Hüppa postitusse
Postitatud
comment_128435

Tervist!

 

Nüüdseks juba natuke üle aasta olnud rullika omanik ja mõtlesin lõpuks ka teema teha, et autot teistele tutvustada ja enda tegemistest järge pidada. Tegu siis 316i kupeega, aastast 1987. Kere veab edasi M10B18 karpaga mootor.

2017 aasta juunis ma kuulutuse leidsin ja juba järgmisel päeval sai sellele üle lahe järgi mindud. Auto olnud ainult ühe pere käes, esialgu tütar ostis ta poest uuena ja viimased kümme aastat oli ta siis isa käes, kes sellega talviti õnneks ei sõitnud ja suviti käis enamasti piima järel😃. Mehel oli ikka pisar silmas ,kui andis võtmeid üle ja käskis auto eest kenasti hoolt kanda, mida ma ka teha lubasin. Koju sõites mingeid probleeme autoga ei tekkinud ja pidas kuuma suvepäeva ilusti vastu.

Lisade poolest on ta suhteliselt vaene, nagu r4 ikka.

S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

S500A Headlight wipewashIntensive Cleaning

S820 NordlandAusfuehrung

S859A DummySALAPA

S860A Additional Turn Indicator Lamp

 

Pildid kui autoga koju jõudsin.

IMG_1220.JPG

IMG_1221.JPG

 

Esimese asjana saigi autol audiot muudetud. Ette läksid uued kõlarid, kuna vanad olid omadega otsas ja taha arvutikõlarite asemele sai ka pandud ovaalid. Ei näinud mõtet kere lõikuma hakata kõlari magneti suuruse pärast, seega sai tehtud vineerist alus neile alla ja istub nagu valatult😃.

received_1336676693077106.jpeg

IMG_1893.JPG

 

 

  • Vastuseid 66
  • Vaatamisi 5,5tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Suvi on vahepeal läbi saanud ja ehk leiab nüüd pimedal märjal ajal rohkem aega rullika projekti kallal nokkida.   Eelmisest postitusest jätkates, sai auto peale epokrundi matistamist kere li

  • Ostes oli ka juba teada, et mootor mis kapoti vahel on, see sinna kauaks ei jää. Sai pikalt mõeldud, et mis sinna siis ikkagi panna, kuid lõpuks otsustasin vanakooli r6 mootori kasuks, m20b25 126kw. M

  • Hei! Viimasest postitusest juppaega mõõdas ja midagi vahepeal jälle tehtud. Tegelikkuses jäi auto jälle teiste projektide varju natuke liiga pikaks ajaks, aga galeriid vaadates tundub et täitsa hea p

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_149474

Miks neid plekke välja tahad vahetada, välimuse pärast? Neid plekke pole ise keeruline teha, kui siledaks ka veel jätta.  Netis näinud, et mõned on sileda mulje jätmiseks lisapleki sinna poolraami peale lisaks pandud.  Saab nina vähe tugevamaks ka :)

 

Siin piltidel olevat keretööd küll hea vaadata vahelduseks, miks pooleli jäi seal tegemiskohas?

 

  • Autor
comment_149475

@eix22 plaan oli vahetada plekid siledamate vastu et kapoti all nö puhtam välimus jääks. Puurin vanad lahti ja vaatan kuidas olukord seal on, kas saab vanu taastada või uued tellida.

Poolraami peale see lisapleki keevitamine mulle isiklikult väga ei meeldi, kui kõik nõnda siledaks teha pole minu silmis see kõige ilusam🙂

 

Muidugi oleks lasknud Olaril CSG-s kõik keretööd lõpuni teha, kuid seal sai ka plaanitust rohkem ära tehtud ja eelarve läks lõhki, seega pidin veidi tagasi tõmbama.

Kohad mis teha veel jäänud ei ole teab mis rasked, kui suudan relakat ja keevitust käes hoida😃

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
comment_150077

Vahepeal jälle midagi tehtud. Eks koguaeg vaikselt nokin, kuid siia postitusse panen selle mis keretööde kõrvalt teinud olen.

 

UM-i teinud regulaarselt tellimusi ja väikest pudipadi tellitud, et komplekteerimine hiljem ladusamalt läheks.

 

Poltide, mutrite ja kruvidega oli kindel plaan- need peavad külge minnes olema kõik tsingitud kollaseks. Seega saidki enamus uued tellitud ja saadetud tsinkimisse.57286402-498A-4EA6-8B98-4244B5C2AD81.jpeg.83ab85ea95731555e6192ac97f9136cd.jpeg

 

Kuna paljud silla poldid olid eelnevalt juba võtmetega vigastatud ja mõnedel kandid veidi maha keeratud siis ei näinud pointi neid taastada ja tellisin uued specialclassipartsist. Asjadega väga rahul.72390DB9-3E16-486D-B452-91135391C4F6.jpeg.b51950468e94369e5fb6a1f6259751c1.jpeg

 

Pidurid- ette e38 Brembod ja taha e46 328i sadulad. Liivapritsitud, pulbervärvitud ja komplekteeritud värskete juppidega.

Et ette Brembod panna saaks tellisin IRP 5x120 kiti koos adapteritega.

59A196B7-3C41-40DB-8208-0D986F904566.jpeg.52f9117270c6542f91e6329fe36e4882.jpeg30DAEFC7-16B9-4FEA-BEF3-2AC300D3AB83.jpeg.301cdc8d0aa8acdf5e5a621822528e11.jpeg3B1CE5A0-2359-4DD9-B877-81AA9B9C1995.jpeg.2264e6dc0a878dda14a8e33ae4fcc556.jpegB0175858-2920-47DD-83B0-309E7BD76042.jpeg.774cd189b332e6043722e123e92c3eed.jpeg

 

Leidsin ka 51mm jämedad püstakud. Algul oli plaan teha väikestest ise ja treida puks vahele, kuid pakutud püstakutel oli juba amordi taldrik täitsa läbi mädanenud siis ei olnud kahju ka neid kasutada.53C5FE19-E11E-4C0C-8FB2-74D601D2E460.jpeg.1edefb909f27beae4176657811df7c82.jpeg

 

Silladetailid tugevdasin kõik ära ja edasi läksid liivapritsi ja pulbervärvi.

92DA2A28-70AD-415B-82E3-005AE2A24362.jpeg.73258c3cc7a2d63257f019777b6c09f5.jpeg8F838407-3B97-4E3A-950B-D1B059C9FB21.jpeg.30fa3071dd8e171067555de4f4a68709.jpeg

 

Detailid käes ja hetkel veel pakitud. Lähevad riiulisse ja varsti saab puksid sisse suruda ja suveks ehk auto alla panna🧐

Värviks ikka ainuõige must. 1D1F5880-5BEF-4AFB-B4F5-6CA458C1BE00.jpeg.ee52f86fd54ab09c37d3b79c386e3c94.jpeg
 

Ja egast muud midagi. Tellin siin vaikselt muudkui juppe edasi ja tegelen keretöödega. Vahelduseks tahtsin peale keevitamise midagi muud ka teha, kuid säristan nüüd edasi ja varsti saab kirjutada ka sellest.

 

Edu kaasfoorumlastele ja mõnusat kevadet!

 

Muudetud , muutis Metsmaa

  • 2 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_153164

Update!

 

Mõnda aega eelmisest postitusest mõõdas ja natukene nokitud.

 

Esimesed plekid kapoti alla tegin lõpuks ise. Ei olnud midagi keerulist ja tulid täitsa nagu päris.5192240C-96A6-4402-8E25-888B62496959.jpeg.43a373eb16b68904c09e5d4c57613f4c.jpeg

 

Edasi tegin veel väiksemaid keevitusi ja puhastasin nurgatagused ilusti ära. Kui juba ilmad soojemad olid kutsusin pritsimehe kohale ja pritsiti auto klaaskuuliga põhja ja kapoti alt ära.

Tulemusega jäin rahule ja murekohti juurde ei tekkinud.6564BA3F-DB9B-4C8D-AD07-0BE4A4C73729.jpeg.ebe867be28b45c15388ebe7ae417a6b8.jpeg27B38F23-FA59-4AAD-9982-CF0811BE3C32.jpeg.815d2e965fa7fbc8c19d6a5f59e49da0.jpeg

 

Autot tuldi pritsima hommikul ja lõunaks oli töö tehtud. 
Peale seda hakkas korralik kere puhastamine klaaskuulist ja pesu silikoonieemadi ja punase karukeelega, et viimnegi sodi ja rasv pooridest enne värvimist kätte saada. 
Auto kaetud ja võiski epokrundi valmis segada.1C76EED1-7AEC-4183-9B49-92439505DAAB.jpeg.d068eb2b36568ebe241b58a0652ab8f5.jpeg010CAF6E-3F00-4C75-ACB5-BB9408EEEE79.jpeg.5df3b533ecd2586ebfc2c15f4ed7ef5a.jpeg

 

Värviks kasutasin Novol Classic Car epokrunti. Peaks olema veidi kõvemate specidega kui standard epovärvid suvalisest värvipoest.

Epoga värvisin 2x. Esimesel korral tegin värvi üpriski vedelaks, et ta jookses võimalikult palju kahe pleki vahele. Esimesel korral oli püss ja seadistus ka jube halb ja läks mõne sileda pinna kohal jooksma, kuid see selleks.

Teise kihi jaoks matistasin krundi karukeelega ära ja kandsin teise paksu kihi peale. Tegin värvi veidi paksema, et peale kandes jääks see veidi tekstuursem. Teiseks korraks olin juba korralikuma krundipüstoli ka ostnud ja kompressori anomaalia lahendanud. 
 

Hetkel auto seisabki nii nagu viimasel pildil, olen ta veel korra ära matistanud ja saabki kereliimi peale kanda. Asjad tegelikult kõik olemas, kuid hetkel mitte ei kannata selliste ilmadega pikalt garaažis tööd teha ja teised projektid vajavad samuti tähelepanu😃

 

Foorumlastele soovin mõnusat suve ja nautige hobiksid nii palju kui võimalik🙂

  • 3 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_153616

Suvi on vahepeal läbi saanud ja ehk leiab nüüd pimedal märjal ajal rohkem aega rullika projekti kallal nokkida.

 

Eelmisest postitusest jätkates, sai auto peale epokrundi matistamist kere liitekohad kõik üle käidud. Liitekohad kõik surusin silikoonipüstoli ja näpuga Teroson seam sealerit täis, et saaks kõik nurgatagused täidetud. 
 
Peale liitekohtade nö isoleerimist sai kogu auto ilusti ära kaetud ja sama Teroson tootega kogu auto põhi paksult üle lastud, selleks kasutasin siis eraldi ostetud seam sealer püstolit. Püssiga käisin üle veel omakorda liitekohad paksemalt. Kuna püstol polnud ulme kallis tuubi soojendusega pill, siis tuli olla leidlik ja soojapuguriga pappkarbis tuubid soojaks lasta. Toimis väga edukalt ja probleeme ei esinenud.😃2593A692-65F3-4E17-B659-9A2F53D4B03E.jpeg.e14e6469172fbbf6abec9c6f43b52063.jpeg9CB65D10-7A2D-47ED-B95B-A57C3D9CFCD6.jpeg.ccdcaa67d77f67a21bd05f6c85fa35bd.jpegBA36D005-74DC-4F45-AFED-C675F96499FA.jpeg.c09307ea80aca5a0f1c77ed7be1a5bf9.jpeg

Tekstuuri tulemusega jäin väga rahule ja tuli selline nagu lootsin.

 

Peale terve põhja üle käimist lasin ainel ilusti nädalakese läbi kuivada, samal ajal pidin lõpliku värvivaliku tegema. 
Ega valikus palju varjante polnud, kindel oli see et auto jääb siniseks, kuid originaal potisinise asemel otsustasin minna tänapäevasema BMW San Marino Blue peale üle.

61EA2B7A-7A67-488C-9BDF-038C32E051ED.jpeg.831293bd163ede545a36143f2123e73e.jpeg2178B6CF-93B6-45FD-B2DA-0266D0A18E69.jpeg.458124632be8fb476d0fa23158d83f36.jpeg09E6E3C3-4826-4885-9D45-4CD969ECDE31.jpeg.2003a791ebc86fa4fe48cdc383400e7d.jpeg

 

Esmalt sai värvitud kontuurid ja siis siledad pinnad, jube kehv värvida sellist krobelist pinda, iga nurga alt peab värvi peale saama et läbi kumama ei jääks. Lisaks värvile läks peale ka lakikiht.🤓

 

Värv ja lakk kuivasid ka mingi aja ja siis sai kere öönsused kõik keregrillis iga nurga alt Dinitrol ML-iga üle ujutatud ja OEM põhjakorgid ette pandud.
Vaatepilt on ilus!9B2BC2AB-9B10-4268-927C-B3CD8064305B.jpeg.261c4990bad49112a52eb73feaf438b4.jpeg

 

Lõpuks sain auto keregrillist ära tõsta ja pukkidele seisma panna. Vaja oodata veel mõned silladetailid ja saab auto ratastele.73CDB968-BF9A-4000-9A7B-834E1D7BE99C.jpeg.43f0864424dca06b1265b43ae1dcc223.jpegE98B36F3-8BCF-49A4-A228-44A4EC7C92CA.jpeg.2c69dbf5645b74940ebfd95a458f2f53.jpeg

Muudetud , muutis Metsmaa

  • Autor
comment_153622

Püstoli ostsin Värvifoorumist ja tooteks Teroson 9320 seam sealer, selle tellisin ka samast kohast. Eks see püstol on pigem odavama poolsem, aga kui tuubid ilusti soojaks saab ja ainult ühe auto jaoks ostad, siis igati asjalik asi ja super tulemus.🙂

  • 1 aasta hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_155114

Hei!

Viimasest postitusest juppaega mõõdas ja midagi vahepeal jälle tehtud. Tegelikkuses jäi auto jälle teiste projektide varju natuke liiga pikaks ajaks, aga galeriid vaadates tundub et täitsa hea progress toimunud.

Kui kerega sai suurem töö põhja alt tehtud siis võtsin järgmisena ette silladetailid ja kütusepaagi.

Kütusepaaki õnnestus originaali kasutada, seest nägi välja nagu uus, väljast läks küll aega et kogu paak haljaks saada aga lõpptulemus sai hea ja võiks kesta.

Kogu paak haljaks, roostemuundur, epokrunt, paagi alumine osa Teroson kivikaitsega üle ja ülevalt poolläikiv must värv.

Pildi leian hetkel ainult ühe kui alt sai krunditud.

Selle vasktoru jätsin omaette, puhastasin ümbert korralikult ära ja läks värvi alla. Ei näe mingit põhjust et tulevikus seda lahti kangutama hakkan.BE0B7FB2-B69F-4311-8920-5DE5FE797CC8.jpeg

Järgmiseks otsisin laua alt välja typ188 diffri, lsd. Jupid olid ka uued riiulis ammu olemas, tegin lahti, puhtaks ja viisakaks ja käis diffrimehe käes kokkupanekul.C4874A20-A485-4719-808C-6F6E9B1A0CC1.jpegEC2B77E0-FEF4-4FA5-B256-2C2FDEB78212.jpegF2A817C5-3BD8-401F-9575-2CD67ADE6635.jpeg

Võtsin käsile ja värvisin kogu salongi ka ära.

Enne loomulikult kõik keevitatud liitekohad epotatud viisakalt kereliimiga üle käidud.

Sai valitud ikka koodi järgi toon aga kohe selline mis on lakiga segatud, jääb selline matt toon nagu originaalis.

Kukkus täitsa hästi välja. Eelnevalt loomulikult palju nurgataguste puhastamist/puhumist et pritsimisest klaaskuul välja saada.

15E607D4-7EC6-47B7-A448-A3A31A59B649.jpegDA8533BB-77E8-4D4F-8579-001BA501A033.jpeg

Pärast värvimist sai salongi poolt ka kõik nurgatagused ja vahed Dinitrol Ml ja Dinitrol 1000 vahaga üle käidud. Dinitrol 1000 selline mõnus kerevaha mis kuivanuna pole tolmukoguja ja meenutab tehasest peale pandud vaha.

Nüüd oli asi nii kaugel et kõik on valmis et sillad alla panna aga amorte pole.

Tegin hilise jõulukingi ja tellisin BC coilid, taha true coilover tüüpi.

5D949E54-06FD-43FB-A432-8FBE0220F05C.jpegCCE3EECC-4A86-4DCA-9DEC-373E90D7B2EE.jpeg514E38B0-F341-4084-847C-6B62D357DA5A.jpeg

Ja ongi auto üle mitme aasta jälle sildadel. Värskete juppide külge monteerimine ja tulemuse nägemine annab kõvasti motti juurde.🙂

4C27F90C-8300-480D-B98B-09A5DDCB12CD.jpeg

Plaan on paigas ja vaikselt nokin edasi, ehk järgmine update siia foorumisse tuleb varem kui uuel aastal.😃

Olge muhedad ja nautige tulevast hooaega!

  • 2 nädalat hiljem...
  • 5 kuud hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_155270

Suvi läbi ja pika puhkuse ajal sai muude asjade kõrvalt ka rullikat veidi tehtud. Esialgne plaan oli rahulikum ja ei oodanud et asjad nii hästi kokku jooksevad ja selline progress tehtud saab.😃

Riiulist elimineerisin alustuseks kohe paki pigimatti. Sai tehtud pagasiruum, lagi, tulemüür ja põhi. Koonerdama sellega ei hakanud, kaal selle auto juures suurt rolli ei mängi ja äkki saab sõidumugavust juurde. Kokku läks ca poolteist pakki pigimatti+ juhi uksed tulevikus. Pilti poolikust progressist.

E56A8D6C-5302-4282-915B-6AC8DD07AAC5.jpeg

Järgmiseks mootoriruum.

Võtsin rahulikult ja proovisin põhjalikult kapoti alt kõik ilusaks teha. Meele tegi rõõmsaks et kapoti alla läks pahtlit vähe, et siluda veidi keevitatud plaatide üleminekuid ja välja lõigatud akualust veidi siledamaks saada. 🙂

Sellele järgnes kruntimine, lihvimine, seam sealeriga liitekohtade üle käimine. Proovisin nii, et katan kõik ilusti teibiga ja kereliimi saan ilusti siledaks pärast. Toimis? Kindlasti jäi ilusam kui vabakäega ja katmatta oleks mäkerdanud aga Terosoni sealer silumiseks tundus ikka liiga vedel kraam. Võibolla oli asi ka soojas temperatuuris ja eks ta rohkem püssiga peale panekuks ole, aga tulevikus prooviks mingi muu firma sealerit mis pole nii voolava viskoossusega. Kui kellegil tulevikus sama plaan siis hea teada!

Muidu jäin tulemusega rahule, läks lihtsalt kauem aega ja pidi ettevaatlikum olema.

39A6D0A6-C6E9-46E0-B5A7-61BA53713B84.jpeg64E3DD87-C35F-4343-9B42-D88D6BEBB42C.jpegC569242E-4454-4E41-B6D9-FF9249B6DA95.jpeg

Tuttaval maalril tekkis ajaaken ja sai samal nädalal ka kambris värvimise ette võtta. Tooniks ikka San Marino Blue.

Tahtsin ta kapoti alt värvi alla saada, saab sinna juba midagi paigutama hakata ja salongis ka toimetada.

68C6EB96-F806-45A8-B143-817A3B4CF180.jpegD0F65598-BB91-4E81-AE51-BB7311CA8835.jpegE730EF9C-3E08-44DE-892F-CE035E5C799E.jpeg

Esialgu ei tahtnudki midagi külge monteerida, ilus vaadata.😃

Tegelt otsisin juhtmestiku välja ja laotasin põrandale laiali. Seda sai nokitud õhtuti nädal aega jutti.

Eelmine omanik oli omajagu peavalu mulle korraldanud: installeerinud käru juhtmestiku kuidagi poolikult, mingi järelturu signalisatsioon ja vähemalt 4 kohast jätkatud kõlarijuhtmed+ veel mingid lahtised otsad.

Vaatasin ja imestasin et midagi pole lühisesse minevikus läinud ja auto toimis.

Sai kõik see jura likvideeritud ja kogu juhtmestik ja pistikud üle vaadatud.

Panin ta autosse ja vedasin ilusti juhtmed omale kohale, eemaldasin vana isoleeri ja teipisin kogu juhtmestiku riidest teibiga üle. Nüüd kui asjaga vaja toimetada siis käed ei kleepu ja pole vana liimiga koos.😃

Ise olen rõõmus et auto väheste lisadega, omajagu võttis aega et kõik armatuuri all õigesti jooksma panna ja kinnitada. Vihkan kui juhtmestik suvaliselt külge visatud ja mingid pundar kuskil taga pinges või ei ulatu vastava pistikuni.

Palju sai pilte googeldatud ja diagrammidel värve taga aetud, aga lõpuks tundub et sai väga hea.

Ninaraami juhtmestiku peitsin tiiva taha, see vaja veel ilusti ära lõpetada.5078A2B8-A8D3-4AAA-9E7A-8E7F2FAABCDE.jpegDEC26B0B-6384-4ECA-8CC3-C8EF03C9013C.jpeg

Salongiahi käis ka täitsa juppideks ja sai ilusti puhtaks. Uued tihendid ja uus salongiradikas ka küljes.

75E15AD2-4DF4-4A3C-9C54-6FA187973D0C.jpeg316D95B9-D482-4DF1-B838-A591EB55C8B7.jpeg

Lõppu väike teaser ka. Saksast soetasin veljed ja Lätis lasin ära lõikuda, nüüd tuleb mõõtma ja arvutama hakata.🙂

2C7F3CEE-DA97-4AA1-A3BE-A0EB0A9018B0.jpegFB0A5DE2-1661-4CE2-A7BB-093A18861806.jpeg

Hooaeg varsti läbi ja ehk foorumikaaslased peatselt jälle aktiivsemad oma teemadega.

Jõudu ja jaksu kaaskannatajatele!🙂

Muudetud , muutis Metsmaa

  • 4 nädalat hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.