Hüppa postitusse

iX ehk neliveoline e30


Soovitatud postitused

iX on siis e30 neliveoline variant. toodetud on ainult 2,5i mootoriga ikse.

toodeti '86 kuni '91. kokku on toodetud vaid ~39000 iksi.

Nii vahekast kui tagadiffer on viskolukuga. Esidiffer pole lukustusega, kuid on võimalik selleks ümber ehitada (kallis!).

Ülekanded on 3,64; 3,91; 4,10.

Kettülekandega vahekast jagab veojõudu 37%/63% esi- ja tagatelje vahel. Vajadusel suunatakse kuni 90% veojõust esiratastele. Tehase soovituste kohaselt vahetatakse ketti iga 150k kilomeetri järel.

Eestis on seda teinud vist kaks inimest, ülejäänutel peaks esimene kett teisel, kolmandal või neljal ringile olema - kui mitte rohkem.

Auto on asfaldil BMW'le ebaloomuliku alajuhitavusega. 0-100ni kiirendus on 0,4 sekundit aeglasem kui tagaveoliselt ja veerandmiilil on 0,3 sekundit nõrgem.

Sidurile lühikest eluiga kindlustava stardiviisiga on võimalik ka 6,2 jõuda nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni.

Võrreldes tagaveoga on erinevad osad:

õlipump

karter

jahutuse lõdvikud

esimesed tuletorud ja katalüsaator

sidurikorv

esimesed pidurivoolikud

tagumised pidurikettad

piduri peasilinder

veljed

roolisammas ja roolilatt

kõik roolisüsteemi hüdrivoolikud

roolivõimu vedeliku jahutus

õlijahutuse osad ja lõdvikud

rooliotsad

esivedrustus (kõik v.a. õõtsa tagumine puks)

tagumine stabilisaatorvarras

õlisurveandur

radiaator

mootori kinnitused

mootori aju

ABSi aju

käigukastid. mõlemad - manuaal ja automaat

vahekast

esidiffer

tagumine differ - tehasest viskolukuga, lsd sinna diffrisse panna ei saa. tagaveolise differ sobib külge.

kerelaiendid

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/8-ix-ehk-neliveoline-e30/
Jaga teistel saitidel

  • 1 aasta hiljem...
  • 1 aasta hiljem...
  • 5 kuud hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...

75W-140 vist pole vaja sinna ajada, sest lukud on viscod.

Aga siis 75W90 hüpoid mitte lihtsalt transmissiooniõli?

Erinevad tooted on:

Poolsünteetiline hüpoid ja

Täissünteetiline transmissiooniõli

Kumb siis?

Kasti ja vahekasti võiks minna siis

Hüdrokrakk sünteesiga ATF, mis täidab nii Dexron IID kui Dexron IIID ja ka TASA nõuded.

Tea, palju neid varuda oleks vaja?

Minu andmeil vahekasti 0,5l ja esisilda 0,7l

Aga kast ja tagasild?

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/8-ix-ehk-neliveoline-e30/#findComment-22515
Jaga teistel saitidel

See, kas lukud on viskod või mitte (on aint tagasillas), ei määra otseselt 75W-90 või -140 vahel valikut, vaid ikka see, mis pakendil kirjas. Täissünt peaks olema 140cSt viskoosusega soojalt, vist 100deg C juures.

Vahekasti ja esisilla kogus on peaaegu õige (esisild küll 0,7l), tagasilda 1,7l, autom kasti vahetusel ca 4-5l. Kui kastis sõela vahetad, too esindusest koos tihendiga, vuhvlitest hoidu. Tagasilla korkidele pane uued Al- seibid (2 tk), vanad lähevad vältimatult katki.

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/8-ix-ehk-neliveoline-e30/#findComment-22514
Jaga teistel saitidel

  • 3 aastat hiljem...

tagumised pidurikettad

tagumine stabilisaatorvarras

tagumine differ - tehasest viskolukuga, lsd sinna diffrisse panna ei saa. tagaveolise differ sobib külge.

huvitab tagasilla laius. iX'il on sild laiem?

mis asjad veel erinevad tagasillas? rattarummud? supordid?

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/8-ix-ehk-neliveoline-e30/#findComment-48697
Jaga teistel saitidel

Ei viitsi hetkel väga tegeleda asjaga, aga esimene postitus vajaks kõvasti täiendust ja ka korrigeerimist.

Lõdvikud ja radiaator on samad, tagumine stabikas ka tavaline kõige jämedam variant, õlijahutus ka sama nagu tava 325.

Mis puudutab Callaway küsimust, siis konkreetselt ix tagasild (tala, õõtsad,teljed, supportid) on sama nagu iga teine ketastega tagasild. Erinevad on ainult rummud ,pidurikettad ning diffri ja talapuksid.

Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/8-ix-ehk-neliveoline-e30/#findComment-48701
Jaga teistel saitidel

  • 1 kuu hiljem...
  • 1 kuu hiljem...

[size=4]Tundub, et siin foorumis ei ole X-i hooldusintervallide kohta veel täpsmat juttu olnud. Netist otsides läks ka natuke aega. Kopeerin oma leiud siia:[/size]

10 000km - mootori õli vahetus, vedelike kontroll.

iga 2 aasta tagant - piduri -ja jahutusvedeliku vahetus.

50 000km - Ees- ja tagadiffrite, vahekasti, käigukasti õli. Süüteküünlad.

80 500km / 4 aastat - Hammasrihm, veepump, klapivahe reguleerimine, jagajakaan ja rootor.

captureko.jpg

Muudetud , muutis Tiit
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/8-ix-ehk-neliveoline-e30/#findComment-52646
Jaga teistel saitidel

  • 1 aasta hiljem...

Terv,

Kus teie need numbrid võetud on?

Ma vaatan tec-doci ja annab ka jälle erinevad numbrid.

 

Manual gearbox   1,30 litres     Manual gearbox oil specification   API GL4 SAE 80W      

Automatic gearbox Amount to change 3,00 litres    Automatic gearbox oil specification   ATF Dexron II      

Front axle differential   0,95 litres     Front axle oil specification   API GL5 SAE 75W-90      

Rear axle differential   0,95 litres     Rear axle oil specification   API GL5 SAE 75W-90      

Transfer case   0,55 litres     Transfer case specification   81 22 9 400 272   Original oil

 

Lisaks netist originaal vahekasti õli koodi järgi otsides annab sobivuseks veel fuchsi titan atf 6000sl, millel DEX VI ja bmw sertifikatsioonid olemas.

Kas tagumise diffri õlikoguste erinevus ei või olla mitte selles, et 1,7l läheb lahtisesse diffrisse ja 0,95l siis tagumisse viscosse?

Millist õli manuaal kasti soovitate panna?

Muudetud , muutis uunp
Kommentaari link
https://foorum.e30.ee/teema/8-ix-ehk-neliveoline-e30/#findComment-73404
Jaga teistel saitidel

  • 1 kuu hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Kommenteerimiseks pead olema registreeritud kasutaja

Loo konto

Loo konto meie foorumisse. See on lihtne!

Registreeri uus konto

Logi sisse

Sul juba on konto? Logi siit sisse.

Logi kohe sisse
×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus