Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_142519

Eix - pildil number 4. Händlerisse lööd 11531722692 sisse, siis annab mingeid tundmatuid tooteid (Top strut mounting) , aga mitte seda, mida vaja. Originaalosad.ee'st aga leidsin hetkega. Tellisin ära ka ja paar pudinat veel, et ehk tuleb ka kohale. :D

 

spacer.png

  • Autor
comment_142521

Jep, seal pead ennast ära registreerima ja siis mingi allkirja lepingule panema ja tagasi saatma. Hinnaklass suht sama nagu H2, mõni sent siia sinna ilmselt kõigub. 

Just hakkasingi mõtlema, et mul ju vaja seda geneka pingutus latti, noh see hammastega asi. :D Unustasin selle panna sinna listi. Aga eks mul tekib neid asju veel, siis saan tellida jälle. 

 

  • Autor
comment_142552

Kus on, sinna tuleb juurde. :P

 

Mulle meeldib, kui kuller helistab ja tahab pakki üle anda. Selliseid kõnesid ootan ma alati rõõmuga. 🆒
Täna siis saabus tulevaseks komplekteerimiseks paar asja. Kuna vana termostaadi korpus ja kaas nägid välja mannetud, siis vaadates hinda otsustasin, et lähevad uued originaal tükid külge.

 

*termostaadikorpus
*termostaadi korpuse kaas
*õhutusnippel/kruvi.

 

spacer.png

  • Autor
comment_142557

Veidikene asjakohast juttu ka. Jah, mul on olemas hetkel katusealune, kus siis teha oma lammutus ja remonditöid, kuid siiski vaatan ja kuulan maad. Kuna seal ei saa ma käia siis, kui tahan, on projekti valmimine mingiks kindlaks hooajaks päris suure küsimärgi all. Sellega seoses siis olen ruumide otsinguil. Soov siis leida minimaalselt 40 ruudune pind. Võib olla vabalt mõne garaazi või tootmishoone nurgakene kuskil, kuhu on võimalus autoga juurde pääseda (vajadusel puksiiriga ligipääs). Kindlasti sooviks, et oleks 24/7 juurdepääs ning piisavalt turvaline, et saaks südamerahus öösel magada. Päris külmkambris ei tahaks tööd teha, siis mingi küttesüsteemi olemasolu võiks ka olla. Soovitav asukoht siis tallinn või siis ca 20-30km raadiuses ümber pealinna. Mõni kilomeeter siia sinna on savi. Ehk kellelgi on miskit kuskil pakkuda, seisab tühjana või otsib näiteks kaasüürilist ? :)

 

Ilgelt äge oleks.

 

Tänan tähelepanu eest. 😉

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_142563

Siis, kui sai endale auto soetatud mõtlesin, et mis see siis ära ei ole ? Juppe saab ju kilohinnaga ning käi muudkui osta ja pane külge. Suuremas pildis on ikka asi päris teisest puust. :P 
Mida aeg edasi, seda kallimaks mingid asjad lähevad. Teatud varuosade puhul pead leppima krõbeda hinna ja originaaliga või siis jätad külge vana ning aega näinud jupi ning loodad, et töötab ja jääb tööle.
Mina siiski ehitan autot endale ja enda jaoks. Ning ma tahan, et oleks hästi ja korralikult tehtud ning käidud üle kõik sõlmed, mis vajavad üle käimist. Sellise aparatuuri hind ei lange iial. 
Tänaseks päevaks on siis vahetatud ja kokku soetatud varuosade hulk päris muljetavaldav minu jaoks. Mul on kõik täpselt sendipealt teada, kui palju olen ma selle pilli ehitamiseks kulutanud raha. Aega ma kirja ei pane, sellel pole pointi. Aga neid tunde tuleb ja mitte vähe. 🙄 Ja see nimekiri, mida veel juurde vaja, pole ka teab mis lühikene. Aga eks ma tasapisi, vastavalt rahakoti paksusele. :) 

 

MOOTOR:

Veepump - SKF
Generaatori rihm - CONTINENTAL
Rootor - BERU
Mootoriõli - TOTAL 0W30
Küünlad 6tk - BOSCH
Jagajakaas - BERU
Küünlajuhtmed - BOSCH
Õlifilter - HENGST
Hammasrihm - BOSCH
Karteritihend - ELRING
Väntvõlli tagumine simmerling - ELRING
Tagumise kaane metalltihend - OEM
Plokikaane tihend - ELRING
Klapikambrikaane tihend - ELRING
Hammasrihma pingutusrull - INA
Hammasrihma alumise kaane tihend - ELRING
Sisselaske tihendid 4tk - ELRING
Sisselaske tihend keskmine suur - ELRING
Termostaat - MAHLE
Õlipunni tihend 2tk - ELRING
Õlipunn karterile - ELRING
Õli tagasivoolu toru o-rõngad 2tk - OEM
Plokikaane õlipunnid poolkuud 4tk - OEM
Klapikambrikaane tikkpoldid 6tk - OEM
Termostaadi korpuse kaas - OEM
Õhutusnippel termostaadile - OEM
Termostaadi koprus - OEM
Plokaane tagumise otsa jahutusvedeliku tihend - OEM - TULEMATA
Generaatori pingutus hammasmutter - OEM - TULEMATA
Generaatori pingutus polt 80mm - OEM - TULEMATA
Generaatori pingutus polt 50mm - OEM - TULEMATA
Generaatori pingutus latt - OEM - TULEMATA
Termostaadikorpuse tihend - OEM - TULEMATA
Poolraami pealmine plekk - OEM - TULEMATA
Jagajakaane (PRE FL VARIANT KARTERIS) o-rõngas - OEM - TULEMATA
Hammasrihma kaane kummitihend - OEM - TULEMATA
Viskosidur - ABAKUS - LÄHEB VAHETUSSE KORRALIKU VASTU
Väntvõlli simmerling esimene - VICTOR REINZ
Nukvõlli simmerling esimene - ELRING
Plokikaane poltide kompl - VICTOR REINZ

KÜTUSESÜSTEEM:

Kütusepump - MEAT & DORIA
Kütusepump - BOSCH
Kütuselisand - KLEEN-FLO
Kütusefilter - HENGST

KÄIGUKAST/SIDUR:

Sidurisilinder - SACHS

ALUSVANKER - VEDRUSTUSE OSAD JA ÜLEKANDE OSAD:

Rehvid Hankook -  HANKOOK VENTUS PRIME 2
Tagasilla tala - OEM KASUTATUD
Õõtsad - OEM KASUTATUD
Tagasilla värvimine - LAAGRI PULBERVÄRV
Sillatalapuks 2tk - LEMFÖRDER
Veovõlli kaitsekummid 4tk - SPIDAN
Kardaani tugilaager - MEYLE
Kardaanileevendi - FEBI
Õõtsapuksid - 2 komplekti LEMFÖRDER
Tagarattalaagrid - 2tk SKF
Kardaaniristide vahetus+balansseerimine + värvimine - AUTO CARDAN OÜ
Tagumised stabilisaatori kinnitus plekid 2tk - OEM

PIDURISÜSTEEM:

Pidurisadula kolvide rem - paar FREN VMS
Pidurisilindrid trummelpidurile 2tk - DELPHI
Käsipiduriklotsid - ABE
Käsipiduriklotside paig. komplekt - BOSCH
Käsipiduriklotside reguleerkruvid - OEM
Piduritrumlid - ABE
Pidurivoolikute kinnitusklambrid 2tk - OEM
Piduriklotsid esi - ATE
Pidurkettad esi - ATE
Piduriklotsi kulumisandur - BOSCH
Pidurisadula liugur - FRENKIT
Pidurivoolikud esi 2tk - BOSCH
Piduriketta kinnituskruvi 2tk - OEM
Pidurisilindri kummikorgid 2tk - ATE
Käsipiduritrossid - 2tk ATE

KERE JA KEREOSAD + SALONG:

Välimise ukseliistu klambrid 20tk - OEM - TULEMATA
Mingid kummiseibid, ilmselt stange ? 3tk .- OEM - TULEMATA
Kütuse õhutustoru katteplekk - OEM - TULEMATA
Tankimistoru kummilutt - OEM
Kuumaplekid OEM 3tk -
Kapotiamort - STABILUS
Aknatõstukid/mootorid - (paar) OEM KASUTATUD
Klaasipuhastid - BOSCH
Rooli ///M märk .- OEM
Küljekarbid 2tk - KLOKKERHOLM
Tagapaneel - KLOKKERHOLM
Kütusepumba kronstein + padjad - OEM
Kütusepumba kerepoolne kronstein - E30 GARAGE NORWAY
Esimesed nurgad + gaasipedaali kinnitus - VALCAS GRAGE

TULED:

Esituled + pirnid DEPO
Numbrituled - OEM HELLA
Udutuled - HELLA PAAR
Udutulede raamid 3D PRINT
Suunatuled - OEM

VÄLJALASKESÜSTEEM:

Summutiliiterõngas 2tk - BOSAL
Summutipütt + toru tagumine - BOSAL
Summutipüti kinnitusklambrid - BOSAL
Väljalaskekollektori tihend 2tk - ELRING
Väljalaske kollektori mutrid 20tk - BOSAL

MUUD KULUD (TÖÖRIISTAD, MATERJALID, ÜV JNE):

Ülevaatus
Võimukaabli kaitsmepesa
Tüüblieemaldu kandgide kompl. XL-TOOLS
Polstrieemaldus komplekt plastik - XL-TOOLS
Erinevad lehtvõtmed (avasilmus + käristajad)
Kätepuhastus paber 2 rulli
Keermestuskomplekt/kullinokad/torx otsikute kompl/torx otsikute kompl - XL-TOOLS
Mootoripukk 450kg XL-TOOLS

Siia lõppu kirjutaksin nimekirja, mis hetkel kohe meelde tuleb ning kindlasti mingi hetk oleks vaja.

*Tagatuled PRE FL - neid saab ainult originaalina ja hind on mahlane. :D
*Vedrustus - esimesed 51mm püstakud ootavad mind juba kuskil lõunas, pean ainult järgi minema. Ilmselt paigaldan korraliku firma coiloverid. KW/D2 või siis BC-Racing.
*Esiklaas on vaja uus. Iseenesest OEM klaasi hind polnud teab mis hull, kuid sinnani on veel aega mõelda ja seedida asja.
*Nii esi kui tagastange tahaks ilmselgelt mingi hetk värskendamist. Küll on ühes tükis, kuid mingid kohad olid, mis riivasid silma veidi.
*Üks esimestest ustest oli kahtlase olemisega valtsi vahelt. Sellel teemal räägin ma plekimehega, kas kannatab remontida või tuleb kuskilt "uus" hankida.
*Esiuste küljes olevad tweetrid. Elemendid töötavad, kuid on vahetatud Hertzi omade vastu. See mind ei häiri, kuid plastik kolmnurgad on ise katki. Neid saab ka ainult originaalina, ca 80.- on tk. :shock:
*Headuniti leidsin ka, mis sinna ideaalselt sobib. Blaupunkt SQR 46 DAB. :cool:

  • Autor
comment_142568

Neid varuosi tuleb juba uksest ja aknast. Ma varsti pean hakkama laoruumi rentima, et asjad ära mahuks. 
Kuna mootorit lahti võttes sai selgeks, et genekat ilma pingutuslatita tagasi ei pane (vanal oli siis keskelt hambad puudu ja see hammastega mutter ka suhteliselt räsitud olemisega), siis see oli vaja uus organiseerida kuskilt. Ega muud, kui seekord aitas hädast originaalosad.ee (tellin sealt aeg ajalt, kui kellelgi mingeid OEM juppe vaja, siis võib mulle kirjutada). 
Varuks sai veel võetud siis pidurisilindri kummilutid, kuhu sisse siis õlipotsik käib. See läheb ka pulkadeks, siis pole mõtet neid vanu tagasi panna. Nende tootjaks ATE. 
Ja siis tihendiks on siis termostaadikorpuse tihend. Algselt väitis H2.ee et enam ei saa. Originaalosad.ee kaudu sai tellitud ja tuli koju kätte. See mure on selleks korraks lahendatud. Võimalik, et igaks petteks peaks paar tükki seinale ka riputama. Mine tea, kui mingi päev keegi tehasest otsustab tihendiliini "STOP" nuppu vajutada. 
Kolmandaks siis tagumise stabilisaatorivarda pukside kinnitusklambrid või kuidas iganes nende tehniline nimetus ka olema peaks ? Mul tegelikult pole taga üldse stabikat, kuid on plaan paigaldada. Vaatasin, et ega see uuena ka miskit hirmsat summat ei maksa. Küsimus on lihtsalt, mis mõõdus võtta ? Neid tegelikult kolme mõõtu, Ø 10mm/Ø12mm ja Ø14.5mm. 

 

spacer.png

comment_142569

Varem tulid kõik need jupid kuldse galvaanikkaga, nii nagu tehasest oli originaalis :)

Aga jupilist on veel õige hõre, siit hulga vajaminevaid "elementaarseid" ja tähtsaid asju puudu. 

Torustikud? Kütus, pidur (eest taha) Omale ehitades vaske ikka ei paneks, metalltoru konkreetne ja kestab kauem. 

Kinnitusklambrid torudele? Kummilutt tanketorule, torude kate koopas? Tuletihendid, luugitihendid? 

Hingesetid? Klaasitihendi kroomkiilud? Lukud? Luukide märgid? Jne... 

Paljusi asju juba varakult vaja keretööde käigus, näiteks hingesetid. 

Stabikatest ei teagi 10mm, 12mm peaks olema miinimum ja see on ka 325i-l standardis. 

 

  • Autor
comment_142570

Ohsa, kus nüüd viskas. 😅

Torustiku osas ma mõtlen, et mis ma teen. Tal on kütusetorud juba vasest eest taha viidud. Nüüd on küsimus, et kui ostan originaalid, siis mille järgi ma need paika painutan ? Nende järgi, mis hetkel all ? Sest nagu olen aru saanud, siis OEM toru tulevad sirgetena ? Taga on ka osaliselt piduritorud veetud/vahetatud eelmise omaniku poolt. 

Torude kinnitusklambrid on põhja all kõik minu teada olemas. 

 

Tanketoru kummilutt ja see torude kate koopas on tulemas. Tellisin ära ca 2 nädalat tagasi. Kõik muu kaup ootab Riias, kuid see kate porikoopast on veel puudu. Näitab, et jõuab 10.11.21. Loodame. 🤷‍♂️

 

Hingesetid ? Mis Sa nende all mõtled ? 

 

 

comment_142571

Originaalid juba valmis painutatud! Ühendamise rõõm ainult.  

Tanketoru kate? Pre masinale A ja B osa enam ei pakuta ju? 6 poldi kinnitusega. Ainult aftermarket klaasplast asendused jne. Fl kere varjant 4 kinnitusega peaks olema saadaval aga to erinev. 

Mul 2tk tagavaraks jäänud alles.Võimalik,et võin 1 ehk loobuda!

 

Screenshot_20211029-213647_Chrome.jpg

Muudetud , muutis extreme327

comment_142572

See oli väike osa :)Mõtlesin, et panen mõned asjad kirja, enne kui raha ära raiskad vähem tähtsate uute a osade peale. 

(klaas, stabikas :)) 

Kütusetorud tulevad kõik õiges paindes. Sul ilma katita ka tehasest ja kolmandat toru pole, saad soodsamalt hakkama. 

Piduritoru tuleb sirgena, vajadusel painutan sulle õigesse kujusse, näidised olemas. 

Uksehinge sette mõtlen, juhi alumine nagunii kinni sul. 

Fl tanketorukate ei sobi sulle, ei saa füüsiliselt paigaldada. Muud saada pole. 

  • Autor
comment_142573

No need klaasid ja stabikad on nagunii siis, kui ükskord sinnani jõuab. Aga hetkel vaatasin, peaks ju olema õige asi ? 🙄

 

spacer.png

53 minutit tagasi, extreme327 ütles:

Originaalid juba valmis painutatud! Ühendamise rõõm ainult.  

Tanketoru kate? Pre masinale A ja B osa enam ei pakuta ju? 6 poldi kinnitusega. Ainult aftermarket klaasplast asendused jne. Fl kere varjant 4 kinnitusega peaks olema saadaval aga to erinev. 

Mul 2tk tagavaraks jäänud alles.Võimalik,et võin 1 ehk loobuda!

 

Screenshot_20211029-213647_Chrome.jpg

 

Oleneb, kui palju selle eest tahad ? :D

 

 

comment_142575

Nüüd saan orig meestelt vastu pead, aga enda omale panin suurendatud niklisisaldusega vasktoru. Maksab küll mingi 5eur/m, aga odavam, kui orig torud tellida, kohe poes olemas, lihtsamini painutatav kui teras ja ei lähe roheliseks ajaga. Oluliselt jäigem kui tavaline vask muidugi, saab ilusti sirgeks vormida. Lambod ja Ferrarid ka kõik selle toruga originaalis, seega halb variant kindlasti ei ole. NB! Kütusetorustik pildil on originaal. Üle värvitud ainult. Aga ilmselt saab selle mõõduga toru ka osta.

20190129_164038.jpg

  • Autor
comment_142577

Vastuseks eelnevatele postitustele. Võtsin bmwfansi lahti, kaevasin välja koodid. 16121179285 - pealevool, pikkuseks 1860mm ning hind veidi üle 40.- euro ning tagasivoolu toru koodiga 16121177372, pikkuseks 1932mm ja hinnaks sutsu üle 30.- euro. Selliste summade puhul ilmselt ma isegi ei viitsi hakata ise väänama ja mõtlema. Odavam on originaal tellida. Ja kui visata kood elektroonilise enekese otsingulahtrisse, näitab ilusti valmis painutatud toru. 

Piduritorude puhul tundub, et tegemist täitsa sirgete asjadega. Ehk siis peab ise hakkama väänama. Esimese otsa torud mul nagunii küljes, nendega probleemi ei tohiks olla. Kuna tagumised on vahetatud, siis need oleks vaja ilmselt ikkagi originaali järgi teha. Nii palju, kui ma hetkel puhanud peaga vaatasin, siis piduritorud tulevad kõik sirgetena. 

 

Küsimus diffrimeestele. Mul on all ilmselt 4.xx ülekandega (pöörded 90km/h juures ca 3300-3500) ja eeldan, et typ168 differ. Pakuti E34 2.65 ja typ 188 diffrit. Kas neid on võimalik omavahel asendada ? Tagakaas kindlasti teine, aga veovõlli flantsid? Need tuleb ka ära vahetada ilmselt ? Ja kas diffri poolsed nuudid on samad, või peab hakkama mingeid eriskummalisi flantse otsima kuskilt, et saaks selle vahetuse teha? 

Vabandan lollide küsimuste pärast, aga diffriga pole pidanud oma eluaja jooksul kokku puutuma, sellest ka küsimused targematele. 

Muudetud , muutis Marko S

comment_142578

Kui differ on komplektne, siis ei tule midagi ära vahetada. Diffritel omavahel pole asjad vahetatavad. 

Autol on kõik sama. See tähendab, et pole mingeid typ 188 silda ja veovõlle eraldi (nagu enamus räägivad ja kirjutavad) 

Mõlemat varianti diffrit pandi tehasest mõlema variandi pooltelgedega, seega kõik sobib. 

Sinu käigukastiga on õige ülekanne 3,25. 

2,65 liiga kiire. 

@Margo 

5e/m pole nüüd küll teab mis odavam originaalist. Letikas ca 25e praegu, üle 3m on pikk. Ma tellisin üldse viiese või seitsmese toru, oli odavam tunduvalt, palju pikem ja jäi üle õõtsa torude tegemiseks ka. Tõsi küll, et sellele tänapäeva raudtorule on otste tegemine raske ja lihtsam on valmis asi osta kui säästa ja jebida. 

Originaalimeestelt saad vastu pead pigem lohakalt painutatud toru või kollaste sildade pärast.. ja üleüldse pole see sinu autogi? 

 

comment_142581

Kasutasin ka vask/nikkel piduritoru, kiidan omalpoolt heaks. Toru parameetrid samad mis metall torul, tavalisel vask torul tegelikult sisemine auk väiksem, tulenevalt siis seinapaksusest. Painutada keerulisem kui puhast vasketoru aga lihtsam kui metalltoru.

  • Autor
comment_142586

No igatahes ma panin kütusetorud ostukorvi valmis hetkeks, kui peaksid jõhrad rahalaevad saabuma. Sama ka mõtlen teha piduritorudega. Ei aja küll musta numbrit taga, aga vaadates neid originaal varuosade koguseid, siis kisub küll juba päris üle käte minema see projekt. 😆😆

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.