Hüppa postitusse
Postitatud
comment_108065

Heihei, juhtus kätte punane litsilõks. Tehasest lahkus 1989 silmatorgates lasso katuseluugiga ning istmesoendustega. Alustanud on auto oma teekonda Soomes ning Eestis olen esimene numbritega omanik. Põhi väidetavalt keevitatud, samuti on saanud ka 2009 a. üsna algaja näppus valminud värvitöö. Veermikule annab tööd vana M40, mis on oma elus tiksu perioodi saavutanud. Tehtud töödest ka niipalju, et taha on veetud vask piduritorud, uus summutijooks, minu poolt vahetatud radikas ning esimesed piduriklotsid. 

Sõitmist segavaid faktoreid on ka. Kolks esimeses püstakus(hiljuti on vahetatud tugilaager, kuid kolks on siiski alles jäänud). Taga sillas samuti veo rakendumisel tekkiv kolks.

Üritasin püstakut ka juba ette võtta kuid ei õnnestunud seda alt saada ning ladusin sama lollilt tagasi kokku.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

Maru koledalt sööb rehve seestpoolt.

4.JPG

Probleemsemad kohad kere tagaosas.

5.JPG

Tekkis küsimus, et mis jupiga siin täpsemalt tegu on, näeb üsna nutune välja.

7.JPG

Siit paistab esimene makse riigile

8.JPG

9.JPG

10uus.jpg

11.JPG

Sai siis soetatud uus-vana radikas kasutajalt Tenzki. Tuli välja ,et pole kyll päris see mis peaks sobima, aga pookisin selle külge ning ei saa moto tempe enam normaalseks. Nimelt maanteel on nagu pisut jahe ning kohapeal seistes kipub keema minema. Kas õhk sees või puuduva tuulekoja pärast? Läbi radika õhutusnipli sai õhutatud küll, kuid mootori juures olev polt on kinni mis kinni. Ehk kellelgi ideid?

12.JPG

Mis konksud need on?

13.JPG14.JPG15.JPG

 

Muudetud , muutis Max.

  • Vastuseid 236
  • Vaatamisi 23,9tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Kõige populaarsemad postitused

  • Nii, tänavune hooaeg algab taas mootorivahetusega. Nagu lubatud, siis püssi põõsasse ei ole visanud ning kuidagi suutsin ikkagi M20nele truuks jääda 😁. Küll tiirlesid mõtted M4X, M5X ja igasuguste M20

  • Mõned dollarid hiljem... ~10000km see hooaeg   D2 coilid 51 püstakule. Aga rahunege, pukside kasutamisega said ühed päästetud ning kasutust leidsid 45 püstakud. Riiulis on ootel ka

  • 3/3   Muudest muljetest:   Pidurid, pidurid, pidurid. Tunnen, et krt kergelt jäävad peale, lükata raske. Jantisin, mis ma jantisin, aga olin piduripedaali vedru külge unustanud sik

Postitatud pildid

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_150202

2/3

 

Kuna käikude R-1-3-5 lülitamisega oli probleeme, siis tuli DSSR'le veel relakat näidata. 

 

5.jpg.a58906712f100332108dcb7e34ba5ef0.jpg
DSSR'i tuunimine

 

Kaarega viskasin vanarauda M12-M10 adapterid ning tellisin vastavad M12 piduristutsid 5mm torule. Oleks ma vaid kohe swapi algul teadnud, et sellised asjad olemas on, poleks oma pead adapteritega vaevama hakanudki. Taas sain kiruda odavat piduritoru otsikute pressimise rakist.  :rolleyes:
Aga, et lugu nüüd liiga lihtne ei oleks, rikkusin ma ära ühe peasilindri alumiinium keerme üritades sinna otsa ajada natuke liiga lühikeseks jäänud tagumist piduritoru(ma olin neid otsi ikka päris mitu korda juba teinud ja maha lõiganud). Pidin siis põhja alla jätku tegema, torule pikkust juurde andma, keerme taastama ning valmis ta vist saigi.

 

6.jpg.6841b08a32ab0b222b2eb5242e4e1240.jpg
Lekkivad adapterid minema

 

Filtriks sai elus esimest korda koonukas. Külmakoja võiks ka kunagi hiljem juurde putitada ning nipukamajanduse asemele midagi pädevamat mõelda.

 

7.jpg.25c7fafa94e8cec4722e2266c738ec67.jpg
Koonjus

 

Esisillatala ja kereplekkide kaitseks mähkisin mingid vanad kuumateibi jäägid pükste ümber.

 

Ja siis algaski esimene proovisõit...
Paar kilumeetrit oli tore, kui vaid põhjagaas tundus kuidagi liialt tagasihoidlik. Lõpuks oli hea, et üldse garaazi tagasigi jõudsime. Täielik kütusenälg. Korra suri ikka täiesti välja ja mõtsin, et tore-tore peab nüüd kellegi puksiirima kutsuma. Kontrollisin läbi kütuselati ventiili latis olevat survet - hea, et näpu otsagi märjaks sai. Imekombel tuli kütus jälle piisavalt üles, et vaikse gaasiga kodo ära sõita ja selleks korraks oligi kõik.

Regulaator või pump, muid variante polnud. Kohe panin panused pumbale kuna viimane alati räigelt lärmakas olnud ja seda juba uuest peast(vist aasta tagasi kevadel sai vahetatud).
Vahepeal tuli kool ja paar päeva hiljem proovisin veel sõita. Deja Vu, paar km sõitu ja siis aamen. Seekord rõhukell küljes. Kord on rõhk täitsa stabiilne, teinekord nõel kargab, kolmas kord kukub surve nullini ja nii võiski korduma jääda. Uus Magneti Marelli pump külge ja tuju kohe hea! :BMW:
Sigavaikne ning rõhk seekord koheselt üleval ja 'rock solid' stabiilne. Toite kadumisel jäi ka rõhku vaikselt hoidma. Vana pumbaga kukkus koheselt nulli.

 

8.jpg.bb4cb42fc0e330856400133cadb2f4f6.jpg

Uus vs vana

 

Nüüd liikus ka põhjagaasiga nii nagu ootasin.

 

Jätkub...

Muudetud , muutis Max.

  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_150203

3/3

 

Muudest muljetest:

 

Pidurid, pidurid, pidurid. Tunnen, et krt kergelt jäävad peale, lükata raske. Jantisin, mis ma jantisin, aga olin piduripedaali vedru külge unustanud sikutada :D Jäi teine kuidagi mingi nurga taha ja ei pannud üldse tähele, ajasin seal esialgu üldsegi mingit vale vedru taga.  :frantics: Sellega läks siis hästi.

 

Summutiotsad peaks ringi kohandama ning kuidagi selle soolika seal taga jäigemaks saama. Liiga tilla-tölla see lugu seal. 

Õlijala all mingid õlitilgad. Ei teagi, kas jala tihendist või mingi VANOSe toru/banjo lekkimas. Jälgin veel.

 

9.jpg.085a2da540dbda5b8cd0dec0fbefa0d3.jpg
BMW värk

 

Diffri tõmbas niiskeks. Peksis välja nii esimesest simmerist kui ka tuulutusest. Kardan, et overfillisin tsipa ning sellepärast ka tuulutusest seda tuleb, aga kas simmer ka sellega seotud või ikkagi lihtsalt küpse, ei tea. Jälgin veel.


Õnneks vähemalt kast tundus siiani kuiv olevat.

 

Õlivarda peaks uuel nädalal kätte saama. Hetkel ava pime.

 

Praegune radika kork 140kPa. Kataloogis on M54 vist 200ne punn. Kas peaks vahetamisega kiirustama?  :ph34r:

 

Kliimaventilaatori saaga sai ka rahu. Saatsin ühele abivalmile kutile 2 ostetud ventikat testimiseks ning f*** - mõlemad kutud.  :mad:
Praegu mingit vurri polegi, aga tuleb kiirustada kuna varsti ilmad umbsemad.

 

Kõike takka sai mul hüpekatest isu täis ning tõstsin auto eest ca 4cm ja tagant 2cm kõrgemaks, sest mul hakkas rauast lihtsalt kahju. Juba esimesel proovisõidul nokkisin kive karteri ribide vahelt. Peab rehvivalikuga ka midagi ette võtma. 195/45 R15 ei käi sellise kõrgusega kohe mitte.  :ipb-confounded:
Kuna tagumiste coilide sukad tõestasid end edukalt, siis viskasin ka esimeste coilide keermete kaitseks katted peale.  

 

10.jpg.9fcbd355cdc5f840de193e39b9086196.jpg
Preventive maintenance

 

Mootori iseloom väga meeldib, raske on rahulikult sõita. :) Võrreldes vanaisast M20-ga, siis tänu duubel vanosele ja modernsemale sisselaskele on ikka koheselt midagi asfaldile pakkuda. :D 3,15 ük ja siuke pisike velg on sellele mootorile vb isegi suts aeglane.

 

Mis ei meeldi on tagasild!  :mellow: Nagu poleksi mingit pukside vahetust teinud. Ikka päris räige ebameeldiv lõtk on sees. Just gaas peale/maha ajal. Kõik nagu kinni. Võtsin mõlemast poolteljest kinni ja keerasin paralleelselt nii ühele poole kui teisele poole - no ei tunne käega küll mingit räigelt loksu vms, aga vb nii ei tunnegi mitte midagi. Differ ei tundunud ka käe vahel nii sodi. Küll aga veits ulub võrreldes eelmisega. Kas kardaanis mingi jama või siis poolmädad sillakinnitused...?

 

Soundcheck  :memeGrin:

 

 

11.jpg.0851d7b6e6bb5c44285f4b935e178db9.jpg
Suvele vastu

comment_150207

Mis termostaat sul sees on? kui originaalne elektriküttega siis võimalusel kirjuta see ajus pidevalt madalamale temperatuurile või viska sellega kajakaid ja pane mehaaniline normaalse temperatuuriga taat sisse- võid sama paisuka korgi jätta ja elavad õli hoidvad tihendid ja jahutussüsteem ka rõõmsamat elu. Kui ei siis pane kangem kork.

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
  • Populaarne postitus
comment_150416

Noniiii. Meeletu kogus soojusenergiat on mehaaniliseks tööks muundatud ning sõidurõõmu ca 1700km jagu juurde krutitud.
Nüüd on uue remonditööde nimekirja deadline 27. mai, mis on lätlaste E30 hooaja avamine. Kõik rullikad oodatud! 

Hoidsin silma peal mootoriõli lekkel ja tundub, et ikkagi vanose toru ise on kahjuks otsa saanud(tegelt ma väga loodan). Võtsin end kokku ning tellisin täna uue osa ära.
Õlilekete kohapealt on ka differ üsna vägevalt oma sisemist ilu välja paisanud. Natuke on seda tuulutusest tulnud, natuke eest ja natuke tagant. Ei saanud kiirusanduri leket ka mitte A-osa o-rõngaga pidama. Pidin ikka silikooniga kerge kihi veel anduri ja diffri kaane vahele määrima. Nüüd sai küll hea. Aga sisendflantsi simmekas tundub ikkagi lekkivat. Samuti tellisin täna uue osa ära. Lasin südame rahuks õli uuesti välja ka, et näha palju siis kaduma on läinud. Algul arvasin, et ämbritega, sest põhjaalune ja differ ise olid ikka märjad mis märjad, aga reaalselt lödistasin vist too hetk rohkem garaazipõrandale kui sealt välja oli jõudnud lekkida.
Toimima sai ka tagurdustuled. Normaalne pistik kere poole joodetud.

 

20230510_160357.jpg.e4fc3a44471f7255aa100aa60cd1bea5.jpg

Märg differ

 

20230510_160222.jpg.634b46f8b039a3968581fce8e5a48ba5.jpg

Anduri leke eemaldatud, tagurdustuled toimima pandud
 

Kui ma juba seal all olin, siis hakkasin taas oma tagasilla kolksu otsima. No ei tea, kuidas ma varem tähele ei pannud, aga kunde pooltelje välimine ots karjub pensioni järele. See võiks olla vähemalt 1(suur) osa sellest lõplikust kolksusummast.

 

Lõtkud

 

Tulles natuke ette ja üles poole jõudis lõpuks omale kohale ka õlivarras koos tagasivoolu haruga. Ise ma seda ei keevitanud, aga märksõnaks kiirustamine. :memeGrin: Kui keevitusele uuesti ligi peaks pääsema, siis tekitaks varda kinnitamiseks ka kronsa.

 

20230510_155929.jpg.0da1f771dae9a705932acf9e32fdbdf9.jpg

Mis sitasti, see uuesti! :ipb-happy-smile:

 

Liikudes päris tuppa, siis on pildilt näha tagurduskäigu ebarlikku õlga. Selle käigu lülitamine on nii tülikaks muutunud, et kategoriseerub sinna "vaid omanik oskab" kategooriasse. :D Isu sai nii täis, et tänasesse ostukorvi lisandus ka see viimane nõrk lüli.

 

20230510_160531.jpg.e1b1660953cabef17a8e9fdc0a4c8cef.jpg

Tagurduskäigu õlg ning kompressioonide testimine
 

Hea tavana olen oma mootoritel iga aasta kompressiooni testi teinud. Oligi üks päev tunne liiga hea, kui kakkusin poolid ja küünlad maha ning lükkasin rõhukella "sappa". Peale 6 silindrit polnudki see varasem tunne enam nii hea. Ehitan endale ning kehvemaid tulemusi ei häbene :ipb-smile::
1. 9,5 bar
2. 9,0 bar
3. 8,5 bar
4. 9,5 bar
5. 9,0 bar
6. 9,7 bar
Ehk alla min. lubatud väärtuse. Positiivsest noodist võiks järeldada, et tundub enam-vähem ühtlaselt kulunud olema ning ühestki silindrist 10mm padrun läbi pole käinud. Ja eriti postiivne olla, siis ütleks, et noh ongi suurem põhjus läikivate tükkidega mootori sisu üle valada 😈.

Jahutusventikat mul ka endiselt pole. Viimane diil nurjus ka üsna hiljuti ära. See nädal ilmad ikka väga soojaks läinud, peab tegutsema.
Softist sättisin töötemperatuuri 92c peale. Muidu meeldib neile seal 100c ümber tiksuda.

 

20230510_160140.jpg.9f92afc6352d37728502ac93d27868fa.jpg

 

20230510_160011.jpg.27357d32717dfb55c302df204fa87835.jpg

 

 

:BMW:

Muudetud , muutis Max.

comment_150417

Mida rohkem ma neid sõitvaid rullikaid näen, seda rohkem ma tahan nendega ise sõita. Tean, et endal üks kärakas garaazis ning ootab oma aega. Ma isegi näen unenägudes juba, kuidas rullikaga mööda Tallinna tänavaid kruiisin ja kilomeetreid mõõdan. :D 

 

Aga Sulle jõudu ja jaksu ja et ikka va seda tengelpunga paksust jätkuks! 

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_150518

Imekombel saidki kõik planeeritud tööd Läti kokkutulekuks tehtud. Seekord kõik originaalosadega:

Vanose toru, diffri sisendflantsi simmer koos mutrilukustus plekiga, käigulülitus liigend koos tihvtiga.

 

Lisaks uued tagumised sussid ning E39 PWM kliimavent paigaldatud. Viimaks ometi! :D 

Läti reis oli väga kuul. Korraldus meeldis, ilm oli hea, öömaja oodatust palju edevam :respect:. Kilomeetreid kogunes üle 400, kütust tankisin 42L ning sellest jäi ülegi. Kütusekuluga igati rahul.

 

Uus vanose toru ei olegi enam black edition. Voolik ise tundub teisest materjalist, on pehmem ja läbipainduvam kui vana. Vahetus õnneks lihtne.

 

20230526_111620.jpg.520950538c0eb6d0c9ba377a2c8b3728.jpg

Vanose toru

100% lekkevaba see mootor siiski endiselt pole. Natukene kipub kuskilt ikkagi veel kogunema. Ise kahtlustan õlijalga. Aga kuna see nii häiriv ei ole, siis lükkan hilisemasse to-do listi.

 

20230526_110016.jpg.09750e65192071fee4a037d238196eb5.jpg

Diffri simmer, tootjaks endiselt Kaco. Diffri vahetuses varsti meister :ipb-tongue-smile:

 

20230519_094617.jpg.d8030d56106f46ddce4e2490e6568bcb.jpg

Käigulüliti liigend

Uue külge saamine oli paras näputrenn. Vanal oli seest svammi laadne toode täitsa ära kadunud. Uus osa on mingist teisest materjalist ning palju kergem.

Lõpuks saab käike ilma konsooli väänamata lülitada. Minu talvel sepistatud DSSR vajas ka natuke revisionit.

 

20230525_121430.jpg.297a2b6b238dcab28c9e6dffcf216d55.jpg

Vent ees, palju lõikuma ei pidanudki. Mõnus vaikne on ka.

 

received_1283657959230998.jpeg.7c054ad7045eaf32eaf47b33259460de.jpeg

Kert, jep, võtan ühe pildi.:ph34r: Läti kokuka tegevuskava.

 

20230527_124743.jpg.4355dec09a42d3d465af80d4fe1688f6.jpg

333 Sportas Komplekss

 

20230527_205145.jpg.6f1702da6787b78c876b4e5b27a8b817.jpg

Õhtune chill hotellis.

 

 

 

Muudetud , muutis Max.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_153051

Aasta või kaks kolisenud summuti sai lõpuks jonksu. Koormarihma ja stabikavarda konksud eemaldatud ning tagasi mindud originaalse vitsa süsteemi peale. Vitsa alumist poolt pidin lühemaks tuunima, sest Simonsi pütad kõhnemad kui orikad. Summutiotsad jäid natuke nõmedalt, aga las olla. 

 

Tagasillas midagi ulmeliselt undab/suriseb/vibrab, mida on läbi kere tunda ja sõltuvalt kiirusest. Koguaeg diffrit süüdistanud, aga nüüd järsult rooli lapates tundus hoopiski laagri moodi. Samas võiks ka differ nii käituda? Alates hooaja avamisest on järjest kehvemaks läinud. Mingil kiirusel enamvähem talutav, aga natuke aeglasemalt vôi kiiremini, siis hakkab hullult saagima. Igatahes proovin veel defekteerida.

 

20230606_190856.jpg.9b15eac2823ca836d7b6b37019af38f5.jpg

 

20230606_191147.jpg.2845421c346b04d4a3fcc1ea4eea6f07.jpg

 

Muudetud , muutis Max.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_153116

Vaikus :D

 

Tagasild ikkagi ok. Surin ja vibratsioon leidis lõpu parema esimese rattalaagri vahetusega. Ei tea kas Meyle varuosa nii saast või siis kasutaja viga. Määre oli juba imelik roostekarva pruun ning metall kuuma saanud(kuldset tooni kuulid). Ise mõtlen, et ehk rummu otsas olevast tolmukattest niiskust sisse saanud. Viimane kord läks vana kate külge kuna uut pakuvad väga vähesed tootjad oma laagri/rummu komplektiga kaasa, mis on imelik. Seekord lasin lahtise rooste sellelt kattelt maha ja panin väikse silikooni riba ka vahele. Uus laager Vaico.

 

Ahjaa, Vaico kaasa pakitud uus 36mm mutter osutus kantidelt 0,5mm suuremaks ning sellega sai vaid kajakaid loopida.

 

Vanade detailide kontaktpinnad korralikult puhtaks ning kokku tagasi. Tegelikult tuleks uued klotsid ka panna.

 

20230618_235859.jpg.35651497d7d000362d2458c1f8090ab6.jpg

Laagrid, rummud, katted

 

20230618_235549.jpg.6356fb35b9848b6340277e3401dfeab7.jpg

Klotz tahab poolituda.

Muudetud , muutis Max.

comment_153120
29.5.2023 kell 1:02, Max. ütles:

Imekombel saidki kõik planeeritud tööd Läti kokkutulekuks tehtud. Seekord kõik originaalosadega:

Vanose toru, diffri sisendflantsi simmer koos mutrilukustus plekiga, käigulülitus liigend koos tihvtiga.

 

Lisaks uued tagumised sussid ning E39 PWM kliimavent paigaldatud. Viimaks ometi! :D 

Läti reis oli väga kuul. Korraldus meeldis, ilm oli hea, öömaja oodatust palju edevam :respect:. Kilomeetreid kogunes üle 400, kütust tankisin 42L ning sellest jäi ülegi. Kütusekuluga igati rahul.

 

Uus vanose toru ei olegi enam black edition. Voolik ise tundub teisest materjalist, on pehmem ja läbipainduvam kui vana. Vahetus õnneks lihtne.

 

20230526_111620.jpg.520950538c0eb6d0c9ba377a2c8b3728.jpg

Vanose toru

100% lekkevaba see mootor siiski endiselt pole. Natukene kipub kuskilt ikkagi veel kogunema. Ise kahtlustan õlijalga. Aga kuna see nii häiriv ei ole, siis lükkan hilisemasse to-do listi.

 

20230526_110016.jpg.09750e65192071fee4a037d238196eb5.jpg

Diffri simmer, tootjaks endiselt Kaco. Diffri vahetuses varsti meister :ipb-tongue-smile:

 

20230519_094617.jpg.d8030d56106f46ddce4e2490e6568bcb.jpg

Käigulüliti liigend

Uue külge saamine oli paras näputrenn. Vanal oli seest svammi laadne toode täitsa ära kadunud. Uus osa on mingist teisest materjalist ning palju kergem.

Lõpuks saab käike ilma konsooli väänamata lülitada. Minu talvel sepistatud DSSR vajas ka natuke revisionit.

 

20230525_121430.jpg.297a2b6b238dcab28c9e6dffcf216d55.jpg

Vent ees, palju lõikuma ei pidanudki. Mõnus vaikne on ka.

 

received_1283657959230998.jpeg.7c054ad7045eaf32eaf47b33259460de.jpeg

Kert, jep, võtan ühe pildi.:ph34r: Läti kokuka tegevuskava.

 

20230527_124743.jpg.4355dec09a42d3d465af80d4fe1688f6.jpg

333 Sportas Komplekss

 

20230527_205145.jpg.6f1702da6787b78c876b4e5b27a8b817.jpg

Õhtune chill hotellis.

 

 

 

kas void kirjeldada palun , kuidas sina selle e39 venti paigaldasid , voi close-up pilte teha. kasutasid selle venti koos e39 plokiga, voi viskasid minema ja juhedasid otse e30 juhtmestiku sisse ? 

  • Autor
comment_153121
6 tundi tagasi, Marko S ütles:

Muidugi SKF on viimasel ajal oma kavliteedilt olnud kahtlane. 

Just selle kahtluse tõttu ei raatsindki ma SKF eest pea 2x hinda maksta. Jura toodetakse igal pool, proovin oma õnne "keskklassi" tootega jälle.

 

E39 PWM ventikal mingit eraldiseisvat plokki ei ole, pwm signaal jookseb mootori juhtajust otse ventikasse, millel kogu süsteem integreeritud. +12v toide otse akult, millele lisasin 40-50A kaitsme.

Kinnitasin prostalt igast nurgast kaablivitsadega ninaraami pleki külge. (Väga zuumida, siis pildil näha ka) Ühe ava pidin vist juurde puurima. Põhimõtteliselt saaks spets ventika vitsadega läbi radika kärje ka fikseerida kuna vent toetub alumise tala peale.

 

Muudetud , muutis Max.

  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_153245

Üks idee on kokukaks olemas ;) 

Vasekarva pudi vihjab saaledele. Nädalavahetusel lammutame. Korra mõtlesin, et võtan rahulikult ja auto seisma ära, aga krt nagu jube nadi jah juuli kuus pillid kokku pakkida. Proovime mingi katla siia ikkagi saada. Aega ka väga vähe, pool juulit veel üle lahe veetma :D 

 

Keda huvitab, siis sümptomid leitavad sellelt kanalilt: https://www.youtube.com/@luukere6695/videos - (M54 rattle)

Muudetud , muutis Max.

  • Autor
comment_153251

Kui juba kolks sees ja pudi taga, siis vändakael(ad) juba tõenäoliselt läind. Võib uued liuad panna, aga ega needki kaua kestaks. Nagunii see mootor suht kohvi, - üht suuremat remonti oleks nagunii tarvis. Sellega ma ei tahaks jällegi kiirustada.

 

Asendusmootoriga läks ka kehvasti - müüja mõtles ringi. Vaatame, mõtleme, kaalume veel.

Muudetud , muutis Max.

  • Autor
comment_153266

20230708_134359.jpg.f623178d8ed29b7ab8e8f34b506fb3f0.jpg

 

Keps vanaraud, oli juba liuad ringi võtnud. Vändakael kõikse hullem ei tundugi. Huvitav, kas väntvõllil piisab vaid kergest kaelade lihvist või peab remontmõõdule minema? :rolleyes:
Raamsaalesid ei puutunud, polnud väga aega. Sellel mootoril on igatahes kapitaalremont ees. Uued rem-mõõdus kolvid kuluks ka kindlasti marjaks ära. 

:icon_arrow: Kui kellelgi on pakkuda asenduseks mingit huvitavat R6 mootorit alates 141kw, siis võib ju pakkuda. Kokkutulek ju tulemas. :D Emotsiooniostuna oleks peaaegu ühe paja võtnud, aga diil jäi minust sõltumatutel põhjustel katki.

 

20230708_190023.jpg.ab7889ff7f01ba664f1f1c82650f03de.jpg

5. silindri kepsusaaled

 

20230708_162544.jpg.a558adf0d73a0cf4205eb7a618c81c6b.jpg

5. silindri vändakael

 

20230708_190153.jpg.ee1def4ccc896ae7107695f0a5bcc61a.jpg

Ülejäänud saaled

Muudetud , muutis Max.

  • 3 nädalat hiljem...
  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_153565

Hooaja lõpp paistab. Üks paras kohapeal tallumine on see hooaeg olnud.

Vahepeal andis saba talvel uuena paigaldatud brembo siduri peasilinder. Kuues meel nägi sellist varuosa praaki juba ette ning vana silindrit ma tookord ära ei visanud. Panin vana tagasi ning loo siit moraal - ära näpi toimivat asja. :D

 

Lõpuks suutsin ka typ 188 LSD diffri soetada. Töristamiseks paras 2.65 ülekandega teine, aga küll selle meelepärasemaks saab vahetada kui tahet ja jaksu on.

 

Paganama kere seisukord ei ole ka üldse kiita. Saba alune osa tahaks tugevat üle käimist saada - sillakinnitused, 1 vedrukandur ning põikitala on hapud. Katuseluugi ümbrus on teine selline väga hapu koht, kust ma juba põnevusega pikemat aega vett tuppa ootan. Muidugi nipet-näpet oleks veel keevitada, aga need mind nii väga ei koti hetkel. Päris isiklikku garaazi pole, siis ei teagi, kas viitsin ise nokkima seda hakata. Teenusena võtta läheb hirmkalliks jälle.

 

Vaatasin vanu pilte ning krt madaldusega oli see auto ikka palju vingem. Peaks suurema velje muretsema, et fitment korda saada ning karter ka veel ohutule kõrgusele jätta. Suur soov on ringrajal end maandada, aga poolpiduselt ei taha ka minna. Esiteks ei kannata kriitikat originaal karter ning teiseks mootori enda õlikulu ka kahtlane. Siibri taga näha, et sisselase õline. Ei teagi kas rõngad hõredad või mida. 

 

23up2.jpg.c92f5c3b1cac254f7cddbe35a8493c0b.jpg

LSD töökord kindlaks tehtud.

 

23up1.jpg.0386f63286dc5841db56b68d949fad6a.jpg

 

Muudetud , muutis Max.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.