Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_142828

Eilne jutt oli siis lihtsamate killast. Mutrikeeraja, joptvujumatt ning relakas ja võis vähe robustsema jõuga asjadele läheneda.

Tänane  palju delikaatsem demontaaz. Valge kinnas ja väga rahulikult ning hellal moel tuli asjadele läheneda. Nimelt plaanis oli siis laepolster maha võtta. Esiteks tahaks uut riiet (ei pea originaal olema) või siis hoopis teeks midagi muud. Kuna mul sõbrajne tegeleb sadulsepa tööga, siis temaga ma panen plaanid paika ning vaatame, mis riide sinna lakke liimime. 

Aga alustame algusest.

 

Esimese hooga sai uksed eest ära tõstetud ning mõningad juhtmed ära märgistatud. No lihtsalt just in case. Mine tea, vana pea ja kõiki asju ei suuda meeles pidada. :D

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tundub, et keegi on selle elektrilise katuseluugi siia retrofittinud. Ühendused on muidugi "bueno". Selle plaanin ikkagi teha ümber nii nagu peab. Õige pistik, õiged juhtmed jne. Mulle ei meeldi kuidagi sellised soss-sepad. 

 

spacer.png

 

Järgmisena hakkasin siis genereerima, kuidas käib maha esimene laepaneel, kus check panel ja sirmid. Sirmide maha kruvimine on lihtne. Mõned kruvid ja käes nad olidki. 

Aga edasi tuli hakata lähenema loogilisel suunal. Ülevalt katuse poolt tuulesuunaja vardad lahti ning see tõusis siis nii palju ülesse, et neid minikruvisid keerata ja selle paneeli kaks kinnituskruvi ka olid seal all peidus. Muidugi keegi oli juba selle kunagi maha võtnud, sest paneel oli näpus aga kinnitused kukkusid vahelt välja. Peab tagasi liimima mõne hea liimiga.

 

spacer.png

 

Järgmiseks siis läksid loosi salongivalgustid ning käepidemed. 

 

spacer.png 

 

Halb muidugi see, et aeg oli oma töö teinud ning salongivalgusti pesad olid nii pudedad, et ühel läksid nagad katki maha võttes ning teine otustas pooleks minna. 🤦‍♂️

Kuna originaalosad.ee väitis, et neid veel saab uuena, siis lisasin need ostukorvi ja vajutasin telli nuppu. 

 

spacer.png

 

Vahepalaks veel, et sai endale korralik salongitööde jaoks valgusti soetatud. Tootja Philips ning mudel CBH52. Selle raha eest on ikka väga hea abimees sellistes töödes. 👍

 

spacer.png

 

Jätkame.

 

Eks selle rullika lae maha võtmine on paras peavalu inimesele, kes pole iial seda tööd teinud. Avastamist ja mõtlemist omajagu, et midagi p*rsse ei keeraks ning ära ei lõhuks. Eelnevalt natukene infot ammutades sain nii palju teada, et laepolster on keeratud klaasiservade taha ja liimitud. Olles eelnevalt mitmeid E39'id lammutanud, siis see tundus minu jaoks uus asi. Aga eks tehnoloogia oli ka ju mõned aastakümned varasem. C piilarite küljest tuli ilusti lahti, b piilarite kätte saamiseks tuli turvavööd lahti korraks lasta ja neid piilari katteid tuli käsitleda nagu moonaliisa maali. Väga õrnad ja rabedad katted. Õnneks sain need kätte tervelt. Ma küll peas mõtlesin ette, et mitu kilo kergemaks mu tengelpung muutub, kui peaks ära lõhkuma need. :D

 

Edit: Uudishimu sai võitu. Ca 100.- tk oleks olnud. 😬

 

Taga otsas ja keskel on siis sellised vibu moodi vardad, mis hoiavad riiet ilusti. Need sain läbi suure nikerdamise tervel kätte. Küll ma pusisin, et pihta saada, kuidas see kõik käib. :D Lõpuks sai siis laeriide rippu lasta. Ilmselgelt suurem osa proffesionaalidest vaatab mind, kui oskamatut töömeest. Nagunii tööjärg vale, töövõtted annavad ka soovida. :D 

 

spacer.png

 

Näha, et riie on päevi ja niiskust näinud. 

 

spacer.png

 

See oli nüüd see lihtne osa. Ajudek*pp alles saab alles alguse. Mis moodi eemaldada katuseluugi alumine polster, mis moodi katuseluugi plaat jne ? 

Küll ma tuhlasin mööda internetti, guuglit, juut tuubi ja bimmerforumeid. Lõpuks tundus, et vist sain lahenduse kätte. Katuseluugi plaadi kätte saamiseks oli vaja siis alumine kate kätte saada. Luuk tuli manuaalselt poole peale keerata ja ees otsas on siis metallist tüüblid, mille saab kätte õrnalt kruvikeeraja või mõne muu polstritööristaga mudides. Järgmiseks tuli siis luugi tagumine ots ülesse keerata ning luugipoltrit alla surudes saab selle lahti sealt küljest. Kui nüüd mälu ei peta, siis sai selle libistada katuse sisse, et katuseplaadi kinnituskruvidele ligi pääseda. 

 

Selliseid polte on seal siis 6 tükki. Oli vist äkki TX25. Juhi poole 3 tulid lahti ilma suurema jamata. Kunde poolt kaks. Kuid see üks ostustas, et tema hakkab vastu. Tagumine mutter, mis on siis luugisüsteemi mingise plastikust varda sisse vulgitud, hakkas ringi käima. Sellega oli siis aamen. Mõtlesin erinevaid variante, kuidas seda kätte saada ?

Lõpuks siis (mul polnud muid variante) puurisin väljas läbi lastiku mutri kohale augu, süvistasin mutri sisse soone, et kruvikaga kinni hoida. 

 

spacer.png

 

Tulemus siis siin. 😢😢

Vana mundel otsustas katki minna. Palju õnne mulle! 

 

Siit siis küsimus. Kas keegi on selle vahetamisega tegelenud kunagi ja kui hull töö see on ? Tean ja avastasin, et selle katuseluugi süsteemi kätte saamine on peavalu kuubis. Kogu see mehaanika on sinna katuse külge keevitatud koos raamiga. Seda ei tahaks lahti lõikama hakata. Aga kui vaja, siis pean vist tegelema hakkama sellega ? 🙄 

Ning kas seda juppi võiks kellelgi leiduda kasutatuna ? Uut täitsa pakub veel ja väidab ka, et on võimalik tellida. Hind muidugi sellised mõnusad 140.- eurikut. 👍

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Peasüüdlane.

 

spacer.png

 

Hea uudis on see, et mul ei põle selle asjaga. Muid töid veel palju enne, kui sinna katuseni ükskord jõuab. Aga soov oleks siiski korda see osa teha ning toimima saada nii nagu peab. Ma vihastasin küll nii piisavalt, et mõtlesin juba katuseluugi kinnikeevitamisele. 😁 Aga kui viha üle läks, muutsin meelt.

comment_142831

See on hea, et sa jonnid, punnid ja nikerdad ise, aga alati saab ju küsida ka...  Jääb rahakott paksemaks ja meel rõõmsamaks. 

Luugi osa nagunii juba lahti ja pulkadeks võtma, keevitatud pole midagi seal luugi mehhanismidega seoses :)

Lased mootoriga trossid välja ja näed kuidas kõik edasi lahti hargneb. 

See kollane paneel võta ka alla, siis saad seal all olevale roostele ligi, vahelae vahelt sisse ära piilu igaks juhuks :)

Lõpeb äkki katusevahetusega. 

  • Autor
comment_142863

Et teema unustusse ei vajuks, siis natukene uuendusi.

Kolmapäeva õhtul sai siis püstakutest laagrid eemaldatud ning õõtsadest välja pressitud sarniirid. Täna saatsin siis sillaosad liivapritsi ära. Saavad uuema ja värskema välimuse. Ning tulevikus ka uued varuosad lähevad külge. 
Halvaks üllatuse osaliseks sain ka. Püstakud ikkagi 45mm, mitte 51mm. Tuleb hakata siis 51mm püstakuid otsima. 
 

Plaanis on siiski mingi hetk coiloverid panna, välja ka vaadatud. Ega variante on ainult pakkumisel kaks. Kas D2 või siis BC Racing. Muidugi varuosad võtsin selle mõttega, et ma panen tavavedrustuse. Ega ma tellides ju ei mõelnud päris täpselt, mida ma teen. :D Õnneks on rullimehi piisavalt, saan need maha parseldada vajadusel. :)

 

Ehk siis uued ülemised tugilaagrid (sachs), uued rattalaagrid (skf), sarniirid (meyle hd), esimesed stabilisaatori kondid (lemförder), rooliotste kaitsekummid(meyle), õõtsa tagumised puksid (meyle hd) ning sisemised/välimised rooliotsad (febi/lemförder).

 

spacer.png

 

Ülemised amorditaldrikud ning kummid vedru alla. Paar puudu jäänud tikku kkk jaoks, mõned seibid ja poldid. Paar kummirõngast, esimesed stabilisaatorivarda kinnitused ning lae eemaldamisel katki läinud salongivalgusti pesad. 

 

spacer.png

  • Autor
comment_142865

@Max. - 

D2 coilid 51 püstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ühed päästetud ning kasutust leidsid 45 püstakud.

Riiulis on ootel ka kogu veermiku pukside ring, aga see hooaeg ei viitsinud veel värskendust teha. - Mis moodi selle puksidega lahendasid, kui tohib küsida ? 

  • Autor
comment_142879

Ei, rajale ma kindlasti ei plaani minna. Pigem päikeselise pühapäeva sõiduk. Aga ma räägin ühe tuttava treialiga, treib need puksid valmis. Ühed 51mm püstakud taaskord siis päästetud. :) 

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_142887

Ma olen nüüd pisut hädas. Panin plaani, et tellin ära piduritorud, kuid seal tootekoode nüüd kaks erinevat. Mis nende erinevus on peale selle, et üks on "japan version" ? NR4 puhul on pikkuse erinevus 310mm vs 360mm, kuid nr viie puhul pole mingit infot. Ei tahaks valesid asju tellida. 🙄

 

spacer.png

 

 

 

 

 

spacer.png

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_142893

Pisut lähemale sellele, et saab 45mm püstaku otsa coiloverid istutada. Tänud lähevad @Max.  vihje ja soovituse eest. :P Välismõõt 51mm ja sise 45mm. Nüüd olen taas vanakooli meeste silmis heal kohal, sest ei läinud 51mm püstakuid lõhkuma, vaid saan neljakümneviiesed ära kasutada. ;) 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

 

  • Autor
comment_142941

Eile siis sain oma sillaosad liivapritsist kätte. Kõiki poleks mõtet olnud saata, aga kui juba, siis juba kõik. Peale pritsi vähemasti näeb, mis rooste metalliga teinud on. Osad asjad on küsimust tekitavas seisukorras. Näiteks esimese stabilisaatori plekid. Algselt tundus nagu enamsvähems, aga peale pritsi ma enam seda meelt ei ole. 😁

Aga ma olin piisavalt tark, et ma tellisin need uued endale juba riiulile aega ootama. 

 

spacer.png

 

Poriplekid tundusid ka algselt päris taastatavad. Peale puhastamist teevad aga minu silmale haiget. Ketta poole jääv pind on täitsa enamvähem, mitte midagi hullu. Tagumine pool aga ühel juba läbi ussitanud ja minu süda neid sinna tagasi ei luba panna. Nüüd olen aga dilemma ees. Kas osta b-osa, mis maksab 20 euri või siis vaadata originaali poole ja maksta 55.- tükist? 🙄 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Siin siis kogu kompott. Vedrud, ülemised vedrutaldrikud lähevad müüki, kui kellelgi vaja on ? Eks ma teen varsti müügiteema ka, kuna on mõned asjad üle jäänud.

Sest sai ikkagi otsustatud coiloverite kasuks ning ära tellitud. Millal jõuavad ? Ma loodan, et enne jõule saan kätte. :)

 

spacer.png

 

Lõpetuseks, et jäi silma kuulutus, kus pakuti 15" BBS velgi. Ma pikalt ei mõelnud ning tõin need endale koju ära. Nüüd neid 7tk ootamas taastamist. :D

Pean veel leidma kapslid. Lõustaraamatust leidsin mingi välismaalase, kes pakub kapsleid. Mõtlen natukene, kas tasub või ootan, äkki veab, et kellelgi vedeleb üle neid. 

 

spacer.png

  • Autor
comment_142950

Ei tea, kas siis on hirmus kokkuhoid või mitte? Eile võtsin paar purki epokrunti, natukene värvi ja tõmbasin paar kihti peale. Visuaalselt jäid täitsa ilusad. Ja ega seal auto all see visuaalne pool ongi tähtis. Ilus ju vaadata, kui kõik asjad on puhtad ja värvitud. :)

Oli endal laos riiulil vedelemas klokkerholmi poriplekid. Originaalidega kõrvutasin, täitsa sarnased. Ainukene oligi, et üks oli must teine haljas plekk. Mõlemile epokrunt selga ja mustaks. Krunt kuivas kiiresti, kuid teine värv tahab 24 tundi kuivamist. Lähen teen teise tiiru peale õhtul.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Sillatalale viskasin ka veits värvi peale.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ning õõtsad. Loodetavasti saan järgmine nädal äkki sarniirid tagasi pressida ja varsti hakata kokku laduma esisilda. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

 

 

spacer.png

 

👊

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_143005

Kogu see kohutav jõulujama selleks korraks seljataga, saab hakata taas autoga tegelema. Kuna jõulumehel oli kiire, siis minu pakk hilines ka pisut. Homme/ülehomme pääsen loodetavasti keevitaja jutule, saab need kokku ka suristatud. Siis on kõik esisilla kokkupanekuks valmis, peaaegu. Paar pudinat puudu, aga need peaks jõudma ka lähima paari päeva jooksul. :)  

 

spacer.png

 

Aitäh Stance.ee :) 

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.