Hüppa postitusse

iX ehk neliveoline e30

Postitatud

iX on siis e30 neliveoline variant. toodetud on ainult 2,5i mootoriga ikse.

toodeti '86 kuni '91. kokku on toodetud vaid ~39000 iksi.

Nii vahekast kui tagadiffer on viskolukuga. Esidiffer pole lukustusega, kuid on võimalik selleks ümber ehitada (kallis!).

Ülekanded on 3,64; 3,91; 4,10.

Kettülekandega vahekast jagab veojõudu 37%/63% esi- ja tagatelje vahel. Vajadusel suunatakse kuni 90% veojõust esiratastele. Tehase soovituste kohaselt vahetatakse ketti iga 150k kilomeetri järel.

Eestis on seda teinud vist kaks inimest, ülejäänutel peaks esimene kett teisel, kolmandal või neljal ringile olema - kui mitte rohkem.

Auto on asfaldil BMW'le ebaloomuliku alajuhitavusega. 0-100ni kiirendus on 0,4 sekundit aeglasem kui tagaveoliselt ja veerandmiilil on 0,3 sekundit nõrgem.

Sidurile lühikest eluiga kindlustava stardiviisiga on võimalik ka 6,2 jõuda nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni.

Võrreldes tagaveoga on erinevad osad:

õlipump

karter

jahutuse lõdvikud

esimesed tuletorud ja katalüsaator

sidurikorv

esimesed pidurivoolikud

tagumised pidurikettad

piduri peasilinder

veljed

roolisammas ja roolilatt

kõik roolisüsteemi hüdrivoolikud

roolivõimu vedeliku jahutus

õlijahutuse osad ja lõdvikud

rooliotsad

esivedrustus (kõik v.a. õõtsa tagumine puks)

tagumine stabilisaatorvarras

õlisurveandur

radiaator

mootori kinnitused

mootori aju

ABSi aju

käigukastid. mõlemad - manuaal ja automaat

vahekast

esidiffer

tagumine differ - tehasest viskolukuga, lsd sinna diffrisse panna ei saa. tagaveolise differ sobib külge.

kerelaiendid

Esiletõstetud vastused

x'i teemal siis.

Kes soovib oma x'i madalaks lasta siis peab arvestama, et maksimum mis saab on -40...

xpoolassnool.JPG

nagu pildilt näha siis suurem madalduse puhul lihtsalt poolass käib keresse kinni :roll:

  • 1 aasta hiljem...

kas polnud miskit 30 35 ?

Oleneb.

14"x 6 plekk ET 47

14"x 6,5 valu ET 45

15"x 7 valu ET 41 rehv 205/55

16"x 7 (7,5) valu ET 38 rehv 205/50

17"x 7 (7,5) valu ET 35 rehv 205/45 või 215/40

  • 5 kuud hiljem...
  • 3 nädalat hiljem...
  • Autor

Huvitav, et minul LSD iksi viskodiffri kesta sisse ära ei mahtunud. Ise küll ei paigaldanud aga kuna see differ on nüüd ka M3 all kenasti toiminud, siis paigaldaja pädevuses ei kahtleks.

Ma tegin vahetuse 324td LSD asemele ix-i visko ja vastupidi. Vahetusel said mõlemad reduktorid lahtivõetud ja diffriosa omavahel ringi lapatud (erinevatel autodel on erinevad ülekandearvud). Kõik klappis kenasti.

Milline õli ja kui palju käib ix-le

esisilda

vahekasti

automaatkasti

tagasilda

:D

Huvitaks siis võimalikult täpselt markeeringud/kvaliteedistandardid mitte tootjad.

Automaati ja vahekasti DextronIID või IIID

Sillareduktoritesse panin E46-st väljalastud liftime, muidu sinna GL5 75W-90 või 75W-140

75W-140 vist pole vaja sinna ajada, sest lukud on viscod.

Aga siis 75W90 hüpoid mitte lihtsalt transmissiooniõli?

Erinevad tooted on:

Poolsünteetiline hüpoid ja

Täissünteetiline transmissiooniõli

Kumb siis?

Kasti ja vahekasti võiks minna siis

Hüdrokrakk sünteesiga ATF, mis täidab nii Dexron IID kui Dexron IIID ja ka TASA nõuded.

Tea, palju neid varuda oleks vaja?

Minu andmeil vahekasti 0,5l ja esisilda 0,7l

Aga kast ja tagasild?

See, kas lukud on viskod või mitte (on aint tagasillas), ei määra otseselt 75W-90 või -140 vahel valikut, vaid ikka see, mis pakendil kirjas. Täissünt peaks olema 140cSt viskoosusega soojalt, vist 100deg C juures.

Vahekasti ja esisilla kogus on peaaegu õige (esisild küll 0,7l), tagasilda 1,7l, autom kasti vahetusel ca 4-5l. Kui kastis sõela vahetad, too esindusest koos tihendiga, vuhvlitest hoidu. Tagasilla korkidele pane uued Al- seibid (2 tk), vanad lähevad vältimatult katki.

  • 3 aastat hiljem...

tagumised pidurikettad

tagumine stabilisaatorvarras

tagumine differ - tehasest viskolukuga, lsd sinna diffrisse panna ei saa. tagaveolise differ sobib külge.

huvitab tagasilla laius. iX'il on sild laiem?

mis asjad veel erinevad tagasillas? rattarummud? supordid?

Ei viitsi hetkel väga tegeleda asjaga, aga esimene postitus vajaks kõvasti täiendust ja ka korrigeerimist.

Lõdvikud ja radiaator on samad, tagumine stabikas ka tavaline kõige jämedam variant, õlijahutus ka sama nagu tava 325.

Mis puudutab Callaway küsimust, siis konkreetselt ix tagasild (tala, õõtsad,teljed, supportid) on sama nagu iga teine ketastega tagasild. Erinevad on ainult rummud ,pidurikettad ning diffri ja talapuksid.

  • 1 kuu hiljem...
  • 1 kuu hiljem...

[size=4]Tundub, et siin foorumis ei ole X-i hooldusintervallide kohta veel täpsmat juttu olnud. Netist otsides läks ka natuke aega. Kopeerin oma leiud siia:[/size]

10 000km - mootori õli vahetus, vedelike kontroll.

iga 2 aasta tagant - piduri -ja jahutusvedeliku vahetus.

50 000km - Ees- ja tagadiffrite, vahekasti, käigukasti õli. Süüteküünlad.

80 500km / 4 aastat - Hammasrihm, veepump, klapivahe reguleerimine, jagajakaan ja rootor.

captureko.jpg

Muudetud , muutis Tiit

  • 1 aasta hiljem...

Terv,

Kus teie need numbrid võetud on?

Ma vaatan tec-doci ja annab ka jälle erinevad numbrid.

 

Manual gearbox   1,30 litres     Manual gearbox oil specification   API GL4 SAE 80W      

Automatic gearbox Amount to change 3,00 litres    Automatic gearbox oil specification   ATF Dexron II      

Front axle differential   0,95 litres     Front axle oil specification   API GL5 SAE 75W-90      

Rear axle differential   0,95 litres     Rear axle oil specification   API GL5 SAE 75W-90      

Transfer case   0,55 litres     Transfer case specification   81 22 9 400 272   Original oil

 

Lisaks netist originaal vahekasti õli koodi järgi otsides annab sobivuseks veel fuchsi titan atf 6000sl, millel DEX VI ja bmw sertifikatsioonid olemas.

Kas tagumise diffri õlikoguste erinevus ei või olla mitte selles, et 1,7l läheb lahtisesse diffrisse ja 0,95l siis tagumisse viscosse?

Millist õli manuaal kasti soovitate panna?

Muudetud , muutis uunp

  • 1 kuu hiljem...

Kommenteerimiseks loo konto või logi sisse

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus

Brauseri push-teavituste seadistamine

Chrome (Android)
  1. Vajuta aadressiriba kõrval olevat lukuikooni.
  2. Vajuta valikuid Load → Teavitused.
  3. Muuda oma eelistusi.
Chrome (Arvuti)
  1. Vajuta aadressiribal tabalukuikoonil.
  2. Vali Saidi seaded.
  3. Leia Teavitused ja muuda oma eelistusi.