Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0
Gerttt

ARK

Küsimus

On kellegil kogemusi m40b16 to m20b25 , mis peaks ennem ära tegema kui arki minna , et kiirendada protsessi . 

Kui käisin pärnu ARK küsimas siis öeldi , et ei saa kuna mootori maht ei mahu 30% sisse ..

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Soovitatud postitused

  • 0

Tere,

Uurisin maanteeametist, et kas saan mootori ära vahetada ja sain vaatuseks:

 

"Kui sõidukile vahetatakse mootor siis tuleb esitada ka mootori soetusdokument ja teljekoormuste kaalutõend. Sõiduk tuleb peale ümberehitust esitada Teile sobivasse Maanteeameti büroosse tehnonõuete kontrolli."

 

Te siin vähe targemad, mida see teljekoormuse kaalutõen endast kujutab? Mida nad sealt täpsemalt näha tahavad? Uus mootor kaalub kõvasti rohkem, kui see, mis hetkel. Kuidas ma saan selle enda jaoks välja kalkuleerida, et hiljem probleeme ei tekiks? 

 

tänan.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Teljekoormuse kaalumist teostab näiteks Metrosert AS.

Kui autole on mootor paigaldatud, siis helistate Metroserti ja lepite aja kaalumiseks kokku. Sõidate autoga kohale. Autol kaalutakse eraldi üle esitlje koormus ja tagatelje koormus. Paagis peab kaalumise ajal olema vähemalt 90% kütust. Juht lisatakse hiljem teoreetiliselt juurde. Esitelje kaalutud mass uue mootoriga ei tohi ületada tehase poolt lubatud esitelje maksmimaalset massi.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
42 minutit tagasi, Jänx ütles:

Teljekoormuse kaalumist teostab näiteks Metrosert AS.

Kui autole on mootor paigaldatud, siis helistate Metroserti ja lepite aja kaalumiseks kokku. Sõidate autoga kohale. Autol kaalutakse eraldi üle esitlje koormus ja tagatelje koormus. Paagis peab kaalumise ajal olema vähemalt 90% kütust. Juht lisatakse hiljem teoreetiliselt juurde. Esitelje kaalutud mass uue mootoriga ei tohi ületada tehase poolt lubatud esitelje maksmimaalset massi.

 

Vot siit tuligi minu küsimus, et kust ma leiaks selle normi, mis olla võiks. Ja hiljem kaalule minna ja avastada, et pekkis...ei tunda eriline plaan nagu :)

auto dokumentides on ainult mass, telgi eraldi pole.

kuna 3.0 mootori asemele läheb 5.4 siis natuke on vahet. 

Muudetud , muutis Wutsdat

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Teljekoormuse lahtri juures tühjus - midagi kirjas pole? Äkki Maanteeameti taustakontrollist saad teada: https://eteenindus.mnt.ee/public/soidukTaustakontroll.jsf

 

Ma saan aru, et see peaks olema pmst (registrimass - tühimass) / 2 nii, et saab vahele swappida 200 kilo raskema mootori ilma probleemideta?

 

Ma muretseksin rohkem selle "mootori soetusdokumendi" pärast :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Andmesildil kirjas teljekoormused.

Juhi kaalu lisamine omaette teema. Tehaseraamatus kirjas, et tühimass on auto kaal täispaakide, aga ilma lisavarustuseta. Seega on passis mudelepõhised plangu auto standardkaalud, mitte reaalsed numbrid tegelikust massist. Juhti pole ka mainitud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Jah, Maanteeameti taustakontrollist peaks saama katelje koormuseid  vaadata. Teljed ja rehvid peatüki all on telg üks lubatud suurim teljekoormus ja telg kaks lubatud suurim teljekoormus. Ehk peale mootori paigaldust ei tohiks telg üks lubatud suurim teljekoormus ületada lubatud suurimat teljekoormust.

Googlist vaadake vana ja uue mootori kaalude erinevus välja. Kui vana mootor veel peal on, siis saate ära kaaluda praeguse teljekoormuse ja uue mootori lisakaalu juurde liita.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Jah, ei pannud ennem tähele, aga siis aitakski mind ainult see, kui praegu ära möödak, siis teaks palju reaalselt varu oleks. Sest seal maksimum ja ma ei kujuta ette ka, palju peaegu on.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Selline varjant ka olemas. Kui täismassiga välja ei anna siis regad 1 inimese koha autost maha ja saab täismassi väiksemaks. Sõber regas mersu ja 5 inimesega ei saanud kaalu paika päris ja regati auto 4 kohaliseks millega sai vajalikud anded kätte. Metrosesdis aga kaalumas pead nagunii käima,tollest ei pääse. Netis ka olemas leht kus kirjas erinevate bmw mootorite kaalud. googeldades siis saad juba võrrelda kui suur vahe tuleb ka mootori vahetusega umbes ja tead arvestada. Üldiselt nüüd asjad vähe lihtsamaks läinud selle moto regamisega. 

Sellelel teemale mõeldes vist elus ei läe meelest ühe kasutaja @Chulo meeletu jant oli ehk Saue ark jamaga ja mitmeid kordi kaalumas käimisega ja lõpuks veel passis valede andmetega. 

Muudetud , muutis extreme327

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Ei läinud nii lihtsalt. Terve pingirida tuleb välja regada ja kinntuskohad tuleb kasutuskõlbmatuks teha. Põhimõtteliselt võid ju kõrvalistuja istme välja võtta ja kinnituskohad kinni keevitada ja arki minna, et saaks neljakohalisena arvele. Kui pingil on ettenähtud 3 kohta, siis seda 2 kohalisena registreerida pole võimalik. Pakkusin ka varianti m3 tagapink panna, mis on 2 kohaline, aga see variant ka ei sobinud, kuna see pink pole antud mudelile ettenähtud. Mina leidsin lõpuks need 27 kilo, mille pärast mind kepiti ja auto jäi passis 5 kohaliseks.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • -1
4 tundi tagasi, Max. ütles:

Mis moodi nagu, täiesti ebareaalne, pane või tuli otsa 🤦‍♂️

Mõni peab kuu aega ootama, teine saab lõunapausi ajal tehtud.

Kus juuures kõige kauem aega võttis ARK töötaja ootamine , kuna ta oli lõunal :D

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Liitu vestlusega

Sa võid postitada praegu ning registreeruda hiljem. Kui sul on kasutajakonto, logi kohe sisse, et postitada oma nimega.
Meelespea: Sinu postitus vajab avaldamiseks moderaatori nõusolekut.

Külaline
Vasta sellele küsimusele...

×   Kleebitud koos vormindusega.   Kleebi hoopis tavalise tekstina

  Lubatud on ainult 75 emojit.

×   Sinu link on automaatselt manustatud.   Näita hoopis tavalise lingina

×   Sinu eelnevalt kirjutatud sisu on taastatud.   Puhasta tekstiala

×   Sul ei ole võimalik pilte otse kleepida. Laadi üles või lisa pilt aadressilt.


×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus