Hüppa postitusse
Postitatud
comment_39328

Tervist!

Kuna olen nüüd rullika omanik, siis teen ka teema autost.
Varem pole kunagi autot omanud niiet avastamisrõõmu on sellega ilmselt palju :)

Sai soetatud kupee kerega musta värvi 320.
Mootor: M50B25 Vanos
Manuaal
Lisasi peaegu polegi. Katuseluuk ja M-Tech II rool on ainukesed mainimisväärt asjad.
Põllelisa on ka, mille kohta ei oskagi hetkel seisukohta võtta. Mõne nurga alt meeldib, mõne nurga alt mitte.
All on ka 15" kärjed.
Kere on selle aasta kohta päris heas korras. Vaatasin täna tõstuki peal siit ja sealt ja roostet ei leidnud kuskilt.
Muret teeb natuke värv. Müüja oli masinat eelnevalt poleerinud ja mõnes kohas liialt palju poleerinud nii, et lakk maas. Põhimõtteliselt tuleks terve masin uuesti üle lakkida.
Küünlad vaja vahetada kuna puterdab vahepeal. Tagasilla puksid vaja vahetada ja veljed tasakaalustada.
Rohkem vigu töökojas hetkel ei leitud.
Pikk jutt, s**t jutt. Üks pilt ka juurde,milline välja näeb.
Mõned pildid.
IMGP2181.JPG
IMGP2182.JPG
IMGP2185.JPG
IMGP2177.JPG
IMGP2173.JPG

Muudetud , muutis RaidoM

  • Vastuseid 384
  • Vaatamisi 42,6tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Veljed puhastatud, kapslid värvitud, embleemid küljes. Uued kettad-klotsid ka küljes.  Tulemus:   Üks rehv tuli juba välja vahetada, sest muna oli üleval ja vibra oli sees 90 peal. Ega

  • Kevadega 6500km sõidetud. Tundub, et see aasta tuleb ls rekord. Remontima pole pidanud, ainult kütust kallanud ja pilte teinud.      

  • Auto nüüd kokku pandud. Sõber keevitas summutile sukad külge ja täna kallasid mõned vedelikud sisse ja keerasin võtit. Turtsatas käima õnneks. Roolivõim siiski jäi kergelt undama. Õli on küll pii

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • 10 kuud hiljem...
  • Autor
comment_94629

Peaks seda teemat elustama jälle. Minu ümbermaailmareis sai nädal tagasi lõpu ja nüüd on aega jälle autoga tegeleda.
Eelmisel suvel võtsin auto laiali,  et saaks värvimisse viia aga jäi tol hetkel see tegemata. Eile igatahes vedasime töökotta ja lubati, et 2-3 nädala pärast peaks valmis olema.
Eemaldavad rooste ja värvivad auto üle.

 

image_3_.jpeg

 

image_10_.jpeg

 

image_1_.jpeg

 

image_6_.jpeg

 

image_5_.jpeg

 

 

image_4_.jpeg

 

 

 

image.jpeg

Muudetud , muutis RaidoM

  • Autor
comment_94637

Arutasime ka seda maalriga eile. See ei pidavat probleem väga olema. Pigem oli probleem, et kuidas katuseluugi pleki äärest roostet eemaldada. Seal on mingi tihend üsna tihedalt kinni jne. Igatahes otsin uue katuseluugipleki ja lasen selle ära värvida. Kui auto käes, siis vahetan selle pleki lihtsalt ära.

  • Autor
comment_94643

Jah, seda plekki väga vist saada pole aga ehk ebay vōi välismaa foorumid aitavad. Saaks vanast ka muidugi asja, aga maaler ei tahtnud ise seda väga lahti lammutada.

Eks vahepeal kadus täitsa isu ära seda putitada ja plaanisin ikka veel mōne aasta Eestist eemal olla aga kui koju tulles masinat kuuris nägin siis tuli tuhin peale :)

Sōbrad ka veidike utsitasid, et "tee ikka korda"

Üldiselt peab mootori ka maha kiskuma ja jälle tihendeid vahetama, mis eelmine kord tegemata jäid.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_95558

Sai üks ports tihendeid tellitud:

*plokikaane tihend

*sisselaskekollektori tihendid

*väljalaskekollektori tihendid

*klapisääre tihendid

*termostaadi tihendid

*KKK tihend

*õlifiltri korpuse tihend

*karteri tihend

*tagumised pidurikettad + klotsid + paigalduskomplekt

*plokikaane poldid

*roolilati kaitsekummid

*numbrituled

*õlifilter

*E36 võimuga roolilatt, mis vajab samuti tihendeid ja erinevaid voolikuid.

 ja mõned üksikud tihendid veel.

 

 

Pl.kaane tihendi tellisin küll Victor Reinzi oma aga tuli mingi Elwise oma. Tasub see ümber vahetada või pole nende kvaliteedil eriti vahet?

 

Auto lubati ka reedeks valmis saada aga enne ei usu kui käes on.

 

11292644_10206744485919323_1978803725_n.

 

 

10592186_10206744494559539_916331601_n.j

 

 

11637966_10206744494599540_1378431858_n.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_96965

Kuu alguses sain masina värvimisest kätte ja paar nädalat hiljem sain stanged, katuseluugi ja peeglid ka kätte.

Coiloverid, mis sai juba 1.5a tagasi ostetud, sai alla pandud aga lahti võtmise käigus ei tulnud pea ükski sillajupp lahti ja tuli nad läbi lõigata lihtsalt. Kõik puksid olid niikuinii väsinud ja kummid rabedad seega oleks pidanud selle vahetuse kohe kohe ette võtma. Hetkel ainult sisemised rooliotsas vahetamata.

bmw1.jpg

 

bmw2.jpg

 

Järgmiseks hakkasin mootoriga tegelema. Pikka aega oli näha,et kuskilt lekib õli või jahutusvedelikku. Süüdlane oli õlifiltrijala tihend, mis lekkis korralikult. Vahetasin veepumba, rulliku, sisselaske kollektori tihendid, panin alumiiniumist termostaadi korpuse, korrastasin juhtmerägastikku ja puhastasin erinevaid detaile õlist, jahutusvedelikust ja muust jamast.

Plokikaanetihend, klapisääretihendid ja karteritihend jäid siiski puutumata hetkel. Need kuskilt ei lekkinud jam klapisääretihendid jätan tuleviku teemaks.

 

bmw4.jpg

 

bmw3.jpg

 

 

Tegin väikse uuenduskuuri stangeliistudele ja tagatuledele ja panin asjad kokku tagasi.

tuled.jpg

 

bmw5.jpg

 

bmw6.jpg

 

Tagumised kettad vahetasin ka välja ja ette panin uued pidurivoolikud. Suportid puhatasin ära ja värvisin üle.

Ja selline ta jäi.

Katuseluuk on vaja korralikult paika panna.Ühelt poolt irvitab. Tagumised veljed vaja üle poleerida ja uued istmed peab sisse aretama.

Enne pidureid õhutama hakates andis tagumine piduritoru ka järgi. Selle peab homme uue tooma. Tegemist on üldiselt palju aga sõitmist segavaid asju ei tohiks enam olla.

Auto tuleb veel üle ka poleerida, et mõned tolmutäpid välja saada.

 

bmw7.jpg

 

Istmeteks E36st pärit sportistmed, mis on nahatatud.

iste3.jpg

Muudetud , muutis RaidoM

  • Autor
comment_96968

Istmed ostsin sellisena. Mingis facebooki kommuunis pani keegi hea hinnaga müüki ja kimasin järgi neile. Suht mugavad on küll võrreldes nende Prelude istmetega, mis praegu sees. Ja sobivad päris hästi jah. Talve jooksul peab tagumise istme sama mustriga laskma nahatada.

IS stangelisa tuleb vb järgmiseks hooajaks. Hetkel ei hakka raha selle peale kulutama.

  • Autor
comment_96973

Must neer pole jah minu maitse. Hella blackid meeldivad küll muidu aga ma ei viitsi neid aretama hakata. :D

Tagatuled tegin vesilihviga alguses ja poleerisin lambavilla kettaga ja plastiku poleerimispastaga. Väga lähedalt vaadates on ikka väikseid kriime näha aga ei julgenud väga hullult lihvida. Kindlasti parem kui nad tuhmina olid.

Peab mingi aeg laskma paremad pildid teha. Mobla kvaliteediga ei saa sellest uuest värvist eriti aru.

  • Autor
comment_97043

Paras jebimine oli seda piduritoru vahetada. Käed ei mahu ju kuskilt ligi ja tagasilla juures kolmikus oli ka raibe ikka räigelt kinni + mutri keeras esimese raksuga siledaks. Igatahes vahetatud ja tagasi panin kolmes jupis. Ei tahtnud enam seda ühte pikka juppi tagasi aretada.

Ülejäänud tagumised torud ei paistnud ka just eriti värsked aga neid näpin talvel kui tagasild maas.

comment_97057

Vahetasin ise ka just alles kõik piduritorud ära. Netis vaatasin video, et lasevad tagasilla vähe allapoole, mul endal oli ika väga pude see kolmik tagasilla juures. Nüüd järgmisega tuleb kütte torud vahetada.

Siis saab kergemalt hingata jälle kui kõik uus.

Mis lakiga tagatuled lakkisid?

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_97686

Ca 500 km maha sõitnud praeguseks ja mõned vead välja tulnud.
Soojast peast pole masinal enam tõmmet ja kütusekulu oli meeletu. Külmast peast käis hästi edasi. Internetidiagnoosi põhjal tundus, et lambda andur on läbi.

Üks rullik tegi vastikut häält, visko ventikas käib õrnalt vastu radiaatori äärt. Kardaani leevendusmuhv samuti puruks ja tagasillapuksid ka otsakorral 2 aastat tagasi vahetasin kõik 3 juppi aga juba läbi. Sealt ka kolksud käiguvahetusel ilmselt.

Toivoku bmw foorumist igatahes vahetas lambda ja rulliku täna ära, bensufiltri ka igaks juhuks. Ehk mootori puterdamine kaob nüüd

Tuleb hankida veel märgid kapotile ja tagaluugile, tagastange keskmise plastikliistu ja küljeliistud külge panna. Istmeid pole samuti siiamaani sisse pannud.
 

Üsna raske on masinat üle 2 päeva puhtana ka hoida. Kõik väiksed poripritsmed ja tolm on näha.

11850952_10207185841632940_1733784506_n.

 

11845938_10207185840872921_768981289_n.j

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_98150

Lambda anduri vahetus lahendas küttekulu probleemi ja soojast peast enam ei poo ka. Samuti vahetas toivoku kardaanileevendusmuhvi välja. Vanal olid korralikud praod sees. Ilmselt hoidsin kunagi raha kokku ja panin mingi odava sinna. 10 000km järel oli selline

muhv.jpg

 

Uus läks Lemförderi oma

Siinkohal tänan HLAutoosad varuosapoodi. Peaaegu kõik mu varuosad on sealt tulnud. Hinnad on väga head ja jupid tulevad ülikiirelt kohale. Muhvi tellisin öösel kell 1 ja samal päeval läksin juba järgi.

uusmuhv.jpg

 

Pühapäeval aga jättis masin mind esimest korda tee äärde. Radika plastikust kanduril oli naga ära murdunud ja radikas liikus paigast. Tänu sellele hõõrus ventilaator augud sisse. Järvevana teel igatahes tõusis temp lakke ja kapotialune oli tosooli täis.

rad.jpg

 

e30.jpg

 

Uus radikas on olemas kuid ei taha enam viskoventikat kasutada kuna seal on ruumi üsna vähe. Uuel radikal oli ka 80/88C temp andur küljes el.ventika jaoks ja nüüd tahakski teada, millist el.ventikat võiks kasutada ja kuidas töö teostada. Kindlasti on siin kasutajaid, kellel on visko el.ventilaatori vastu välja vahetatud.

 

 

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
comment_101831

 

Lammutasin nädalavahetusel autot, et kapotialune värvimiseks ette valmistada. Kõrvalistuja poolt lanseka nurgast, mastiksi alt nägin juba ammu pruunikat värvi aga ei arvanud, et päris augu sisse torkan. Ca 5x2cm suurune roostes koht Juhi pool oli natuke parem seis aga mitte ka päris roostevaba. 

12431249_10208130238162263_643175104_n.t

 

12431249_10208130236482221_1819028778_n.

 

Peab vist amordikannu ümbert ka kõik lahti nokkima, et näha, mis seis seal on. 

12442976_10208130237282241_1414835053_n.

 

Kevadel peaksid alla minema Borbet B-d, mis siit foorumist soetasin ja getrag 260 käigukast. 
Käigukast oleks nagu põllu peal vedelenud pikka aega :D

12459869_10208130267282991_1539504831_n.12395380_10208090159120312_766238746_n.t

 

 

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_103183

Vaatasin korra auto alla, et näha, mis kardaan mul kasutuses on ja nägin sellist pilti:

12596445_10208428471217903_530051013_n.j12666375_10208428471537911_890675634_n.j

 

Mingi jurakas rõngastihend vahtis sealt vastu ja kuigi ma ei ole seda kardaanilaagrit varem näinud ega näppinud siis minu meelest ei tohiks seal küll sellist asja olla.

Selline korralik loks oli ka tervel kupatusel sees:

 

 

Muudetud , muutis RaidoM

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.