Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
raimo

iX ehk neliveoline e30

Soovitatud postitused

raimo

iX on siis e30 neliveoline variant. toodetud on ainult 2,5i mootoriga ikse.

toodeti '86 kuni '91. kokku on toodetud vaid ~39000 iksi.

Nii vahekast kui tagadiffer on viskolukuga. Esidiffer pole lukustusega, kuid on võimalik selleks ümber ehitada (kallis!).

Ülekanded on 3,64; 3,91; 4,10.

Kettülekandega vahekast jagab veojõudu 37%/63% esi- ja tagatelje vahel. Vajadusel suunatakse kuni 90% veojõust esiratastele. Tehase soovituste kohaselt vahetatakse ketti iga 150k kilomeetri järel.

Eestis on seda teinud vist kaks inimest, ülejäänutel peaks esimene kett teisel, kolmandal või neljal ringile olema - kui mitte rohkem.

Auto on asfaldil BMW'le ebaloomuliku alajuhitavusega. 0-100ni kiirendus on 0,4 sekundit aeglasem kui tagaveoliselt ja veerandmiilil on 0,3 sekundit nõrgem.

Sidurile lühikest eluiga kindlustava stardiviisiga on võimalik ka 6,2 jõuda nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni.

Võrreldes tagaveoga on erinevad osad:

õlipump

karter

jahutuse lõdvikud

esimesed tuletorud ja katalüsaator

sidurikorv

esimesed pidurivoolikud

tagumised pidurikettad

piduri peasilinder

veljed

roolisammas ja roolilatt

kõik roolisüsteemi hüdrivoolikud

roolivõimu vedeliku jahutus

õlijahutuse osad ja lõdvikud

rooliotsad

esivedrustus (kõik v.a. õõtsa tagumine puks)

tagumine stabilisaatorvarras

õlisurveandur

radiaator

mootori kinnitused

mootori aju

ABSi aju

käigukastid. mõlemad - manuaal ja automaat

vahekast

esidiffer

tagumine differ - tehasest viskolukuga, lsd sinna diffrisse panna ei saa. tagaveolise differ sobib külge.

kerelaiendid

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
rait

niipalju kui mina neid ix eestis uurinud olen sis põhi vead on neil käiguhoovastik mis on nõrgem kui tavalisel e30-nel vahekasti visko,esi differ!!!,esi pooltelje otsad aga muidu on väga mõnusad masinad kui veel 2,7 teha sis kiirendab väga mõnusalt :?::lol::lol:

aga kahjuks need vead on mul juba esineneud-visko sidurit mul enam vahekastis pole see sai kinni keevitatud siis pooltelje ots puru(seda mul vahetatud pole)sis käigukasti hoovastik läks eelmine nädal aga mul on eestis üks väheseid rauast hoovastike B)

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
crisp

x'i teemal siis.

Kes soovib oma x'i madalaks lasta siis peab arvestama, et maksimum mis saab on -40...

xpoolassnool.JPG

nagu pildilt näha siis suurem madalduse puhul lihtsalt poolass käib keresse kinni :roll:

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eero

kas polnud miskit 30 35 ?

Oleneb.

14"x 6 plekk ET 47

14"x 6,5 valu ET 45

15"x 7 valu ET 41 rehv 205/55

16"x 7 (7,5) valu ET 38 rehv 205/50

17"x 7 (7,5) valu ET 35 rehv 205/45 või 215/40

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
raimo

Huvitav, et minul LSD iksi viskodiffri kesta sisse ära ei mahtunud. Ise küll ei paigaldanud aga kuna see differ on nüüd ka M3 all kenasti toiminud, siis paigaldaja pädevuses ei kahtleks.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
kunot

Ma tegin vahetuse 324td LSD asemele ix-i visko ja vastupidi. Vahetusel said mõlemad reduktorid lahtivõetud ja diffriosa omavahel ringi lapatud (erinevatel autodel on erinevad ülekandearvud). Kõik klappis kenasti.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eero

Milline õli ja kui palju käib ix-le

esisilda

vahekasti

automaatkasti

tagasilda

:D

Huvitaks siis võimalikult täpselt markeeringud/kvaliteedistandardid mitte tootjad.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
kunot

Automaati ja vahekasti DextronIID või IIID

Sillareduktoritesse panin E46-st väljalastud liftime, muidu sinna GL5 75W-90 või 75W-140

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eero

75W-140 vist pole vaja sinna ajada, sest lukud on viscod.

Aga siis 75W90 hüpoid mitte lihtsalt transmissiooniõli?

Erinevad tooted on:

Poolsünteetiline hüpoid ja

Täissünteetiline transmissiooniõli

Kumb siis?

Kasti ja vahekasti võiks minna siis

Hüdrokrakk sünteesiga ATF, mis täidab nii Dexron IID kui Dexron IIID ja ka TASA nõuded.

Tea, palju neid varuda oleks vaja?

Minu andmeil vahekasti 0,5l ja esisilda 0,7l

Aga kast ja tagasild?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
kunot

See, kas lukud on viskod või mitte (on aint tagasillas), ei määra otseselt 75W-90 või -140 vahel valikut, vaid ikka see, mis pakendil kirjas. Täissünt peaks olema 140cSt viskoosusega soojalt, vist 100deg C juures.

Vahekasti ja esisilla kogus on peaaegu õige (esisild küll 0,7l), tagasilda 1,7l, autom kasti vahetusel ca 4-5l. Kui kastis sõela vahetad, too esindusest koos tihendiga, vuhvlitest hoidu. Tagasilla korkidele pane uued Al- seibid (2 tk), vanad lähevad vältimatult katki.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
callaway

tagumised pidurikettad

tagumine stabilisaatorvarras

tagumine differ - tehasest viskolukuga, lsd sinna diffrisse panna ei saa. tagaveolise differ sobib külge.

huvitab tagasilla laius. iX'il on sild laiem?

mis asjad veel erinevad tagasillas? rattarummud? supordid?

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eix22

Ei viitsi hetkel väga tegeleda asjaga, aga esimene postitus vajaks kõvasti täiendust ja ka korrigeerimist.

Lõdvikud ja radiaator on samad, tagumine stabikas ka tavaline kõige jämedam variant, õlijahutus ka sama nagu tava 325.

Mis puudutab Callaway küsimust, siis konkreetselt ix tagasild (tala, õõtsad,teljed, supportid) on sama nagu iga teine ketastega tagasild. Erinevad on ainult rummud ,pidurikettad ning diffri ja talapuksid.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
Aigar

[size=4]Tundub, et siin foorumis ei ole X-i hooldusintervallide kohta veel täpsmat juttu olnud. Netist otsides läks ka natuke aega. Kopeerin oma leiud siia:[/size]

10 000km - mootori õli vahetus, vedelike kontroll.

iga 2 aasta tagant - piduri -ja jahutusvedeliku vahetus.

50 000km - Ees- ja tagadiffrite, vahekasti, käigukasti õli. Süüteküünlad.

80 500km / 4 aastat - Hammasrihm, veepump, klapivahe reguleerimine, jagajakaan ja rootor.

captureko.jpg

Muudetud , muutis Tiit

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
uunp

Terv,

Kus teie need numbrid võetud on?

Ma vaatan tec-doci ja annab ka jälle erinevad numbrid.

 

Manual gearbox   1,30 litres     Manual gearbox oil specification   API GL4 SAE 80W      

Automatic gearbox Amount to change 3,00 litres    Automatic gearbox oil specification   ATF Dexron II      

Front axle differential   0,95 litres     Front axle oil specification   API GL5 SAE 75W-90      

Rear axle differential   0,95 litres     Rear axle oil specification   API GL5 SAE 75W-90      

Transfer case   0,55 litres     Transfer case specification   81 22 9 400 272   Original oil

 

Lisaks netist originaal vahekasti õli koodi järgi otsides annab sobivuseks veel fuchsi titan atf 6000sl, millel DEX VI ja bmw sertifikatsioonid olemas.

Kas tagumise diffri õlikoguste erinevus ei või olla mitte selles, et 1,7l läheb lahtisesse diffrisse ja 0,95l siis tagumisse viscosse?

Millist õli manuaal kasti soovitate panna?

Muudetud , muutis uunp

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
eix22

Sinu andmetes juba tagadiffri kogus väga vale. See ikka suure korpusega ja kogus 1.7 l ikka.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead sa olema registreerunud kasutaja

Loo konto

Loo kasutajakonto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse


×

Oluline teave

See veebileht kasutab küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Kasutustingimused & Privaatsus .