Hüppa postitusse
Postitatud

M20 92kw mootor.

Kuna 5 pool aasatat on rihm peal olnud, siis tahaks kindluse mõttes hooaja alul rihmavahetuse ette võtta. Teeks ise ära :mellow:

- Netist vaadates tuleb selleks tööks eemaldada ka radikas. Kas see on nii?

- Kas uue rihma pingutusel tuleb midagi jälgida või pingutusrullik teeb oma lõpp asendis pingutuse ära?

 

Vabandan kui lollid küsimused kuna esimest korda teeks seda tööd. Märgid muidugi paika ennem uue rihma panekut.

Esiletõstetud vastused

M20 rihmavahetus pole eriti raske töö. Olen ise 5x seda teinud. Ma olen lasknud sellel vedrul ära pingutada rulliku. Samas ma olen UM-ist uue vedru ostnud ka. Maksis vist ainult 1 euro.

  • Autor

Peale remonti jäi jah vana rihm peale, siis oli ta 3a vana vist. Aeg läheb kiiresti. Vedru siis võiks uue panna. Veepump on 20000 km sõitnud, ehk pole seda vaja uut. Oehhh, hoolsa omaniku rõõmud. Eks kui lammutama hakkan, siis ennem kokkupanekut küsin jälle.

Ma olen ise asendanud nukkvõlli ja alt väntvõlli simmerid. Nendega hoiatan et mitte odavat paska osta. Korra ise pidin sellepärast rihma maha kiskuma uuesti

Max 4 aastat või 60 000 km.

 

Kuna meil siin suvepillid põhiliselt, siis jälgin 4 aastat, LS mul täis ei tule elusees

  • 7 kuud hiljem...

Jaman ka praegu rihmavahetusega. Läks uus veepump ja rullik ning dayco rihm aga tee või tina, rihma peale ei saa. Rullik on põhjas (vastu veepumba korpust) ning rihm rullile ei ulatu. Vanal rihmal hammaste arv sama mis uuel. Ise arvasin et rihm pole alt õigesti hambas ja seepärast ei ulatu kuid olen seda sättinud nii ja naa kuid kasu ei miskit. Kellegil ka sellist nalja juhtunud?

Jah 5 seeria pillil läks ka väga raskesti peale, keberniitisin kruvikaga peale lõpuks ettevaatlikult

Oma valgel rullil sain hästi rihma peale aga teisel 126kw-sel osutab vastupanu. nagu 4-5mm jääb puudu. Eks proovin vaikselt meelitada ta peale. Ja maha tuli samuti tihkelt.

Muudetud , muutis Andrus

GTA rääkis millalgi mingis teemas selle 126kw rulliku kohta midagi asjalikku, aga ei mäleta täpselt, mis see oli. Ehk on see põhjus. Midagi muudeti ära seal mingi hetk ja siis peaks teist rullikut kasutama vms. Äkki ise oskab täpsemalt meelde tuletada.

Sain peale lõpuks. Kruvikaga ei aidanud, jebisin näppudega rulli peale. Ennem lasin rullile suts wd40.  :D

Ma olen alati kõige viimasena nukkvõlli peale ajanud. kruvikaga hammaste vahele..

 

Määre muidu pole vb olla kõige parem sinna aga rihma väliskülg koos siis savi.

Pole jah, olen ka alati näppudega saanud v.a sellele E34-jal. Ma ei tea mis jama seal oli aga lihtsalt tee või tina ei läinud peale. Muidu auto sõitis rõõmsalt 4 aastat selle rihmaga ja järgmine läks juba okeilt peale :S

  • 3 aastat hiljem...

Pole küll päris õige teema, aga ei hakka uut ka tegema. Küsimus M40 nukkvõlli rihmaratta asjus. Kas ta peabki võlli peal mõned millimeetrid, nii umbes hamba jagu, pöörata saama, kui polt lahti on? Või kadus mul sealt vahelt midagi tähtsat ära, kui lahti võtsin ja simmerit vahetasin.

Soon on nuka otsas ja rihmarattal on ka mingi naga seal taga, mis on väiksem natuke kui see soon, kuhu ta istub. Proovisin ja päris hamba võrra seda rihmaratast keerata ei saanud kui nukk ja vänt fikseeritud olid. Ei tea, miks see nii tehtud on. Ma sain enda rihma paika igatahes, nukk ja vänt fikseeritud ning märgid paigas.

  • 1 aasta hiljem...

Korra torkaks vana teemat :D 

 

Bentley järgi pinguti vabaks ning väntvõllist 720kraadi peale. Selle meetodi järgi tundub rihm väga(liigagi?) pingule jäävat. Kas peaks vähe järele andma? 

E30zone õpetuse järgi pole seal 720kraadi peale keeratud. Nii tundub jälle, et rihm jääb ikka väga lõtv, sest vända ringi ajamisel annab pinguti veel takka.

Muudetud , muutis Max.

Ma ei ole neid manuaale näinud, aga pakun, et see 720 kraadi tähendab vändast ringi keeramist, et rihm paika jookseks ilust.

720 kraadi on 2 vända ringi, mis võrdub ühe nukaratta ringiga.

Peale seda keerad pinguti kinni. Vedru jõud ongi pingutusjõud, eraldi midagi pingutama ei pea.

Kui üle pingutad rihma liigu pingule, hakkab häält tegema ja päris häirivalt.

Neid fakte ma tean ja, aga näpuga rihma näppides tundus justkui liiga "jäik". Varem kuulnud, et ei tohiks liiga pillikeel olla. Aga eks saab siis kuulata =D 

 

Muudetud , muutis Max.

Vedru pingutusega jääb just lõdva rihma tunne, mis sunnib enamusi üle pingutama. Veo suunas, kus pinge peal ,on mõistagi pillikeel.

Katsu ikka selle osa pingsust,  mis jääb rulliku toetuspoolele. Enne katsumist keera ikka pinge peale mootori käimise suunas.

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus