Hüppa postitusse
E30 COMMUNITY
  • 0
TigeTikker

compact-i tagasild E30-le ?

Küsimus

Olen kuulnud, et e36 compact ketastega tagasild sobib 1:1 e30-le. Kas see asi vastab ka tõele või ei ?? Kui vastab tõele, siis kui raske on seda vahetada ??

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Sellele küsimusele on 19 vastust

Soovitatud postitused

  • 0

1:1 on suhteline mõiste, päris nii ei saa, et vahetad ainult tagasilla ära, sest peale seda ei lähe enam vanad rattad sul autole alla.

Aga kui eesmärgiks ongi, et saada ratatd 5 poldi kinnitusega, siis sobib jah, ise teinud pole seda ja ei oska täpsemalt öelda.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

mix ma selle silla asja kohta küsin on see, et plaanin panna võimsam mootor vahele aga praegu mul trummelpidurid taga ja tahaks ketas pidureid taha asetada, et ARK-is ümber regada saaks ja ülevaatuselt ka saaks läbi !

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Pidurisüsteemi ümberehitamine on KEELATUD! St et ka parima tahtmise juures ei ole selline ümberehitus legaalne. Iseasi on see, kas ülevaatajad on piisavalt pädevad seda märkama. Reeglina mitte.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Pidurisüsteemi ümberehitamine on KEELATUD! St et ka parima tahtmise juures ei ole selline ümberehitus legaalne. Iseasi on see, kas ülevaatajad on piisavalt pädevad seda märkama. Reeglina mitte.

mis tegema peaks siis et saaks legaalselt ketaspidurid taha aretada ??

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kui tõesti satud mingi kurat teab mis inimeselooma otsa Maanteeametis, siis on ainuke viis pidurisüsteemi ümbertegemisel mudelikohaste juppide kasutamine. Sellisel juhul kästakse sul margiesindusest hankida vastav tõend, et on kasutatud mudelikohaseid juppe. Selle saamine ei ole just eriti lihtne. Esiteks ei ole UM-il tahtmist sellega tegeleda ja teiseks ei olegi seal ilmselt pädevat inimest tööl, kes seda E30 teemat enam nii süviti tunnebki.

 

Tee oma mootori ümberehitus ära, mine Maanteeametisse ning vormista see ära. Seejärel ehita pidurid ringi. Ülevaatusel sul küll keegi aru ei saa, et sa midagi seal ringi oled teinud.

 

Tiit: Mootori vahetus on. Ülejäänu kõik on illegaalne või nö. hall ala. Ise ma ei näe selle probleemi, st et kui ümberehitus on mõistlik ja minu ning teiste eludele ohutu, siis pole ju probleemi.  :D
Minu arvates võiks see ümberehituse teema natuke lõdvem olla küll, kuid ma mistan, miks päris igasugune ümberehitus ei ole lubatud. Kui ümberehituse taga seisavad konkreetsed arvutused ja insenerlikult (no ei tulnud paremat sõna pähe :D ) korrektsed lahendused, siis võiks asi ikkagi veidike paindlikum olla.

Muudetud , muutis Chulo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Ma ei sa aru kui tahate leegalselt ostke ketastega sild v6i siis selline auto .Kui 5x120 soovid leegalselt osta E-36 .Mure murtud. :D :D :D

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Härra insener:

E30 on tulnud tehasest nii ketas- kui klotspiduriga, seega pole tegemist ümberehituse vaid lisavarustuse lisamisega. Järelikult pole ka midagi illegaalset. Pole mõtet mingit pada ajada.

Teha ei tohi vastupidi, kuna mingist kilovatist olid ketaspidurid kohustuslikud.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Kui mind ei usu, siis loe ise seadusest. Kedagi ei huvita, et sellele autole ka ketast peale on pandud. Kui oled muutnud seda millega ta tehasest välja tuleb, siis läheb ümberehituse alla, end of story. 1) ja 2) ei laiene piduriseadmetele ja juhtimisseadmetele sellepärast on nad ka punktis (2) eraldi välja toodud. Sellisel seisukohal oli maanteameti ümberehituse spetsialist, kellega mina vestlesin. Kui satud vähegi pädevama tegelase otsa oma 5x120 poldivalemiga saadetakse sind otse seenele.

 

§ 10. Nõuded sõiduki ümberehituseks ja selle kinnitus

 (1) Ümberehitatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Nõudeid rakendatakse lähtuvalt sõiduki esmaregistreerimise ajast.

 (2) Sõiduki omanik peab sõiduki ümberehitamiseks esitama Maanteeametile sellekohase avalduse, sõiduki registreerimistunnistuse ja ümberehituse olemust näitavad dokumendid. Pidurisüsteemi või juhtimisseadmete ümberehitust võivad teostada ainult sõiduki valmistaja või tema ametlik esindaja, kes peab kinnitama, et tema poolt ümberehitatud sõiduk vastab kehtivatele nõuetele.

 (3) Maanteeamet või tema poolt tunnustatud ekspert kontrollib pärast ümberehituse teostamist ümberehituseks loa saanud sõiduki vastavust kehtivatele tehnonõuetele. Enne sõiduki ümberehitamist võib Maanteeamet nõuda ümberehitajalt sõiduki valmistajatehase sellekohast luba ja ka valmistajatehase firmamärgi kasutamise nõusolekut.

 (4) Kui kontrollimise tulemusena tehakse kindlaks, et ümberehitatud sõiduk vastab nõuetele, vormistatakse § 5 lõike 1 punktis 2 nimetatud sõidukile ümberehitus.

 (5) Ümberehituseks ei loeta:
 1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
 2) sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine ei ole vastuolus kehtivate tehnonõuetega.

Muudetud , muutis Chulo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Siit ju loeb väga ilusti välja, et kui eesmärgiks on saada taha ketaspidurid, siis ei ole mitte mingit seadusliku takistust panna sinna e30 ketaspiduritega õõtsad.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

No minge uurige maanteeametist ise. Mina olen selle tee juba läbinud, ülejäänutele soovin vaid edu.
Ma ei plõksi siin niisama vaid räägin oma isiklikust kogemusest. Öeldi, et punktid 1) ja 2) ei laiene piduritele ja juhtimisseadmetele, sellepärast on nad ka punktis (2) eraldi välja toodud. Mainiti ka, et kui soovin teistsugust tõlgendust, siis pean kohtu poole pöörduma, sest praegune maanteeameti seisukoht on selline. Minu jaoks leidis asi lõpuks positiivse lahenduse, aga mitte kirjeldatud viisil.

Muudetud , muutis Chulo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

See siis mingi loll ametnik olnud, kes ei oska lugeda või midagi muud viga olnud... Oleneb muidugi mis asja sa täpselt teha tahtsid või kuidas sa oma küsimuse sellele ametnikule sõnastasid.

Aga kui e30 on taga trummel pidurid ja tahta seda teha ketaspiduriks, siis tuleb võtta lihtsalt teiselt e30nel ketastega sild ja alla panna ja ei ole mingit muret ja ei ole ka vaja mingit luba ega ka kellegi käest kooskõlastust küsida.

Vähemalt nii loeb sinu välja toodud seadusest välja.

Seal ju kirjas, et ei tohi pidureid ega juhtimisseadmeid ÜMBER EHITADA.

 

Ja siis lõpus on ju kirjas see:

(5) ÜMBEREHITUSEKS EI LOETA:
 1) agregaatide, osade, seadmete ja süsteemide vahetamist, kui need kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile;
 2) sõidukile lisaseadmete ja varustuse lisamist (nt kliimaseade, lisapidurituled, allasõidutõkked), kui sellega ei muutu sõiduki tüübikinnitusega määratud andmed ja kui nende lisamine ei ole vastuolus kehtivate tehnonõuetega.

 

Kui võtta teiselt e30nelt ketastega sild ja alla panna, siis on see sild ju täpselt samasuguse auto küljest ja kuuluvad samale sõidukitüübi versioonile.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Minu viga oli see, et ma asusin e-maili teel seda asja uurima. Oma küsimuse sõnastasingi enam-vähem nii nagu sina välja tõid. Vastuseks tuli see, mida ma juba siin mainisin. Lahenduse leidis asi nii, et viisin auto treileri peal maanteameti hoovile juba ümbertehtud piduritega ja ei märganud keegi midagi pidurite ümberehitusest, ei küsitud selle kohta ka midagi. Märgiti mootori vahetus ja öeldi nägemist. Kas neil üldse kuidagi võimalik kindlaks teha, et mis pidurid seal all on tehasest on juba teine asi. Igal juhul kui kirjutad ümberehituse taotlust, siis ära maini poole sõnagagi pidureid ja kõik on korras.

 

Selline on maanteameti seisukoht. Mine vaidle nendega ise, kui tahad.

Muudetud , muutis Chulo

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel
  • 0

Mis siin vaielda, viga oli üldse lihtsa asja ametlikuks ajamine sellisel viisil.

Selline sillavahetus pole küll mingi ümberehitus, sest esiteks täpselt samasugused autod (mudelid) veeresid tehasest välja nii ketas-kui trummelsillaga, sama lugu jämedate püstakutega ja mitte kusagil see ei kajastu. Seega saab ainult suur fanatt seda öelda sulle,,mis sild all oli tehasest ,mitte ükski mnt töötaja ei hammusta seda läbi, isegi vanad e30 pidajad ei sea siin asju järjekorda , millest me räägime siin.

Minuarust täiesti tarbetu vaidlus.

Tehasest ilma toonribata esiklaasi asendamine toonribaga klaasi vastu on ka ümberehitus, möjutab ju varajasemaid harjumusi ja on sotud ka liikluse ohutusega.

Jaga seda postitust


Postituse link
Jaga teistel saitidel

Liitu vestlusega

Sa võid postitada praegu ning registreeruda hiljem. Kui sul on kasutajakonto, logi kohe sisse, et postitada oma nimega.
Meelespea: Sinu postitus vajab avaldamiseks moderaatori nõusolekut.

Külaline
Vasta sellele küsimusele...

×   Kleebitud koos vormindusega.   Kleebi hoopis tavalise tekstina

  Lubatud on ainult 75 emojit.

×   Sinu link on automaatselt manustatud.   Näita hoopis tavalise lingina

×   Sinu eelnevalt kirjutatud sisu on taastatud.   Puhasta tekstiala

×   Sul ei ole võimalik pilte otse kleepida. Laadi üles või lisa pilt aadressilt.


×
×
  • Loo uus...

Oluline teave

Selle veebilehe kasutamisel nõustute meie küpsiste kasutamisega. Meie ja meie partnerid kasutavad küpsiseid, sealhulgas analüüsi, isikupärastamise ja reklaamide jaoks. Kasutustingimused & Privaatsus