Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
eix22

E30 Uste eemaldus ja loksude kõrvaldamine

Soovitatud postitused

Tervitus

Kuna Inimestel kerge huvi e30 ukse loksu kõrvaldamise ja kulunud hinge vahetamise vastu, siis väikse DIY õpetus siia, esialgu küll netis levivate piltidega, küll aegajalt võimalik teemat täendada.

        Alustuseks mainin ära, et e30 on kahte tüüpi hingesi.

Uuem variant tuli kasutusele september 84a ,samasugune on kasutusel ka e34 ja e32`l. Sellise hinge variandiga on ukse eemaldamine võimalik väga kiirelt ja efektiivselt ilma ukse reguleeringut paigast ajamata.

CIMG0158.jpg

Vanem variant on nn needitud tiftiga ,mille remont või hooldus oleks ilmselt üsna keeruline. Kinnitamata andmetel esineb neid kuni september 84a, olen kohanud neid ka uuematel autodel, näiteks oma 85a alguse bauri peal. Fakt on see, et esimese faceliftiga 85 september (rahvasuus ikka pre) neid kindlasti pole enam. Vanema hingesüsteemiga autol ei saa ust lihtsalt nn hinge pealt maha tõsta, vaid peab ukse hinge küljest lahti keerama (kaheksased mutrid)

Baur+3466+LA+texas+plates+10+2+2012+ebay

USTE EEMALDUS

Nüüd siis pisut lähemalt.

Kõigepealt siis uste kiire ja lihtne eemaldus uuematüübi hingede korral. Siin ka üks õpetus

http://da3rx.com/vares/BMW%20E30%20M3%20Repair%20Manual/BMW%20E30%20M3%20Repair%20Manual/41_body/4151080.htm

Lihtsas eesti keeles, tuleb lahti keerata valge noolega näidatud kuuene polt ülemise ja alumise hinge küljest ja seejärel saab ukse hingedelt lihtsalt maha tõsta (eelnevalt muidugi tuleb lahti võtta ukse pistik ja ukse piiraja)

Antud pildil on juhipoolse ukse alumine hing, ülemise hinge polt on alumise vastas ehk siis võtmega keerad altpoolt.

Niimoodi ust eemaldades hoiab kõvasti aega kokku, samuti igasugu värvikahjustused jäävad palju suurema tõenäosusega olemata, kui neid punase noolega näidatud mutreid näppides. Kui on ette võetud suuremad kere ja värvitööd, siis alati tasub kõigepealt ära vahetada/üle käia hinged, seejärel kokku panna, ära reguleerida ja siis uks uuesti hingedelt maha tõsta värvimiseks vms töödeks. Hiljem on paigaldus mõne sekundi küsimus, ei mingeid värvikahjustusi ega reguleerimist, samuti jääb värv puutumata hinge piirkonnas ja ukse mutritel.

410001.jpg

UKSE HINGEDE VAHETUS

Ustesse tekivad loksud kahel põhjusel, kulunud hingede või kinni roostetanud hingede tõttu. Kulumine on liikumise loomulik tagajärg, mistõttu pesas liikuv tift lihtsalt kulub peenemaks ja uks hakkab loksuma. Enamlevinud variant on hinge tifti kinni roostetamine oma pesasse (kuna metall metalliga kokku ei puutu otseselt, siis tift "paisub" roostetades lihtsalt kinni)

Kui tift on peasse kinni jäänud, tuleb hinge tifti küljes kinni hoidev kuuene polt lihtsalt lahti ja uks hakkab liikuma hoopis tifti koonuse peal, mis tegelikult peaks tifti lihtsalt kinni hoidma. Sellest tuleb koheselt uksele loks sisse ja parandada saab seda vaid tifti uuesti liikuma saamisega või asendamisega uuega. Nooltega näidatud pildil on selgelt aru saada, et tift on pesas kinni ja uks liigub tifti koonuse peal (sellest ka rooste seal vahel)

Siin pildil kerepoolne alumine hinge vastus koos tiftiga.

new1.jpg

 Selline on siis tutikas hinge remontkomplekt, ühele uksele läheb 2 komplekti. Lisamärkusena veel siis, et üks tift on ukse küljes, teine kere küljes. Alumine on kere küljes ja ülemine jääb ukse külge.Paigaldus siis iseenesest üsna lihtne. kõigepealt tuleb vana hinge tift kätte saada, seejärel pesa ära puhastada. Võib panna pisut määret rooste pärast. Seejärel läheb pildil olev must materjal puhastatud auku, krae ülespoole (alumise hinge vahetamisel, ülemisel vastupidi) ,siis määret ja tift sisse.

Läheb ta üsna tihedalt, seejärel tuleb musta vahetüki alumisele poolele ümberringi painutada üleliigne osa vastu hinge, et tekiks samasugune krae, nagu ühelpool tal juba olemas on. Siis seib ja stopper. Kui sama asi ülemise hingega ka tehtud, võib ukse taas külge tõsta. Kui uks oli paigast või loksus, siis peale külge panekut jälgida, kumb hingedest on tihedalt vastu tifti koonust (kumb kannab rohkem) Suure tõenäosusega peale uute hingede panekut või lihtsalt paigast olnud ukse korral ei toetu mõlemad. Selleks tuleb vastav hing ukse küljes olevatest mutritest vabastada ja seejärel alles sisse ja kinni keerata ülemise ja alumise hinge kuuesed poldid. Vajadusel ust timmida.

67607_x800.jpg

Loodan, et on abi, jutt sai ehk pisut keeruline, aga saab ajapikku muudatusi teha.

  • Meeldib 2

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Tore näha et selliseid õpetusi jagatakse :)
Paar küsimust ka seoses sellega

1. Kas tellisid H2-hest need rem komplektid ? Kui jh kas võimalik jagada tootekoodi :)

   Ise ei leidnud rem komplekti tervikuna, ega ka eraldi neid juppe või ei oska otsida.
2. Kas see aitab kokkuvõttes ka ukse sulgemisele kaasa, et kergelt kinni jääks/sulguks. Või see oleneb juba puhtalt ukse lukustus süsteemist ? Kui jh, kas seal ka midagi taastada või piisab ainult õlitamisest ? Isiklikult enda autol juhiuks käis küll suht tugevalt kinni, tihtipeale jäi esimesse astmesse. Kuigi hingelt või nii ei tundunud paigast olevat, samas ei süvenenud ka otseselt sinna. 
 

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Õige kood on 41 51 1 922 737 ja H2 tavahind on 5.85€ .
Ülo pandud kood on e36 ja uuemate sett, ei teagi mis vahet peale poole kallima hinna on, pildil samasugune.
Eks iga korda tehtud asi aitab kaasa mingil määral, kuid siiski panustan vale reguleeringu peale, kui juhul uks on ilma loksuta, aga kinni ei lähe kergelt.
Ikka need vaheplekid, kui näpitud/vahetatud uks. Kõige lihtsam lukusti süü välistada, on vastus keskposti küljest ära võtta ja proovida kas uks läheks kergelt kerega tasa või hakkab enne lõppu murdma. Kui juhul uks läheb kergelt ,siis on viga valesti reguleeritud ukselukuvastuses keskpostil.
Kui hakkab murdma, siis vales ukse reguleeringus. üldiselt hakkab eest pooma, a piilari välistihend ja vale hinge ja ukse vahelise distantsplekkide korral ka suur tihend eest otsast. See on sel juhul, kui ees on vahe väike (tagumine uksevahe on sulguri teema)
Samuti tuleb jälgida ,et ukse vahe on võrdne üleval ja all, kui nii kõverdi, siis samuti ei käi, sest kuskilt läheb enne vastu ja hakkab pooma. Võrdset vahet saab enam vähem jälgida tihendi randi järgi ukse augus. Karbi alumise randi järgi pole seda väga mõtet teha.
Vahemärkusena, et mitte ükski teise kere küljest võetud uks ei sobi järgmisele ilma reguleerimata ja vaheplaatidega mängimata. Uste puhul olen isiklikult uue ukse puhul pannud samapalju vaheplekke,kui oli vanal ukselt. Neid plekke ei ole ja ei pea olema võrdne kogus ülemisel ja alumisel hingel. On olnud juhuseid, kus ühel või teisel hingel polegi plekki ja on olnud juhuseid,kus on neid terve riit sinna vahele pandud. Seega tuleb iga ukse ja kerega läheneda nn personaalselt igaüks eraldi. Kui on autol timmimisel mõlemad sama külje uksed, siis tuleb neid üldjuhul  korraga teha, üks paika, teine paika, siis omavahel võrrelda jne. Päris 100% täpsusega see polegi võimalik, ikka jääb kusagil pisut suurem vahe jms. Kui liiste pole küljes, siis saab liistudega ka mõne mm piires mängida just ülevalt alla vahede puhul.
Sellised plekikesed siis paksusega 1mm, aga on neid ka 0.5mm paksusega
010614_4512.jpg
Leidsin veel mõne pildi hinge vahetusest

Pildid küll mingi dodge omast, aga e30 täpselt sama.

0900c152801b1de5.gif.

0900c152801b1de6.gif

E30 mõistes on pildil parempoolse ukse ülemine , ehk siis nr4 on ukse küljes ja tift vaja vahetada ukse küljes oleva hinge küljes. 

0900c152801b1de7.jpg

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse

×

Oluline teave

Oleme salvestanud sinu seadmesse küpsiseid, et aidata seda veebilehte paremaks muuta. Sul on võimalik kohandada oma küpsiste seadeid, vastasel juhul eeldame, et nõustud nendega. Kasutustingimused & Privaatsus