Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_153110

Pikk päev seljataga. Paar nädalat tagasi sai lepitud kokku keremehega, et 17.06 viin auto Saaremaale.

Eile õhtul käisin pakkisin kõik vajaminevad asjad valmis autosse, et hommikul ei oleks kiirustamist ja sellele tulenevalt vajalike asjade maha unustamist. Mulle ei meeldi rapsida, siis kipuvad asjad pekki minema. Praam lahkus Virtsust 9:05. Selleks, et õigeks ajaks jõuda, oli vaja hiljemalt kell 7 garaazi juures udu tõmmata. Kaasa läks enamus plekki. Stange, põll, kapott, tagaluuk, tiivad, uksed, keregill jne. Loodetavasti miskit maha ei jäänud. :) 

 

spacer.png

 

Asjad pakitud, oli aeg autot haagisele tirima hakata. Ütleme otse, et suht paari cm mäng oli, et ta sinna ära mahutada. Hea, et ma selle "transpordi" aluse niigi laia tegin. :D

A kurjajuur sinna mahtus ning korralikult rihmadega kinni sai tõmmatud. Kui asjaosalised meistrimehed, siis ei tohiks muresid tekkida. Parem üks rihm rohkem, kui kaks vähem. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Korralik tornmaja. :D Aga ma ei saanud ka seda alust madalamaks teha, sest siis poleks võimalust keregrilli kätte saada. Tuli leppida olemasolevaga. 

 

spacer.png

 

Sedasi me siis läksime. Kuna mul E-kategooria eksam alles 21.06, siis see kord pidin veel sõbra abi kasutama ning ta rooli toppima. Järgi saan ilmselt juba ise minna. :) 

 

spacer.png

 

Kohustuslik Virtsu sadama pilt. :D

 

spacer.png

 

Ja kohal ta oligi.

 

spacer.png

 

Millal valmis saab ? Ei mina oska teile öelda. Pidi peale jaane tegema hakkama ning aus olla, andsin talle vabad käed. Läheb kaua läheb. Tähtis, et tehtud saaks ja hästi. Ise omas peas arvestan 2-4 kuuga. Vahepeal saan muude asjadega tegeleda. :) 

 

Nüüd luban endale ühe külma pilku! 🍺

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_153273

Väike ehitusfoorumi jutt. :D

Hetkel kere Saaremaal ning saab muude asjadega tegeleda vahelduseks. Plaanis on see tõstuk paigaldada, kuid selleks oli vaja teha kontrollpuurimised, et põranda paksus oleks piisav. Kahjuks aga ei vastanud nõuetele. Osaliselt on uus põrand valatud ja osa on vana lauda põrand, mille paksus kuidagi välja ei vedanud. Kohati oli isegi 5cm ainult paksuseks. Uurisin targematelt, et miinimum paksus võiks olla 25 cm. Ma tegin 30 cm. Kui juba, siis juba. :D 

 

Võtsin rendist lõikuri ning andsin kuuma. 10-15 minutit ja olid mõlemad augud valmis. Kohutavalt rokane töö. 

 

spacer.png

 

 

spacer.png

 

Ajasin ilusti asjad loodi. Armatuur on ka tänaseks valmis augus, pildi unustasin tegemata. Vabandust. Järgmiseks kolmapäevaks tuleb betoonipütt, saab täis valada ning siis ootama jääda. Soovitatav kuivamisaeg on 28 kalendipäeva, kuid tõstukid võib paigaldada peale paari nädalat juba, lihtsalt autot ei ole soovitav sinna peale panna. 

 

spacer.png

 

Vahvat teisipäeva jätku. :)

 

comment_153309
11.7.2023 kell 10:49, Marko S ütles:

 

 

spacer.png

 

 

Palju sul betooni kulus sinna tõstukipostide alla? 

Maru vähe tundub vastukaalu tulevat postide alla ja need saalungilauad ei lase betoonil ära ka siduda vana betooniga uuel betoonil. 

Tundub ebaturvaline! 

Mul endal garaazis 100mm betoonpõrand, tõstukipostide all 150mm, aga kogu põrand tõõtab vastukaaluna mida on ca 6m3 ehk ca 14,5 tonni. 

 

  • Autor
comment_153310

@mihkel22, ma ei näe küll põhjust, miks peaks olema ebaturvaline ? Mul postide augud 1x1m ja sügavuseks 30cm ja betooniks  B-37 C 30/37. Peaks täiesti piisav paksus olema? Sisse tuleb veel 8-10mm armatuur kahes kihis (nagu väike kuubik ehitatud) ning alt poolt seob ilusti selle vana põrandaga ära. Kindlalt turvalisem, kui oleks otse selle põranda peale paigaldama hakanud, mis oli maksimaalselt 10cm paks. Seal ei tõmba isegi betooniankur ennast korralikult kinni. 

 

  • Autor
comment_153323

Eilse seisuga postide alused valatud. Nüüd laseme rahulikult 3-4 nädalat taheneda betoonil. Ega ma mingi ehitaja pole, kuid hakkama sain ja tulemusega jäin rahule. :D 

 

spacer.png

 

Kuna garaazi oli minek, sai ka kohe ühe soojaga tõstuk ka kohale taritud. Algselt oli mõte, et võtan isalt tavalise kerghaagise. Hea, et ma selle mõtte tahaplaanile jätsin. Kogu pakk kaalus 636kg ja oleks "pisut" ülekaalu tekkinud ja tohutult ebamugav üle porte laadida eriti, kui veel kuppel peal. Rentisin treilerrendist veidi mugavama haagise. 

 

 

spacer.png

 

Postid maas. 💪

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Järgmiseks tuleb kaabel ära vedada kilbist valmis postide jaoks ning siis vaatame edasi. :)

 

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_153406

Oma väikeseks üllatuseks sain sõbralt eile sõnumi, et otustas lõpuks kere tolmust puhtaks pühkida ja natukene nokitseda selle kallal. Vähemasti asjad liiguvad ja nagu eelnevalt olen öelnud, läheb kaua läheb. Peaasi, et tehtud saaks ja korralikult. :)

 

Tagumiste pidutitorude kronsad keevitatakse sinna pärast. 

 

Enne:

 

spacer.png

 

Ja pärast.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Pisut näputööd. Kuumapleki kinnituskohad.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ja lõpptulemus.

 

spacer.png

 

Selleks korraks siis kõik. 😎

  • Autor
comment_153530

Tere hommikut!

 

Vahelduseks saan teid taas piltidega kostitada, mis mulle kaugelt saarelt saabunud läbi interneti. :D

 

Tagumiste turvavööde kinnituskohad.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tagumiste turvavööde kinnitustala alumise pleki lõikas ka ära. Pildilt vaadates, siis seest tundub olema päris ilus :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ja valmis. 

 

spacer.png

  • Autor
comment_153537

Editeerisin postitust:

 

Tänaseks päevaks kulunud ca 50 tundi nende nokitsemiste peale. Ma just eile mõtlesin, et kui oleks viinud talle puhastamata kere, siis see aeg tänaseks hetkeks oleks olnud ilmselt korda kaks. Puhastamise peale läks minul ca 80 tundi. :D

 

Aga taaskord pisut progressi.

 

Pisut juttu ja pilte. Visuaalselt oli juba näha, et tagumised vedruplaadid on nii ja naa. Lahti võttes aga selgus tõsiasi, et tala oli ka seest suht pahas seisus ning vajas vahetamist. Vedruplaatide osas panime ka plaani paika, et Marttin fabritseerib need ise valmis. Saab osta ka valmistoodangu kuskilt Saksamaa lehelt, kuid rahalises osas ma ei kaota ega võida mitte midagi. Seega Marttin teeb need plaadid ise valmis ning ei pea nädalaid ootama nagu hetkel turvavöö talaga. Siiani ootan.  🙄

 

Härra keeras pilli peapeale.

 

spacer.png

 

Näha, et ka talas on väikene õhuava. Lahti võttes aga selgus tõde.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ega teine pool parem polnud. Samamoodi ussitanud.

 

spacer.png

 

Egas midagi. Tuli lahti lõigata ning uuega asendada. Kohe ilus vaadata meistrimehe tööd. :)

 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Enne keretöödesse viimist organiseerisin mõningad varuosad, mida tal vaja võiks minna. Sellega seoses ka sai võetud targemate soovitusel kütusepaagi ventilatsiooni torude toru (kõlab imelikult see lause). Kõik hea, kuid mõõtudega on pisut mööda pandud. Vähemasti see osa, kust toru läbi tuleb, on tehtud 0.8mm plekist. Toruga kaasas oleva kinnitusplaat (keevitatakse kere külge) on aga 1.2mm ehk siis 0.4mm paksem. Proffessionaaliga diskuteerides jõudsime järeldusele, et seda plaati ta sinna ei pane, vaid teeb ise uue. Kuna vastasel juhul jääb sinna rõve aste ning lõpptulem kole. 

 

spacer.png

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_153557

Ma vanainimene, uni läks juba ammu ära. Hommikuti vaikuses ja värske peaga hea postitusi teha. Tänaseks päevaks kulunud 89.5 tundi keevitaja aega ning tulemus nähtav piltidena. 

 

Alustan siis kõige vanemast teemast. Ehk siis 25.05.23 sai tellitud tagumine turvavööde tala. 28'daks augustiks jõudis see kohale ka. :D

 

spacer.png

 

Eelnevast postituses mainisin, et kütusepaagi venttoru plekk on vale paksusega. Pole lahendamatuid olukordi, on vaid saamatud inimesed. Marttin tegi uue. 😎

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Plekk ilusti paika keevitatud nii nagu peab.

 

spacer.png

 

Ja lõpuks ka toru paigas ja ilma nõmeda randita, mis oleks siis kaasas oleva plekiga jäänud sinna. 

 

spacer.png

 

Uus toru paigas.

 

spacer.png

 

Mõned kinnituskohad said välja lõigatud ja uued roosteta tükid tehtud. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Sai ka uued vedruplaadid valmis meisterdatud. See on toorik veel. Tahab pisut lihvimist. 

 

spacer.png

 

Ja siis tagumine parema poole tala. Nagu näha võib on õhutusava ilusti olemas seal, kus seda olema ei peaks. Sellele õnneks leidus rohtu.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ning proovitükk.

 

spacer.png

 

Hüva koolikuu jätku! 

  • 3 nädalat hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.