Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0
Max.

Kuidas eristada ETA plokke CR poolest?

Küsimus

Max.

Terv

 

Küsimus selles, et ETAsid on erinevatel perioodidel toodetud erineva surveastmega. Küsimus selles, et kuidas eristada neid mootoreid ilma, et pulkadeks kisuks. 

CR 10.2:1 vs 11.0:1. Lugenud olen, et mootorikoodide järgi 27 6KA(varasem ETA ehk kõrgem CR) vs 27 6EB(hilisem ETA, madalam CR).

Mootori peal on kood küll numbriga 27 6KA, aga kui netist kataloogi vaadata, siis ei tundu küll varasematel E30 versioonidel kõrgema surveastmega kolbe olevat?

 

Ettetänades,

Max

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 19 vastust

Soovitatud postitused

  • 0
Margo

Ei tea, kust sa seda infot oled saanud, aga tundub huvitav koht :D

1. 276EB on ilma katita ja 276KA katiga variant.

2. Surveaste on neil mõlemal 9 ringis, uuemal ehk nõks alla ja vanemal pisut üle 9. Üle 11 on M3 S50B32 näiteks.

3. Kui on "200" kaanega, siis vanem ja kui "885" kaanega, siis uuem ja võiks nagu parem olla.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
eix22

Vahepeal veel 731 kaas ka, kõige levinum. See 200 oli esimese otsa pillidel ja 885 vingematel lõpuotsa omadel.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Margo

Pole ise omanud ühtki 325e, aga kas kW ja töömahud samad siis kõigil? 731 kaanega võiks natuke lahjemad olla, kui surveaste alla lastud. Lugesin ise selle E30 zone läbi selle kohta ja tõesti selline jama seal kirjas surveastme kohta.

 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
eix22

Miks 731 kaanega lahjemad, kui 200 kaas kõige lahjem.Ei leia plti üles hetkel, kus kõik kolm kaant pildil.

90kw, 92kw ja 95kw variandid peaks olema, kahjuks pole ka ühtegi sellist ägedat pilli omanud.

Kunagi, kui ise neid kolbe otsisin, siis samamoodi jäigi arusaamatuks, mis millele pandi.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Margo

Mina olen aru saanud, et alguses oli surveaste vähe kõrgem, aga vbolla siis hingab "200" kaas nii halvasti jällegi, et erilist kW võitu/kadu ei tekkinud uuendustega. Katt sööb ka kilovati või paar ära muidugi veel.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Max.

Ei tea, pärispalju välismaalasi räägivad 11:1 etast.  Etad ju 731 kaanega tehasest ei tulnud? Samas kellelgi oli umbes hea seletus, et surveaste võis kõrge olla, aga see mida ta reaalselt sisse tõmbas(ehk siis jah sitasti hingav "200") ei põhjustanud mootorile suurt ohtu. 

 

edit: huvitav kas UK-s võisid olla natuke teist malli etad? kuigi miks peaks.

Muudetud , muutis Max.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Margo

USA foorumeid ei saa adekvaatseks lugeda, neil kõiki mudeleid polnud, aga nemad jahivad 731 kaant 2,7i tegemiseks. 731 peaks 2.0 ja 2.3 pealt saama. Endal üks eta mootor olnud, millel oli 200 kaas igatahes. Küll oli sinna 2,5 sisselase külge kruvitud, pordid olid kõvasti pisemad kaanel kui kollektoril endal :D

Kolvi osas niipalju, et vanemad kolvid pealt kumerad ja uuemad pealt siledad. Sellest ka juba väike surveastme erinevus ilmselt.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Max.

Jepp, Iseenesest 731 sobib nende kolbidega paremini kokku, aga kanalid tahaks tuunimist+ klapid ka pisemad(nagu mainisid, siis 2.0 ja 2.3, millel 80mm bore) 

Igatahes võtan enda etal nagunii pea maha ja siis uurin seda kompotti.

Olen ka ise järeldanud kolbide kumeruste jargi surveastet.

 

Ja no kui raske surveastme tõstmine ikka on- köhi aga rulli. Aga see juba teine teema.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Max.

Pean ikka lisama:

Keegi mainis kuskil, et E28tel olid suuremate surveastmetega versioonid. Ehk siis 525e ala '83 aasta ja mitmed, mitmed allikad annavad tulemuseks 11:1 ja KW 92. See ei saa olla laest võetud number.

Muudetud , muutis Max.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Tiit

11:1 on päris kindlasti laest võetud number. Ei saa teha efektiivselt töötavat mootorit nii, et teeme jõhkra surve astme ja siis piirame selle ära, et on vaja teha tohutult tööd selle õhu silindrisse imemiseks.

Tegin kerge googelduse ja kõigil lehtedel, mis ma vaatasin, tuli vastuseks vanemal 9 ja uuemal 8,5.

Lisaks veel leidsin sellise kalkulaatori-

https://www.google.ee/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjZl47KxsHXAhWKJ5oKHczNCD0QFghOMAg&url=http%3A%2F%2Fe28-535i.com%2Fupload%2FM20_CR_Calcs.xls&usg=AOvVaw0x5OoXtKhlcH-BvOCoAL26

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Max.

info kild -> Mulle meenus, et Sulev  pani enda etale tutikad kolvid ja nondele oli peale märgitud kubatuur (2.7) ja surveaste (10.2).

No p***e, miks ei ole siis "ametlikku" infot nende numbrite kohta ei kusagil? :hyper:

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Tiit

Sest sel ajal kui need mootorid olid aktuaalsed, veel internetti ei olnud ja kõik andmed olid kusagil paberkataloogis ja magnetlindil. :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Margo

Kes kirjutas kolbide peale? Ma võin 20:1 ka kirjutada. Esiteks ei määra kolvi läbimõõt küll üksi kubatuuri ega surveastet, et saaks nii võtta asja. 2,5 ja 2,7 kolvi läbimõõt sama, et kui panen need kolvid 2,5 sisse, saan 2,7? Ei tundu ju loogiline.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
Max.

No ilmselget lambi arve ikka tootele ei topita. Ega see 2.7 kolb polegi nagunii 2.5 sisse mõeldud, mis siis et plokid on samad. Raske enda mótet kirjalikult edasi anda. Aga kui neid eta versioone tõesti nii palju, siis arusaadav, et tootja neid jaotab ja see on täiesti õige tegu. Samuti olen B25 8.8 tähisega kolbe näinud.

Mina ennem kühveldamist ei jäta kui kindel kivi ette tuleb, mis tõesti end of the road on :grinning-face:

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0
kurikristjan

Milleks neid asju üldse eristada on vaja, originaal eta on tema ise olenemata surveastmest ja strokeri ehituseks 885 kaanega on eta kolb nagunii täiesti vale valik, võiks panna b25 omad. 731 kaanega teine lugu muidugi, aga mõõtmisest ja arvutamisest ei pääse. Kinnisel mootoril saad ju ka vedelikuga põlemiskambri ära mõõta ja töömahtu teades pole probleem ju CR välja arvutada?

  • Aitäh 1

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse


×

Oluline teave

See veebileht kasutab küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Kasutustingimused & Privaatsus .