Hüppa postitusse
Postitatud
comment_34061

Kuna eraldi teemat siin veel ei ole selle mootori (m50b25) paigaldusest e30ne peale, siis tegin siia teema, et koguda kokku meie kõigi kogemused ja teadmised.
Inglisekeelsed õpetused ja põhiasjad kirjas järgneval kahel aadressil.
http://www.e30dohc.c..._Required_Parts
http://www.rmeuropea...0-m50-swap.aspx

Vajalikud asjad mootorivahetuseks:

M50 terviklik mootor koos kõigi lisaseadmetega kas e36 või e34 pealt.
Juhtmestik ja mootoriaju
E34 525i õli vann, õlivarras koos õlivarda toruga ja õlivõttur.
E36 mootorikäpad

Käigukastidest võib kasutada M40, M42, M43, M50, M52, S50, S52 kaste.

See, et millist käigukasti kasutada, sellest oleneb ka, millist kardaani on vaja kasutada, samuti tuleks mõelda differentsiaali ülekande peale, kuna M50 mootorite kastidel 5. käik 1:1le (rullikatel 4. käik).
Olenevalt käigukastist tuleb valida ka kardaan, sest käigukasti otsaflantse on kaht tüüpi: suur ja väike. Kuna E36 ja E34 M50 peal  kasutab BMW ZF-i kasti, millel suur flants, siis üks lihtne kardaanivariant oleks E36 328i või 325 diisli kardaani, mis üsna õige pikkusega.
Käigukastihoovastik võib vajada ka muutmist.

Muudetud: 17.10.2013 - Margo

Muudetud , muutis Margo

  • Vastuseid 376
  • Vaatamisi 93,8tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • pahaaimamatult jääb mulje, et kodanikud, kes hirmsast ehitada soovivad ei oma eriti üldsegi tehnilist taipu  ..kui te endale ei taha teenet teha, siis tehke teistele ja ärge ehitage autot sedasi "ehku

  • Käisin täna Leksi juures tema edusamme jälgimas ja seletasin talle ka, et kokku ei tohi omavahel kindlasti ühendada. Pigem tuulutuse ots lahti jätta kapoti alla. Kui kokku ühendad, siis tuulutus ei to

  • Vist peakski sama kastiga tegu olema (ülekanded teised vb). Mina võtsin endale m51 kasti küljest siduri töösilindri ja siis tundus küll esmapilgul sama olevat nagu bensiinimootoril.

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

comment_72718

diffri valik oleneb ka käigukastist. getrag 240/ 260 on viies käik umbes 0.80 ülekandega ja differ tavaliselt 3.64, 3.73, 3.91. getrag 250 ja zf320 kastidel on viies käik ülekandega 1.00 ja diffreid kasutatakse üldiselt 3.23 kuni 3.45.

comment_72829

küsimus!!! Panen M50 mootori ZF käigukasti. Kas M40 g240 käigukasti väike flants ja ZF käigukasti suur flants on omavahel vahetatavad? Ja kas siis on võimalik kasutada olemasolevat kardaani, kuni parema leian? :D

comment_72846

Ehk siis küsimus, kas erinevatel piltidel olevad detailid 17 ja 27 on vahetatavad? post-2430-0-02923700-1388999475_thumb.pnpost-2430-0-77270000-1388999490_thumb.pn

Viskaks ZF käigukasti otsa g240-e flantsi ja jätaks kardaani samaks. Kui selline lahendus oleks võimalik. Hiljem vahetaks osad tugevamate vastu, sest vaevalt selline lahendus eriti vastupidav on. :D

comment_72847

Väga imelik... Mul on e34 pealt tehnika ja kuskile vastu küll midagi ei käinud. Hoovad samuti sirged kõik ja käimari küljes suur flants. Äkki on mingid kõrgemad käigukasti padjad kasutusel?


Ehk siis küsimus, kas erinevatel piltidel olevad detailid 17 ja 27 on vahetatavad? attachicon.gifoutput flange getrag 240.pngattachicon.gifoutput flange ZF.png

Viskaks ZF käigukasti otsa g240-e flantsi ja jätaks kardaani samaks. Kui selline lahendus oleks võimalik. Hiljem vahetaks osad tugevamate vastu, sest vaevalt selline lahendus eriti vastupidav on. :D

Kardaani pikkus ei sobi.

comment_72848

Väga imelik... Mul on e34 pealt tehnika ja kuskile vastu küll midagi ei käinud. Hoovad samuti sirged kõik ja käimari küljes suur flants. Äkki on mingid kõrgemad käigukasti padjad kasutusel?

Kardaani pikkus ei sobi.

Kas M50 mootoriga nihkub siis kogu kompott nii palju taha poole, et kardaan jääb pikaks või on vastupidi. Käigukastid vist umbes ühepikkused.

comment_72853

Selge pilt. Siis tuleb ikkagi E36 325tds kardaan kuskilt otsida. Seda teadsin, et vahelaager tuleb ringi keerata, aga kumb sinna läheb? Kas jääb see sama, mis on E36 kardaani küljes või tuleb kasutada mõnda E30-e vahelaagrit?

comment_72882

Mitte väga oluliselt, aga kui see laager on 6mm nihkes siis see annab 12 mm võitu.
M52b28 kardaani tagumine osa on originaalist erineva pikkusega (ei mäleta kas see oli lühem või pikem) ja see tingib ka selle kardaani vahelaagri teistpidi keeramise vajaduse, vastasel juhul jääb leevendi pinge alla või tuleb uued kinnitused teha. Minuarust on kõige lihtsam kardaani pukk ringi keerata, kuna tõenäoliselt on seda nii kui nii vahetada vaja.

Edit: Ahjaa... meelde tuli veel üks nüants. E36 kardaanil käib laager tagumise osa peale ja ka rist on peale leevendit, vastupidiselt E30 kardanile.

Muudetud , muutis Chulo

comment_72891

Mina panin 36'e kardaanile 30'ne tugilaagri ja kasutasin originaalkinnitusi. Mäletan, et 36'e tugilaager oli väljast nii suure läbimõõduga, et ei mahtunud tunnelisse õige kinnituse kohale pannagi, samas sai kenasti 30'ne omaga swappida ja tulemus viisakas.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus