Hüppa postitusse
Postitatud
comment_122170

Terv

 

Küsimus selles, et ETAsid on erinevatel perioodidel toodetud erineva surveastmega. Küsimus selles, et kuidas eristada neid mootoreid ilma, et pulkadeks kisuks. 

CR 10.2:1 vs 11.0:1. Lugenud olen, et mootorikoodide järgi 27 6KA(varasem ETA ehk kõrgem CR) vs 27 6EB(hilisem ETA, madalam CR).

Mootori peal on kood küll numbriga 27 6KA, aga kui netist kataloogi vaadata, siis ei tundu küll varasematel E30 versioonidel kõrgema surveastmega kolbe olevat?

 

Ettetänades,

Max

Esiletõstetud vastused

comment_122200

Ei tea, kust sa seda infot oled saanud, aga tundub huvitav koht :D

1. 276EB on ilma katita ja 276KA katiga variant.

2. Surveaste on neil mõlemal 9 ringis, uuemal ehk nõks alla ja vanemal pisut üle 9. Üle 11 on M3 S50B32 näiteks.

3. Kui on "200" kaanega, siis vanem ja kui "885" kaanega, siis uuem ja võiks nagu parem olla.

  • Autor
comment_122231

Ei tea, pärispalju välismaalasi räägivad 11:1 etast.  Etad ju 731 kaanega tehasest ei tulnud? Samas kellelgi oli umbes hea seletus, et surveaste võis kõrge olla, aga see mida ta reaalselt sisse tõmbas(ehk siis jah sitasti hingav "200") ei põhjustanud mootorile suurt ohtu. 

 

edit: huvitav kas UK-s võisid olla natuke teist malli etad? kuigi miks peaks.

Muudetud , muutis Max.

comment_122271

USA foorumeid ei saa adekvaatseks lugeda, neil kõiki mudeleid polnud, aga nemad jahivad 731 kaant 2,7i tegemiseks. 731 peaks 2.0 ja 2.3 pealt saama. Endal üks eta mootor olnud, millel oli 200 kaas igatahes. Küll oli sinna 2,5 sisselase külge kruvitud, pordid olid kõvasti pisemad kaanel kui kollektoril endal :D

Kolvi osas niipalju, et vanemad kolvid pealt kumerad ja uuemad pealt siledad. Sellest ka juba väike surveastme erinevus ilmselt.

  • Autor
comment_122274

Jepp, Iseenesest 731 sobib nende kolbidega paremini kokku, aga kanalid tahaks tuunimist+ klapid ka pisemad(nagu mainisid, siis 2.0 ja 2.3, millel 80mm bore) 

Igatahes võtan enda etal nagunii pea maha ja siis uurin seda kompotti.

Olen ka ise järeldanud kolbide kumeruste jargi surveastet.

 

Ja no kui raske surveastme tõstmine ikka on- köhi aga rulli. Aga see juba teine teema.

comment_122278

11:1 on päris kindlasti laest võetud number. Ei saa teha efektiivselt töötavat mootorit nii, et teeme jõhkra surve astme ja siis piirame selle ära, et on vaja teha tohutult tööd selle õhu silindrisse imemiseks.

Tegin kerge googelduse ja kõigil lehtedel, mis ma vaatasin, tuli vastuseks vanemal 9 ja uuemal 8,5.

Lisaks veel leidsin sellise kalkulaatori-

https://www.google.ee/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjZl47KxsHXAhWKJ5oKHczNCD0QFghOMAg&url=http%3A%2F%2Fe28-535i.com%2Fupload%2FM20_CR_Calcs.xls&usg=AOvVaw0x5OoXtKhlcH-BvOCoAL26

  • Autor
comment_122376

No ilmselget lambi arve ikka tootele ei topita. Ega see 2.7 kolb polegi nagunii 2.5 sisse mõeldud, mis siis et plokid on samad. Raske enda mótet kirjalikult edasi anda. Aga kui neid eta versioone tõesti nii palju, siis arusaadav, et tootja neid jaotab ja see on täiesti õige tegu. Samuti olen B25 8.8 tähisega kolbe näinud.

Mina ennem kühveldamist ei jäta kui kindel kivi ette tuleb, mis tõesti end of the road on :grinning-face:

comment_122399

Milleks neid asju üldse eristada on vaja, originaal eta on tema ise olenemata surveastmest ja strokeri ehituseks 885 kaanega on eta kolb nagunii täiesti vale valik, võiks panna b25 omad. 731 kaanega teine lugu muidugi, aga mõõtmisest ja arvutamisest ei pääse. Kinnisel mootoril saad ju ka vedelikuga põlemiskambri ära mõõta ja töömahtu teades pole probleem ju CR välja arvutada?

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus