Hüppa postitusse
Postitatud

Mootor M20b25, pärit E34 pealt.

 

Nii, otsapidi järgmise mure ees.

Kiirus oli ~125 ja pööre oli üsna kõrge(4.10 ülekanne) ja järsku hakkas ilgelt pooma, võtsin kiiruse alla ja sõitsin nagu kenasti edasi. Ja siis tunnen, et kiirendamisel jätab korralikult vahele. Samas ühtlasel pöördel pole midagi aru saada. Ja nüüd ongi mure, et probleem nagu on ja nagu ei ole. Tühikäigul pole muidu lonkamist(va. esimene kord, kui tühikäigul ka vahele jättis) Kui rahulikult linnas sõita, siis nagu vahele ei kipu jätma, aga kui tahad tuuritada, siis hakkab jama pihta. Konkreetset pööret ega momenti pole, millal ta jõnksutama hakkab. Aga jällegi, täna õhtul andsin teise ja kolmanda mõõdukalt peeneks, siis nagu probleemi ei avaldunud. Suht värdjas, et tuleb ja läheb. 

Täna hommiku oli käivitusega ka mingi jama(ma ei tea, kas võib selle probleemiga seotud olla). Igatahes panin süüte sisse, tuled-viled toimisid, akul pinget tundus ikka olevat ja no starter ei teinud plõksugi. Jeblisin siis süüdet mingi 10 korda, millest ühe korra hakkas vaevu starterit ringi ajama(justkui aku tühi) ja siis paar katset hiljem hakkas ilusti vedama ja käivitus nagu peab.

 

Kerge kokkuvõte:

1. Suurel kiirusel, kõrgemal pöördel poomine

2. Probleemi ilmnemine( vahele jätmine)

3. Tühikäigul jättis vahele(seierid hakkasid ära vajuma)

4. Rahulikult sõites viga justkui ei ilmne

5. Kiirendades hakkab lonkama(kuid ei pruugi igakord)

6. Hommikune kahtlane käivitus?

 

Mõnda aega tagasi vahetasin ära pihustid.

Nüüd peale probleemi ilmumist vaatasin üle jagaja(visuaalselt okei), aga proovin ükspäev toimiva M20 oma. 

 

Ja edasi on võimalusi nii palju, et pea läheb sassi. Kuidas saaks kindlaks teha, kas mingi sädeme probleem, suurem elektrikala või kaob kütus?

See teema võib küll väga laiaks kippuda, aga paneks ikka mõtted siia kokku. 

Muudetud , muutis Max.

Esiletõstetud vastused

Kütuserõhk? Pump äkki koolemas?

Käivitusprobleemid olid mul kunagi peetis kütusesurve regulaatoriga. Aga see muidugi tähendas et pill pöörde pealt käis hästi. Tühikäigul uputas üle ja lainetas.

Mul hakkas täna hommikul sama jama pihta. M50 mootor küll.  Hommikul kohapeal käies polnud midagi aga maanteele jõudes hakkas jõnksutamine pihta. Täiesti suvalistele hetkedel. Polnud vahet, kas kiirendasin või sõitsin ühtlaselt. 2,3,4 jõnksu ja siis lasi normaalselt edasi mõnda aega. Mõni jõnksatus kestis pikemalt niiet kiirus jõudis langeda juba 10 võrra.  Tööle jõudes lasin koha peal käia natuke ja samamoodi ei käinud ühtlaselt ja tahtis nagu välja surra.

Endal lõi esimese asjana kütusepump pähe?

Õhukululugeja.

On olnud m20b20, mis 50--->90 kmh kiirendades hinge kinni tõmbas. Natuke aega tühikäigul tiksudes läks ajutiselt korda. Välja ei surnud, kuid sõita oli võimatu. Pärast õhulugeja vahetust probleem kadus. Sama lugu oli ka m50b25 mootoriga. Mõlemal mootoril avaldus viga täiesti suvalisel hetkel, vahepeal sai rahulikult kulgeda.

 

 

On kellelgi reaalselt olnud nii, et bensiinimootoriga autol kütuse pump "hakkab ära koolema"?

Endal kahel rullikal pump ära koolenud- ühel parkisin auto ära ning 5 min hiljem enam pump ei toiminud, teisel lõpetas pump jäärajal sõidu ajal. Enne polnud mingit märki, et pumbad "hakkaks ära koolema".

Diiselmootori puhul on olnud juhuseid, kui etteandepump on kulunud, aga täiesti otsas veel pole- töötab, aga probleemselt.

 

@metsaelanik Hea, et sa õhulugejat mainisid. Tuli meelde, et õhufiltri korpust aretades läksid õhulugeja pistikul nagad katki, mistõttu see ei lukustunud enam ära ja tuli lihtsalt otsa torgata. Võimalik, et asi lihtsalt lahti vibranud ja ei anna ühendust korralikult.

Suuremal kiirusel ja kõrgel pöördel kiirendades on koormus kõige suurem ja tahab ka kõige rohkem bensiini peale saada.

1) bensiini filter on sul mingi aeg ikkagi vahetatud ma eeldan?

2) pump nahkas

3) paagi väljavõtt/tagasivool umbes - ega pump ei kiunu kahtlaselt kõvasti?

4) regulaator - tavaliselt jääb kinni pigem, st rennist ei tule tagasi normaalselt, aga teoreetiliselt võib ka lahti jääda kuidagi, aga sellist äkilist jonksutamist regulaatori ilmselt ei põhjusta.

 

Hommikune starteri jama:

1) aku klemmid on ikka korralikul kinni? See võib ka kiirendusel jama põhjustada, kui kehva ühendus on. Süütepool tahab korralikku voolu saada ja kehva sädemega suure koormuse all ei taha hästi süüdata. Video peal see tuterdamine taastuski kahtlaselt kiiresti, nagu oleks katkendlik süüde.

2) Igaks juhuks kontrolliks süütelukku ka seoses starteri jamaga.

 

 

  • Autor

Filter hiljuti vahetatud. Pumba kahtlaselt kõrva hakkavat häält oleks nagu vahel märganud, et oli kõrvale harjumatu, kuid pead ei anna. Samas praegu suriseb tavapäraselt. Tasub tagasivool siis üle kontrollida.

Akuklemmid on OK. 

Regulaatori ja süüteluku kohta ei oska midagi hetkel kosta.

Mina sain enda probleemile lahenduse. Õhulugeja pistik ei andnud hästi ühendust.

  • Autor

Tagasi- ja pealevool ok.

Nõme see, et vahest toimib kõik hästi, jätab mulje, et polegi enam jama. Lasin 2 käiku lõpuni ja kõik oli nagu fine. Ja siis ykshetk mingi lambise pöörde ja kiiruse juures jõnksatas taas. 

Proovin Pärnust mõned jupid leida ja katsetan millegi väljavahetamisel. 

  • 2 nädalat hiljem...

Endal oli m20b20 automaadil nii, et sõites ühtlasel kiirusel vahel jättis vahele, jõnksutas. Lõpuks probleem süvenes, et kohapeal ei läinud pöördesse, käivitus 10-15 sekundit.

Sõites jõudu polnud. Kütuse rõhk oli korras, küünlad korras.

Probleem kadus aju voolu relee vahetusega.

 

  • 2 nädalat hiljem...

Milline see aju voolu relee on? See mis õhulugeja juures asub?

 

Mul omal ka taoline jama M20B20 92 kW, et sõitas mingil kiirusel poob ja jätab vahele, ei lähe pöördesse. Turtsub ka vahel. Jamamise hetkel ka kütusenäidik tõmbleb, muud näidikud püsivad omalkohal. 

 

Esimese asjana vahetasin kohe kütusefiltri ja puhastasin paagis oleva sõela ära. Aga ikka jändab, kuigi läks asi veidi paremaks. Küünlad on suht värskelt vahetatud. Kütuserõhku pole mõõtnud. Mootorimass on korras.

 

Väike kahtlus on, et ikka kütusesüsteemiga veel mingi jama. Võibolla siis regulaator untsus., või mõni pumpadest. Kui see põhipump tundub olema hääle järgi normaalne. Kõrval olles on häält kuulda, samas ei lõuga ta väga kõvasti.

Muudetud , muutis Priitv01

  • Autor

Ma pole ise hetkel kaugemale jõudnud. Masin 2 nädalat seisnud ja ootab palgapäeva. 

Kuid arvan, et olen jälle veale sammu lähemal ning ikka süüteosakonna kallale minema. 

Plaanin uued NGK juhtmed, Bremi rootori ja kaane osta. 

Mõnnalt üle peksnud.

image.jpeg.33b0edf390492c016401be4d61b7014a.jpeg

Muudetud , muutis Max.

Uued küünlad soovitaks NGK ZGR5A :) Peavad kenasti, teine alternatiiv on Bosch WCLR8+ mis peaks ka OEM kvaliteet olema. Aga korra olen neid proovinud ja miskipärast läksid jube kähku tahmaseks. Panin asemele mainitud NGK-d ja probleem kadus.

  • Autor

Praegu ongi WCLR8+, kuid tegelikult peaks originaalis olema W8LCR, ilma (+), aga neid ei pidavat enam tootmises olema ning seda asendab siis (WCLR8+). Viimast 'plussiga' boshci üldiselt  ei soovitatud.( nagu me teame, siis boschi kvaliteet pole just kõigis valdkondades enam eriti kiita). Pigem eelistati ikka jah seda ZGR5A küünalt.

 Hetkel on endalgi küünlad tahmased, kuid viga võib ka lambdast tulla, mis kusjuures peale gaasipõletiga puhatamist isegi tööle hakkas(vist?:ph34r:) Ma küll ei oota mingit tulemuse parandust NGK poolt, aga kuna enamus seda soovitab ja sisemast tahaks ka ise proovida, siis ma seda nagunii teen :ipb-happy-smile:

Muudetud , muutis Max.

s***a viskab sisse aegajalt kõigil,nii ngkl kui boschil ja ka teistel tootjatel.

Enamustele pannud ngk,mannergu m20 le said ka odavad ngkd ja töötavad.

Samas talveka m50l iidamast championi s**t peal ja töötavad ka normaalselt.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus