Hüppa postitusse
Postitatud

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

  • Vastuseid 376
  • Vaatamisi 93,7tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Most Popular Posts

  • pahaaimamatult jääb mulje, et kodanikud, kes hirmsast ehitada soovivad ei oma eriti üldsegi tehnilist taipu  ..kui te endale ei taha teenet teha, siis tehke teistele ja ärge ehitage autot sedasi "ehku

  • Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei to

  • Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

veel üks küsimus kah minu poolt et mis diffrit kasutada ? kui on 2.0 või 2,5 m50 

Vastavalt vajadusele. 3,25 kanti on ok kui sõidad maanteed. Soovitatavalt 188 korpusega.

mina proovin 4.10 ja kemppi (168). aga maanteele sellega ei roni.

 

kuskilt lugesin, et 4,27 difriga on 100km/h @ 4500pööret.

diffri valik oleneb ka käigukastist. getrag 240/ 260 on viies käik umbes 0.80 ülekandega ja differ tavaliselt 3.64, 3.73, 3.91. getrag 250 ja zf320 kastidel on viies käik ülekandega 1.00 ja diffreid kasutatakse üldiselt 3.23 kuni 3.45.

mul on differ 3,25vms  188 korpuses ja 100km/h on pöörded 2000

mul oli differ 4.10vms  168 korpuses ja 100km/h olid pöörded tõesti üle 4000

ja uus probleem :D

 

suur kasti otsa flants pandud. aga leevendi küll ära ei mahu. hoovastik jääb ette.

 

mis rohtu selle vastu on?

Väga imelik, mul küll sellist probleemi M50 originaal kastiga polnud. Mis kasti kasutad? Kui ma õieti mäletan, siis M40 originaal hoovastikul on üks ots kõver. See oleks rohi selle vastu, et vastu ei käiks vast...

küsimus!!! Panen M50 mootori ZF käigukasti. Kas M40 g240 käigukasti väike flants ja ZF käigukasti suur flants on omavahel vahetatavad? Ja kas siis on võimalik kasutada olemasolevat kardaani, kuni parema leian? :D

mul E36 M50B20 kast. Getrag. 

 

hoovastik samuti E36 oma, ja ei ole seda jõnksu sees. tuunisin hetkel seda leevendit ja ühte hoovastiku kinnitust.. kuna jääraja masin, siis vaatame lihtsalt. kaua nii vastu peab.

Ehk siis küsimus, kas erinevatel piltidel olevad detailid 17 ja 27 on vahetatavad? post-2430-0-02923700-1388999475_thumb.pnpost-2430-0-77270000-1388999490_thumb.pn

Viskaks ZF käigukasti otsa g240-e flantsi ja jätaks kardaani samaks. Kui selline lahendus oleks võimalik. Hiljem vahetaks osad tugevamate vastu, sest vaevalt selline lahendus eriti vastupidav on. :D

Väga imelik... Mul on e34 pealt tehnika ja kuskile vastu küll midagi ei käinud. Hoovad samuti sirged kõik ja käimari küljes suur flants. Äkki on mingid kõrgemad käigukasti padjad kasutusel?


Ehk siis küsimus, kas erinevatel piltidel olevad detailid 17 ja 27 on vahetatavad? attachicon.gifoutput flange getrag 240.pngattachicon.gifoutput flange ZF.png

Viskaks ZF käigukasti otsa g240-e flantsi ja jätaks kardaani samaks. Kui selline lahendus oleks võimalik. Hiljem vahetaks osad tugevamate vastu, sest vaevalt selline lahendus eriti vastupidav on. :D

Kardaani pikkus ei sobi.

Väga imelik... Mul on e34 pealt tehnika ja kuskile vastu küll midagi ei käinud. Hoovad samuti sirged kõik ja käimari küljes suur flants. Äkki on mingid kõrgemad käigukasti padjad kasutusel?

Kardaani pikkus ei sobi.

Kas M50 mootoriga nihkub siis kogu kompott nii palju taha poole, et kardaan jääb pikaks või on vastupidi. Käigukastid vist umbes ühepikkused.

Jääb pikaks jah, siin teemas on ka juttu sellest, mis kardaanid sobivad. Ise kasutasin e36 328/325tds kardaani. Sel juhul tuleb ka kardaani vahelaager teistpidi keerata koos kinnitusega. 

Selge pilt. Siis tuleb ikkagi E36 325tds kardaan kuskilt otsida. Seda teadsin, et vahelaager tuleb ringi keerata, aga kumb sinna läheb? Kas jääb see sama, mis on E36 kardaani küljes või tuleb kasutada mõnda E30-e vahelaagrit?

ma jätsin selle sama vahelaagri, mis tds'i kardaaniga tuli. augud tuli uued puurida.

 

aga käigukastipadjad on originaalid. ehk siis m10 mootori ja kasti omad.


sidurisilinder on kõigil sama?

See laager ei asu täpselt aukude tsentris vaid veidi nihkes pikisuunas.

Muudetud , muutis Chulo

Seda saab nagunii kardaani pikisuunas liigutada ju. Palju selle ringikeeramisega reguleerimismaad juurde tuleb siis?
Ise olen spets kronsa teinud või originaalkardaane kasutanud, kus tagumine osa jääb alati sama pikaks.

Mitte väga oluliselt, aga kui see laager on 6mm nihkes siis see annab 12 mm võitu.
M52b28 kardaani tagumine osa on originaalist erineva pikkusega (ei mäleta kas see oli lühem või pikem) ja see tingib ka selle kardaani vahelaagri teistpidi keeramise vajaduse, vastasel juhul jääb leevendi pinge alla või tuleb uued kinnitused teha. Minuarust on kõige lihtsam kardaani pukk ringi keerata, kuna tõenäoliselt on seda nii kui nii vahetada vaja.

Edit: Ahjaa... meelde tuli veel üks nüants. E36 kardaanil käib laager tagumise osa peale ja ka rist on peale leevendit, vastupidiselt E30 kardanile.

Muudetud , muutis Chulo

Mina panin 36'e kardaanile 30'ne tugilaagri ja kasutasin originaalkinnitusi. Mäletan, et 36'e tugilaager oli väljast nii suure läbimõõduga, et ei mahtunud tunnelisse õige kinnituse kohale pannagi, samas sai kenasti 30'ne omaga swappida ja tulemus viisakas.

Kui M40 käigukast jätta esialgu, kas siis kindel, et saab jätta ka sama kardaani? Ja kuidas siis M40 käiguhoovastikuga jääb, seda vist peab ikka modima/lühendama?

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus