Hüppa postitusse
Postitatud
comment_27167

Kui nüüd lugema hakata, siis minu kaheksas BMW, sh. viies E30 8)

Eile jõudis Saksast siia. Otsisin, mis ma otsisin, aga M-tech II ringiga 318is'i mul leida ei õnnestunud (planeeritud eelarvega). Siis saigi lastud see ära tuua, kuna hind ja kaup tundus olevat sobivas kooskõlas. Otstarve saab tal olema eelkõige ringrajaüritustel meelehea pakkumine, kuna pereautona kasutuselolevast E46 Touringust hakkas juba kergelt kahju.

Kuid enne rajaleminekut on plaanis uuendada kindlasti vähegi kulunud veermikusõlmed, õlid, filtrid, küünlad... Talvel peaks võibolla keti koos juurdekuuluvaga ka uueks panema, kuna antud mootoril selle asjaga vist nalja pole.

Esialgsed muljed on päris head. Ma polnud ammu enam kupee E30-ga sõitnud ja see kardilik juhitavus ja suhteliselt "kerge" saba veavad ikka suunurgad jälle üles.

Mõned Saksa pildid, millelt üldpilt näha peaks olema. Sisus midagi erilist pole - tumehall ruuduline polster, must lagi, M-tech 1 rool. Roolivõimendit ei ole (?) aga rinkal on see eeldatavasti isegi parem.

kahkukas_v_e.jpg kahkukas_v_k.jpg kahkukas_v_t.jpg

  • Vastuseid 188
  • Vaatamisi 40tuh
  • Loodud
  • Viimane vastus

Teemas enim postitanud

Esiletõstetud vastused

  • Autor
comment_6063

Nii. Auto uuesti käes jälle.

Istmed on nüüd kinnitatud mitte enam otse põhja külge vaid kahe nelikanttoru külge, mis omakorda otsapidi plaatide küljes, mis omakorda küljekarbi ja kasti/kardaanitunneli küljes. Selleks, et iste õigesse asendisse võrreldes rooliga jääks, oli tarvis ka tunnelit plastselt mõnevõrra deformeerida. Nüüd kinnitus vastavalt viimastele reeglitele, mine või F1 sõitma.

Mida ma ikkagi ei tee, vaid üritan alustuseks Angelari teisele etapile Tabasallu jõuda 29/05/2011. Enne tahaks veel sillareguleerimisest läbi käia ja slikid velgedel ringi keerata.

Ahah, "tänu" nendele nelikanttorudele on mu kiivriga pea endiselt laele liiga lähedal. Kättevõtmist vajav muudatus on ilmselt ikkagi laepolstri ja katuseluugi mehhanismi eemaldus.

  • Autor
comment_6011

Mart: võiks muidugi. Aga kahju ju tervesse ja korralikku katusesse ketast sisse lasta. Kui puuri sisse teen ja Audrus "katuse" panen, siis vahetan luugita katuse vastu :-) (siinkohal sülitan tegelikult ikkagi 3 korda üle õla ja koputan vastu puud ka veel!)

Tõnise number on foorumis täitsa leitav, aga pole raske mul seda ka siia kopida: 51 45 898.

  • 2 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_5562

AG suvekarika teine etapp Tabasalus sõidetud. Sõita oli väga hea. Auto käitumine kurvides on väga hea, ülilihtsalt kontrollitav ja tunnetatav. Tulemuseks kolmas koht. Parim ringiaeg 45,2 sekundit, mis on mu senise Tabasalu rekordi kordus. Mu enda Racechrono&GPS kohaselt oli see ring 45,1 aga ega väga vahet pole. See piir tundub nüüd seal kuskil olema.

Paar pilti ka:

t760__IGP2924.jpg

t760__IGP2978.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • Autor
comment_3796

Vahepeal kaks sõitu jällegi sõidetud:

AG Suvekarikas 2011 - III etapp Rapla 26.06 - teine koht

AG Suvekarikas 2011 - IV etapp Tabasalu 31.07 - teine koht.

Tabasalus sai sõita tavapärasest vastassuunas (vastupäeva) mis oli vahelduseks päris põnev.

282457_210094262373755_100001195484899_527071_4428524_n.jpg

  • 1 kuu hiljem...
  • 7 kuud hiljem...
  • Autor
comment_41591

Siia pole pikalt kirjutanud, kaasaarvatud eelmise hooaja lõpu tegemised, sest see uus foorum pole tegelikkuses üldse üldse minu maitse, meele ja mugavusega harmoonias. Ka peale juba pikka proovimist... aga et siiski E30 entusiaste ühe auto käekäiguga kursis hoida, siis siin üks copypaste ka siia selle aasta alguse tegemistest:

Auto talveunest äratatud. Aku peale ja võtit - nii lihtne see jälle oligi.

Aga tegemisi ka ikka veits tehtud:

Uus jooks Toyo R888 tänavaslikke ostetud ja velgedele paigaldatud.

2059175959c6cc_m.jpg

Hoojaeelsel süvakriitilisel ülevaatusel tuvastatud jällegi ühe esimese rattalaagri lõtk - seekord läks asemele SKF-i laager.

Uus Wahleri termostaat, kuna temperatuuriseier tundus olevat vasakule poole pidevalt kaldu.

Uued esimesed Brembo pidurikettad samuti ostetud, kuid vahetada tahaks koos uute klotsidega, mida pole veel soetanud. Vanadel Ferodo 2500-del on veel liigpalju ressurssi järgi et neid niisama poolepealt prükki visata.

20591757991acd_m.jpg

Tuvastatud ka see, et esisilla tala on pehme ja pude. Läks õnneks kiiresti korralik tala asemele leida ja ära vahetada.

2059176107349e_m.jpg

Tuvastatud, et mootori ja käigukasti vahelt immitseb õli. Vahetatud vända tagumine simmer, siduri töösilinder ja veel muid kahtlasevõitu klambreid ja detaile sealkandis. Samuti karteri tihend. Uus ports Valvoline 10W60 VR1 Racing õli koos filtriga. Viimasele minutile nihkunud töödega aitas väga operatiivselt Falmek Motors, minu kummardus ja avalikud tänusõnad.

Esimene sõit ka juba sõidetud, AG 2012 suvekarika I etapp, toimus läinud pühapäeval Aravete kardirajal. Päris lahe rada, kus polnud enne käinud ega sõitnud. Tulemuseks jällegi tavapärane B-klassi teine koht. Kiiruse poolest pidin alla vanduma kiirele Soome TurboSaabile. Enne viimast vooru oli veel lootust ja põnevust, kuid otsustava sessiooni kahel ringil kiires tagakurvis ei läinud kolmandalt käigult üles vahetades teine käik enam sisse, pidin praktiliselt auto seisma pidurdama ja esimesega uuesti alustama.

Nüüd mõtisklengi siin, kas võtta kastilahkamine ette (teise käigu sünkronisaatori vahetus) või prooviks alustuseks lihtsalt kastiõli ära vahetada? Paljud kolleegid olevat õlivahetusega sünkronisaatorimurest (vähemalt mingiks ajaks) jagu saanud, samas õlivahetusega ju sünkronisaatorit ikka ei remondi. Tavapäraselt sõites või keskpäraselt autot kiusates on kasti töö endiselt siidine ja hea, kuid see teise käigu mure on mul paar korda enne ka avaldunud ja just siis, kui kõige pingelisemalt talle piitsa anda ja mootorit pöördes hoida.

  • Autor
comment_41619

Vaat selle asjaga ongi nii, et need E30 kastid pole ju ükski enam uuele ligilähedanegi. Ja teise käigu sissemineku probleemid vaevavad neid enamusi, enamusel isegi rahulikul sõidul. Kui õnnestuks muidugi leida (veel) korralikult töötav kast ja seda enne ostmist sõitva auto peal proovida saaks, võiks ju see lahendus sobida, kuid sellise variandi leidmine võib osutuda keeruliseks leida. Hoian muidugi silmad ja kõrvad lahti.

Viga iseenesest on aga jah selline, et käik ei lähe sisse mitte ragisedes, vaid ei lähe sisse üldse. Mingit raginat ei ole, kangil oleks nagu puupilbas vahel sellel hetkel, kui on vaja teine sisse tõmmata.

E36 Getrag 250 kastidel oli mäletamist mööda teine tüüphäda küljes: pillub esimest ja teist käiku koormuse all välja. Seal aga kasutati vist ka ZF-i 320 kaste, need vist olid murevabamad. E36 kastidel on teised ülekanded muidu jah. See on iseenesest väärt mõte veel virtulaalset jõudu juurde saada:

1 2 3 4 5

Getrag 240 3.73 2.02 1.32 1.00 0.81

Getrag 260 3.83 2.20 1.40 1.00 0.81

ZF S5D-310/320 4.20 2.49 1.66 1.24 1.00

G S5D 200/250 4.23 2.52 1.66 1.22 1.00

Muudetud , muutis AndresS

comment_41638

Vabandan natuke rumala küsimuse pärast, eks seda ole ennegi küsitud ja kindlasti ka igalpool netis kirjutatud, aga kuida seed Toyod muidu rajal tunduvad võrreldes ütleme heade/uute tänavarehvidega ?

Tänavasõiduks neid ju ei kasuta, kuna kuluvad kiiremini ?

comment_41644

Need rehvid ei pea normaal oludes eriti paremini kui hea "tänavarehv", aga kui see rehv soojaks sõita, vot siis tekib küll ulme hea pidamie! Muidugi paraneb iga rehvi haardumine kuumana, kuid nendel ikka eriti!

Tänavale Toyo proxis t1r või Goodeyar eagle f1(või siis see uuem variant)

Teemasse ka: Väga hea teema. Saab mõistliku lugemist ja huvitavaid fakte kuidas masin rajal käitub.

Kuidas see is üldse edasi käib? Tehase seades mootor jah?

Muudetud , muutis Cb4_323

  • Autor
comment_41665

R888 tänavaslikk hakkab ikka suhteliselt kohe tööle, seda pole vaja praktiliselt üldse soojendada erinevalt täisslikkidest. Segu on muidugi pehmem (kasutan keskmise seguga GG mudelit) ja seetõttu kulub ta tänavarehvist kiiremini, kuid teisalt saab temaga rajal muretult sõita ja ka kuumast peast ei hakka ta tükke välja viskama ega servi närima/kulutama (küljed on oluliselt tugevamad). Ehk siis kokkuvõtteks, kui on selline rajapisik sees, siis on igati mõistlik ja muretu rehv omale rajalkäimiseks osta - pakub oma hinna juures aste paremat pidamist ja sõidurõõmu, kuid ainult tänavasõiduks on tõesti parem valida T1R näiteks.

is käib oma litraazi kohta edasi viisakalt. Kergekaaluline kõrgepöördeline mootor ja kerge kere, rõõmu jätkub. Mootor on põhimõtteliselt tehaseseades jah, sisselaskenukk on ainult 5* tavapärasest asendist varasemaks keeratud (M42-l ongi tehasest juba reguleeritavad nukarattad) ja ajus on teine chip, mis lubab pööretel 7300-ni käia.

comment_41671

Selge. Kuinagi äkki saab isegi su autot proovida, kui enda oma valmis, ning mõnel rajapäeval kohtub. Peab jälgima kus sa käid :D Rapla rajal ka mõni sõit toimub? Tagaveolisega seal suht paha...aga samas hea ohutu rada.

Seda, et 888-sal mitu varianti on, on minule teadmatta.

Aga jätka hea teemaga, ning edu ;)

Muudetud , muutis Cb4_323

  • Autor
comment_41680

Järgmine, teine AG suvekarika etapp ongi Raplas @ 27/05/2012, http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?f=2&t=20755

Samuti on nädal enne seda võimalik sõita Raplas kuuldavasti ECC Tuning üritusel, kuid ma pole veel kindel, kas sinna saan/jõuan/tahan minna.

Tagaveolisega sõita on puhas rõõm, ka Raplas. Eks see veoskeemi eelistus ole usu ja maitse küsimus ka rohkem. Paraku, nende aastate jooksul, olen näinud üksikuid võrreldava võimsusega esiveolisi, kes Raplas konkurentsi on pakkunud või kiiremini sõitnud.

Edu ikka vaja, pealehakkamist ja häid mõtteid ja ideid ja rohkem vaba aega muidugi ka sekka :-)

  • 4 nädalat hiljem...
  • Autor
comment_43391

Eile sai käidud Raplas jälle rada sõitmas, kus toimus ECC tuningu korraldatud rajapäev. Võistluse korralduse ja formaadi osas ma kommentaare ei jagaks, kuid ilm oli hea ja rajal olles sõita jällegi mõnus. Vaatamata esialgselt väljakuulutatud ürituse reeglitele otsustasid korraldajad mu Toyo R888 rehvide tõttu pista ikkagi 120-160kW klassi, aga kuna sai oma rõõmuks sõitma mindud, siis oli mul suht ükskõik, kellega koos sõita. Korraldajate mõõdetud aegu ei tea ma siiani, kuid enda Racechrono näitas parimat ringiaega 54,1 mis on mu seni kiireimale 53,7 ajale suht lähedal. Päeva lõpuks kuulutati veel ka C-klassi kiireimaks :-)

Autol on siiani kast vahetamata, aga Raplas sain sellega sõidetud küll. Lisaüllatustena otsustas puruneda bensupaagi tuulutusvoolik, mille tõttu vasakkurvides ohtralt bensiini lekkima hakkas, mis aga kohapeal käepäraste vahenditega ajutiselt ära lapitud sai. Samuti hakkas mingit sinist vedelikku lekkima juhi jalgade juurde. Ma esialgu arvasin, et jahtutsvedelik (kuigi sealkandis seda väga ei liigu) aga ilmselt on tegemist hoopis pidurivedelikuga ja selles osas peab nädala sees pildi ette ja mure murtud saama, kuna järgmisel pühapäeval tahaks uuesti Raplas AG suvekarika teisel etapil osaleda.

  • Autor
comment_43405

Nukaratta varasemaks keeramine ei tohiks suur töö olla, kui juba tehasest ette nähtud selle reguleerimine? Sina tegid seda ise? ja mis chipiga täpsemalt tegu?

Nukaratta keeramine ei võta jah poolt päeva. Ise ei teinud, aga need tulevad nähtavale klapikambri kaane eemaldamisel, nelja kuuese poldiga kumbki kinni, kui õigesti mäletan.

Chip on pärit jõuluvana kingikotist, sinna ta sai kuuldavasti kasutaja Silwer kaasabil. Täpsemalt ei tea, millega tegemist, aga mingi laialt tuntud tuuningfirma toode vist pole.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.