Jump to content

iX ehk neliveoline e30


Recommended Posts

iX on siis e30 neliveoline variant. toodetud on ainult 2,5i mootoriga ikse.

toodeti '86 kuni '91. kokku on toodetud vaid ~39000 iksi.

Nii vahekast kui tagadiffer on viskolukuga. Esidiffer pole lukustusega, kuid on võimalik selleks ümber ehitada (kallis!).

Ülekanded on 3,64; 3,91; 4,10.

Kettülekandega vahekast jagab veojõudu 37%/63% esi- ja tagatelje vahel. Vajadusel suunatakse kuni 90% veojõust esiratastele. Tehase soovituste kohaselt vahetatakse ketti iga 150k kilomeetri järel.

Eestis on seda teinud vist kaks inimest, ülejäänutel peaks esimene kett teisel, kolmandal või neljal ringile olema - kui mitte rohkem.

Auto on asfaldil BMW'le ebaloomuliku alajuhitavusega. 0-100ni kiirendus on 0,4 sekundit aeglasem kui tagaveoliselt ja veerandmiilil on 0,3 sekundit nõrgem.

Sidurile lühikest eluiga kindlustava stardiviisiga on võimalik ka 6,2 jõuda nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni.

Võrreldes tagaveoga on erinevad osad:

õlipump

karter

jahutuse lõdvikud

esimesed tuletorud ja katalüsaator

sidurikorv

esimesed pidurivoolikud

tagumised pidurikettad

piduri peasilinder

veljed

roolisammas ja roolilatt

kõik roolisüsteemi hüdrivoolikud

roolivõimu vedeliku jahutus

õlijahutuse osad ja lõdvikud

rooliotsad

esivedrustus (kõik v.a. õõtsa tagumine puks)

tagumine stabilisaatorvarras

õlisurveandur

radiaator

mootori kinnitused

mootori aju

ABSi aju

käigukastid. mõlemad - manuaal ja automaat

vahekast

esidiffer

tagumine differ - tehasest viskolukuga, lsd sinna diffrisse panna ei saa. tagaveolise differ sobib külge.

kerelaiendid

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

kas polnud miskit 30 35 ?

Oleneb.

14"x 6 plekk ET 47

14"x 6,5 valu ET 45

15"x 7 valu ET 41 rehv 205/55

16"x 7 (7,5) valu ET 38 rehv 205/50

17"x 7 (7,5) valu ET 35 rehv 205/45 või 215/40

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 weeks later...

75W-140 vist pole vaja sinna ajada, sest lukud on viscod.

Aga siis 75W90 hüpoid mitte lihtsalt transmissiooniõli?

Erinevad tooted on:

Poolsünteetiline hüpoid ja

Täissünteetiline transmissiooniõli

Kumb siis?

Kasti ja vahekasti võiks minna siis

Hüdrokrakk sünteesiga ATF, mis täidab nii Dexron IID kui Dexron IIID ja ka TASA nõuded.

Tea, palju neid varuda oleks vaja?

Minu andmeil vahekasti 0,5l ja esisilda 0,7l

Aga kast ja tagasild?

Link to comment
Share on other sites

See, kas lukud on viskod või mitte (on aint tagasillas), ei määra otseselt 75W-90 või -140 vahel valikut, vaid ikka see, mis pakendil kirjas. Täissünt peaks olema 140cSt viskoosusega soojalt, vist 100deg C juures.

Vahekasti ja esisilla kogus on peaaegu õige (esisild küll 0,7l), tagasilda 1,7l, autom kasti vahetusel ca 4-5l. Kui kastis sõela vahetad, too esindusest koos tihendiga, vuhvlitest hoidu. Tagasilla korkidele pane uued Al- seibid (2 tk), vanad lähevad vältimatult katki.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

tagumised pidurikettad

tagumine stabilisaatorvarras

tagumine differ - tehasest viskolukuga, lsd sinna diffrisse panna ei saa. tagaveolise differ sobib külge.

huvitab tagasilla laius. iX'il on sild laiem?

mis asjad veel erinevad tagasillas? rattarummud? supordid?

Link to comment
Share on other sites

Ei viitsi hetkel väga tegeleda asjaga, aga esimene postitus vajaks kõvasti täiendust ja ka korrigeerimist.

Lõdvikud ja radiaator on samad, tagumine stabikas ka tavaline kõige jämedam variant, õlijahutus ka sama nagu tava 325.

Mis puudutab Callaway küsimust, siis konkreetselt ix tagasild (tala, õõtsad,teljed, supportid) on sama nagu iga teine ketastega tagasild. Erinevad on ainult rummud ,pidurikettad ning diffri ja talapuksid.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

[size=4]Tundub, et siin foorumis ei ole X-i hooldusintervallide kohta veel täpsmat juttu olnud. Netist otsides läks ka natuke aega. Kopeerin oma leiud siia:[/size]

10 000km - mootori õli vahetus, vedelike kontroll.

iga 2 aasta tagant - piduri -ja jahutusvedeliku vahetus.

50 000km - Ees- ja tagadiffrite, vahekasti, käigukasti õli. Süüteküünlad.

80 500km / 4 aastat - Hammasrihm, veepump, klapivahe reguleerimine, jagajakaan ja rootor.

captureko.jpg

Edited by Tiit
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Terv,

Kus teie need numbrid võetud on?

Ma vaatan tec-doci ja annab ka jälle erinevad numbrid.

 

Manual gearbox   1,30 litres     Manual gearbox oil specification   API GL4 SAE 80W      

Automatic gearbox Amount to change 3,00 litres    Automatic gearbox oil specification   ATF Dexron II      

Front axle differential   0,95 litres     Front axle oil specification   API GL5 SAE 75W-90      

Rear axle differential   0,95 litres     Rear axle oil specification   API GL5 SAE 75W-90      

Transfer case   0,55 litres     Transfer case specification   81 22 9 400 272   Original oil

 

Lisaks netist originaal vahekasti õli koodi järgi otsides annab sobivuseks veel fuchsi titan atf 6000sl, millel DEX VI ja bmw sertifikatsioonid olemas.

Kas tagumise diffri õlikoguste erinevus ei või olla mitte selles, et 1,7l läheb lahtisesse diffrisse ja 0,95l siis tagumisse viscosse?

Millist õli manuaal kasti soovitate panna?

Edited by uunp
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Terms of Use & Privacy Policy