Hüppa postitusse
Postitatud
comment_141296

Küürakat parandab vaid haud....  :P

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus. 
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka. 
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker". 
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti. 

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu. 

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill. 

 

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu  kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

 

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

 

spacer.png[/img]

 

Transpordi eest lähevad suured tänud [b]Puksiirihundile[/b]. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud. 

 

spacer.png

 

Õlivahetus sai ka ära tehtud. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

 

PS! - tean, et panin õliga pisut mööda. Oleks pidanud 5W30 õli sisse valama, aga no läks veits mööda. Sobiski mootorisisepesuks. :P

 

spacer.png

 

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna. 

 

spacer.png

 

Juhipool sama lugu.

 

spacer.png

 

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

 

spacer.png

 

Ning üks magus osa ka. :P

 

spacer.png

 

Järgmiste juttude ja piltideni. :)

Muudetud , muutis Marko S

  • Vastuseid 296
  • Vaatamisi 14,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • See teema püsib sama vaiksena, kui mina öösel magades. Ei piiksugi, kuid ehk on lootust juuni kuu jooksul taas algust teha ning hakata uuesti projektiga tegelema. Tegelikult pisitasa olen tegelenud, k

  • Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu p

  • Väikene sissekanne minu "remondipäevikusse".   Jätkasin siis auto lahti võtmisega. Plaanidesse mahtusid ahi, armatuur ja osaliselt juhtmestikku. Läksin sinna ikka teadmisega, et siuh-säuh ja

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_141299

Jätkame siis oma teemaga. Suurem osa jutust on tegelikult kopeeri-kleebi formaat ühest teisest margifoorumist.

 

Kuna kapotiamort oli omadega otsa saanud, siis asendasin selle uue stabiluse toodanguga. Ütleme nii, et tahab kaane pealt minema visata, kui toast kangi tõmmata.
Kiskusin ka salongiventilaatori maha, puhastasin ära ning panin vähe rasva ka vahele, et keerleks pisut pehmemalt. Mureks oli ka salongiventika reostaat, töötas ainult neljandas astmes. Oli teine pisut päevi näinud, aga puhastasin klemmid ära ja nüüd töötab vent igas astmes. Job well done! 

 

spacer.png

 

Vanad pre tuled oli juba oma aja ära elanud ning reflektorid pekkis, siis oli variant. Kas otsida kuskilt korralikud kasutatud pre/fl tuled või minna seda teed, et osta mingid uued b'kad sinna ette. Kuna hella toodangu hind oli pehmelt öeldes päris ulme, siis sai tellitud DEPO toodang. Kuna ma pole ammu rullikat omanud, siis avastamist on piisavalt. Eks ma eeldasin, et pre ja fl tulede plug&play variant tunduski olema liiga lihtne, et olla tõsi. :D 
Ehk siis kaugtule pistikud on samasugused, aga lähituli pre'l kolme pinniga ning fl kahega. Proovisin ka otsida netist, et äkki leiab mingi retrofit kiti, kuid tulutult. Tuleb teha samkompunn.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ja tõin ära endale tagumised õõtsad. Kisun pulkadeks ja saadan liivapritsi ja värvi. :)

 

spacer.png

 

Ühel ilusal suvepäeval oli igav ja otustasin, et lammutan õõtsad laiali liivapritsi jaoks. Kõik üleliigne saast küljest ja välja. Laagrid urisesid nagu naabri laika, rummud on korralikud, need lähevad uuesti kasutusse. Käsipiduri osa oli ka ikka päevi näinud. Mitte üks komponent ei tahtnud liikuda. Haamer, joptmatt ja tulid. 

 

spacer.png

 

Ma ei mäletanudki, et tagumistel trummelpiduritel on porikaitseplekk ikka korralikust metallist. Seda vaadates tekib küll tunne, et see peaks igavesti kestma ? :D

 

spacer.png

 

Korralik hunnik vanametalli. 

 

spacer.png

 

Laagritele tuli ka läheneda vähe massiivsema jõuga. Aga välja tulid, kui seier oli seal 20T kandis. :D

 

spacer.png

 

Esmaspäevase seisuga said siis õõtsad ja tagasillatala viidud liivapritsi ja värvi. Nädala lõpu poole peaks kätte saama. Selleks ajaks proovin kõik vajalikud varuosad ära tellida, et saaks põrandal silla kokku panna ja ehk joppab nädalavahetusel ka ära vahetada. 

Kuna mul puhkus, siis tuleb seda ära kasutada. Eile siis käisin ja tõin Remorexist lähitulede pistikud, et saaks tuled tööle. Natukene nikerdamist ja juhtmete otsimist/vedamis, aga tööle ma need sain. Või noh, vähemalt ühe poole. Proovin teise poole ka külge installeerida, siis peaks hea olema. ;)
Kuna ilm oli ilus, siis kõike seda nautisin õues, päikese käes. Küll jõuab seal toas ka olla sügisel. :D

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Vasakul minu igapäeva "rakett". 

 

spacer.png

 

Lükkasin laiskuse järgmisesse päeva ja installeerisin ära ka vasaku esitule. 

 

spacer.png

 

Minu arvates palju värksem nägu, kui pre tuledega. Aga eks see maitse asi rohkem vast ole. 

 

spacer.png

 

Ja hetkel siis olemas olevad varuosad, mis ootavad pritsis olevat silda. Puudu on veel rattalaagrid, õõtsapuksid ja paar asja, mis sai Unitedist tellitud, sest b-osana neid enam ei saa kahjuks. Loodetavasti tulevad kiirelt kohale. :)

 

spacer.png

 

Ükskord juhtus nii, et tuli sõnum. Võite kaubale järgi tulla. 🤪

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Õhtu venis nii pikaks, et koju jõudes olid duss ja voodi parimad sõbrad.
Hommikul värske peaga palju parem kõike teha. Ja muidugi ei tohi unustada kohvitassi. ;)

Ei andnud mulle rahu, et asjad olemas, aga pole meest, kes kokku laoks. Tõmbasin roobad selga ja alustasin komplekteerimisega.
Esimesena sai siis võetud õõtsapuksid. Kõige pisemad ja ilmselt kõige kergemini jõule alluvad kummipuksid. Nii oligi.
Natukene määret ja olemas. Kasutasin suuri kruustange. On olemas ka 50T press juhuks, kui peaks vaja minema. 
Välja pressides ma ilmselgelt ei salvestanud ära, mis pidi need puksid käivad. Aga õnneks googel aitas. 

 

spacer.png

 

Praegu hakkasin vaatama, et polegi kuskil pilte suurtest sillatala puksidest.  😬 No ühesõnaga, sai need ka sisse pressitud.  :) 

Järgmiseks läksid laagrid. Valisin SKF'i toodanud. Tean, et nendega on probleeme ja kvaliteet on langenud (omad kogemused), aga läksin riski peale välja ja võtsin need. Eks näis, kaua vastu peavad. :)

Muidugi natukene ka liivapritsi/värvijate kapsaaeda tahaks kive loopida. Nimelt rummu poolt oli ilusti kinni kaetud rattalaagri osa, kuid unustati tagant poolt teipimata. Laagripesa oli kõik värvi täis. Nägin kurja vaeva, et see sealt puhtaks saada.  😡

 

spacer.png

 

Viskasin rummudele ka spreiga kiire kihi musta peale, et üldpildis näkku ei karjuks. 

 

spacer.png

 

Ja siis läksid pressides omale kohale tagasi. 

 

spacer.png

 

Hakkab tasapisi looma. - Puudu on veel õõtsapoldid, mõõdus M12X1,5X90. Eeldan, et need võiks tugevuselt olla 10.9 või piisab ka 8.8 tugevusest ? Eks ma peangi minema Baltic Boldist ilmselt uued tooma. Ei näe mõtet, et peaks hakkama selle pärast originaale tellima. Ei aja musta numbrit taga. 
Mul nagunii sealt veel mõningaid polte ja asju vaja, saaks kõik ühest kohast. :)

 

spacer.png

 

Ja siis veel sutsukene uusi juppe.  😆

 

spacer.png

 

Ei läinudki tervet igavikku. Täna saabus siis teade, et intskeipi saabusid minu vajalikud varuosad. Selle eest lähevad suured tänud sõbrale, kes asjadega aitas ja natukene hinnaga ka. :D

Selliseid originaal toote kotikesi on alati hää saada ja vaadata. Arve on ainukene, mida näha ei taha. Oskavad ikka küsida asjade eest.  🙄 

 

spacer.png

 

Saabusid siis järgnevad pudinad :

 

Vasaku ja parema poole reguleerkruvid, need ümmargused pisikesed asjad on käsipiduritrosside kinnitus hülsid või kuidas neid nüüd olekski kõige parem nimetada ? Ning

vasaku ja parema poole mingid asjad. Arvel oli "lever".  :roll: 

 

spacer.png

 

Ega ma siis pikalt laksnud oodata. Külge said keeratud õõtsapoldid, mis siis jäid ikkagi 10.9 tugevusega ja saabusid need Würthi riiulilt hoopis. 
Ja muidugi lappisin siis pidurid kokku. Ma ei taha nüüd kõva häälega ropendada, aga kes k*rat sellised p*derastia välja mõelnud on ?  😅 
 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ärge neid klotsivedrusid tähele pange, et nad sedasi vildakalt istuvad. Trumlid külge saab, siis lähevad paika ilusti. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Jätkub.....

  • Autor
comment_141309

Uus päev, uued lood. 😄

 

Ühesõnaga läks siis nii, et sai vana mädanenud saast sealt alt minema visatud. Oli teine ikka päris otsas. Sillatala suurtest puksidest polnud midagi alles. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Selle metallist katte pean ka tellima või vaatama, kellel leiduks korralikku ? Esindus küsis päris mitu head krooni selle eest.  🙄

 

spacer.png

 

Põhja alt siis selline. 35 aastat sünnist, eks ühtteist jääb sinna põha külge kinni. See summutipüti pealne kuumaplekk läheb ka vahetusse. On tellitud, aga millal see jõuab, ei tea. Muidugi vaatasin neid polte, ei tea, kas mõni elusalt ka lahti tuleb või lähevad kõik pooleks ? 

 

spacer.png

 

Üks null, minu kasuks! 

 

spacer.png

 

Jupitame.

 

spacer.png

 

Ja nagu ikka vanale autole kohane, midagi peab pooleks minema. 😄 Selle eest aitäh, Klenn!  😅 

 

spacer.png

 

Umbes 8 mutrit hiljem. 

 

spacer.png

 

Veovõllid said ka uued kummid ning uue määrde sisse. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Mõned suitsupausid ja ropendamised hiljem:

spacer.png

 

Kuna keegi oli eelmise summutipütile keevitanud mingit kohutavad aiapostitorud sinna külge ja alt võttes selgus, et kogu pütt on mäda, siis sai hakatud mõtlema erinevatele variantidele. Variant üks oli, et lasta kellelgi teha summuti. Võtsin variandi kaks.

Bosal pakub tervet summutitükki sinna taha, koos klambrite ja kummitrippidega. Hind oli piisavalt taskukohane, et kaua ei pidanud mõtlema.

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

 

spacer.png

 

Saabusid kaua oodatud kullast tükid. BMW originaal kuumaplekid. Minu omad olid nii mädad ja otsas, et kuidagi ei tahtnud neid alla kruvida. Ühed kinnitused pean veel tellima, aga esialgu jätan vanad. Õnneks hind polnud ka kohutav. 
 

spacer.png

 

Ja kui juba Intskeibis käisin, uurisin ka kütusepaagi kohta, et mis võiks originaal maksta. Tooli polnud, aga hoidsin letist kinni. Ikka tuhat pluss oli hind ja selle sees pole seda kahe paagi vahelist ülevoolu toru. See lisaks veel ca 170 rutsi. 🙄 
Aga sellega ma ei kiirusta. Neid paake oli piisavalt veel saksa laos. Kui peaks lotoga võitma, siis jätkub ehk mulle ka üks. :D

 

Kuna kardaan tahtis ka pisut uuendust, siis polnud väga valikuid, kas Tallinn või Pärnu kardaanimehed. Kuna päälinnas tuttav seal, siis sai sinna viidud. Taastati siis isase

poole nuut, vahetati ristid (need olid päris korraliku loksuga), balanseeriti ja värviti ilusti mustaks. :P 

 

spacer.png

 

Kuna kuumaplekid olid ka juba oma aega ootamas, sai need ka ära vahetatud. Ma isegi imestasin, et visuaalsel vaatlusel kohutavad roostesed kinnituspoldid, tulid lahti ilma probleemideta. Vedas! 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ja siis läks külge summuti. Mulle meeldib. Näeb välja nagu originaal. Polegi vaja vihmaveetorusid sinna. Ei tea, kas see tuleb vanusega, et mida rohkem originaali lähedasem, seda parem ? 😄

 

spacer.png

 

Kogu mudru koos, siis oli vaja kontrollida üle kõik tuled ja viled, et ülevaatusel kellelgi miskit öelda poleks. Kõik töötas nii nagu pidi, eelmisel päeval.
Vasak esimene suunatuli otsustas, et tema enam koostööd teha ei soovi. Aga selle remontimiseks peab ju esipampri maha kitkuma, kuna kinnituskruvid on stange taga. Insenerid, ma ütlen! 

Aga seal oli vaja samkompunn teha, kuna miinusklemm oli maha mädanenud. Natukene mägiaivari ajusid ja asi korras oligi. Ideaalis tahaks tegelikult ära vahetada mõlemad esisuunad. Vähemalt pesad, klaasid on korras. Aga neid ju b osana kuskilt ei saa ja originaalina taheti ca 50.- tükist. Las ta hetkel olla, tulevikus ehk. 

Üllatavalt viisakas näeb esipõll välja ilma stangeta. Kartsin, et tuleb üllatusi.

 

spacer.png

 

Viimane üv oli autol 2014 aastal. 17.06.21 sai siis ülevaatusele mindud. Aus olla ei lootnudki, et ma läbi saan. Pigem oli soov teada saada, kas kuskilt midagi logiseb või on aastatega pehmemaks muutunud. Üllatus oli suur, kui pill läks ülevaatuselt läbi ja seda puhtalt. 
Pidurid olid head, amordid korras, sillad tummised. Isegi heitgaasid olid väga head.  😎  Mõningad asjad olid, mis vajaks tähelepanud, kuid need pole liikluses ohtlikud.
Tempel passi ja liikusesse!

 

Mida vanem auto, seda rohkem muresid varuosa saadavusega. Ja nii sellegi auto puhul. Probleem oli siis nimelt paremas aknatõstukis ja selle mootoris. Tõstuk liikus, kuid mootor ei tahtnud kuidagi koostööd teha. 

 

 

spacer.png

 

Igaks petteks sai kontrollitud üle kaitsmed ja voolud. Pistikuni jõudis vool ilusti ja ka harjadeni, kuid sealt edasi mitte. Kõige odavam variant oli mootor lahti kitkuda ja loota, et saab omade jõududega tööle. 
Ega ma väga kõrgeid ootuseid ei pannud, et selle tööle saan. Aga kes ei proovi, see ei saagi teada. :P

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Rootor käis ringi, kuid koos puksiga korpuse põhjas. Kitkusin selle siis välja proovimaks puksi liikuma saada. Tulemuseks siis katkine puks. Alleaa! 
Tuli jälle Aivar Mägi enda peas üles äratada ja ta tööle panna. Siis aga käis kõlks! Sõbra poisil kodus 3D printer. Mõeldud, tehtud! 

Proovisime siis printida puksi. Mõõtudelt tuli õige, kõik toimis nii nagu pidi, aga ilmselt siis mähis ise pekkis. Tuli mõelda välja mingi uus lahendus asjale.  

 

spacer.png

 

Sai siis hakatud otsima, et kust mootorit leida. Ebay's oli müügil, ca 250.- eest, kasutatud mootor. Pani mõtlema, äkki peaks vändaga aknad paigaldama. :D 
Uut saab, aga koos mehhanismiga ja hinnaks ca 1200.- . Mulle küll maitsevad makaronid, aga mitte nii palju.  🤣

Aga õnne peab ka olema! Õnneks sõber Aaro nägi mu kuulutust ja kirjutas mulle, et tal vist garaazis on olemas mulle vajalikud jubinad. Hoidsin pöidlaid, et on.
Üks õhtu tuli sõnum piltidega :

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Pikka mõtlemist polnud. Sai mõlemad tõstukid koos mootoritega endale soetatud. Varuks.
Nädalavahetusel sai parem tõstuk ära vahetatud. Nüüd on hea ja rikas tunne, saab nupust akna alla lasta. :D
Konditsioneer töötab!  😁

Vahelduseks siis mõni pilt autost ka. Sai üks korralik käsipesu tehtud. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Märk on kole. Pean selle ka kuskilt kiirelt välja otsima. Nädalavahetusel minek Youngtimerile, võiks siis veits viisakam olla nägu. 😉

 

spacer.png

 

The end.

  • Autor
comment_141311

Teisipäeval siis tööle jõudes jäi silma, et kuskilt miskit lekib. Vea asukoht defekteeritud, ilmselt kütusepumba mõni voolik või klamber. Kanalile sõites selgus aga tõsiasi, pump ise lekkis korpuse vahelt. Ilmselt vanadusest. Tegemist oli Boschi toodanguga ja jumal teab, kaua see seal all oma töökohustusi on täitnud. Aga lekkima ta hakkas. 
Kuna koju oli vaja saada, siis kiirelt sai võetud oma töölt uus pump. Sõidaks nagu reaktiivlennukiga. :D Aga kuna polnud midagi muud tollel hetkel käepärast, sai selle Meat & Doria toodanguga mure lahendatud.

 

Vana pump.

 

spacer.png

 

Uus pump.

 

spacer.png

 

Mis mind ennast häirib, et pidin juhtmeotsikud ka ringi tegema. Aga see on selline ajutine lahendus hetkel. Kuna plaanis ikkagist Boschi toodang tagasi sinna paigaldada, kuid alles siis, kui tulevad mu uued kinnituskronsad. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kere külge käiv kronstein on saadaval originaalina, aga pumba enda kinnitusvitsa enam ei saa kahjuks uuena. See vana nägi päris kole välja. Ehk saan kuidagi viisakamaks seda välimust, kuniks leian uue kuskilt. 

 

spacer.png

 

NR 2 on siis see puuduv vits. Äkki kellelgi leidub kodus riiulil ja ei lähe vaja ? 😋 

 

spacer.png

 

Valmis on ostetud siis sidurisilinder, kuna vana lekib õrnalt. Pole lihtsalt olnud mahti ära vahetada. Ning tulevaks hammasrihma ja veepumba vahetuseks mõningad vajalikud simmerlingused. Väntvõlli otsasimmer ning nukvõlli oma. Kui lahti juba on, siis võiks need ka uued panna. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Vahel peab ka õnne olema. 😎😎

 

 spacer.png

 

spacer.png

 

Proovin täna õhtul komplekteerida kapslid ja külge panna. Homme ju Youngtimer ja ma seal oma kaarikuga rivis. 😋 Võib tere tulla ütlema. 

 

 

comment_141320

Tere tulemast tagasi!

 

Sellised tulepistikud olid kasutusel aasta aega ainult. Seega sul lõpuotsa pre :) Lõpuotsa pillidel juba väga paljud pistikud sama mis FL. Hella lähitule elemente on saada nn b osana pre faceliftile.

 

Sealt samast remoreksist oleks saanud väga heas seisus trummelõõtsasi, oleks vähe lihtsam olnud.

Aga hea vaadata ja lugeda kohe, kui viitsitakse tegeleda asjadega.

 

Homme näeb siis taimeril :)

 

 

 

  • Autor
comment_141326

Aasta siis oli kilp ja mõõk, kui ma Eixi viimati nägin. :D Aga näed, ära tundsin eile. 

 

Siin eelnevalt sai mainitud, et keegi hea ja lahke kodanik pakkus mulle veljekapsleid. Eile siis võtsingi kätte, et ehk saan komplekteeritud 4tk kokku auto jaoks. Saingi kogu kompotist kokku 4tk, millel lukustid korras ja püsivad ilusti seal ratta keskel paigas. Seda ei pannud tähele, et üks bmw logo on puudu ja selle asemel BBS. Peab järjekorda panema selle ning ära vahetama. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Suht lühike rivi, veel. ;) Youngtimer 2021 Laitse Rallypargis 24.07.

 

spacer.png

 

Tulevaks nädalaks natukene nokitsemist. 🤷‍♂️

 

spacer.png

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_141338

Nädalavahetusel oli ilus ilm ja ei suutnud mina käsa puhtana hoida. Oli vaja alustada ikkagi piduritega, sest lihtsalt oli vaja. Kaua ma ikka sõidan kettad pakiruumis. 

Pidurdades oli roolis vibra ning tundus, et parem pidur jääb kohati peale. Velg läks kuumaks ning vahel kigises, kui sõitsid. Tohutult häiriv heli. 

 

Vanadus, rooste ja aeg on teinud oma töö.  ;) 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Plaan oli siis järgmine. Võtta kogu pidurisüsteem laiali, puhastada, määrida ja värvida. Liugurid olid korras, need puhtaks, uus määre ning kokku tagasi. Kolvid liikusid ilusti ning kaitsekummid olid terved. 
Pidurivoolikud olid suhteliselt hapu olemisega. Need sai uued boschi toodangud. 

Relakas ja traathari olid abiks. Sai raamid ilusti puhtaks ja ettevalmistatud värvimiseks. 

 

spacer.png

 

Mõtlesin pikalt, mis värvi kasutada. Jälgin ühte bmw meest youtubes M539 Restorations ning ta kasutas sama Foliateci toodet. Oli tulemusega väga rahul. See siis kahekomponentne värv. Mõtlesin ka proovida, et milline variant siis parem ? 

 

spacer.png

 

See värv sinna karpi jäigi tollel õhtul. 🙄 Suutsin siis oma karujõuga keerata puruks ühe õhutusnipli ning vasaku poole piduritorule sõlme peale. Booom!  🤦‍♂️  Kuna polnud mõtet hakata segama värvi mitu korda, siis lükkasin oma kunstitunni edasi järgmisesse päeva. Haarasin pidurisadula ühes endaga ja käisin

Korrasautos, kus siis Janek aitas lolli nõu ja jõuga. Saime vana kätte ja keerme parandatud. Loodame, et peab. Seda saame teada siis, kui hakkan kokku komplekteerima kogu mudru. 

Piduritoru käisin hankisin Laki Autost. Tervelt ühe euro ja kolmekümne sendi võrra vaesem. :) Tegelt tuleks seal ees kõik torud ära vahetada mingi hetk. 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Selline ilus kuldne värv. Loodan, et harakad ära ei varasta neid küljest. :lol:

 

spacer.png

 

Värvi ootel. :)

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Kõik mis hiilgab, ei ole ju veel kuld.  😄

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Lootuses, et ma täna midagi p*rse ei keera, siis ehk saab õhtuks kokku ja sõitma. Täna plaanis siis kokku laduda ja pidurid ära õhutada.

Tarmole ja Helisele aitäh, et oma hoovi lubad kasutada. :P

 

I'll keep you updated. ;)

Muudetud , muutis Marko S

  • Autor
comment_141347

Eile võtsin siis sadulad varnast, kolmplekteerisin kokku ja viskasin külge. Sai ka ära õhutatud, kuid tahaks vist veel saada, kuidagi kahtlane pedaal. Äkki peaks veidi sõitma ja siis uuesti õhutama kogu süsteemi ? Hetkel sai ainult esipidurid õhutatud.  :roll: 
Korra pean veel täna üle vaatama, et mis plekk seal nüüd veidi vastu käib. Mingi kahin oli. Eks õhta viskan pilgu peale. 

Vähem möla, rohkem pilte.  :mrgreen: 

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Ehk saab nüüd natukene sõita ilma, et midagi remontima/uuendama peaks. 😁

  • Autor
comment_141356

Peaks ikka enne mõtlema, kui selliseid sõnu loopida. :D

 

Ühe asja teed korda, teine asi laguneb ära. Tavaline BMW. :lol::lol:
Äkki mõni targem oskab öelda, milles probleem ? Nimelt kuni eilseni, oli temp seier ilusti keskel, ka nende kuumade ilmadega. Valasin siis sutsukene jahutusvedelikku peale (check panelis põles kühlwasseri tuli, mis nüüdseks kustunud) ja läksin sõitma. Mootor töösoojaks ning seier pani viimase pulgani ja püsis seal.
Sõitsin vaiksel edasi ja jälgisin seierit. Mingi hetk siis kukkus paari seieri laiuse võrra. Peale 15km ringi koju jõudes, oli temp seier ilusti keskel ning püsis seal. 🙄
Täna hommikul täpselt sama, et mingi hetk oli seal viimase pulga juures ning tööle jõudes jälle ilusti keskel. Kas äkki võiks tekitada seda (eeldusel, et visko on pekkis) vahelduva eduga töötav viskosidur ? Või peaks hakkama kuskilt otsast mingit muud lahendust otsima ?

 

Et poleks päris kuiv jutt, panen ühe pildi ka. Nüüd näeb enamvähem viisakas välja, kui kodarate vahelt sisse piiluda. 🤪

 

spacer.png

 

Loodetavasti saab varsti ühest värskendusest taas kirjutada.😉

  • Autor
comment_141384

Kuna mul siin tekkis väikesed temperatuuri probleemid peale pidurite vahetust (ilmselgelt pole need seotud), siis proovisin ühe variandi ära. Kuna visko undas ees, siis mõtlesin, et panen uue. Noh, tollel hetkel polnud ka mingit paremat tootjat, siis sai soojamaa pakkijalt võetud abakusi toodang. Mitte s*ttagi ei muutunud. 😁 Aga vähemasti tean, et visko on uus.  😎 

 

Ja kui juba laiali oli, siis vahetasin generaatori rihma ka ära. Üks hammas oli puudu ja päris räsitud välimusega oli see rihm. 
Järgmisena tuleb siis vist natukene mootori osa lammutada, kuna kuskilt eest lekib jahutusvedelikku.  🙄 

 

spacer.png

 

Kuna ma vist see hooaeg enam sõita ei viitsi, siis viin pilli lähiajal garaazi ära ja alustan demonteerimisega keretöödeks. Tuleb ohtralt pilti ja videot. 😋

  • Autor
comment_141416

Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994.  😲😲  Sellise jutu peale, igal rullimehel hakkavad kõrvad liikuma. Teades, millist rämpsu siin turul ringi liigub, siis erilisi ootuseid kohe ülesse kruvima ei ole mõtet hakata. Jäin siis lisainfot ootama paagi osas. 
Ühel ilusal suvisel päeval potsatasid siis pildid mulle postkasti. Eks pilt räägibki reaalselt rohkem, kui tuhat sõna.  😎

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Eile õhtul käisin ja tassisin selle endale koju ära. 🤩 

 

Kuna viimasel ajal pole väga rulliga sõitnud, seisnud enamuse ajast. Ja kuna mu elukoht on magalarajoon (kahjuks ja veel), siis siin maja ees hoida teda ja hoida niigi vähe olevaid parkimiskohti kinni, oli ilmselgelt palju. Sai siis otsustatud, et selleks aastaks lõpetan hooaja ära ja viin katuse alla ära, kus siis hakkavad toimuma vajalikult lahti ja kokku komplekteerimise tööd. Teha on omajagu, aga tulebki alustada väikeste sammudega. 😉

 

Transpordi eest lähevad jällegi suured tänud mu heale sõbrale: Puksiirihunt

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

spacer.png

 

Stay tuned.... 

  • Autor
comment_141432

Vaikselt siis proovin sügisese keretöö jaoks asju kokku ajada. Tegin ka väikese võrdluse, et palju küljekarp maksab OEM osana ja siis b'kas. OEM osa saab ca 280.- euro eest H2.ee'st, miinus siis allahindlus. B osa ehk siis klokkerholm, on ca 10x odavam. Rääkisin ka tuttavaga, kes hakkab kere säristama, et klokker on täiesti fine toodang. 

 

spacer.png

 

Kuna mul numbritulede pesad on ka sellised nii ja naa, siis igaks petteks tõin tagapaneeli ka. Seda on sealt juba veidi ratsitud, aga mulle vajalikud kohad on olemas. Tootjat ma ei tea, aga pidi ka vist klokkeri toodang olema.  Suured tänud lähevad Marekile. 👍

 

spacer.png

 

Puudu on veel kere poolne kütusepumba kinnitus ja seda enam uuena ei saa. Ehk on lootust, et kellelgi vedeleb tükk keret ja saaks sealt lõigata ?  :roll: 
Pildid siis nr 15. Seega üleskutse rullifoorumi kasutajatele. Kui Teil peaks leiduma kere, millelt saab veidi lõigata asju ja leidub see kütusepumba osa, mida kannatab taastada, siis postkast on avatud. :) 

 

spacer.png

 

Olen enam kui kindel, et neid vajalikke plekitükke tuleb kindlasti veel. Aga vaatame asju jooksvalt. Ei tahaks tervet kere endale kokku osta ja pärast avastada, et polegi vaja. :D

Muudetud , muutis Marko S

comment_141463
8/10/2021 kell 11:25, Marko S ütles:

Eix, Sinu pilti praegu vaatan, siis ikka VÄGA mööda on see klokkerholmi asi. 🤦‍♂️

Kõik B-osad on sellised nagu sul pildil. A osa on selline, nagu Eixi pilt. Ehk originaalis loetakse ju kaheukselise karbiks seda uksealust osa ainult, mis kahe vertikaalse vuugi vahel, mis painutatud tagatiiva alla. Kui sa ei kavatse just tehase kohtadest punktkeevitust lahti puurida ja tagatiiva paneeli eemaldada selleks karbivahetuseks, siis A-osa suht mõttetu osta ka.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.