Hüppa postitusse
Postitatud
comment_40142

Korra juba kahepoolestele näpu andnuna, on raske seda viirust kontrolli alla saada. Tekkis võimalus üks lisaks saada ning kuna see kere poolest ka vähe viisakam on, siis tuli juhust kasutada. Mingi prillikivi ta jällegi pole, ning õigupoolest on raske seletadagi, mis seal nii head on. Kuid sellegipoolest luges mulle see, et ta on päris õige 325 ning kui natuke nokitseda, puuduvaid detaile otsida ning vajalikud remondid ära teha, võiks olla päris head sõidutunnet pakkuva autoga.

 

Speclist:

09449980789d7a.jpg

Suhteliselt plank ühesõnaga :ipb-happy-smile:

Nagu järeldada võib on tegu 1990-nda aasta punase sedaaniga, sisu on sinine ning kahjuks istmete osas räbaldunud. Läbisõitu hetkeks 225 100km. Eestis on ta registreeritud 2004. aastal.

Kohe alguses koostasin suurematest ja väiksematest puudustest nimekirja, mida lahendada vaja. Loomulikult pole see lõplik, ning mida rohkem tööd teha, seda rohkem neid vaikselt avastan:

  • Parem katuserenni liist puudu (OK)

  • Põhjakate, logariotsad katkised (parandasin ise ära, seega OK ja säästsin väheke $$$)

  • Ülekäte läinud kellaploki tuuning (OK)

  • Rihm, pingutusrull (OK)

  • 4 nookurivõli tihendit (OK)

  • Klapikambrikaane tihend (OK)

  • Käiguhoovastiku kulissi simmer

  • Difri veovõlli flantsi simmer

  • Õlid

  • Velje remont (OK)

  • Välimine šarniir (OK, üks õõtsapuks ka sama hooga vahetatud)

  • Mootoripadjad (OK)

  • Suunatule kang (OK, relee viga oli tglt)

  • Parem pidurituulutustoru (OK)

  • Pardatšoki käepide, lukk, katted, rihmad, tuli (OK)

  • Käigukangi nahk (OK)

  • Poleerimine (OK)

  • Tagumised sõidu- ja seisupiduri klotsid (OK)

  • Vasaku kaugtule kinnitus (OK)

  • Roolivõimu torud õlised (OK, klambrite viga)(EDIT: not OK, pidin vahetama ka paagist pealevoolu vooliku ja kõik seibtihendid. Nüüd on alles OK)

  • Radika tühjakslaskmispunn katki, lekib sealt vahelt (OK, uus punn)

  • Üks jahutuslõdvik paigatud (OK)

  • Throttle body silikooniga lapitud

  • Kundepoolne välispeegel mõraga

  • Roolatil auk sees ja kaitsekumm puru (OK, E36 latt)

  • Kolm aknavänta puudu (OK)(Edit: ette paigaldatud elektriaknad)

  • Esipõll kõver (Natuke sirutasin, esialgu OK)

  • Esimene numbrimärk aja ära elanud (OK, kaks uut märki)

  • Tagumine summutipütt räbalateks (OK, ühte tükki keevitatud)

  • Juhipoolsed uksed pisut laines - avarii olnud kunagi. A no ega mõlke on veel :ipb-smile:

Armatuurist puuduvad jupid olen peaaegu kõik saanud ja külge kruttinud (tänud Eixile). "Heli" teeb Reverse RDS makk, mille hankisin SR.org foorumi kaudu ja pidin ka remontida laskma, et töötaks. Tuuningust võiks ära mainida MHW tagatuled, mitte just ilusaima sportrooli, Koni regullitavad tagumised amordid, esitulede kulmud ja BCW Design 25 15x8 veljed, mille korrastamisega ka tegelen.

Välise hiilguse saamiseks olen esialgu auto käsitsi poleerinud (Commandant nr.3) ja vahatanud (Liqoi Moly poleervaha), töökaaslane väänas tagumise konksu juurde ka pisut uut plekki ning tegi vajalikud keevitused. Mõni väiksem koht on veel vaja teha kuid üldiselt on põhja alt auto päris kena. Legendi järgi on ta Eestis vaid viimasel kahel talvel sõitnud, ülejäänud aastail siis vaid suvise ilmaga. Aga noh, ega rull ilma roosteta on selline asi, mis liigitub ulme valdkonda.

Lisaks on sada muud pisiasja vaja korrastada. Eks raha seab ka piirid, enamus asju ju poest ostetavad aga korraga ei saa.

Eesmärgiks on seatud ta puhkuse ajaks (pisut enne jaanipäeva) sõidukonditsiooni sättida ja siis väheke ringi rullida...

Mõni pilt ka siis, kehvad nad on aga ega ostust saati olen ainult garaažis toimetanud kah, sõitnud ainult enne sinna ajamist ~3km :ipb-happy-smile:

 

Nagu piltidelt näha, siis on ka mõni lisa hallilt bemmilt sellele rännanud ja eks neid rändab veelgi :ipb-smile: Tegevuse puuduse üle ei kurda aga loodetavasti on asi seda väärt.

 

94216175_DSC00711.jpg94338151_DSC00713.jpg94338163_DSC00716.jpg94338147_DSC00712.jpg94216185_DSC00714.jpg94379779_DSC00730.jpg94654083_DSC00766.jpg94654095_DSC00771.jpg94654067_DSC00761.jpg94654069_DSC00762.jpg94654057_DSC00787.jpg94654053_DSC00786.jpg94379773_DSC00728.jpg94338153_DSC00714.jpg94654051_DSC00781.jpg

 

 

Muudetud , muutis GTA
pildilinkide elustamine

  • Vastuseid 455
  • Vaatamisi 59,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Ja sõidabki. Kaua pole kasutanud, vast nädal ja natuke peale.   Andke mulle medal ka, üks värdjas viga, mis kummitas aastaid leidis veel lõpu. Bremslicht märgulamp checkpaneelis, mis umbes i

  • Vahepeal on sitaks vähe sõidetud. Aga nende väheste kilomeetrite jooksul on siiski lõbus olnud ja pole ära ka lagunenud midagi suurt   Pilte panen sest praegu on hea tuju, nimelt sai vahetat

  • Vana kõverik ikka alles, elus, sõidab  😁Et noh, keskmises sõidukorras auto on parem kui heas seisukorras või midagi sellist Piltidel näeb jälle parem kui elus välja aga no punane värv annab ikka jube

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_49307

Kõige pisem , ruudukujuline on tagumiste akende väljalülitamiseks, kui sul ainult esimesed on siis pole seda vaja. Mul see lüliti on hetkel ainult augutäiteks kuna on katki ja selle pistikusse tegin eemaldatava silla. Üks lüliti on circuit breaker, see läheb konsoolil paremale akna lüliti kohale, see peaks koormuse kasvades (25A max) välja klõpsama ja ühtlasi saab kogu süsteemist voolu välja lülitama. Kui sul see jukerdama peaks siis mul üks üle ka :D Relee läheb kaitsmekarpi ühte vabasse pessa ja toite saad lisade pistikust armatuuri alt ;)

Küsi, et ehk saaksid need tagumiste uste juhtmestikud ka. Siis on kunagi palju lihtsam, tõstukeid võib hea õnne korral isegi kuskil lammarist riiulist tolmu kogumast leida aga juhtmestikud viiakse ju metalli, lõigatakse teadmatusest ribadeks jne.

  • Autor
comment_49413

Nii, õõtsapuksid panin siiski juba alla, kuna lootsin leida sellest abi vibratsiooni vastu maanteekiirusel ja pidurdamisel. Juhipoolne hoidiski praktiliselt ainult poole ettenähtud pinnaga, ülejäänu oli lahti rebenenud.

Pukside õõtsa otsa pressimiseks oli asendamatu abimees suuremat mõõtu pitskruvi, tänu millele see see töö auto all üldse võimalik oli. Kokku läks operatsioonile koos kokkujooksu sättimisega 1h.

0991970592021a.jpg

09919706353e5a.jpg

099197071ca406.jpg

Kokkujooks sai paika väga teaduslikul meetodil :D Kuna sild on värskelt stenditud siis mõõtsin kahe liistu abil kokkujooksu vanade puksidega, peale uute pukside paigaldamist ja panin vahe seejärel samasuguseks.

Proovisõidul tundus, et läks asi asja ette. Auto oli maanteel tunduvalt rahulikum, pidurdamisel on vibra pea täielikult kadunud ja ei kisu ka enam ühele poole. Ülemise ekstsentrik-tugilaagri või regullitava camber plate vajadust ei oska hetkel hinnata... tõenäoliselt kuluks nad siiski asja ette ära küll, eks näis. Teine asi millega auto üllatas, oli kurvi keeramise ja rooli kuulamise innukus, just näiteks kiirel reavahetusel. Ma lootsin, et selles masinas on mingi sportlik vaim peidus ikka ja vaikselt kulunud pukse vahetades hakkab see sealt välja ka kooruma :D Enne tagasilla kapremonti ei ole muidugi mõtet hõisata aga parem ikka kui varem.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_50357

16" RH-d on müüdud nüüd ja ajutiselt all siis autoga kaasa saadud veljed. Tagant käib vastu :D Rehvimõõt on ikka suht debiilne, 215/50R15

Aga vahelduseks pika jutu asemele paar sügisest pilti kah. Peale pesu tehtud, tglt nii hästi kahjuks ei läigi ikka :P

0995491157a02c.jpg

099549355e99b6.jpg

099549541d7471.jpg

0995497716ee3b.jpg

099549929d15c4.jpg

0995500711f6d8.jpg

0995502338bec7.jpg

099550429b5346.jpg

Muudetud , muutis GTA

  • Autor
comment_50411

Retro värk ju, Kamei ABS plastist ja puha :lol: a nad sinna laulatatud pole küll jah, nii et võibolla leiavad oma tee riiulisse tagasi tõesti, kus nad mitu kuud vedelesid enne. Mind isiklikult häirib selle toonklaasi ja julma summutiotsa kooslus palju rohkem. Aga kuna tahaks kindlasti rohelist klaasi, siis peab veel ootama selle kile mahakiskumisega.

comment_50509

Ma panneks selle otsa ehk otseks ainult ,praegu on ta selline nagu low lifterid kasutavad et m'ooda maad ots ei lohiseks aga mulle meeldib see summi ots,kui siis v6iks lyhemalt v'aljasolla ainult. Aga maitsed on erinevad ja k6igega harjub :rolleyes: .

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_51170

Kulmud panin siis riiulisse praegu :D Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Sain hoopis Bergolt uued veljed järgmisel aastal rullimiseks :) Tõi mulle koju kätte ära ka, tänud talle siinkohal!

Nimeks neil Aluett Typ 57, strateegilisteks mõõtudeks 16"x9", 4x100, ET15, keskava ei tea aga tsentrirõngad ja ette 3,5mm flantsid sain kõik kaasa. Kahju kohe, et suverehvi hooaeg otsa saanud on, aga tuleb siis kevadeks kenasti läikima lüüa ja ehk ka uue rehviga varustada kui kuskilt midagi näkkab :D Minumeelest on vähe velgi, mis rullikale sedavõrd hästi sobiks ja olen pikalt kuulutusi jälginud, et midagi sellist lõpuks leida. Hea meel on küll B) Tõestuseks peab leppima telefoni piltidega.

09983539754c97.jpg

0998354073fff3.jpg

0998427634fd2e.jpg

Päris tühja pole ka passinud, tõin Ääsmäe Laurilt 14,5mm tagastabika :) Kuna välimuse poolest tahtis asi roostest puhastamist ja värvimist, olen seda teinud ka. Liivapritsi kasutamise võimalus idee poolest on aga kuna see sunnik ei tööta eriti hästi, piirdusin vaid lahtise värvi ja roostekollete eemaldamisega, mis peal ikka kinni oli, seda vägisi maha nikerdama ka ei hakanud. Aga siin siis stabikas ise ka, alguses peale puhastamist krunditult:

0998292099f96f.jpg

Ja peale teistkordset krunti ja esimest värvi:

099842761335fd.jpg

Üks kiht värvi veel ja ongi valmis auto alla kolima.

Enda harimiseks tegelen vahel ka muude tobedustega :D Kuna isu oli siiski parema kvaliteediga iPodi heli autos kuulda, kui kassetiadapter seda võimaldab, hankisin hästi odavalt sellise maki: :

09984277543c15.jpg

... millel on palju vigu. Vahepeal töötab ka, aga lootsin, et toimib siiski paremini.

Igatahes jootsin cd-mängija väljundile juhtme 3,5mm pistikuga, kuhu saan välise heliallika külge torgata:

099829189300c5.jpg

Idee poolest asi töötab - kui cd mängib ja oma pleier järgi ühendada on cd-mängija heli automaatselt mute peal. Jama seisneb aga selles, et pleieri põrutuskindlus mängib siiski rolli, kuna plaadi hüppamisel katkeb heli hetkeks vaatamata sellele, et heli tegelikult plaadilt ei tule.

Igatahes, kui peaks edaspidi kätte sattuma mõni muidu heas korras olev aga moodsaid formaate ja pistikuid mittetundev makk, siis saab selle siiski kasulikule tööle rakendada :P Sain targemaks küll.

Varuosade kogumise teemal, ostsin tagumise silla tarbeks pidurivoolikud ära:

099842793eeef5.jpg

Vaja veel rattalaagreid, kogu piduritorude komplekti tagaotsale ja sirget sillatala, siis oleks juba enamvähem miinimumprogramm koos, et tagasilda renoveerima hakata.

Aga mälestuseks veel üks pilt auto minevikust :D Enne äraviskamist jäädvustasin varem selles masinas olnud istmekatted. Ei oska kuidagi kommenteerida.

099842777d0682.jpg

Tänud tähelepanu eest!

Muudetud , muutis GTA

comment_51177

Summuti ots ka veel ka paremaks, siis on väga ilus auto nende velgedega :)

Vahepeal kahetsen, et maha müüsin üldse need Bergole :D

Soovitan kevadeks ka camber plate'id hankida, pikendab kindlasti esisillas rehvide kasutamise aega.

  • Autor
comment_51203

zaddam: Mul on ainult hea meel, et müüsid :P

Kusjuures ekstsentriliste puksidega on külgkalle tiba väiksem - rehvi peaks vähem nüüd sööma ja ma hetkel ei oska sõidutunnetuse järgi ekstsentriliset tugilaagrist või camber platest puudu tunda. Muidugi kui saaks kalded uuesti ära mõõta, saaks täpsemalt rääkida. Pigem võiks tagumiste õõtsade kinnitused reguleeritavad olla :D

karlerik: carway romula peab neist suurepärastest katetest kahjuks suu puhtaks pühkima. Saatsin need juba ahju, isegi mingi pühkimiskaltsuna ei kannatanud seda materjali kasutada :D

Muudetud , muutis GTA

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_51898

Jälle väike update :)

Vanarauapunktis tegin väheke vahetusdiili ja sain Ford Fiestat ja Escorti natuke rookida. Tirisin maha siis sellised asjad:

099991213b6570.jpg

Šnitti võtsin herr Tiidu auto teemast ja ehk igavatel talveõhtutel hakkan siis vaatama, kuda ikka see regullimine E30-le peale sobitada. Orig. töösilindreid mul pole, ilmselt läheb ka neid vaja, et mingi rats tekitada.

Siis selline pann läheb ka autole alla :D Tilulilu pilt küll, aga näitan selleks, et demoda Plexu pesuaine omadusi :D Täitsa puhas, enne oli mingi õlikärakas. Mul autol on see plekk küll all aga teadmata põhjustel üsna räsitud. See on vähe etem.

099991215f1d57.jpg

09999121763223.jpg

Veljed küürisin ka Plexu lahusega puhtaks.

099991221df035.jpg

Ja siis ka pilti tulevast tööpõllust rantide renoveerimise teemal:

099991219449a1.jpg

Sellise toreda paki sain ka, Moose'lt Tartust :D

0100057985425a7.jpg

0100057987633ed.jpg

0100057991fb467.jpg

01000579951bb63.jpg

Sisuks siis:

01000579994c33a.jpg

0100058007ccc56.jpg

Ühesõnaga projekt "Tööriistakomplekt komplektseks" sai punkti puuduva kruvikeeraja näol. Alguses polnud mul isegi seda laegast enam alles :D Teiseks algatus "Ruloo töökorda + tehase toonklaas" sai ka jätku. Laekinnitused olemas, ruloo ise ka. Rakverest Lynxi käest sain ka komplekti aastakäigule vastavaid küljeklaase. Tagaklaas on ka soolas, vaja tallinnast ära tuua :) Ning eks kevadeks peab selle nö. liivapritsist läbi käinud esiklaasi asemele ka ehk uue ostma, uurisin hindu ning rohelise tooni ja ribaga klaasi hind on 53 euri.

Nii, et jupid kogunevad endiselt väikestviisi :D Asi seegi.

comment_51909

Kruvikas juba uuema malli oma :) Originaal on halli käepidemega, aga seda sai paar aastat tagasi viimati :)

Kas riistakastis kõika sjad nüüd olemas? El luugi emergency tool jne?

Vaatan ,et elektrilised korrektorid suht popiks läinud, peaks omale ka tegema, originaaliga ka poleks probleemi, kui saaks kusagilt ilma pragudeta ajamid, oleks asi korras.Tellisin suht suure hinnaga uue korrektori süsteemi, näis kas üldse tuleb ära või on ended :)

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.