifter! :D Mõõduga sai vähe puusse ja kardaani ja hoovastiku vahel on praegu ~3mm ruumi. Ekspluatatsiooni käigus näib, kas tekib sest probleeme või ei. Tagumisele silmale lasin uue pronksist puksi ka treida.

 

0101010211e7375.jpg

 

* Mootoril vahetatud tagumine simmer ja hooratas, läks nüüd see kergem variant. Sidur, korv ja survelaager olid kartustele vaatamata üllatavalt kobedad... Mõni positiivne asi ka vahelduseks :)

 

010101019746394.jpg

0101010199ec455.jpg

0101010205a136c.jpg

 

* Tagapidurite kaitseplekid käisid liivapritsis ja said uue värvi.

 

0100854359b0c06.jpg

0101010191c178b.jpg
 

  • Autor
comment_55682

Kuna ületasin ühte postitusse lubatud piltide arvulise kvoodi (euroopa liit, jälle sina vä :D), siis jätkan siit teise satsiga.

 

* Tagumised õõtsad koostatud uute puksidega (Topran) ja laagritega, külge värskelt värvitud kaitseplekid ka.

 

0101010185a4d7e.jpg

0101010193b1fd4.jpg

 

* Sebisin touringu madaldusvedrud, väidetavalt 500km sõitnud ja näevad välja küll seda nägu :) Jom, -40mm. Asi selles, et auto ei istunud ilusti ja koormat ka ei kannatanud. Eks siis kevadel on rohkem mänguruumi ja vaatan kuidas erinevad vedrud käituvad, nüüd ju uued puksid ka all ja tegelikult juba auto selle võrra ka pisut kõrgem.

 

01010297632c821.jpg

 

* Tagasild all, differ küljes, kardaan all, veovõllid kinnitatud, käigukast all, käsipiduri trossid paigas, piduritorustik paigas, käsipiduri süsteem paigas :)

 

0101029781324c7.jpg

0101029789479ed.jpg

 

* Eemaldasin sisselaskekollektori. Igav ei hakka :D Kusjuures, nagu kõik muud asjad selle mootori juures oli ka kollektor koostatud kasutatud tihendite ja punase hermetsiga. Loodan, et ka sealt saab tühikäigu jälle grammi võrra paremaks.

 

010102977325a3f.jpg

 

* Uue manseti ja kaitsekummi sai ka siduri töösilinder

 

0101083003bf215.jpg

010108313307afe.jpg?1359479012

 

Nii, ja nüüd siis tegemata tööde nimekirjani :)

 

Pidurite uuendamine pole päris lõpule jõudnud, liivapritsi viisin hetkel tagumised suportid ja ühe kuumakaitse pleki kronsad mis bensupaagi külge kinnituvad:

 

0101029725b6ed9.jpg

 

Kindlasti tuleb ka esimestele suportitele uued voolikud osta, ja olenevalt sellest kuidas tagumiste sats välja kukub, viin ehk ka esimesed liivapritsi.

 

Tegin veel viimaks südame kõvaks ja tellisin pidurite uuendamiseks veel manti :D Vanad kettad olid kõik miinimumini ja veel natuke kulunud kuid veel ei visanud, esimesed klotsid olid küll läbi. Laisk inimene nagu ma olen, loodan siiski selle pidurite näppimise mõneks ajaks unustada. Vaja oleks veel esimese piduri kulumisanduri kerepoolset pistikut, et kel see mõningase juhtmejupiga mulle kuskilt lõigata oleks, oleksin väga tänulik!

 

 

010108307588d3f.jpg

01010831110c062.jpg

 

Üks niisama pilt ka :D Ega velgi tuleb ka vahel proovida kui mõistus umbe ja käed sõlme jooksevad :D

 

01009359598119a.jpg

Aga jah, raha on otsas, kopp on ees ja kevad juba varsti käes :D

Muudetud , muutis GTA

comment_55684

Tegemist küllaga. Huvitav, et teil kõigil põhjad nii korras, ma ei saaks sellist remonti ette võtta, siis hakkan järjest edasi minema, kuni lõpuks kõik poldid ja jubinad galvaanikasse, kere tegemisse jne :)

Pika varrega saab käigukasti poltidele ligi või keerad silmusega ülemised poldid lahti enne...Loodan et sa enne kergesti ligipääsetavaid alumisi lahti ei keeranud :) Karbi serv jäi ellu sealt tõstukiga tõstes?

Kütusetorud ja voolikud ka vahetusse lähevad?

  • Autor
comment_55686

Karbi servad on tal orig. kohtadest juba kahjuks ära tõstetud aga mina mingeid vigastusi juurde pole tekitanud. Kütusetorud ja voolikud ka täitsa elus, ainult kapotialused vahetusse ehk, need saavad kuumuse valu lisaks ja pihustilati poolsed otsad on murenenud pisut. Põhja alt eemaldatud torude klambrid olen ka uued pannud.

 

Põhja juures pole seni halbu üllatusi lisaks tulnud, ainult üks paagikinnituse kronsa ümbrus ajas mastiksit eemale ja näitas rebast, sealt eemaldasin mis paistis ja kütsin roostesurma, värvi ja mastiksit lõpuks peale. Aga vot rattakoopas see plastik, mille tagant üllatusi pidi tulema... sealt tuli küll, kaks tükki lausa :D Tankimistoru on õnneks veel liivapritsis päästetav aga rattakoopas oleva voolikuid katva plekiga pole küll midagi tarka peale hakata enam. No ja siis plastiku kinnituse juurest on ka auk sees, see kõige alumine siis.

 

Ja vot galvaanikaga tegeleks isegi aga pole sellist pealehakkamist seni olnud. Võibolla järgmisel suuremal remondil juba küll :) Tegelikult neid polte ja jubinaid nii palju seal põhja all polegi, nii et see täiesti mõeldav teema. Aga noh, ega see polegi mingi restaureerimine, lihtsalt mõned pisiasjad mis eelmistel omanikel tegemata jäänud, et aitan autot niiöelda "järje peale" tehnika osas :)

 

Kasti eemaldamise kohta küsisin isegi jutukas korra aga seda keegi ei maininud, et alumised hiljem võtma peaks. Nii, et higi sai siis vist üleliigselt valatud. Pikki võtmeid kombineerisin küll igasuguseid. Seda üritust nii naljaviluks enam teha ei viitsiks niipea :D

comment_55692

See polegi mingi kindlaks määratud tehnika, lihtsalt omast loogikast võtan alati esimesena raskesti ligipääsetavad poldid, seal siis natuke võtmega ja ülejäänud osa tuleb kergemalt näpuga, kuna kast veel kõvasti mootori küljes alumiste poltidega. Üleülde alati igal pool enne raskesti ligipääsetavad ja siis hästi ligipääsetavad...aga tavaliselt teeva dkõik vastupidi, lihtsal kohal enne lahti ja siis 5x rohkem jamamist ülejäänutega.

Pooltelg ei ole ette nähtud lahti tulema rummupoolsest otsast. Kui keegi kumme vahetab, siis ikka diffripoolsest mõlemad otsa. Ise kakkusin selle rummupoolse lahti, seal pleki valts vaja lahti kangutada, kes selle pärast tagasi valtsib nii et see pidama jääb :)

  • Autor
comment_55694

Tänud :beer:

 

Tavaliselt kui mingi probleem on siis guugleldan väljamaa foorumitest juurde :D Kasti poltidega oli lihtsalt see probleem, et mitte kuidagi ei saanud ligi. Õpetati igal pool, et kasti tala lased lahti, siis vajub tagaots viltu ja siis saab ülemistele poltidele kardaane kombineerides ligi. Kõik õige a mul toetus mootor sellepeale siis plokikaant pidi vastu tulemüüri ja mitte mingi nipiga ei saanud padrunit poltidele peale. Kui lõpuks käpa ära võtsin ja mootor veel paar senti allapoole vajus ja ühe nurgaga sillatala peale toetas, siis alles sain. Lahti tuli täpselt nii, et natuke võtmega ja ülejäänud juba näpuga, et see alumiste väljakruvimine ei mõjutanud ja hakanud ülemisi pooma. All istub kast ju hülssides sees ka, toetub ja ei vaju kuhugile tglt. Mootoripadjad ka alles kevadel uued pandud ja suht jäigad, see ka ei aidanud sugugi kaasa :D


Pooltelje teemal usaldasin samamoodi foorumeid ja muid õpetusi kus selgelt kirjas, et sisemine on lahtivõetav ja välimine pole. Eks mingit moodi käib muidugi ja vastava varustusega töökodades tehakse ka püsikiirusliigendite taastamist, eks neil ole ka tehnika kuidas see plekk asendada või vana kinni valtsida või ühe operatsiooniga keevitada. Ma aga kartsin, et noh, esimene läheb ikka õppematerjaliks kui lammutama hakkad ja siis on juba kindel, et peab uusi otsima kohe. Praegu võitsin aga ehk natuke aega juurde :)

comment_55699

Raha õnneks saab juurde teenida ja kopp läheb eest ära kui mõne aja pärast auto küljes olevaid ilusaid asju vaadata. Tahaks muudkui juurde panna :)
Mis pooltelge puutub siis olen mõne sarnase ehitusega välimise otsa lahti lammutand ja siis on treial uue metallvõru ilusasti omale kohale kinni pressind. Põlve otsas saab ka kindlasti, iseasi kui hea ja ma olen veits laisk ka.

Edit: Kettad lase tsingi või siis kuumakindla värviga üle, muidu lähvad ruttu rooste ja ei ole hää vaadata, eriti sellise lahtise velje puhul.

Kui palju käigukangi pikemaks tegid?

Muudetud , muutis PriitV

  • Autor
comment_55715

Ega jah, juppe tahaks ikka veel ja veel panna :)

 

Mõtted on asjalikud. Tsinkvärviga mõtlesin ise ka kettad katta. Oled sa ise seda teinud ka? Ses suhtes, et kui värvi ketaste peale läheb pole vist hullu, paari pidurdusega kulutab selle ju maha? Olen näinud neid uusi tsingitud kettaid, neil on ju algul tööpind ka kõik üle töödeldud ja klots ise kulutab endale sinna raja sisse.

comment_55751

Olen teinud ja osadel tootjatel tulevad nad ka üleni tsingi all. Võib rahulikult üle tuisata, klots puhastab omale vajaliku tee ära ja ülejäänd jääb täpselt rooste eest kaitstud. Tähtis on nad ilusti sellest õlist või taolisest keemiast puhtaks saada mis neile ladustamiseks/transpordiks peale on lastud.

comment_55819

Oh pagan megalt edenenud ju ma ei sa vist enda omal jäärgmisel 5a ka sellist tööd tehtud .Sul järgmine talv igav siis võin enda oma ka sina lükkata ,sul asi käppas juba .Kui E 34 kunagi käigukasti vahetati siis remondi kohas oli BMW käigukastide jaoks spets pikkavardaga v6ti kokku keevitatud mingi 1m pikk oli kui ei eksi :D .

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.